1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Casemodding] Xbox360 - [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 mrt 2006.

  1. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik heb nu ook mijn Talismoon Whisper Fan Max setje geinstalleerd (kleur groen) mede via dit youtube filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=zqm6DTSr3mc
    Ik heb nu de Nitro switch er ook in gebouwd (zie youtube filmpje) en nu hoor ik erg veel geluid (veel meer dan toen hij origineel was) dus dit zal dan wel komen door die 12v zodat hij beter koelt. Maar als ik op dat knopje druk aan de achterzijde dan gaat de fan uit. Maar hoe moet ik dan switchen tussen die 12 en 5v? Of moet ik gewoon die Nitro switch er uit laten?
     
  2. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Dan heb je het verkeerd aangesloten of de kabels zijn niet goed, want met die Nitro Switch schakel je tussen 5V en 12V. Maar goed, je kunt beter die Nitro Switch gewoon weglaten aangezien je het in principe niet nodig hebt. ;)
     
  3. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Hmm, word dus dat ding weer openmaken. :mad: Dan laat ik gewoon die Nitro Switch er uit idd. Ik had eerst een DC Brushless dus dan is het sowieso stiller.
     
  4. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Hmm, mijn (oude) fan draait niet meer als ik hem zo plaats.:
    [​IMG]
    Daar bij die aansluiting van de fan (die 3 uitstekende stukjes) krijgt hij op de een of andere manier geen stroom meer door ofzo iets...?
    Ik kan de Talismoon fan nu nog alleen maar aanzetten als ik hem aan de zijkant (waar ook dat DVD geval zit.) plaats en hem dan via die Nitro Switch op 12V aan zet.
    Damn ik weet nu echt niet wat ik moet doen hiermee.. iemand suggesties?
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2009
  5. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Dus als je de fans in de 5V aansluiting aansluit werkt het niet?
     
  6. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Nee inderdaad. Dus als ik hem aansluit zoals op bovenstaand plaatje dan werken de fans niet. Maar als ik ze dan aansluit aan de zijkant (bij die DVD aansluiting) in combinatie met de Nitro Switch dan doen ze het wel (op 12V)...
    Dus misschien is er iets met een zekering aan de hand van die 5V aansluiting?
     
  7. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Waarschijnlijk is gewoon de aansluiting zelf naar de klote, maar als ik het goed begrijp werkt zowel de OEM als de Talismoon fans niet meer op 5V en dat is toch vreemd aangezien het daarvoor toch ook gewoon heeft gewerkt. Heb je niet iets teveel geweld gebruikt? :+
     
  8. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    De 5v aansluiting ziet er gewoon goed uit, dus met de 3 pinnetjes zelf is niets aan de hand (zitten niet los of dergelijke). Maar kijk eens naar dit plaatje: [​IMG]
    Daar mis ik wel 1 pinnetje in de hoek die ik heb aangegeven. Maar dat heeft toch niets te maken met de 5v aansluiting? Want de fan (i.c.m de Nitro Switch) werkt juist wel in die 12v aansluiting waar ik dus 9/10 pinnetjes heb... :confused:
    Maar ik ga deze week eens naar een ombouw zaak in Eindhoven, kijken wat zij eventueel kunnen vervangen/maken. (ik ga hem niet laten ombouwen ;) :9)
     
  9. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Hmz....de Whisper fans zitten er nou een paar dagen in, en ik moet toch eigenlijk eerlijk zeggen dat ik het idee heb dat ze meer lawaai maken dan de DC Brushless fans...:confused:!!

    Heb trouwens ook mn Dual Charge Stand ontvangen en nou vroeg ik me af, kan ik deze zwart spuiten/verven?

    [​IMG]
     
  10. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Die pinnetjes horen te ontbreken. Als je naar de power cable van je dvd kijkt zieje dat de draadjes ook missen.
     
  11. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Oke bedankt. Dat dacht ik eigenlijk ook al, idd omdat bij de kabel van de dvddrive daar de draadjes ook missen. Naja, vandaag even langs geweest maar hij had het nog nooit meegemaakt. Vrijdag moet ik hem opnieuw brengen zodat hij in het weekend verder naar het probleem kan kijken.
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als je het uit elkaar kan halen zonder te slopen kan je alle plastic onderdelen zwartspuiten. Als je het niet lukt uit elkaar te halen kan je ook nog de dingen die niet zwart moeten afplakken en dan spuiten, maar dan wordt het denk wel minder mooi.
     
  13. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Hehe, gisteren eindelijk mijn xbox 360 terug gekregen! :D De 5v aansluiting was inderdaad naar de klote (waarschijnlijk door kortsluiting) en toen hebben ze daar een nieuwe 5v aansluiting ingebouwd op het moederbord en nu doet alles het weer. Ben er echt blij mee, want ik dacht dat ze zoiets niet konden repareren.
     
  14. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    Dam dat ziet er net zo vet uit _O__O_
     
  15. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Ja denk ook niet dat ik m ga spuiten, sowieso niet zelf, want denk niet dat dat mooi gaat worden ;)! En ALS ik m zou spuiten, zou dus ook in precies dezelfde kleur zwart willen als de controllers zelf, en weet ook niet of dat wel kan?!
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Gewoon eerst zwart en dan een laag matte coating ofzo, zo zien die controllers er in ieder geval ook uit :p
     
  17. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik heb voor een paar $ op eBay 2 setjes Talismoon Aurora en een zak vol blauwe LED's gekocht, dus als je binnenkort in de buurt van R'dam een blauwe gloed ziet dan ben ik het! :+
     
  18. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Tof! Ben benieuwd naar het resultaat!!
     
  19. triples

    triples Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje.

    Ik zou een whisper fan kopen (dus geen MAX)

    Kan ik die ledjes ook gewoon apart ervoor kopen ? (of moeten dat speciale zijn ?)
     
  20. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Waarom zou je geen Whisper Fan Max kopen? Die andere is kwalitatief veel slechter en maakt een lawaai. Maar goed, het zijn gewoon 3mm LED's en ik zie er niks speciaals aan. ;)
     

Deel Deze Pagina