1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Casemodding] Vragen en Antwoorden [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Conquistador, 17 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ga er maar vanuit dat dat vrij prijzig is. Net zoals met spuitbussen kan je goedkoop uit zijn met airbrush maar dat is uiteindelijk duurkoop.
    Voor een beetje goede airbrush (en dus niet die revel-shite) moet je denken aan 70 tot 100 euro.
    Nu kan je op een airbrush een spuitbus met drukgas aansluiten, echter is dat niet aan te raden omdat met dat gas ook veel vocht meekomt wat de verf kan verzieken.
    Dus dan zit je al snel aan een compressor. Nu hoef je voor werk als dit geen super compressor te hebben en kan je het af met een huis-tuin en keuken model. Mits met een vochtregelaar. Maar zo'n ding kost ook al snel 100+ euro.
    Ik zou als ik jou was afwegen hoe graag je met een airbrush wil beginnen. Als het voor een enkele case-mod is zou ik het gewoon op spuitbussen houden.
    En dan b.v voor de details tamiya spuitbussen gebruiken. Die zijn normaliter voor model bouw en spuiten ietwat fijner dan de meeste "grote" spuitbussen.

Let op de omgevings temperatuur als je dat mat-zwart spuit.
    Mocht je geen goede geventileerde ruimte hebben en van plan zijn buiten dat te gaan spuiten raad ik je dat af.
    Meeste mat-kleuren zijn in tegenstelling tot wat veel mensen denken zeer gevoelig voor lage temperaturen. Als je wel eens een mat gespoten object heb gezien en er zitten wat lichtere "vlekken" in komt dat meestal doordat het gespoten is met een te lage verf-buiten temperatuur.

2. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    Dus !sic!, beoordeel zelf maar. Ik heb mijn mat zwart in de schuur bij ons achter gespoten (met de deur open, anders denk ik dat ik vergast was). Maar wel een normale laklaag eroverheen. Dus als je dat mooi vond, moet je dat juist wel buiten spuiten ;) . Ik geef Nemesis zeker gelijk dat mijn matte laag beter was geweest als ik het bij een constante temperatuur had gespoten (en speciale lak voor de matte laag had gebruikt)

@dynamike: Ik geloof ook in je HDD hoor, maar ik heb momenteel ook niet eens een xbox om het op uit te testen. Wie weet, met wat nuttige tips van jou (vooral wat je niet moet doen), wil ik het misschien wel een keer proberen. (de microsoft tactiek; eerst andere heen laten klooien en het daarna zelf goed doen.) ;)

3. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ja...want als er één schaap over de dam is..... O-)

Hmm, die derde controller poort is best lastig te monteren 8) het poortje achter de frontpanel...bedoel ik daarmee :9 maar komt wel goed hoor....

Laatst bewerkt: 9 mrt 2005
  4. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk Nemesis, dat is nu info waar ik wat aan heb :D
    Bij deze is das dat airbrush gedoe van de baan ;)
    dankje wel.

5. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Graag gedaan dude.
    Dat goedkopere airbrush spul is een optie natuurlijk maar ik zou daar niet aan beginnen.
    Zelf jaren lang geairbrushed en het is wel de investering waard.
    Maar als je van plan bent het alleen voor casemods te gebruiken en geen hele tekeningen erop wil maken is het imo zonde van het geld.

Wat betreft details doen die tamiya spuitbussen het erg goed.
    let alleen wel op dat je acrylverf gebruikt, nou zijn de meeste normale spuitbussen dat tegenwoordig wel, maar zo nu en dan zitten er nog steeds spuitbussen tussen op terpetine basis, die moet je niet in combinatie met die tamiya verf gebruiken.

@stealthviper, hehe egh sorry dude. Ik doelde niet eens op jouw xbox.
    Overigens kan je best wel buiten het spuitwerk doen, maar niet met deze temperaturen.
    Mocht het je trouwens nog een keer gebeuren, kleine tip (indien je dat toen niet gedaan heb). Met heel fijn nat schuurpapier het mat zwarte opschuren voordat je er lak op doet. Hoewel niet altijd haalt dat soms het witte grotendeels wel weg.
    En altijd zorgen dat de verf op een goede temperatuur is.

6. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, het is nog niet eens zo erg als dat je beschrijft, wat het zou kunnen zijn. Het ziet er behoorlijk mat uit, alleen 'glanst' het matte teveel (ik weet het, dit klinkt behoorlijk raar, maar het is dus een matte laag, met een kleine glans eroverheen). Het zag er ook behoorlijk mat uit, toen ik het afgelopen zomer had gespoten (dus met betere temperaturen). Het komt dus denk ik door de laklaag, die zorgde meer voor het glanzende gedeelte.

7. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Die ene dat je je badkamer vol stoom laat lopen? heh, vergeten.. :+

8. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Lak is waarschijnlijk in dit geval dan ook de boosdoener. Mat lak die veelal verkocht wordt is namelijk eerder zijdemat dan echt mat.
    Waarom dat zo is geen idee.

9. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    mischien als je het kapje eraf haalt en er dan meteen een plexiglas plaatje oplecht met een mok ofzo erop, dan zou het wel gaan denk ik.
    ik wou het eerst ook doen maar mn 200 gig meteen verneuken, echt niet.
    ik probeer aan een ouwe te komen en dan daar eerst mee proberen en als dat gaat dan doe ik het mischien ook bij mn grote :D

@stealth: ik moet helemaal niks ;)

10. Bullitt NL

Bullitt NL C'est moi

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, nog niet gedaan, maar bedankt voor de tip:p ik wist niet wat ik moest doen, zat te denk aan een zeshoekje ofzo (met de dremel)

11. Solid_Ghost

Solid_Ghost Green Day!!

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien heb je wat aan deze link: http://www.circuitsonline.net/forum/view/12923/last. Op dit forum zijn ze er iets dieper op in gegaan. Op deze site stond ook nog deze url http://www.national.com/ds/LM/LM3915.pdf, en hier staat wel een schakeling voor een vu-meter op. Wie weet kun je er iets mee.

12. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    _O_ Duizend maal dank, dit had ik nodig. Dankzij jou kan ik de mod gaan uitproberen. Echt bedankt _O_ !

@Xink: WTFakkel? :confused:

13. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    die badkamer methode he; als ik heb ff geprobeert gister ik ging in de douche en ik had de PU ff op de grond gelegt, en toen ik klaar was was die wel een beetje vochtig.
    kan dat dan geen kwaad? :confused:

@stealthviper, dit bedoelde ik; ik moet niks ;)

14. Solid_Ghost

Solid_Ghost Green Day!!

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien helpt het als je tijdens het spuiten niet gaat douchen? Als je gaat douchen is de luchtvochtigheid (verrassing oh verrassing) hoger dan een hele tijd nadat je gedouched hebt! Ongelofelijk, dat het zomaar kan. Als het goed is is je badkamer behoorlijk goed geventileerd en zolang je niet gaat douchen tijdens of vlak voor het spuiten, zal het niet zo'n probleem opleveren.

15. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Kolere, ik heb vandaag een tweedehands xbox via marktplaats binnen gekregen voor mijn project. Man wat is dat ding verkracht! dvd drive loopt aan, ide kabel zat verkeerd, fan connector geplet, stekker van de fan gebroken, geen jumper op de hd, andere case schroeven, en iets wat ik nu nog vergeet.

Is kijken of hij nog te redden valt..

16. SILVER_bullit

SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

Leuk Bevonden:
    6
    Wat kostte die dan?!

17. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0

ik ga mn hdd niet spuiten :confused:

18. Solid_Ghost

Solid_Ghost Green Day!!

Leuk Bevonden:
    0
    *kuchkuch* Zei ik dat? hehe, heus niet... Maar daar ging het ook niet om, het ging om het stukje over de luchtvochtigheid. Spuiten, je HDD modden, boeiend, das niet mijn punt.

19. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Als je eerst een kijkt wat de badkamer methode is, voordat je erover gaat zitten speculeren. Door het vocht in de lucht zakt het stof naar beneden. Je hoeft niet perse de hele tijd je HD open en bloot in de badkamer te hebben. Die kan je gewoon even ergens neerleggen op een droog plekje als het vocht dan een beetje is gedaald kun je je hdd snel open maken en luchtdicht bedekken met folie (dat heb ik dan gelezen) en kun je hem wegleggen, om in je cover te gaan zagen.

Ik zat alleen te denken, van mijn kleren komen ook stofdeeltjes...ik denk dat dit de naakte mod wordt :D ik maak wel een pic :+

20. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Spaar ons :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina