1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Casemodding] Xbox360 - [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 mrt 2006.

1. DJ41

DJ41 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ongeveer een maand of 3 geleden de X-Clamp mod gedaan, nadat ik die rode ringen had op mijn 360. Na de modificatie deed de Xbox 360 het weer perfect. Een week geleden kreeg ik het probleem weer.

Ik ben dus weer precies hetzelfde te werk gegaan. Ik heb de CPU en GPU weer netjes schoongemaakt, koelpasta er weer opgedaan, alles weer in elkaar gezet en weer ingeplugd. De drie rode ringen zijn weg, alleen gaan de fans na ongeveer 1 a 2 minuten op vol vermogen draaien. De haardroger van mijn vrouw is er niks bij! Na nog twee keer dezelfde handelingen te hebben gedaan, is het probleem nog steeds niet opgelost. De schroeven heb ik al in alle standen gedraaid (losjes, strakker, heel strak). De lucht die achter de Xbox eruit komt voelt niet heel erg warm aan.

Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit op kan lossen?

2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Op één van mijn 360's heb ik deze fix ook toegepast. Heeft ook een lange tijd gewerkt (paar maanden) maar uiteindelijk komt het 3 RloD probleem toch weer terug.

Maarja, die fans... Het lijkt erop dat de 360 (heeft een interne temperatuur registratie) in elk geval denkt dat de cpu/gpu heel warm wordt en daardoor de fan snelheid aanpast. Of dit wel of niet echt zo is kan je moeilijk achterhalen.

Je zou aan de headsinks kunnen voelen of ze daadwerkelijk loeiheet zijn, maar aangezien de 360 geen enorme hete lucht uitblaast... Anders weet ik het ook niet. Niet perongeluk de fans op 12v gezet? Of dat er een draadje los zit waardoor ze opeens op 12volt gaan? 8)

3. Shizzel

Shizzel Guest

Pas maar op, Microsoft bant nu ook mensen die een andere voltage dan de 12v in hun Xbox 360 hebben. Als je dus iets zoals een fan aansluit kan je gebanned worden!

4. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ja belachelijk:

You CAN have your console banned for having a 12v fan mod. A very trusted user of www.360patches.com got told directly from MS reps that his fan was modded on his 360 and that it violates the TOA. Any modification of hardware does indeed violate the TOA, so legally they reserve the right to ban users from live for that reason. Petty yes, but justified. A fan mod would be reasonably easy to detect, as voltage metering is something standard in all bios for the past 10 or so years.

5. DJ41

DJ41 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Er is volgens mij toch geen jumper/switch waarmee je dat kan regelen? Ik zal de draadjes eens nakijken in ieder geval, bedankt voor je tip.

6. Vincent R

Vincent R Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hm... hoe zou hoogglans zwart staan?

7. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, niet doen joh Vin. Denk aan je garantie :)

8. Vincent R

Vincent R Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hahah die heb ik toch niet meer ;)

9. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En hoe willen ze gaan controleren dat je 12V hebt dan? En waarom bannen ze je ervoor?

_0/

10. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Voltage kan blijkbaar gemeten worden. :)

11. McJynx

McJynx Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn xbox 360 word eind van de week geairbrushd samen met 2 controllers.
    Ik plaats eind volgende week wel ff foto's,ma het word echt :eek:

12. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    sluit gwn je fan op de usb aansluiting, daar bannen ze je niet voor 8)

13. lucky-king

lucky-king Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    ik ben hier nieuw. en heb de hele thread even gelezen.
    ik heb prachtige casemods gezien en dat spoorde me aan om ook maar is te gaan casemodden.

na een tijdje denken en proberen met tekenen.(wel paint dan:p) ben ik op het idee gekomen om een Fatal1ty Xbox360 te maken. ik heb twee kleine schetsen gemaakt hoe die dan zal worden.

