1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Casemodding] Xbox360 - [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 mrt 2006.

  1. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    De grondlaag hoeft niet per se wit te zijn. Dit kan je zo even bij de schilder of bouwmarkt navragen waar je spuitbussen wil gaan halen. Met andere kleuren primer krijg je weer een ander effect over de eindlak. Ik vraag me overigens af of je die controller shells moet schuren, lijkt me niet nodig. Maar goed, ik ben verre van een expert, als je goed advies wilt kan je het beste Ricepuppet even een berichtje sturen.
     
  2. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag begonnen om de ROL van mijn Xbox te vervangen.

    Alles goed gegaan tot ik bij de ROL zelf kwam.
    Er zitten nl torx schroeven op die kleiner zijn dan de torx schroeven van de Xbox case.
    En maatje T6 heb ik niet ;)

    Nou ligt hij open, maar ik ga ff rondvragen bij familie of ze torx schroevendraaiers hebben.

    En misschien ga ik de airtube vervangen door een doorzichtige met witte led's of kleurleds.

    Foto's krijgen jullie nog.
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2010
  3. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Hmz...heb mijn blauwe ROL board ook binnen, maar ik heb dus waarschijnlijk ook geen T6 torx schroevendraaier =/! Zo toch ff zoeken maar ben bang van niet, dus dan morgen maar ff op zoek naar eentje!

    @ Kaasstengel: hier staat al een goede NL guide voor het openen van een 360 ;)

    EDIT: is het trouwens niet maat T8 voor dat ROL board?

    EDIT: heb helaas alleen een T10, morgen dus maar ff kijken voor een T8 ergens! Iemand enig idee waar ze die verkopen?
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2010
  4. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee had het gevonden op internet T6.
    Zie hier: http://www.anandtech.com/print/1864

    En ik heb mijn Xbox open gekregen m.b.v. deze tutorial:
    http://www.youtube.com/watch?v=ougfhliWbbA

    Ik ga ook nog de chameleon airtube inbouwen.

    Heeft er iemand ervaring met consoleplaza.com?
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2010
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Heb je wel multicolor SMD's op je ROL zitten? Ik had het namelijk zelf gedaan destijds, maar die SMD's waren single color. Dus dan heb je geen error codes.. :+ En een tweede per hoek erbij solderen wilde ik niet, die kut dingen zijn maar 1mm.
     
  6. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 10 mei 2010
  7. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee, weet jij dat sjacco?

    We hebben wss van dezelfde gekocht op MP.

    EDIT Reactie verkoper:

     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2010
  8. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Het is toch echt T8 hoor! Zie deze en deze guides bijvoorbeeld! En ook bij verschillende youtube filmpjes over het vervangen van het ROL board wordt T8 genoemd!

    Die heb ik daar ook gekocht ;)! Heb meteen ff gekeken, en ze verkopen ook een Torx T8 schroevendraaier, voor het schokkende bedrag van $1,39 :9! Als ik morgen in de stad nergens eentje voor een euro of 2 kan vinden bestel ik die dan maar!

    Dan zal die van mij dat idd ook hebben ;)! Naja, ga ervan uit dat er niks met mn xbox gebeurt de komende jaren O-)! En mocht er iets mee zijn, kan ik altijd het originele ROL board er weer op zetten om te zien welke error code het is!
     
  9. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zojuist een T8 gehaald bij de Gamma voor 2.39€ :b:

    Ik krijg mijn schroeven niet los van mijn controller :emo: Heb net een t8 gekocht en die moet ook gewoon passen maar in de schroepkoppen zit ook een puntje waardoor niks past?
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2010
  10. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Hmz, Gamma zit helaas niet echt in het centrum...wilde morgen in mn pauze ff de stad in lopen! Kijk wel ff bij de Handyman ofzo en maybe vind ik nog wel ergens een klus/gereedschapwinkeltje! En anders morgenavond maar op de fiets naar de Gamma ;)! Betaal dan idd liever 2,40 dat ik m meteen heb, dan 1 euro en dan nog een week moeten wachten ;)!
     
  11. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik krijg de mijne niet open met de t8 dus.... :')

     
  12. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Las t net ja...en dat klopt, want voor de controllers heb je een T8H nodig ;)! In de schroefjes van de controllers zit een pinnetje, waardoor een gewone T8 niet past!

    [​IMG]
     
  13. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Godver :') Want volgende meeste guide had ik alleen een T8 nodig maar had niks gelezen over een T8H. :{
     
  14. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Dan heb je de verkeerde guides gelezen :9! Was een van de eerste dingen die ik net tegen kwam toen ik op zoek ging of t een T6 of T8 moest zijn voor het ROL board ;)! Maar je kan als t goed is die pinnetjes ook gewoon afbreken met een beetje gepeuter las ik ergens! En anders morgen gewoon weer ff naar de Gamma :+!
     
  15. DimlightHero

    DimlightHero Rule 7

    Berichten:
    1.343
    Leuk Bevonden:
    9
    Tamper Resistant heet dat dacht ik, ze verzinnen steeds weer iets nieuws om de spullen moeilijker open te maken.
     
  16. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga sowieso terug, Gamma is hier vlakbij en elke 2.39€ is wel weer een pilske op het terras he haha ;)

    Maar hoe zou je het dan af moeten breken? Met van die micro schroevendraaiers?
     
  17. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Probeer het bij de radiobeurs tegenover de McDonald's.
    Daar zullen ze er vast wel een hebben.

    En je weet dat er nog een 3e schroef op het rol plaatje zit? ;)

    kun je je Xbox aanzetten als de case eraf is om te testen?
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2010
  18. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    ik zie niet waarom hij zonder case niet zou kunnen werken.. heb het nooit zelf geprobeerd maar volgens mij kan het geen kwaad.
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Kan geen kwaad. Je kan een gewone PC ook gewoon op tafel of een doos leggen om te testen.
     
  20. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, kan prima. Zorg er wel voor dat je het niet in een schuur of iets dergelijks doet maar in een ruimte met zo min stof.

    heeft iemand een idee waar ik een T8H kan halen in Eindhoven?
     

Deel Deze Pagina