1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Casemodding] Vragen en Antwoorden [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pim, 8 dec 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
  2. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Heb je die ene ook gezien met het kleine schermpje aan de lege kant van deze xbox? die was echt geweldig gemaakt.
     
  3. BurningMetal

    BurningMetal Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, CCFL een aantal keer aan/uit zetten door meegeleverde schakelaartje. Dan slaat xbox dus uit.

    Las er ergens iets om een condensator er tussen te zetten, om de piekspanning op te heffen, maar geen idee hoe dat precies zou moeten gaan.
     
  4. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    of je ccfl gewoon niet te vaak aan en uitzetten.
     
  5. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik ook...en mijn dvd speler slaat op hol :confused: Ik schakel nu ook gewoon alleen het ding aan of uit aan als de box uit staat...en hoe vaak ga je nou je ccfl uit en aan zetten :9 ;)
     
  6. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf ook nog steeds de schakelaar in de xbox zitten, maar ik heb er nooit last van. Maarja, zo vaak probeer ik ook niet om mijn schakelaar constant aan en uit te zetten...
     
  7. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    ik heb de schakelaar er tussen uit gehaald, wat moet ik ermee. zo gaat hij altijd branden als ik de xbox aanzet.
     
  8. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Ik heb dr niet eens een schakelaar bij gekregen, alsof ik licht wil hebben als mijn xbox uit staat :/
     
  9. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, dat kan nou weer niet... Je ccfl moet wel power hebben van de xbox om aan te staan...het is meer om je ccfl uit te zetten als je xbox aan staat :9
    In sommige omstandigheden kan het een beetje irriterend zijn... ;)
     
  10. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    HAHA, dat is inderdaad wel een goeie, maar dan zou de x-lamp van dynamike overbodig zijn *) . Het valt wel te merken dat je al weer een tijdje zonder xbox zit ;) .

    Weet iemand trouwens nog een site of winkel om ccfl's te bestellen? De plaatselijke computerboer zit enorm moeilijk te doen en ik wacht al volgens mij een maand op m'n ccfl's. Dit is dus de laatste keer dat ik daar heb besteld, maar dan moet ik wel een goeie vervanging hebben. Het liefst zoek ik een winkel die OF bij mij in de buurt zit OF lage verzendkosten heeft, want bv. alternate ligt ver bij mij vandaan (ridderkerk) en de verzendkosten zijn iets van 13 euro, ik vind dat teveel. Dus als iemand nog een nuttige site of winkel heeft, laat het me maar weten.
     
  11. Kimi

    Kimi Active Member

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    0
    Koeler

    Ik wil graag een nieuwe Koeler op mijn Xbox monteren, weet iemand hoe je dat moet doen?
     
  12. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat weet ik wel. Ik heb zelf een nieuwe papst fan in plaats van de originele fan op de achterkant van de xbox. Dat was een 80X80 mm ventilator. Je zal dan wel wat plastic in de case weg moeten dremelen. Aansluiten kan je via een molex stekker of y splitter. Meestal krijg je die wel bij je ventilator geleverd.

    Ik hoop dat ik je zo al een beetje op weg heb geholpen en als je nog meer vragen hebt, hoor ik dat graag :D
    Veel succes.
     
  13. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Op www.xb-t.com en www.xbox-scene.com staan ook nog tutorials daar over...in het engels weliswaar ;)
     
  14. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarom is het handiger dat ik gewoon zijn vragen beantwoord, zoveel moeite kost dat mij niet, andere mensen die het ook willen, kunnen het ook gewoon in het nederlands volgen.

    Ik vind het ook best als hij alles van xbox-scene af haalt, maar daar leert iedereen hier zo weinig van, dat zou zonde zijn, toch?

    ...en ik help graag bij het modden bij andere mensen O-)
     
  15. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik help ook graag mensen.... :9 En tutorials zijn er ook om mensen te helpen, en aangezien die fan replacement niet zo 1 2 3 uitgelegd is is een tutorial handig om te hebben...en plaatjes zeggen meer dan woorden...
    hier is een uitgebreide tutorial (die titel van deze tut moet jou toch wel aanstaan stealth ;))
    Het is nog best veel werk omdat de fans in de winkel net iets groter zijn dat die van de xbox...er moet dus een beetje ruimte gemaakt worden door wat stukjes van de case weg te halen...

    Jeej, post 200 :+
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2005
  16. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deze tut ook gebruikt voor mijn fan, maar ik heb er maar weinig aan gehad. Dit kan natuurlijk ook komen doordat ik een dubbele ccfl erop heb gezet O-) . Je hebt dan echt geen ruimte meer over...

    jeej, post 937 :+
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2005
  17. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha :D
    Waarom heb je geen led fan gebruikt...of is dat niet mooi?

    [​IMG]

    mischien nog een shop voor je: www.freezinghardware.com....hebben ze veel (pc)casemodding spullen...verzendkosten bij vooruitbetalen 7,50...
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2005
  18. Mixing_Piccolo

    Mixing_Piccolo Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal over een tijdje ff met een maat van mij case-modden --> vet zin in:D

    ik heb op internet al ff paar van 80 mm CC's gezien, maar zit er altijd een schakelaartje bij? en hoe kan ik weten waar dat 12Volt ding op mijn moederbord(?) zit?
     
  19. Mixing_Piccolo

    Mixing_Piccolo Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0

    Misschien dat je hier wat aan hebt:

    http://www.wallabie.be/index.php?page=hot&action=view&categoryID=14

    http://www.new-generation.nl/nl/dept_40.html
     
  20. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Hmm ben tijdje aan het zoeken geweest op Xbw maar kan de link niet meer vinden, het is die duitse site met Jewels enzo. Heeft iemand de link nog? :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina