Die zijn zooo lelijk... kan echt helemaal nix van gemaakt worden Het gebreurt wel hoor, zie maar: http://www.inkoopactie.net/ia/4qltzd1y/1?g=p8zk4dr6
Is dat groene rondje wat boven op de xbox zit, die in het midden van de 'x' zit makkelijk te verwijderen? En als je stukken uit de bovenkap gaat halen, met wat voor gereedschap moet je dat doen. Gewoon met een (figuur)zaag? Wat plak je erachter, plexiglas ofzo? En waarmee bevestig je dat, met lijm? Bestaat die bovenste kap alleen uit de grote 'x' zegmaar of is het een rechthoekige grote kap? Een zwarte xbox met doorzichtige bovenkant is ook wel mooi vind ik (ga ik misschien wel doen) en is best origineel, je ziet dat niet vaak.
Het groene rondje: de makkelijkste manier is (werkt niet voor iedereen): kap van je xbox een uurtje in de vriezer of het vriesvak, daarna hard met een hard voorwerp (hamer oid) op de onderkant van je xbox kap slaan op de plaats van het groene rondje. Dat groene ding heet in de "modding scene" een "jewel". Als het bovenstaande niet werkt, moet je een fohn zien te krijgen, ong. 2 a 3 minuten onder je jewel op de hoogste stand fohnen, totdat hij warm is aan de bovenkant. Daarna met een klein schroevendraaiertje tussen de jewel en de kap poeren, maar kijk uit dat je jewel niet breekt. Ga ook niet helemaal rondom met je schroevendraaier, dat gaat er lelijk uit zien. edit: de meeste mensen gebruiken een dremel, voor 20 euro te krijgen bij de kijkshop.
Doen ze dat nog niet dan? Dude...take it easy! Volgensmij ben je een beetje overweldigd van alle mods die je nu overal om je heen ziet en wil je alles alles alles En volgensmij heb je je box nog met geen vinger aangeraakt. Wat jij moet doen is met een kleine mod beginnen, en gewoon DOEN! Iets zoals je powerled rood maken (de simpelste mod die er is), of een ander kleurtje erin solderen. Dan zul je box open moeten maken en zul je allemaal leuke dingen ontdekken. Als dat af is begin je met je volgende mod...controllerpoortleds ofzo (ook makkelijk (als je kan solderen)). En dan mag je mischien na gaan denken over je jewel Hehe... Dit is meer omdat we hier gasten hebben, die alles roepen dat ze (willen) gaan doen en (willen) gaan kopen en je het hemd van het lijf vragen, en gewoon niets doen...kan een beetje irritand zijn....soms...
Hallo, Ik ben op het gebied van casemodding misschien wel de grootste noob hier op xbw, maar toch heb ik een vraag: Hoe krijg je de behuizing nou van je xbox af, zonder hem te beschadigen? Ik heb bovendien geen dremel. Is het nou zo goed als onmogelijk wat ik vraag of is het heel goed mogelijk?
Hehe...dat is heel goed mogelijk Er zitten aan de onderkant van je box 6 schroeven van het Torx type. Ze zitten onder de rubberen pootjes en onder de stickers, die kun je er zo afflippen, of trekken, of snijden. Hoe je voor de rest je xbox goed uit elkaar kunt halen staat in het nederlands in de CasemodFAQ bij het onderdeel Paint. Er staat een link in een aantal sigs, including mine, so check it out. Succes...
hey mensen, ik heb een tijdje geleden mijn xbox opengeschroefd met een platkop schroevendraaier. De schroeven zijn nog helemaal goed duss je hebt niet echt een torx type nodig.
Jep...als je een schroevendraaier van de goede breedte hebt gaat het goed, maar als ie ook maar iets te groot of te klein is heb je de kans dat je je schroeven en je schroevendraaier kaput maakt Met een Torx schroevendraaier hoef je zowiezo minder kracht te zetten omdat je de kracht dan verdeeld over 6 vlakjes, ipv 2, en kun je je schroeven beter vastdraaien.
Ziet er zeker vet uit...is de enige manier om de box dun te krijgen; alles naast elkaar... Die witte is mooi
Nee, ik heb me xbox 'nog' met geen vinger aan geraakt maar dat ga ik zeer zeker doen. Powerled rood maken is lelijk man. Is dit gedaan met een ccfl ring, ccfl staafjes of andere lichtstaafjes?
Degene die dit zelf heeft gedaan, verklaart dat het neon is (geen ccfl, maar een echte buis neon). Het plaatje waar je dat vandaan hebt komt van de xbox-scene.com tutorials genaamd "roll your own neon"... /edit: En ik zou toch maar even je powerled rood maken. Gewoon als eerste kennismaking tot het modden. Als ik het goed heb, zijn alle 'grote jongens' in het casemodden hiermee begonnen. Je kan daarna meteen de kleur weer groen maken (of half rood/half groen). Maar dan ben je iig bezig met modden en leer je meer over de interior van de xbox. Dynamike heeft gelijk dat er de laatste tijd teveel mensen hier posten, die de meest mooie xbox willen maken, maar het blijft allemaal maar bij ideëen... Dat is dus niet persoonlijk bedoeld, maar je snapt natuurlijk zelf ook wel dat het klote is om alles constant uit te moeten leggen, terwijl je net zo goed tegen je tafelpoot kan gaan zitten praten, aangezien die even snel een xbox gaat modden, dan sommige mensen hier.
Oke, ik begrijp het. Dus het is een echte neonbuis, moet je dan solderen of? Je kunt je xbox jewel doorzichtig maken door met terpentine over de jewel te wrijven toch?
ik ben ook begonnen met het lampje rood te maken en heb nu ook neon onder me xbox zitten en ben binnekort van plan me jewel blauw te maken maar wil eigenlijk niet gaan solderen.