1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Casemodding] Vragen en Antwoorden [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Conquistador, 17 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Zie ik het goed, je hebt aan elke zeide 2 leds (voor de 2 kleuren?)?
    Zoja, kan je misschien even schema geven, weet ik hoe en wat ik moet solderen binnenkort. :)

2. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, voor de 2 kleuren. UV is nu standaard (voorheen groen) en wit is nu de variant (voorheen rood)(en met een bep toeoeging kun je kiezen wat de standaard wordt O-) ). Als de xbox oranje wil weergeven, laat hij dus alle4 branden en krijg je een grappige vierdeling.
    DIT is DE ejectlight thread met alle info die je zou willen hebben voor deze mod.

3. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben jaloers, wat is dat een stoere muur! Die wil ik wel op mijn kamer :9 . Zonde dat je nou misschien weer overnieuw moet beginnen, maar al dat werk loont iig wel als je kijkt naar het resultaat (tot nu toe).

4. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    jaja kinders:

en de kleuren? tja..

5. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Mee spuiten dat ding, of je doet alles weer een andere kleur geven.

6. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Binnenkort (vandaag) maar eens wat ledjes bestellen.
    Zit alleen te twijfelen of ik wit of blauw als underglow neem.
    In controllerpoorten doe ik een witte en een blauwe en in controllerplug een blauwe.
    Ga denk voor blauw underglow, aangezien ccfl ook blauw is. :)

7. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook de helft wit en de helft blauw doen. Maar jij gaat dus ook de ledjes underglow tut proberen (die slurpgeit ook heeft geprobeerd?). Ik wil langzamerhand er ook aan beginnen, maar in die tut staat niet hoeveel weerstanden er nodig zijn en welke sterkte. Maargoed, veel succes met de mod.

8. Solid_Ghost

Solid_Ghost Green Day!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil binnenkort m'n zwarte doos gaan modificeren, maar wat ik er precies mee ga doen weet ik nog niet. Ik wil in ieder geval LEDs in de controllerpoorten zetten en (natuurlijk) een jewellight maken. Maar daarvoor wilde ik niet de standaard lampjes eronder plakken, zodat hij alleen maar oplicht en verder niets doet, ik wil mijn jewel op HDD activiteit laten reageren (zoals in de tut op x-scene.com: "the ultimate jewel mod"). De jewel wordt blauw verlicht, en als er HDD activiteit is, wordt ie een andere kleur. Het punt is, als ik vier blauwe en (bijvoorbeeld, zoals in de tut) vier rode LEDs gebruik, wordt het licht dan wel mooi verspreid over de jewel? Want er zijn dan maar vier punten waar het licht vandaan komt. Wat ook mogelijk is, is acht blauwe en acht rode LEDs gebruiken, maar dat wordt een gepriegel...
    Of ik laat m'n jewellight knipperen als de HDD gebruikt wordt. Ik denk dat dit laatste makkelijker te doen is, maar ik moet nog uitzoeken hoe dat precies te doen is.
    Zijn er hier mensen die een van de twee dingen hebben gedaan en wat denken jullie erover?

9. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niet letterlijk de tut gedaan, maar 4 ledjes is echt veel te weinig om een jewel te verlichten. En ook al is het een gepriegel met veel ledjes, straks als de doos weer dichtzit, heb je er alleen maar plezier van. Dus laat je niet weerhouden dat het misschien moeilijk wordt, de meeste moeilijke mods zorgen er juist voor dat je xbox er geweldig uit komt te zien, en daar doen we het uiteindelijk allemaal voor, toch? Dus gebruik vooral veel ledjes en laat ons weten hoe het wordt!

10. Solid_Ghost

Solid_Ghost Green Day!!

Leuk Bevonden:
    0
    Zoiets vermoedde ik al ja... Dan nog iets, ergens zag ik ook een tut voor het installeren van LEDs onder je jewel, gewoon standaard, maar hij had rondom zijn jewel een cirkelvorm gemaakt met een hot-gluegun, zodat z'n LEDs vastzaten in die ring. Vond ik wel een goed plan, omdat dit het licht zo veel beter verspreidde, misschien is dat ook een goed idee om mee te nemen.

11. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Je kunt wel 4 hele felle leds gebruiken, dan krijg je wel genoeg licht, in de richting van 8000 mcd.

12. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik ben bang dat je dan geen goede spreiding hebt. Je ziet dan meer 4 losse lichtpuntjes, in plaats van een egale verlichting. Dat is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind een egale verlichting mooier onder de jewel, dan dat je precies ziet waar de ledjes zitten.

/edit: En als je het teveel gepriegel vindt en beschikt over genoeg geld, dan kan je nog altijd dit kopen:
    4 ledjes op een printplaat, klaar om gemonteerd te worden (ook leverbaar met 8 ledjes)

Laatst bewerkt: 5 mrt 2005
  13. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    En als je nou een doffe jewel maakt?

14. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Juist dán krijg je bij hele felle ledjes die 'lichtpuntjes' te zien.

15. Solid_Ghost

Solid_Ghost Green Day!!

Leuk Bevonden:
    0
    Mja, ik denk toch maar dat het mooier is om iets meer moeite te gaan nemen. Ik was van plan m'n LEDjes via inkoopacties.net te bestellen, en dan wel 5 mm LEDs, 120 graden, 600 mcd. 25 stuks voor 2,60 euro. Ik zou ook voor de 3 mm kunnen gaan, maar die kan ik daar alleen maar met 25 graden radius krijgen. Krijg je met die 25 graden LEDs een smalle bundel en is het daarom handiger om die van 120 graden te doen?

/EDIT: nu staat er wel de goede site.

Laatst bewerkt: 5 mrt 2005
  16. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    jewel laten oplichten met ledjes is heel simpel hoor(vind ik dan)
    je pakt gewoon het ledje en hou hem aan de bovenkant van het ''jewel gat'' dan doe je er een beetje hete lijm op en dan ga je zo rond.
    je moet wel zorgen dat je bijvoorbeeld alle + naar boven steken, dat maakt het solderen later makkelijker.

17. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Plaatje van XB-T; ik ben benieuwd of die twee druppels goed weg zijn getrokken maandag...

18. Solid_Ghost

Solid_Ghost Green Day!!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat weet ik, maar ik wilde dus zorgen dat m'n jewel een andere kleur licht krijgt als er HDD activiteit is.

19. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Dat frontplaatje van de dvd-tray had ik ook los moeten halen.
    Ondanks dat ben ik tevreden over het resultaat.
    Case is een gat uitgezaagd onder de jewel en een gat voor dvd-window. Geschuurd, ontvetten, en in de primer. Morgen uit werk spuiten.
    Dan nog eens ledjes erin en wachten op de ccfl en fanguard. :)

20. Bullitt NL

Bullitt NL C'est moi

Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina