1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Casemodding] Xbox360 - [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 mrt 2006.

  1. Rishikiller_NL

    Rishikiller_NL Active Member

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil mn Faceplate zelf spuiten of verven maar hij moet glad blijven
    Iemand ideeen ?
     
  2. alpha_prime

    alpha_prime resident@gekkenhuis

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    Veel schuren :D

    Anyway, heb nog een extra fan geinstalleerd voor een beetje meer koeling voor ramchips. Ik krijg binnenkort m'n case dus bij de volgende update is ie volledig af *)

    [​IMG]

    Ik ben wel aant denken van deze misschien te verkopen en nieuwe 360 te kopen en daar dan een beetje minder overdreven koeling in te stoppen. Iemand geïnteresseerd in een 360 die lekker koel werkt en er nog eens beter uitziet dan een gwne? Pm maar :cool:
     
  3. Rishikiller_NL

    Rishikiller_NL Active Member

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je bij de Hema ook schuurpapier kopen?
     
  4. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Volgens mij wel en anders ff naar de gamma gaan
     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Vrij lastig... Je ring of light (iig het doorzichtige plastic) zit aan je faceplate vast... Dus moet je die helemaal afplakken op de één of andere manier.

    Eigenlijk moet je de complete faceplate demonteren (usb/memcard klepjes etc) Maar dat is allemaal zo gedaan dan dat bijna niet kan zonder het te slopen.
     
  6. Rishikiller_NL

    Rishikiller_NL Active Member

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb heel de ring of light meegeverfd is dat erg ?
     
  7. alpha_prime

    alpha_prime resident@gekkenhuis

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je dat licht verft niet, dat schijnt er gewoon door. Je zou best kijken voor schuurpapier waarmee je nat kan schuren, korrelgrootte 800, 1500 en 2000. Als je dat daarna wat polijst en boent heb je een oppervlakte die op glas gelijkt :9
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Zal er niet heel mooi uitzien denk ik.. Ook over de dat zwarte glimmende stukje geverfd..? Dat is voor je afstandsbediening..
     
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    rishi maak eens een foto dan. dat is makkelijker te beoordelen
     
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ben nu zelf ook maar eens begonnen, heb de complete faceplate uitelkaar gehaald:

    [​IMG]

    Primer is er net op gespoten (voor betere hechting vd verf), dus 20-30min wachten en dan de eerste matzwarte laag erop.

    Wanneer die eerste laag erop zit even wachten, dan nog een laag en dan compleet laten drogen.
    Ondertussen nog een oranje spuitbus halen en wanneer de zwarte verf droog patroontje afplakken en oranje spuiten.

    Heb alleen nog niet echt een design in mijn hoofd:9

    Al die klepjes moeten ook gespoten worden, maar twijfel nog of die ook zwart worden, waarschijnlijk wel.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------

    Update1:

    Eerste 2 dunne lagen zitten erop, nu weer een beetje drogen, dan nog één laag zwart en dan de rest vd dag laten drogen.

    [​IMG]

    Zo zie je maar dat je betere meerdere delen van je case kan spuiten anders schiet het niet op ;) Maar iig nooit gaan haasten.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------

    Update2:

    Mat zwart begint mooi egaal op te drogen! heb de memorycard & usb klepjes grijs gespoten, ben benieuwd hoe dat er straks uit ziet.
    Maar die dingetjes kan je zo weer overspuiten dus dat is geen probleem :)

    --------------------------------------------------------------
    Update 3:

    Begint al ergens op te lijken! Na 3 lagen is dit het resultaat en de verf is nu behoorlijk droog, in elk geval bestand tegen stof nu.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Zelf vind ik dit mooier dan glimmend zwart, heeft nu bijna een stof / geverfde mdf look :9

    Ter vergelijking: 3rd party glimmend zwarte faceplate (ell cheapo plastic, memorycard klepjes blijven open staan...)

    [​IMG]

    ps de binnenkant spuit ik uiteraard niet ;)
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2007
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    ik koop die cheape platic 3rd party ding van je voor 15 euro:D
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
  13. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er strak uit Gerjan! :D

    Zit er nou een soort korrel in die verf of lijkt dat nou maar zo? Of ie wel smooth?
     
  14. basovich

    basovich Guest

    vind dat korrelige vetter dan dat glanzende:). hoeveel kost zo'n busje eigenlijk per stuk?
     
  15. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat ziet er inderdaad goed uit, ik vind mat zwart ook stukken mooier. :) GJ!
     
  16. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Matzwart is zeker mooier ;)!
     
  17. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja wel zoiets, voelt net als mdf aan :9 Maar moet nog wel een clearcoating overheen anders gaat het eraf op den duur af denk ik.
    Tis een bus van de praxis, eigenmerk. De klepjes zijn wel glad, die zijn gedaan met dupli color verf (geen clear coat nodig, tenminste mijn xbox(1) is nog steeds super glad :)).
    Hoop niet dat door die clearcoat het zooitje weer gaat glimmen...

    Zal iets van €6-8 per busje kosten, weet ik niet meer.


    Misschien vandaag ook met de rest vd case beginnen... En ik denk dat ik de faceplate gewoon zwart hou, geen oranje streepjes erop.
    Want: of ik verpruts het met afplakken enzo, of het ziet er niet uit... Twijfels twijfels :+
    Misschien om het afplakken makkelijk te houden gewoon 3 horizontale oranje streepjes van 4mm ofzo...
    Nee: te veel adidas gevoel :9

    //edit

    Ideetje, misschien dmv masking (sjabloontje uitknippen) een vet figuurtje in het grijs op de faceplate spuiten. Gewoon een dun laagje waar het zwarte nog doorheen komt. Geen strakke lijnen dus, maar meer nevelen.

    Kans dat ik de faceplate verpruts, maar dat valt wel weer op te lossen ;)

    //edit2

    eerst maar met de case zelf bezig, ga nu eindelijk de coax uitgang fatsoenlijk vastmaken.

    De coax connector:

    [​IMG]

    Moeten 2 draadjes aangesoldeerd worden, maar los achterin proppen werkt tot nu toe ook :+

    Hier komt het gaatje waar het uiteinde vd coax uitgang doorheen komt, boven de AV uitgang dus, zwarte stipje:

    [​IMG]
    [​IMG]

    *Slingert de dremel aan :)
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2007
  18. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Die gouden connector komt me bekend voor ;)
     
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Haha ja :9, ik kwam hem tegen bij de lokale audio boer, was hij maar €0,45! Terwijl dat ding op internet duurder was volgens mij.

    Past precies :)

    [​IMG]

    En de case kan ook nog dicht :9 (incl inhoud)

    Dat ene "beentje" wat je ervanaf kan schroeven, waarvoor is dat eigenlijk precies? Want als die niet is aangesloten op de ground , doet het geluid het nog steeds...

    Damn je ziet trouwens wel elk krasje op zo'n foto.. Normaal niet hoor :+
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2007
  20. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat 'beentje' is een 'soldeerlipje' :) En die is natuurlijk wel voor de ground. Raar dat je wel geluid hebt zonder ground. Maakte de buitenkant geen contact met een andere ground? Behuizing 360 bijvoorbeeld? Ik zou hem iig wel gewoon verbinden.

    Die plug zit er op het plaatje natuurlijk niet goed in he :9 Het is wel de bedoeling dat je de hele plug aan de buitenkant hebt zitten natuurlijk. Ander kan je nooit goed de stekker eraan hangen. Had je hem niet beter in het bovenste deel kunnen zetten? O-)
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2007

Deel Deze Pagina