[Casemodding] Xbox 360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 29 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    maaaaaar je hebt wel iets bij me los gemaakt om het misschien ook maar eens te proberen;), het enige wat me tegenhoud is dat ik dan eigenlijk me hele box moet doen. aangezien ik best vaak teken en met name portretten van beroemde meiden ( hilary duff etc.) lijkt het mij wel cool om bijvoorbeeld hilary duff erin te tekenen.

2. G8 Cra$her

G8 Cra$her MGP Team Silver

Leuk Bevonden:
    0
    ziet er goed uit ook die ring of light enzo wel knap als je dat hebt afgeplakt want is toch vrij klein :eek:

maar ehhm heb je maar 1 laag erop zitten? tis mooier (naja mijn ervaring dan) om meerdere lagen te doen (zie je nog meer metalic) en dan nog een metalic varnish (daar zitten ook van die flakes in) dan heb je nog meer bling bling :p en beetje bescherming :D

ik ga nog even kijken wat ik met mn faceplate ga doen, mn controller is klaar nu (naja nog vernis laag en dan in elkaar zetten, maar ik vraag me af of ik die batterijpack nog in elkaar krijg lol :p en dan nog in de controller past, naja ga morgen wel ff naar een hobby winkel en daar van die lijm halen dan plak ik hem in elkaar :p en dan met passen en meten past ie wel hoop ik haha :p

3. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Mijn Xbox word roze en dan graveer ik Barbie in de HDD dinges 8)

Er zitten naar mijn mening veel lelijke tussen. Dan bedoel ik dus degene met echt foute kleurcombo's als blauw en groen, of degene waar je binnenkant kan zien, of degene met van die drukke stickers. DAMN.

Ik zou het ding lekker egaal houden, apparatuur moet er niet druk uitzien, word al gek van de kabels!

4. Notice

Notice Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nice job Toxic, vooral die powerbutton met afplakken _O_ Heb je gewoon afplakband eroverheen geplakt en dan uitgesneden ofzo?

5. karf

karf Real Fake Blood

Leuk Bevonden:
    0
    TS ziet er heel goed uit!
    Hoe heb je dat USB klepje verweidert, of heb je hem gewoon afgeplakt. Ik zat eerst te denken dat die kleurencombinatie niet bij elkaar paste maar nu ik er even lang naar kijk ziet het er best stoer uit, ook omdat de witte glittertjes/flakes wit zijn en dat dan weer past bij de klepjes.

6. Toxic Squirrel

Toxic Squirrel 1+1=2

Leuk Bevonden:
    0
    Thanx iedereen _O_
    Ik heb er 12 dunne laagjes verf op ongeveer 3 normale lagen.
    En ja ik heb het allemaal afgeplakte en dan uitgesneden.
    Het is wel makkelijk als je dat met een hobby mesje doet en dun schilderstape, omdat je dan gewoon de licht door latende onderdelen kan zien door het tape heen.

7. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    TS: ERG mooi gespoten! Ziet er echt uit alsof je het zo kan kopen.

Voor de mensjes die hun hele case wel een ander kleurtje willen, maar niet willen spuiten, er komt een oplossing. Team Xtender was al goed in het maken van hele nieuwe Xbox cases in een ander kleurtje, maar rond Maart moeten er hele replacement cases komen voor de 360 in een berg kleuren.

Over een paar weekjes komen er er al faceplates uit in 10 transparante kleuren, maar er zullen later ook solid kleuren komen.

[​IMG]'

Team X-tender is proud to present XCM 360, our entry into the Xbox 360 accessories market.
    The first product that we will be offering is the XCM 360 (faceplate) which will include the following 10 initial colors: Ocean blue, Equinox black, Woodland brown, Apple green, Ruby red, Crystal clear, Amethyst, Sky blue, Crystal lemon, Crystal pink. These will all be transluscent colored plastic, allowing us to see behind the faceplates. The released versions will include all of the flaps, springs, and IR cover you'd expect from a quality faceplate. Suggested Retail is $19.99US (the white one shown is a prototype and isn't for sale when the first batch become available. (within the next 2 weeks)

In eerste instantie dus even US, maar die worden heus wel naar Europa gehaald, net als de xbox 1 cases :)

Laatst bewerkt: 23 jan 2006
  8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Leuk alleen zo'n plate, maar ik had het echt vele malen leuker gevonden als je je hele box kon aanpassen.

9. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Jonge....lees nou is wat er boven staat :{

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Oeps, volgens mij zag ik alleen een plaatje en het woordje faceplate, sorry :eek:

11. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    ik zal het hier nogmaals posten: http://www.decalgirl.com

Er bestaan 2 types van vinyl:
    Calendared vinyl goedkoop, korte termijn gebruik. Het heeft een matige glanzende afwerking, maar kan problemen geven met langzaam verdwijnen of verkleuringen over een bepaalde tijd vooral bij hitte (console produceert warmte). het is minder plooibaar en zet zich niet goed in de bochten of curves.
    Cast vinyl kost ongeveer 2,5x meer als calendared vinyl, maar is merkbaar van beter kwaliteit. Cast vinyls hebben een hoger glanzend punt (vergelijkbaar met autolak), verkleurt niet en zal mettertijd niet krimpen. Het past zich goed aan aan elke bocht en heeft een levensduur van 7-9 jaar. Deze zijn ook de enige waarmee ze werken op decalgirl.com
    meer info over skinning

Vinyls (premium grade adhesive-backed cast vinyl) oftewel stickers met alle mogelijke geuren en kleuren... (figuurlijk bedoeld hé) voor:
    1. apple mac mini
    2. Gameboy Advance
    3. Gamecube
    4. iPod (3G, 4G, 5G, mini, nano, shuffle)
    5. Nintendo DS
    6. PSP (faceplates, skins)
    7. Xbox, Xbox360

allemaal tegen een heel schappelijk prijsje...
    bijv. voor de Xbox360:
    $7,50 -> face skin (dit is geen faceplate maar een skin, sticker dus die je over je faceplate kan plekken)
    $17 -> face skin + upper side (dus de faceplateskin en de bovenkant van je xbox360, als hem horizontaal ligt)
    $25 -> face skin + upper side + lower side (totaal pakket voor als je je Xbox360 verticaal plaatst)

Verzendingskosten: (bij full skin, voor zowel NL als BE)
    Super Saver - $11,25 (verzonden binnen 5-9 werkdagen)
    Priority Mail - $11,05 (1-4 werkdagen)
    Express Mail - $36,05 (1 werkdag)

voordeel hieraan is, is dat je deze zeer snel, simpel en vooral supermakkelijk kan bevestigen.
    -> zelfklevende vinyl die je zonder lijmresten weer kunt verwijderen.

Wel een goede tip bij het aanbrengen:
    - maak de kast stof en vetvrij (ether en een watje will do the trick, geen bijtende producten zoals white spirit, thinner of ammoniak, want die tasten je laklaag aan!!!)
    - Gebruik een bankkaart ofzo om de vinyl gelijkmatig te plekken. Begin in 1 hoekje en duw met je kaart verder vooruit. Dit om luchtbelletjes te voorkomen en om die strakke look te bewaren. (niets is zo erg dan dat het lijkt alsof je er een hoop miertjes onderin hebt geplakt :D)

Heb hier al skins besteld voor oa Xbox, iPod Nano, iPod Shuffle, Gamecube met priority mail. Alles thuis binnen de 5 dagen... ;)
    Het is een stuk goedkoper als de standaard faceplates ($7,50 faceplate + $8,50 verzendingskosten), en je kan ze makkelijk terug verwijderen.

Heb ik gedaan met een iPod Shuffle. Vinyl veilig opgeborgen en ongeveer een half jaar later terug rond diezelfde iPod gedaan.
    Het heeft wel één nadeel, nl. dat je niet een helemaal zelf gemodde Xbox360 hebt maar die effecten zijn wel gaaf, kan je zelden zelf zo goed spuiten. Believe me i've tried more than once.

PS: sorry voor de lange post

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat komt dan op 40 euro voor je hele 360, dat vind ik echt heel erg veel geld voor een grote sticker.

13. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    bwa, als je hem zelf gaat modden ben je rap meer als €40 kwijt, zonder dat je het fatsoenlijk ziet aan je kast. En ik denk alleen al aan high-quality verf, kost je rap €20 de bus... ;)

14. Toxic Squirrel

Toxic Squirrel 1+1=2

Leuk Bevonden:
    0
    Maak daar maar 8,50 van per bus duplicolor en dat is echt top verf.

15. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, 1 euro is 1,19 dollar ofzo waard, dus echt niet 40 Euro, ik betaal 28 euro voor een full setje bij 360covers.com, incl. verzendkosten.

Laatst bewerkt: 23 jan 2006
  16. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    [Edit] Laat maar :9

17. Toxic Squirrel

Toxic Squirrel 1+1=2

Leuk Bevonden:
    0
    Lampjes zijn binnen _O_
    Tot over een paar uur :eek:.

18. karf

karf Real Fake Blood

Leuk Bevonden:
    0
    TS je gaat lekker.
    Ik ga binnekort ook weer eens aan het werk :) heb er al helemaal zin in.

19. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mn lampjes ook :9
    Ook tot over een paar uur ;)

20. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520

Erg nice, wanneer ze met hele cases komen:cool: Zeker even in de gaten houden.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina