[Casemodding] Xbox 360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 29 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moederfietser

moederfietser Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het kan wel kleiner als dat. dat bedrijf heeft een radiator gebruikt waar een 8cm koeler op kan. als je je xbox waterkoeld daalt de temperatuur aanzienlijk waardoor de lucht die de 2 6cm koelers eruitblazen ook een stuk koeler wordt. daarmee zou je de radiator kunnen koelen, maar het blijkt wel weer dat er niet zoveel 2 x 6cm radiators op de markt zijn. de processor en de videokaart kunnen gekoeld worden met 2 koolance videokaart blokjes, daar heeft hardocp het ook mee gedaan. reservoir kun je zelf maken dus kun je iedere gewenste vorm geven dus overal plaatsen waar ook maar een klein beetje ruimte is. het pompje zal het probleem niet zijn. zo'n opstelling zou mooi zijn:). ik denk wel dat de cfm van die 2 fans genoeg zijn om een radiator te kolen? weet iemand misschien het aantal cfm?

2. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    Wel een grappig filmpje:9

3. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Nope, ik denk dat de exacte airflow van die fans weet. Je kan ze natuurlijk altijd vervangen voor andere (betere) 60mm fans. Dat is al een aantal keer gedaan op X-S. Ik weet alleen dat ze veel lawaai maken en dat een watercoolmod veel zou schelen :)

ALS je dit gaat lukken, respect! Maar ik denk persoonlijk niet dat je alles in die case kan proppen.

Laatst bewerkt: 14 jan 2006
  4. moederfietser

Leuk Bevonden:
    0
    radiator wordt ook extern. die komt aan de achterkant te hangen, net achter de blowholes. hoe ik die ga bevestigen weet ik nog niet maar is op het moment ook nog niet boeiend. ik zal binnenkort is naar de schroothandelaar gaan, kijken of die zoiets heeft. anders moet ik zelf een radiator gaan bouwen8). en de koelers maken nou nog veel herrie, maar als het zometeen koeler in die behuizing wordt zullen ze ook op een lager rpm gaan draaien, dus stiller worden.

5. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Okej vet man! Houd ons op de hoogte :)

Ik lees idd wel op casemodfora dat je bij de schroot radiators uit auto's voor een prikkie kan halen. Terwijl ze perfect geschikt zijn voor watercooling. Je moet wel altijd letten op je materialen. Een koperen radiator en een zilveren koelblokken bijvoorbeeld kunnen tot chemische reacties leiden en dat weer tot snelle slijtage van je systeem. Sorry als je dit al wist hoor, ik weet je Casemod verleden niet ;)

6. moederfietser

Leuk Bevonden:
    0
    maakt niet uit, ik wist het al wel. ik heb een helemaal uitgebouwde, gemodde, zwaar overgeclockte pc gehad, vooral voor spellen maar ook heel veel coderen/decoderen. helaas is deze laatst de deur uitgegaan omdat hij te duur in onderhoud werd:'-(. heb toen een tijdje op een xbox gespeeld en vond ik wel leuk en aardig. vandaar maar een xbox360 gekocht en hij bevalt goed (gratis anti-aliassing_O_ ). dus mijn xbox 360 zal er binnenkort ook aan moeten geloven}:]

7. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :D Vandaag mijn plaatje opgehaald van mn HDD

op mn HDD terug geplakt en :

ik vind het zelf heel mooi :D wat vinden jullie ervan? er zit op de linker rand ook nog een lijn... zie je niet duidelijk op de pic

bij deze raad ik nogmaals aan ( als je het mooi vind en het wilt natuurlijk )

het bij Z-G-S te doen :) www.z-g-s-.nl

ze kunnen ook elke gewenste afbeelding erop graveren ... en ook kunnen ze kleurplaatjes erop drukken...