Even wat uitleg. de kast word zwart. en dan een rode plexiglas plaat met daarachter een normale.
    en dan uit het rode plexiglas de Fatal1ty logo halen.
    dan het normale plexieglas erachter. zodat het niet 1 gat word.
    de letter onder worden uitgedremeld. en daarna spiegelplexieglas achter gezet. en bij de Rode 1 een rode plexiglas.
    de faceplate ben ik nog niet helemaal over uit dus nog niet gepost.
    er komt een blauwe Fan of een Witte in. in de plaats van die zwarte.
    en ook nog voor op de diskdrive een soort plexieglas plaatje zodat je de Disc ziet draaien

bij deze eigelijk het zelfde idee alleen dan wil ik de fatal1ty logo aan het plastic van de xbox360 laten en deze vervolgens op het plexieglas plakken. en deels ook wel aan het plastic zelf. dus dat het wel goed stevig is.

Duss wat vinden jullie?
    nog tips of dergelijk hoor het graag!
    en zou iemand me misschien willen uitleggen. welke dikte kwa plexie glas ik moet gebruiken.

en hoe ik moet solderen. want hebt niet echt ervaring ermee. en is het wel verstandig om het te doen zonder ervaring?

Laatst bewerkt: 15 feb 2008
  14. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik weet niks van Case mods, maar ik zie dat je plaatjes het niet doen. :)
    Je moet de directe link gebruiken, en die dan tussen de IMG tags zetten.

De plaatjes
    Plaatje 1:

Plaatje 2:

//edit: Klopt dat je het ondertussen al verbeterd hebt? 8)

Negeer mij dan maar. ;)

15. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Crosspost, omdat het ook een beetje modden is, en ik trots op mij ben :+

Goed,

Xbox van een vriend van me, geen garantie, RROD, error 0102. Opgestuurd naar microsoft, ongerepareerd terug gekregen! Dan zelf maar aan de slag. Volgende tutorial opgezocht: http://rbjtech.bulldoghome.com/pages/rbjtech_bulldoghome_com/XClampIII.htm. En gaan.

Hieronder wat foto's. Enige wat men nodig heeft zijn wat schoefjes van de Gamma.

Al halverwege met uit elkaar slopen..

GPU, met opmerkelijk genoeg geen drupje koelpasta.

De CPU met genoeg koelprut.

Gezellig naast elkaar.

Wtf, folie op de GPU heatsink. Vandaar dat er geen drupje op de GPU zelf zat.

Nieuwe schroeven voor de heatsink.

Plakband om ze op hun plek te houden als het moederbord er weer in gaat.

Moederbord met schroeven.

Verder heb ik geen foto's meer gemaakt, omdat de batterijen van de camera op waren, en ik gewoon zo druk bezig was dat ik er niet meer aan dacht. Maar hij draait nu alweer een tijdje probleemloos \o/

Laatst bewerkt: 1 mrt 2008
  16. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    tis geen casemod heO-)

17. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toch vind ik het wel knap, alleen het is een "inside-the-case"-mod. :D

18. alpha_prime

alpha_prime resident@gekkenhuis

Leuk Bevonden:
    0
    zolang er foto's zijn maakt het niet uit of het een 'casemod' is of niet :thumbs:

anyway, ik ben begonnen aan een 'slimbox' 8) dit is een 360 met kapotte dvd drive, hij zal waarschijnlijk zijn voor demo's, xbla, streamen en bling :cool:

Het moederbord ziet er niet uit, dat komt omdat ik de draden wat verstevigt heb met siliconelijm ;)

er komt waarschijnlijk een ingebouwde wifi adapter in, een ingebouwde voeding(maybe) en voor wat wow-factor, een window op de achterkant :9

19. Asharith

Asharith Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek een mod waar een xbox in een HTPC kast is gezet.. Door spreiding van de onderdelen wil ik meer geluidsreductie bereiken en een betere airflow. ( andere coolers etc ) Nu lijkt me dit allemaal wel mogelijk maar zoek voorbeelden. Dus mochten jullie iets tegenkomen ;)

20. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1

Resultaat van een dagje verveling.

Deel Deze Pagina