1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Casemodding] Xbox360 - [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 mrt 2006.

  1. SysanApse

    SysanApse Guest

    Heb nu de forza 2 faceplate gekocht.
    Beauty :)
     
  2. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok ik ben een beetje aan het ontwerpen en brainstormen geweest, en toen kwam ik hier op

    [​IMG]
    en deze
    [​IMG]
    Welke zal ik nemen?

    De boom van Gondor, en aangezien ik een groot Tolkien fan ben heb ik besloten deze aan 1 kant te maken, nu moet ik nog een plaatje hebben voor de andere kant.
    Ik zal m'n Xbox eerst een zwarte paintjob geven, dan dit eruit cutten.

    Weet iemand of er zilverkleurig plexiglas/ iets anders is om het in te vullen, zodat de sterren, en misschien ook de boom een zilveren kleur hebben.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Bovenste! Die is wat rustiger.
     
  4. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja die vond ik ook wel het mooiste, mooie golvende takken.
     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    1. Je weet dat je garantie vervalt he?
    2. Figuurtjes uitdremelen doe je niet zo maar 123 :)
    3. Plexiglas is doorzichtig, maar je kan het natuurlijk altijd zilver spuiten. Al zou ik dan gewoon een stuk normaal plastic namen.
    Daarna kan je gewoon 1 groot stuk plexi onder je cutout plaatsen. Anders wordt het nogal lastig
     
  6. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    1. ja, daarom heb ik ook zo lang gewacht, om zeker te zijn dant m'n xbox het goed doet :p, ik heb sinds launch, nog nooit problemen gehad.
    2.waar haal ik een goede dremel, niet te duur?
    3. wat bedoel je met gewoon plastic, een plastic plaat mag ik hopen? :p
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2007
  7. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, help me iemand :p

    Ik ben een beetje aan het zoeken geweest naar dremels, en ik kwam op
    deze
    en deze
    op marktplaats.

    Die duurdere kan ik wel ophalen, maar is die kwalitatief wel een stuk beter dan die goedkopere?

    En wat voor verf/schuurpapier etc. moet ik kopen als ik mijn xbox360 een matzwarte kleur wil geven?
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    absoluut voor de echte dremel gaan :) Top spul.

    Mat zwart --> geen schuurpapier, alleen de case goed schoon & stofvrij maken. En gewoon mat zwarte spuitbus van dupli color ofzo. Opzich werken de iets duurdere eigen merk spuitbussen van de praxis/gamma/karwei ook wel. Gewoon goed lezen of ze voor ook voor kunststof zijn. Hema spuitbussen zou ik niet doen.
     
  9. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    ok,
    moet ik maar 1 laag spuiten, geen coating ofzo?
    En met de echte dremel bedoel je deze toch?
    Trouwens enig idee waar je ze kan halen, de helft van dat assortiment is niet te vinden bij europese sites, en amerikaanse sturen niet naar Europa.
    Ik wil graag de Dremel MultiPro Cordless Kit kopen.
     
    Laatst bewerkt: 15 sep 2007
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    niet cordless nemen.. Accu/batterijen is kut.

    En de echte dremel dremels (:+ zoals die site dus) zijn bij elke bouwmarkt te koop..

    Ik heb zelf de multipro, werkt perfect en alle soorten bitjes passen er in.

    Spuiten:
    Je kan het beste een paar hele dunne lagen spuiten, dus niet in 1x alles willen dekken want dat gaat meestal niet goed (druipers enzo). Van te voren zou je een primer spuitbus kunnen gebruiken waardoor de verf beter hecht.
    Achteraf kan je een clear coat eroverheen doen, maar is niet echt nodig vind ik zelf. Maar het zal ongetwijfeld de levensduur van je verf laag verlengen.
     
  11. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    maar met zo'n massive ding valt toch niet echt goed te snijden als je weinig bewegingsruimte hebt, daarom leek me zoo'n kleine cordless wel relaxed.
    Zit er al een goede snijschijf bij of moet er zelf nog 1tje halen voor het plastic
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dremels zijn best klein, net zo groot als een schroevendraaien, alleen dan een stuk dikker. Dus dat valt wel mee.

    Er is wel een opzet stukje met flexibele slang te koop:
    [​IMG] Dan hang je de dremel zelf aan één of andere metaal ding en heb je alleen het lichte stuk in je hand.

    Moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds niet precies weet welk bitje je voor plastic moet gebruiken :9 Plastic smelt namelijk nogal snel, dus een beetje experimenteren
     
  13. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, en dan zeker ook op een zo laag mogelijk toerental?
    Dan heb je minder wrijving dus ook minder snel smeltend plastic
     
  14. alpha_prime

    alpha_prime resident@gekkenhuis

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet echt. Op lage snelheid duurt het eeuwen voor dat ding gesneden is. Zet je stuk plexi op een goeie stevige ondergrond, zet je dremel op hoge snelheid en erdoor vliegen :9 Het smelt zoiezo, maar als je het snel snijdt smelt het meestal niet veel, en smelt het vooral niet aan elkaar (vervelend als je lexaan snijdt, dat spul smelt weer aan elkaar :confused:)

    Ook het gebruik van koelvloeistof maakt alles makkelijker. Ik denk zelfs dat je gwn wd-40 erop kan spuiten als koelvloeistof.
     
  15. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, maar zo'n extra stukje kost ook weer geld, en ik moet al zo'n hele set aanschaffen :p

    Hoe veel kost die verf eigenlijk ongeveer?
     
  16. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    wow, dit is net zoo vet
    Hier
    en m'n moeders vriend heeft blijkbaar een heleeeeboel gereedschappen, ik ga eerst n's kijken wat hij allemaal heeft, als hij alles heeft hoef ik ook (nu) niks meer bij te kopen. :D
    M'n grills heb ik er al afgehaald maar het is een beetje gekut om m'n achterkant los te krijgen, nu wacht ik maar op het setje van llamma

    en nieuwe designs:

    Design one

    Design two

    De boom voor m'n zijkanten:
    hier
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2007
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    maak jij die designs zelf of kun je die zo bestellen.
     
  18. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik voor zo'n picture ga ga ik hem bestellen, ik heb zelf niet de spullen om zoiets te maken.
    Als dat te duur is doe ik een simpeler faceplate met symbolen, die ik dan wel zelf ga maken.
     
  19. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    voor de mensen die een grotere hdd willen:

    als je de hdd van je 360 openschroeft zit er gewoon een laptop hdd in :)
     
  20. boatfreak

    boatfreak Guest

    Lag dat maar zo simpel... Een andere HDD accepteerd ie niet toch...
    Als dat wel werkt mag je het wel ff wat beter uitleggen, dan begin ik er gelijk mee:D
     

Deel Deze Pagina