1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Casemodding] Xbox 360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 29 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ik heb een email gestuurd naar die GsmWizard.nl om te vragen of ze die leds nog hebben, en zo ja welke kleuren.
    Die website ziet er niet helemaal toppiejoppie meer uit namelijk :)

Ze hebben volgens de website blauwe, paarse en witte in het 0603 formaat, 40 cent per stuk.
    Als er mensen zijn die mee willen bestellen dan kan dat om de verzendkosten laag te houden. Dan stuur ik ze gewoon naar jou op in een envelop.

Xink wilde al meedoen met de bestelling zag ik?
    Zeg het even duidelijk als je ook dingetjes wil hebben en wat dan precies.

Nee, kan echt niet. Ze zijn echt veels te groot :)

Laatst bewerkt: 10 jan 2006
  2. Toxic Squirrel

Toxic Squirrel 1+1=2

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal even kijken hoe mijn bankrekening er voor staat.
    Als ie er gunstig voor staat doe ik ook mee.

Oke de techniek van Xink werkt niet :mad:.
    Dan moet ik over gaan op transitors.
    En laat mijn broertje nou net nog techniek hebben ik weet dat ze daar ook transitors in overvloed hebben.
    BTW: het herkennen van het linker een rechter pootjes is een eitje.
    De transitor heeft een vlakke achterkant.
    En ik moet ff naar het voltage kijken bedant voor je bijdrage.

Edit://Het is me gelukt om een lampje fel te laten branden:eek:.
    Het was een heel gepruts zo zonder soldeerbout(schaam schaam schaam)
    Maar het is gelukt om het te testen.
    Zodra ik mijn geld heb van de camera die ik ga verkopen ga ik iig een soldeerbout kopen:9.
    Zodat ik de eerste tutorial kan schrijven over hoe je de remote moet verlichten.
    Special thanx to Brandt die me uit de brand heeft geholpen door een schema te posten van een transistor.

Pic
    Schema
    Wat je nodig hebt is dus een ledje wat draad en een transistor.(en een afstandbediening(geen AfstandSbediening) )

Dit is een voorlopig schema om mensen voorlopig te helpen.
    Zodra ik dus een soldeerbout heb post ik een tutorial.
    Ik heb hier dik een uur mee lopen fucken exl. het schema dus NO DISRESPECT!!

3. karf

karf Real Fake Blood

Leuk Bevonden:
    0
    Ok dat lijkt me dus echt vet!!!
    dat wil ik ook doen :) leg me het eens uit..

En hoe kan ik het beste een usb uit elkaar halen?

4. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Een USB uit mekaar halen, kan je dan een hint geven want ik snap het niet.
    Bedoel je dat ijzere dingetje zelf?

Edit:
    Ik heb even mn usb-klepjes-verslichting wat feller gemaakt:

Dat zwarte ding is een dropje om hem open te houden. :9

Trouwens mike zouden ze ook dezelfde grootte SMD's hebben als the ring of light, die zijn wat groter, ik weet niet of je die wel eens gezien hebt?

5. mutantemile

mutantemile The Pub's Barman

Leuk Bevonden:
    44
    Vraag van vandaag: Hoe kom ik erachter dat mijn xbox 1 toch echt groen is?

tip1. leg hem buiten in de zon
    tip2. ga hem schuren en kijk welke kleur hij wordt en naar de kleur van het stof.

grt emile

6. karf

karf Real Fake Blood

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gister even wat zitten kloten met de RoL. Je kan namelijk de lichtjes daar van uitzetten. Allemaal apart dus of alleen die van de on/off button, of alleen dat controller lichtje. Of gewoon allemaal. Plak er gewoon een zwart blaadje voor, en je bent klaar :).

7. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Jup, maar dat zijn multicolor SMD's (Rood en Groen), en die hebben ze daar sowieso niet. Volgensmij hebben de mensen die dat al hebben gedaan, dan gewoon met normale leds gedaan.

Ik zag gister zelfs een plaatje van een dude die 3mm leds in zijn controller had gedaan, op de plekjes van die SMD's :confused:

8. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Toxic Squirrel

You're welcome ;) ziet er leuk uit. Waar wil je het ledje gaan plaatsen?

9. Toxic Squirrel

Toxic Squirrel 1+1=2

Leuk Bevonden:
    0
    The Guide button*)

10. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    Schuren, to the bone ( :+ ), en dan de pootjes naar binnen buigen denk ik.

Lijkt mij de meest voor de hand liggende aanpak.

11. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat lijkt me wel vet. Ik wacht ff totdat je je tutorial hebt geschreven en dan ga ik het misschien ook wel proberen (ik ben zelf niet zo'n held met mijn handen, ik kan het eigenlijk beter bij denken laten :9)

12. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, gewoon zo:

Maar het resultaat is echt niet mooi, gewoon te fel en het licht wordt niet mooi verdeeld:

Zo ziet het eruit met gewone blauwe SMD leds, stukken beter:

-------------

Soldeertrucje gevonden voor het desolderen van SMD leds. Kan je zelf maken als je een brede punt hebt op je bout:

-------------

Ik heb nu ook mail teruggehad van GsmWizard.nl met de vraag of ze nog de SMD leds op voorraad hadden:

"Hallo

zijn op voorraad

bestel via de webwinkel

m.v.g."

Haha, okej, kort maar krachtig :) We kunnen hier dus witte, blauwe en paarse 0603 leds bestellen voor 40 cent per stuk, wat echt goedkoop is als je het vergelijkt met andere shops. Zeg het dus even als je mee wilt bestellen, dat scheelt verzendkosten.

Laatst bewerkt: 11 jan 2006
  13. Sulletje

Sulletje 370 PK Nekslag!

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi ik ben vrij nieuw hier op dit forum , aangezien ik hardcore bezoeker was van de fora van het (engelstalige) xbox-scene.com.
    Echter ik denk dat ik veel toegevoegde waarde kan leveren op het gebied van casemodding van de 360, ik zie dat hier ook vrij technische zaken aan bod komen en zo te zien werken jullie ook met goed doordachte soldeerschema's. Zo ben ik zeer geinteresseerd in het inbouwen van LED in mijn 360.

Momenteel wordt mijn 360 gespoten door een goede vriend van me. Nee, niet zomaar iemand ... Hij is namelijk gevraagd om vanaf september 2006 mee te werken aan de opnames van "Pimp my Ride Europe", een programma op MTV dat nu alleen met amerikaanse modellen in nederland op de tv te zien is. Vanaf september worden echter ook de europese autootjes onder handen genomen door hem , hij is gevraagd als eindontwerper van de verschillende europese modellen.

Het grafisch design voor mijn 360 is momenteel al gedeeltelijk op de computer door ons beiden uitgewerkt. Ik denk namelijk liever goed na over het ontwerp voordat ik ergens aan begin. De bedoeling is om mijn 360 volledig te verchroomen en te voorzien van een nieuw soort platinum-lak die zeer prijzig is. Je kan je voorstellen dat dit geen goedkoop project is aangezien alleen de lak al bijna 27 euro per 300ml. bedraagt. Ook zijn dit soort lakken niet zomaar in de winkel te verkrijgen.

Nu heb ik gezien dat er iemand zijn harde schijf van de 360 heeft ingegraveerd. Waar heeft hij dit laten doen? Ik ken helaas geen enkel persoon die dit voor mij kan doen. De bedoeling is nu om de naam X-zibit erin te graveren aangezien mijn xbox uiteindelijk ook gesigneerd gaat worden door deze rapper himself (hij werkt uiteraard mee aan de opnames van Pimp My Ride, dus peace of cake voor die vriend van me om hem dit te laten doen.)

Laat me even wat weten , ik houd jullie op de hoogte van mijn ontwikkelingen.

14. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Wow, vette contacten heb jij dan! _O_

Ik ben echt superbenieuwd naar je 360! Heb je al dikke oude xbox casemods gedaan die je ons kan showen?

Karf heeft zijn HDD laten graveren bij een graveerbedrijfje bij hem in de buurt. Ik denk dat jij ook gewoon even in het telefoonboek moet bladeren of even op internet moet zoeken naar een graveerservice in de buurt als je dat wilt hebben.

15. Sulletje

Sulletje 370 PK Nekslag!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik ben ook wel blij dat hij voor Pimp My Ride gevraagd is , en hijzelf uiteraard ook ;) Ik heb enige ervaring met het doen van de oude xbox , echter dat project is nog niet geheel af op dit moment. Ik zie namelijk iedereen die zijn xbox gespoten heeft niet eens een fatsoenlijke vernislaag eroverheen te gooien. Dat is waar mijn project tot nu toe ook is misgelopen: een dikke vernislaag die ook op auto's wordt gebruikt. Ik ben van plan om als volgt te werk te gaan:

1 x "normale" xbox volledig in blauw/wit voorzien van BMW-embleem, een soort van Formule 1-edition. Daar ben ik nu momenteel al mee bezig.
    1 x "normale" xbox volledig in zilver gespoten
    1 x 360 core-edition volledig in goud gespoten , en dan uiteraard niet dat goedkope "carnavals-spuitbus"goud maar echt "bling bling"-goud.
    1 x 360 premium volledig platinum zoals ik al in mijn eerdere bericht schreef. Ook hiermee zit ik in de beginfase nog.

Je krijgt dan achtereenvolgens , zilver/goud/platinum, dat leek mij wel een leuke opbouwende lijn om naast elkaar te zien. Echter, ik heb alleen een Premium momenteel , een Core moet ik nog gaan kopen. Wat ik nu hier neerschrijf is eigenlijk nog in de beginfase , maar ik houd jullie zeker op de hoogte door middel van foto's.

Trouwens ... als ik het goed heb begrepen gaat elke auto die in de nieuwe Pimp my Ride gaat voorkomen misschien voorzien worden van diverse HD-schermen en van een 360. Ik weet echter dat ook Sony benaderd is voor sponsoring van pimp my ride maar die vriend van me liet doorschemeren dat het waarschijnlijk de 360 gaat worden die ze gaan inbouwen in de auto's , vanwege het eenvoudige feit dat MS zelfs geld wil toeleggen voor dit soort unieke reklame !!!

16. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Dit scheeuwd gewoon om fotos:9 !

17. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    MS is ook niet achterlijk :p die willen verkopen! En Sony heeft met de Ps2 nou niet bepaald de 'hippe' markt op dit moment.

18. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    gast weetje hoe vet man nu weten we ook eerder dan iedereen dat er een pimpmyride europe komt:p

hopen dat deze presentator wel vet is

19. Toxic Squirrel

Toxic Squirrel 1+1=2

Leuk Bevonden:
    0
    Oke onder al het hippe nieuws komt er nu ook geen woorden maar daden:9.
    Ik ben de hele middag bezig geweest met het schuren van een ledje en het uitsnijden in het rubber.
    Ik heb nog steeds geen soldeerbout maar ik heb al wel een impressie.
    Door het ledje rechtstreeks aan te sluiten.
    Imo perfect verlicht ik weet niet wat jullie er van vinden?

20. karf

karf Real Fake Blood

Leuk Bevonden:
    0
    Hey Sulletje, cool man! Ik heb me HDD laten graveren netzoals wat dynamike al zij. Ik ben op dit moment ook bezig om met Xbox 360 Premium te moden ("pimpen"). Ga binnenort ook nog op een bepaalde manier me Xbox 360 voorzien van led's (andere kleuren enzo).

Toxic Squirrel ziet er echt geweldig uit!

Heb hier trouwens nog de template van de faceplate.

En hier de zijkant.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina