1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Castlevania: Lords Of Shadow

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 10 okt 2008.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb het puur over de technische kant heh, dat de omgevingen in Castlevania beperkter zijn en daardoor minder echt en compleet aanvoelen dan sommige levels in Alan Wake ben ik met je eens.

Het viel me gewoon erg op hoeveel detail en wat voor mooie effects en belichting mercury steam uit die engine van ze weet te persen. (En dan vooral ook nog echt in 720p )

qua interactiviteit laat het wel wat te wensen nog over maar dat staat wat mij betreft los van de kwaliteit van de engine. Dat is meer een kwestie van gamedesign.

1 klein minpuntje vind ik wel dat natte oppervlakken een beetje 'rubberig' uitzien, beetje zoals in de eerste Gears of War

vond bij Alan Wake trouwens ook wel zoals je zegt dat de nacht settings veel beter uit de verf kwamen dan de dag settings. In de dag settings zag je echt dat je een beetje een oude engine voor je had (beetje zoals bij Splinter Cell: Conviction). In de nacht setting konden ze dat met de belcihting en mist effecten erg goed verhullen.

Vond om 1 of andere reden de motion blur in de dag levels ook een beetje storend terwijl het me in de nacht levels niet eens opviel

Laatst bewerkt: 9 dec 2010
  2. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Net ook nog eens nagedacht over Castlevania vs Alan Wake......

Alan Wake:
    - kan grafisch ook indrukwekkender zijn waar de framerate volgensmij lager is, snelheid van het spel is sowieso minder snel. Bij Castlevania gebeurd er meer en dan moet het ook nog eens vloeiend verlopen.
    - Alan Wake had ook een paar puntjes die ik niet denderend vond: auto's waren imo redelijk low res overdag en de besturing vd autos was toch wel matig.

Even een pluspuntje van Castlevania t.o.v Alan Wake:
    Castlevania heeft ontzettend veel verschillende tegenstanders, bosses, grote bosses. Moet wel wat tijd in zijn gestoken om al die 3d modellen etc te maken,dus das netjes _O_. Alan Wake heeft 't wat dat betreft wat makkelijker gedaan (alhoewel ik 't in Alan Wake wel fijn vind dat je gewoon niet al teveel verschillende tegenstanders hebt)

3. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Uitgespeeld!

Castlevania uitgespeeld, en dan kan ik nu eindelijk mijn mening geven over het spel en het einde....

Eerst even over het einde (uiteraard in spoiler)
    Het laatste gevecht heeft een hoog wtf gehalte, dat Zobek je zou verraden kon je zien aankomen maar dat je dan ook nog even de duivel verslaat is wel erg tja over the top, toch had het ook wat cools. Na de credits blijkt dat jij de nieuwe dracula bent geworden. Ik vond dit een fris einde, en creatief, het sluit nu ook mooi aan bij de andere Castlevania games. Het einde is een (tragische) samenvatting van de gehele game.

Mening over het spel
    Allereerst kan ik er niet om heen dat het gehele spel de meest Christelijke Castlevania game ooit is geworden. Als je net zoals ik wel eens religieuse films hebt gezien of wat over de bijbelverhalen hebt gehoord op de basisschool dan kan je de elementen niet missen. Steeds vecht je tegen het kwade, komen vragen terug waar God is etc. Ik vind dit op zich wel een mooie achtergrond.

Er is naar mijn mening niet echt een duidelijke relatie met de andere Castlevania games, hij is er wel maar hij is vrij dun. De tegenstanders komen uit de andere Castlevania games maar de werelden vaak weer helemaal niet. Het is een actie game met een grote knipoog naar de Castlevania serie. Het speelt namelijk niet zoals een klassieke Castlevania game.

Grafisch vind ik het spel goed, goed en ook niet meer dan dat. Er is veel oog voor detail maar de gebieden waar je in rondloopt ogen toch wel vaak enigszins "nep", de CGI tussen filmpjes zijn wel weer erg mooi. De muziek vind ik goed maar niet zo goed als de echte Castlevania tunes, die miste ik dus ook nogal erg. Met een paar aanpassingen hadden ze het spel ook onder een andere naam kunnen uitbrengen dan als een Castlevania game.

Het is echt een avontuur waar je wel even zoet mee bent en dan is er nog veel te verzamelen en te unlocken. Het is een volwaardige ervaring en dus ook een game die ik iedereen kan aanraden.

4. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    Er komt een DLC aan het die uitgaat leggen waarom dit zo gekomen is..
    En ben ook erg benieuwd naar deel 2 waar ze al mee bezig zijn..

5. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Hot damn, net chapter 8 uitgespeeld, en deze game wordt beter en beter _O_ Ook echt top van de lengte, meeste games zou ik in deze tijd al minstens 2x uitgespeeld hebben, maar hier ben ik net op 3/4 van de storyline. Verhaal wordt ook steeds spannender, en ben erg benieuwd naar het einde. Helaas heb ik ergens al een dikke spoiler gelezen, al weet ik niet helemaal of het waar is...

Warning: onderstaand dus (waarschijnlijk :+) een zware spoiler!!
    Zobek (met de stem van Patrick Stewart :+) is Death en gaat je op een gegeven moment verraden... Stomme wikipedia |:-

6. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Wat doe je dan ook op wikipedia, het is bekend dat er van films en games (bijna) altijd een plotline vermeld wordt :)

7. powerslave666

Leuk Bevonden:
    270
    Lekker slim van je man..=(
    Het einde is 1 van de betere die ik in jaren heb gezien..
    Vooral het epiloog.

Kan niet w88 op de DLC die er aankomt!

8. norwest

norwest Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ook benieuwd naar deze spel, maar ja..ik heb nu ff teveel games om te spelen. Dat komt wel.

9. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Uitgespeeld. En damn, die epiloog _O_

10. powerslave666

Leuk Bevonden:
    270
    Ja vette shit he;):b:

11. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    wtf echt :D... heel vet

12. Giess

Giess Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem... Maar ook nog meer spellen die ik wil spelen!
    Echt moeilijk om te kiezen welke het eerst gespeeld gaat worden.

13. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Na verdwaald te zijn geweest in andere games heb ik dit spel maar weer eens opgepakt. Na een half uurtje zat ik er weer helemaal in. Het blijft toch machtig goed... Ik bied hierbij dan ook mijn excuses aan, aan de echte game liefhebbers, zo'n spel als dit mag je gewoon niet laten liggen.

Ik troost me met het feit, dat sommige h'm geen eens hebben gekocht, zo ziet u game liefhebber, het kan altijd erger ;)

14. Porunga NL

Porunga NL zo laat alweer?

Leuk Bevonden:
    17
    QFT! _O_
    Ben er ook net weer mee verder gegaan en aan het einde van chapter 2. Echt tof spel en veel sfeer.

Enige minpuntje vind ik dat je steeds weer op die worldmap terecht komt na een level (ipv van gewoon filmpie en doorgaan) maar dat is echt zoeken naar commentaar;)

15. jonathanx

jonathanx Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Hoi allemaal,

heb de berichten een beetje gelezen en zit te twijfelen over deze game. Is hij wel geschikt voor een casual gamer? Alan Wake vond ik bijvoorbeeld fantastisch, vooral omdat het daar meer om de ervaring ging en de gevechten te doen waren. Hoor alleen over deze game dat de gevechten behoorlijk pittig zijn? Raden jullie 'm af voor iemand die altijd op Easy speelt en dan ook easy verwacht? Alvast dank voor jullie hulp.

Desalniettemin, wat een mooi spel. De demo was super.

16. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    ik speel 9/10x een game op hard.. maar deze moest naar easy. het is te doen, maar wel een uitdaging dan voor je denk ik

17. Porunga NL

Porunga NL zo laat alweer?

Leuk Bevonden:
    17
    Jongens wat een lekkere game zeg! Schaam me nu nog dieper dat ik hem een tijdje links heb laten liggen....

Ben nu pas net bij chapter 3, dus weet dat er nog veel gaat komen en dat maakt het ook zo lekker. De plottwist in chapter 3 deed mij al raar opkijken en nu ik op mijn werk zit wil ik alleen maar verder spelen. Give me moar!

Het vechtsysteem is ook al zo heerlijk nu het wat meer uitgebreid begint te raken met magic. Super dat je je je eigen health op peil kunt houden\o/
    Ik vind het vooral heerlijk om die rollende aanval vanuit de lucht (x vasthouden) te doen, waardoor je met een klap op de grond land, daarna x nog even vasthouden en net als de vijand dan weer wil gaan bewegen jank je die zweep/ketting met een onwijze ruk uit de grond. echt lekker combo is dat_O_

Laatst bewerkt: 17 jan 2011
  18. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    (reclame: Via mij kan je hem 2de hands kopen, anders kan ik hem ook ruilen)

19. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    wanneer komen die 2 dlcs..

20. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Na Bioshock 2 afgerond te hebben nu ook weer Caslevania erin gegooid en wat een vet spel, snap niet dat ik em een maand heb kunnen wegleggen. Net op disc 2 geraakt, dus volgens mij nog genoeg te spelen :cool:

Deel Deze Pagina