[Casemodding] Vragen en Antwoorden [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Conquistador, 17 feb 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Solid_Ghost

    Solid_Ghost Green Day!!

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja, beetje kut, want ik was eerst niet echt van plan m'n case te gaan spuiten... The thing is: zo ziet het er niet uit natuurlijk, dus ik moet er eigenlijk wel wat aan doen. Bij m'n linkerachterschroef zit nu dus een bult, het plastic is ook gescheurd enzo, heel lelijk. Bij rechtsachter zie je een heel klein wittig puntje, maar dat valt niet op, gelukkig. Moest er nog eens bij komen...
     
  2. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Je xbox mat-zwart spuiten is zeker een oplossing (als je het je smaak is, natuurlijk). Het ziet er mooi uit, en valt niet extreem op (vanaf een afstand lijkt het gewoon origineel, terwijl wanneer je er van dichtbij op kijkt, zie je dat je er iets aan hebt gedaan).
     
  3. Solid_Ghost

    Solid_Ghost Green Day!!

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh, als ik m'n xbox ga spuiten, doe ik dat ook zo dat het opvalt. Als ik 'm ga spuiten, ga ik 'm in weet-ik-wat-voor-kleur spuiten, en niet mat-zwart. Voor mij is het meer de kwestie: tijd en geld, en niet zozeer dat m'n xbox er gemod uitziet. Ik zie wel wat ik ermee ga doen. Alleen wegschuren is ook geen optie he? Wordt vast heel lelijk, en bovendien ben ik bang dat je dan een gat ziet, waar de schroef erdoor ging...
    M'n broer zei: "je kunt er ook een LED in doen, en doen alsof het zo de bedoeling was :p ". Mja, op elke hoek één, geweldig plan! Jammer alleen dat er een schroef onder zit, die het LEDje vernaggeld.. Niet echt een optie...
     
  4. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Eh, niks tegen mat-zwart he ;) !

    Idd, een ledje op die plaats is niet bepaald sexy. En als je nou alleen maar gaat schuren wordt het ook niet mooi. Schuren, plamuren en weer schuren is the answer.
     
  5. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Of maak een plexiglas bovenkant voor op je box.
     
  6. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Die zal dan helemaal tot aan de rand moeten lopen, wil je dat gat bedekken... En dat ziet er dan natuurlijk niet uit als je alle opstaande randen van de zijkanten ziet.
     
  7. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Dan maar helemaal van plexiglas, heb je nog wat te doen.
    Maar wat betreft die ccfl, ik heb nu de ccfl met bescherming onder mn xbox, hij staat dus op die plexiglas blokjes op de uiteindes. Als ik nu dat bescherm buisje eromheen weghaal en die beschermblokjes, kan ik hem er dan onder plakken met plakband oid zonder dat hij snel zal breken?
     
  8. Solid_Ghost

    Solid_Ghost Green Day!!

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, dat ziet er niet uit... Mja, eerst maar eens zien wat ik ga doen. M'n jewel-verlichting moet ook nog gedaan worden... Zoveel te doen, zo weinig tijd.

    /EDIT: Trouwens StealthViper, heb jij al iets gedaan met dat VU-meter schema?
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2005
  9. Kimi

    Kimi Active Member

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het beschermbuisje van mijn CCFL staaf ook weggehaald en dat ding word heel warm, is dat normaal ofzo?
     
  10. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Dat is normaal ja :)
     
  11. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is niet zo, dat als je naar de ccfl zonder bescherming kijkt, dat ie dan breekt (al beweren sommige mensen wel). Je kan makkelijk de ccfl zonder bescherming ergens tegen/onder/op/lang opplakken. Let alleen wel op dat er een dun ijzerdraadje over loopt, die niet in conact mag komen met de metalen behuizing van de xbox zelf.
     
  12. Kimi

    Kimi Active Member

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand waar je een paarse/uv round CCFL kan krijgen?
     
  13. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    yup, bij alternate.nl de rode uv fan bestellen. Daar zit een ccfl op die knalpaars is (heeft m'n vriendin nou ook voor d'r xbox, ziet er echt goed uit)
     
  14. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Dus als ik die ccfl gewoon onderop de de xbox plak is er niks aan het handje, want dan ga ik dat morgen even doen.
     
  15. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Zolang de complete xbox niet op de ccfl's hangt, zal het geen kwaad kunnen.
     
  16. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    als je de ccfl van een fan gebruikt, hoe kan je die dan aansluiten op de power van de hdd? en als je een ccfl hebt wordt het volgens mij echt super warm, maar dan kon je je fan sneller laten gaan ofso toch, of kan ik dan beter de fan gebruiken die bij de ccfl zat? grtzz
     
  17. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat wil je nou doen, een ccfl in je xbox zetten of in je fan? :confused:
     
  18. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    ff vraagje, ik wil overmorge LED's halen bij de electroboer hier, ik neem blauwe maar wat voor? ik hoor mensen over iets van 5000 mcad ofzo? kunnen jullie me vertellen wat voor LED en welke weerstand ik erbij moet hebben? (het gaat over een led in controller dus ik moet hem op de 5V van me controller solderen)
     
  19. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Het aantal 'mcd' geeft de felheid van de led aan; 5000 is behoorlijk fel, en is dus goed :D (ik heb gehoord dan een ccfl ongeveer 15000 mcd is). Als je hem op de 5V in je controller aan wilt sluiten, moet je een 100 ohm weerstandje hebben voor één ledje, gaat altijd goed. Over ledjes in serie zetten weet ik het nog steeds niet zo goed, maar ik zet ze gewoon altijd paralel met voor elk ledje een eigen weerstandje van 100 ohm bij 5V en 220 ohm bij 12V.
     
  20. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    als je de ccfl van een fan gebruikt voor je jewel (bij alternate hebben ze geen blouwe los, alleen met een fan), hoe kan je die dan aansluiten op de power van de hdd? en als je een ccfl hebt wordt het volgens mij echt super warm, maar dan kon je je fan sneller laten gaan ofso toch, of kan ik dan beter de fan gebruiken die bij de ccfl zat? grtzz
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina