1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Castlevania: Symphony of the Night

Discussie in 'Algemeen' gestart door Zifnap, 19 mrt 2007.

1. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het nog steeds de beste 2D game die ik tot nu toe gespeelt heb.
    En als je dat spel nog niet kent, dan kan het beste eerst de trail versie proberen om te kijken of jij het ook wat vind.

Tot hoe ver gaat die trail versie eigelijk?

Ik heb nog een hint voor de "Hellfire" move.

Zodra je de Hellfire move doet dan moet je nadat die is geteleporteerd naar boven ingedrukt houden dan krijg je "True Hellfire"

2. Dead Rising

Dead Rising viel tegen

Leuk Bevonden:
    0
    Er staat dat je het 15 minuten kan spelen, maar toen ik die Dracula had verslagen was het al klaar.

3. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ik verklap er één anders is de lol er snel af voor iedereen die hier lezen.

Hellfire

Omhoog - Omlaag - Omlaag+Rechts - Rechts - X of B

Als het Alleen Dracula gevecht is dan is de trail ook zinloos.

4. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    nope, je kan hier gewoon continue drukken, dan ga je verder in het volgende level

5. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Denk al wat een fucked up trail met 10 min aan tekst.

Straks of morghe verder spele.

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idd mijn eerste keer. Sterker nog, dit is waarschijnlijk uberhaupt de eerste Castlevania game die ik nu serieus aan het spelen ben....ik ken de serie wel maar heb het zelf vroeger nooit veel gespeeld (reden : Mega Man ;)). Maar ik hou dus gruwelijk van dit soort spellen :) Oh ja, ik denk dat ik ff niet meer weet hoe ik nu verder moet in de game :

Ik heb nu net de Wolf Form gekregen en moet nu bij een bepaald gedeelte over grote gaten springen omdat de bruggen instorten (als je naar beneden dondert zitten daar die grote blauwe schedels). Die eerste sprong haal ik wel, maar die tweede....hoe moet ik dat doen ? Of heb ik een Skill over het hoofd gezien die ik al had moeten hebben ?

Laatst bewerkt: 21 mrt 2007
  7. Dead Rising

Dead Rising viel tegen

Leuk Bevonden:
    0
    Oh dat wist ik niet.

8. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    @DS]i[Ninja: Die hellfire move krijg je al vanaf het begin. De Dood kan hem niet afpakken omdat hij geen magic afpakt, maar wel je equipment. De move zelf staat ook al verklapt in de help-file (onder volgens mij "how to play").

Je kunt de trial zo ver spelen als je maar wilt, maar je bent wel beperkt aan die 15 minuten speeltijd. Volgens mij kun je daar de eerste echte boss mee halen (die twee demonen) als je echt flink doorrent.

@Z3R0-P4R4DOX: Ik zit dus een stukje verder "vast". Snap er niks van. Heb de game nooit zelf gespeeld, maar wel bijna helemaal gezien bij een vriend die toendertijd een PS1 had. Ik ben het echt vergeten haha...

In ieder geval, een hint: je zit goed met die wolf... maar zodra de boel instort ben je genaaid (de brug komt namelijk niet terug en wanneer je naar beneden stort en die sprong opnieuw probeert haal je het dus niet meer met de wolf). Probeer de tweede sprong nog eens, maar spring dan meteen weer op en de brug stort niet in (of wel, maar inmiddels ben je alweer in de lucht). Mocht het nou toch mis gaan, loop dan helemaal het veld uit (deur rechts door totdat je weer bij de "outer walls" komt en dan weer terug)... en de bruggen zijn weer gefixt. Ik vond het persoonlijk ook een erg irritant stukje. Kiezen op elkaar dus zou ik zeggen. ;)

Hoop dat dat helpt. Ik zit net een scherm verder vast... weer die verrekte medusa hoofden (en onderaan val je ook nog in het water bij een verkeerd getimede sprong) en ik moet op de een of andere manier naar een erg hoog platform zien te springen, maar daar kom ik dus niet. Ik kan me niet herinneren dat ik iets heb overgeslagen. Ik kom er nog wel achter.

Verder niet verklappen, maar wat had je ook alweer aan die scene als je door die verrekijker tuurt helemaal onderaan de "outer walls". Je ziet dan een ventje op een boot... vissen ofzo? Is dat een belangrijke scene?

EDIT: Flinke edit voor de spelling.

Laatst bewerkt: 22 mrt 2007
  9. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Och jee, ik was helemaal de bibliotheek vergeten! Nu kom ik waarschijnlijk wel verder.

10. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je uitgebreide hulp Zifnap :thumbs:

11. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    No probs. Daar is deze topic voor. Ik hoop vooral meer mensen geinteresseerd te maken in deze game, want hij is het dubbel en dwars waard (en een koopje ook nog als je het vergelijkt met andere XBL games in deze prijsklasse). :thumbs:

En dat teleporteren kun je ook nog beinvloeden. Hoe langer je naar links of naar rechts indrukt, hoe verder Alucard teleporteert.

12. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe das mooi :)
    Ik vergelijk deze castlevania game toch vooral ook met de castlevania games op de gba en dan is er iets dat me wel opgevallen is.
    Het levelen gaat vrij langzaam vind ik , voordat je bij de 2de baas bent kan je rechts 2 armor knights killen . Maar per kill krijg je slechts 40 xperience, das niet veel als je nog 600 xp nodig hebt voor het volgende level.

Ik ben nu level 12 na 1.20 uur. Veel spells kan je ontdekken door gewoon wat dingen uit te proberen en ik vind ze verder ook makkelijker uit te voeren met de analoog dan met de vierpunt toets :)

13. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik vind hem sowieso beter besturen met de analoog.

14. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Zo, het gewone kasteel alweer uitgespeeld. Dat ging snel zeg!
    Probleem is dat hij daarna niet savede, dus snap niet hoe je nou het tweede kasteel in kan. Heb ook niet alle kamers nog explored. Bijvoorbeeld achter een hek bij de harpies, of helemaal links boven in de klokkentoren (met de spikes), stukje bij de klokkenkamer en onder water.

Heb nog niet alle familiairs en al helemaal niet alle spells, heb er pas drie. Die spells zijn zo onpraktisch, niet normaal meer.

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439

Zeker weten? Ik vind ze zelf best handig, vooral omdat je mana nooit opraakt. Hoeveel uur heb je erover gedaan tot nu toe?

16. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het toch zonde dat er nooit eens iets aan die graphics worden gedaan, het is gewoon een 100% port, je kan de pixels tellen, dat kunnen ze toch mooi scherper maken.

17. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Dat hebben ze ook gedaan, je kan kiezen tussen "Original" of "Enhanced"

Enhanced is de verbeterde grafics. De Original ziet er ook echt zo uit op de PS.

18. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    moet je om verder te komen naar de 3de baas ook een item kopen om door magische deuren te gaan ? zit echt vast :x

19. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij wel.

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Zifnap : Oke, bedankt voor je tips....kijken of ik dan wel verder kom daar :) Die Library heb ik overigens al wel gedaan.

Deel Deze Pagina