8. Toxic Squirrel

Toxic Squirrel 1+1=2

Leuk Bevonden:
    0
    Netjes:9

9. G8 Cra$her

G8 Cra$her MGP Team Silver

Leuk Bevonden:
    0
    vette hdd joh :D

ben vandaag begonnen met kleine afstand te spuiten heb leuke mirage lak ( je weet wel die zooi die in het licht veranderd van paars, blauw en groen) ben nu de primer aan het spuiten zit op mn 2de laag alles gaat goed ik zag net nog wat krasjes van het schuren maar met de 2de laag is alles best egaal denk dat ik 4 laagjes doe en dan met de mirage paint begin die 3x spuit en dan 1 of 2 vernis lagen :D

mss komen er nog WIP pics, maar kep eigenlijk weinig zin om die te maken totdat het af is, ga denk ik UV leds bestellen op paars/violet en paarse fans achterin mn xbox (maar kijk nog ff met garantie :D)

EDIT:

3de laag erop hehe begint wat te worden laat ut ni uitharden denk ik want nu zie je er niks meer op ziet er perfect uit dus ff mooi laten uitharden :D morgen 2 laagjes mirage paint erop denk dat dat wel voldoende is en dan hoop ik dat ut er een beetje uitziet. en dan vernissen nog natuurlijk :D

10. JeePee

JeePee Guest

Meneer Stefan en ik zijn net ff naar de Formido geweest en hebben een primer en wat kleurtjes gehaald voor onze controllers :)

Ik ga mijn pookjes, het D-pad, de trekker-en shoulderbuttons en de grijze strip aan de voorkant van de controller donker groen spuiten. Al het overige wordt zwart.

We hebben nog geprobeerd om de controller uit elkaar te halen, maar nadat alle schroefjes eruit waren hebben we dit toch niet gedaan, omdat de controller nog erg vast zat, en er een grote kans was op scheuren en krassen, en we geen zin hebben om 45,- naar de knoppen te brengen. Dat wordt afplakken dus :p

We gaan maandag beginnen met de primer erop te spuiten :)

11. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    De pookjes en de D-Pad peenten?? Hopen dat dat maar goed gaat i.v.m slijtage.

En heb je het schroefje onder de sticker wel verwijderd?

12. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Echt vette HDD Occisor, alleen is het zo of lijkt het zo dat er kleine beschadigingen (krasjes enzo) erop zitten? Maar hij hij ziet er cool uit.

13. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0

POOKJES NIET SPUITEN!! dat is echt binnen een week heel lelijk door het slijten!

14. moederfietser

Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand toevallig welke hoeveelheden volt die voeding van de xbox 360 kan geven? is dit alleen 12v? of kan deze ook nog 5v geven?

15. JeePee

JeePee Guest

Heb je daar ervaring mee dan?
    Ik gebruik mijn pookjes niet echt veel, want ik race met het D-Pad (slijt het d-pad niet dan?) en wanneer ik een shooter speel schuift mijn duim niet echt over het pookje heen. Die blijft als het waren op één punt liggen...

16. woolyonline

woolyonline I will kill you!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet ook bijna zeker dat de pookjes gaan slijten, het heeft een ruw oppervlak, als je dan gaat spuiten dan sluiten de stukken wat hoger ligt, ik weet niet of je het snapt maar hier ff een pic van paint, ook is het materiaal zacht aan het oppervlak waardoor het de verf (spuitbus enz) niet goed vasthoud, heb ervaring met dat soort materiaal spuiten 8)

De steeds bovenste puntje raak je en ga je steeds zeg maar overheen schuren met je vingers, de verf gaat geheid loslaten en dan krijg je en damaged look zeg maar.

De Dpad kun je denk ik wel spuiten, deze is namelijk glad en van hard materiaal.

@ occisor, ik vind de naam wel gaaf maar het logo niet echt, omdat de ringen niet zo lopen als het orgineel logo, die raken mekaar, je weet denk ik wel wat ik bedoel, maarja wat ben ik, ik heb nog GENEEN MOD, yes, shame on me.

greetz wooly

17. Corolla Friend

Corolla Friend Bhuddymahn

Leuk Bevonden:
    1
    In plaats van tape maar een faceplate gekocht, maar aangezien dit casemodding topic is doe ik afbeeldingen maar in een spoiler.

18. R-L3x

R-L3x Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vet!
    waar heb je die gekocht dan? of gewoon zelf zo gespoten?

19. Corolla Friend

Corolla Friend Bhuddymahn

Leuk Bevonden:
    1
    Joytech Black faceplate :) Bij de Mediamarkt Rdam voor 15 euro, bij andere MM's nog niet gezien :)

20. R-L3x

R-L3x Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok bedankt :) hebben ze ook andere kleuren dan?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina