Ik snap wel wat hij bedoelt, het is een soort van symbolische prequel. Waarom kan ik niet toelichten, alhoewel kan wel, even in een spoiler: Spoiler wat natuurlijk leuk is, is dat je ziet hoe het is begonnen met de strijd tegen het kwaad, hoe het is ontstaan, en hoe de eerste bekende vampier ontstond, dat hij eerst goed was etc etc
Dit spel kan je dus niet met "Prins of Persia vergelijken. " Castlevania Lords Of Shadow is erg lineair, met Prins of persia kan je te minsten nog wel wat kanten op gaan, maar Castlevania Lords Of Shadow daarin tegen.. =/ - Je wordt toch mee genomen in het kwaad of speel ik een andere game? Hmm, deze argument slaat nergens op imo. "brr hier wil ik s'avonds niet lopen". Dan speel je een andere spel? Deadspace 2. " Dan krijg je van Brrr hier wil ik s'avonds niet lopen. " Tenslotte is Castlevania Lords Of shadow geen horror game, maar goed.
Tja iemand die veel Pop had gespeeld vond 't wel leuk, verder zijn het verschillende spellen. De Pop die ik had gedaan was btw vrij lineair hoor, de laatste PoP voor de X360, "Sands of time? " weet 't niet meer. Makkelijke en linesaire "achievement game". Ik hoef ook niet een horror ervaring te hebben maar ik wil wel spelen in een semi horror achtige omgeving. Iets dat je wel zag bij zo'n beetje alle vorige Castlevania games. Ik wil dat de volle maan centraal staat, ik door gangen ga en er geluid komt van weerwolven. Vampieren komen eraan, ik wil weinig gesprekken en veel actie. Verder geen filmische muziek, maar muziek die je kan plaatsen in de middeleeuwen. Allemaal elementen die ik miste in deze Castlevania game. Symphonie of the night, in alle opzichten echt 10 keer beter . Maar dit geld ook voor games als Circle of the Moon en Aria of Sorrow. Dat zijn dé Castlevania games!
Toch kun je niet echt haten op deze reboot want het is wel tot nu toe de beste 3d uitvoering van Castlevania. Tuurlijk is Symphony of the night een klassieker en is dit heel anders dan de oude metroidvania stijl en hebben die spanjaarden er ook qua sfeer een eigen draai aan gegeven en leunt het erg op God of War etc etc etc Maar het is een goed gemaakt, mooi en uitdagend spel en dat konden we over de vorige pogingen in 3D niet echt zeggen
Dat is nog maar de vraag, ik heb veel meer genoten van de eerste 3d Castlevania game op de PS2. Daar wordt wel een goede Castlevania sfeer neergezet, en daar wordt wel gebruik gemaakt van de juiste muziek. Als ik nu moest kiezen welke game ik nog eens wil doen, dan sowieso die Castlevania game. Nog even één van mijn favo nummers van dat spel die 't voor mij ook goed de goede sfeer kan neerzetten: p-r-a-c-h-t-i-g, dit soort nummers, dat is dé Castlevania sfeer. Beetje mysterieus, heeft iets magisch en toch ook dat nobele. Nouja, zo'n soort nummer zag ik geen enkele keer in Castlevania Lords of Shadow... Castlevania had gewoon een andere naam moeten krijgen, gameplay technisch gezien was het niet slecht maar het was voor mij gewoon géén Castlevania!
Ik was niet zo weg van Lament of innocence , maar dat kwam inderdaad niet doordat het erg on-castlevaniaans (mooi woord) was maar omdat het gewoon qua spel niet zo goed in elkaar zat. Sfeer was inderdaad wel tof.
Gameplay technisch gezien was het inderdaad niet de beste, het was repetitief, vaak onduidelijk waar je heen moest. Kort en de camera was soms erg slecht. Toch tja, qua sfeer, het maakte voor mij veel goed... Maarja ik laat mij hierboven erg negatief uit over Lords of Shadow, toch wil ik de kanttekening maken dat als je gewoon een leuk SP avontuur zoekt, tja je zult hem wel vinden in dit spel. De fans echter, degene die al eerder Castlevania games hebben gedaan. Die zullen echter steeds hopen dat het echte Castlevania gevoel komt... En dan van een koude kermis thuis komen. Dit had ik ook in een review gelezen (van te voren) en ik hoopte nog dat hij ongelijk had. Niet dus
Yeah eindelijk het spel op 110% en alle achievements! Ik heb hiervoor geen enkel castlevania spel gespeeld dus ik heb ook geen referentiemateriaal. ik vind het spel enorm goed verhalend gezien. sommige platformelementen waren wat matig en sommige levels wat vervelend. maar over het algemeen was het echt een superspel IMO.
Congrats, das een mooie prestatie!. Als je geen enkele andere Castlevania game hebt gespeeld dan is het gewoon een toffe actie platformer. Als je wel andere Castlevania games hebt gespeeld dan is het opzich ook wle een toffe actie platformer. Alleen tja dan mis je dingen, zoals eerder aangegeven
Ligt dit aan mij één na moeilijkheidsgraad is erg lastig bijvoorbeeld bij Spoiler (Lyan) boss Ik heb 'm wel 15x op nieuw moeten doen, voordat ik 'm verslagen had. Nog steeds erg vermakelijk verhaal. ^^
Spel is sowieso behoorlijk pittig, wel fijn want de voldoening is dan weer groter als je een lastig level hebt uitgespeeld
Ik heb dit spel ook laatst gehaald bij de eplaza voor 22 euro en heb hem al uitgespeeld. Ik heb nog nooit een castlevania spel gespeeld maar volgens mij was dit toch echt een van de beste spellen van vorig jaar, een lekker sfeertje(niet al te duister want normaal gesproken hou ik daar niet van) en het einde had ik echt nooit verwacht. BTW is dit toch echt goede muziek:
Muziek is niet goed,...muziek is geweldig!! Sterker nog, ik vind Castlevania LoS misschien wel één van de beste soundtracks in een game ooit hebben. Die muziek die je hoort bij de eindbaas van Chapter 1,...Epischer dan dit wordt het toch niet
Tja over smaak valt te twisten, ik vind de muziek van Castlevania een te hoog "filmische muziek gehalte" hebben. Het is te groots, te overdreven. Verder ontbreekt het voor mijn gevoel aan "diepte". Maarja das mijn smaak, mooi dat anderen er van hebben kunnen genieten!
Gisteren de game binnen gekregen en zit nu zo halverwege Chapter 2. Waarom ik deze game niet eerder heb gekocht is een mysterie, maar wat een pareltje! Samen met Enslaved toch wel de underdogs van 2010! Grafisch is de game ook prachtig, alles oogt lekker scherp, iets wat je pas opvalt na de twee levels die in de demo zitten, aangezien die wat donker zijn. Die bossfight uit chapter 1 was trouwens epic! Oh, en in tegenstelling tot MetalSonic vind ik de muziek wel top. Hij heeft gelijk dat het totaal geen typische Castlevania muziek is, maar dat neemt niet weg dat het enorm sfeervol en episch is.
Hier kan ik het dan weer alleen maar mee eens zijn, als je Chapter 1 & 2 al tof vind, dan zul je zeker genieten van chapter 3 & 4
Game ook opgepikt voor 22 euro demo gespeeld en was verkocht vandaag gelijk naar de bart smit gegaan!