1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Castlevania: Symphony of the Night

Discussie in 'Algemeen' gestart door Zifnap, 19 mrt 2007.

1. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet die bal kapot slaan die boven Richter ze hoofd rond zweeft.

vrij logisch, toch? ;)

Laatst bewerkt: 25 mrt 2007
  2. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe doe jij die combo? want als ik die familie schild equip (die jij bedoelt) met de Shield Rod dan krijg ik nog steeds balletjes en geen "?"

En voor die vleermuis moet je eerst "Echo of Bat" hebben dus kijk eerst voor de zekerheid in je menu en kijk bij "Relics" daar moet die tussen staan.
    Zo niet dan heb je hem nog niet.

Als je hem heb dan moet je in een vleermuis vorm op Y drukken in die donkere kamer.

3. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    idd vrij logisch, voel me dom dat ik 't niet doorhad :p had de bol gekild met level 28, en nu ik in het inverted zit level ik echt snel ( te snel ) lol :D

4. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik weet niets helemaal zeker bij deze game haha... maar als ik mij nog goed herinner zet je met het eerste kasteel 100% op de teller (dus 100,1% met die ene kamer erbij). Maar ik kan mij vergissen.

5. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    heerlijk :) net echt ff lekker geleveld, gewoon van 28 ( normale kasteel ) naar level 36 :D, voelt goed aan, ik ga morgen gewoon een paar uur lang alleen maar groene skelletjes killen, ik wil levelen tot 40

edit:
    net 1 of ander monster gekild helemaal links, soort stekel beest die zich steeds oprolde en op je afstormde, echt makkelijk . plus dat ik een fairy heb op level 12 die me steeds healt

Laatst bewerkt: 25 mrt 2007
  6. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Wat ik gaaf vind is dat je steeds nieuwe dingen blijft ontdekken in deze game. Zo kwam ik er laatst eindelijk achter waarom er een gat zit onder die librarian die je allerlei spulletjes verkoopt. Verder kan Alucard ook een "dive attack" uitvoeren. Tijdens een sprong naar beneden en jump indrukken en hij lanceert zichzelf naar onder. Leuk een een ruimte vol met zwakke tegenstanders te clearen (je stuitert op deze manier van hoofd tot hoofd). :)

Ik hou jullie op de hoogte als ik nog een paar echte nasty geheime kamers vind. Daarna ga ik pas door naar het tweede kasteel.

7. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Nou ik heb hem ook, 100.1% in het eerste kasteel. Op naar de tweede. :)

Kende de layout nog een beetje van vroeger, dus dat hielp ook wel. Er is nog 1 nasty kamer die ik normaal gesproken nooit zou hebben gevonden, maar met mijn voorkennis gelukkig wel. Als tip: zoek het grote rotsblok op bij de ingang van het kasteel en gebruik je diervormen.

Cu in the next castle. _0/

EDIT: Trouwens, precies 8 uur speeltijd op de teller. Echt toevallig.

8. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Nou kijk, als ik dus X + B doe zie je je shield achter je en doet hij ?...

En that's it...

Bij andere shields komt er een groot gedaante bv, bij iron een gast en die gooit 2 zwaarden weg, bij shaman een geit die je +20 int geeft etc etc.

9. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    echt relaxt, ben in 2 uur levelen ongeveer van 28 naar 40 gegaan :D, heb nog nauwelijks wat verkend van 't 2de kasteel. Steeds kamer in, groene skeletjes kille, kamer uit kamer in, en dat keer 200 ofzo :p

10. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Ieder zijn hobby zal ik maar zeggen...

11. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Oh ja, dat was ik helemaal vergeten dat die Shield Rod dat kon.

Zover ik weet doet die "?" helemaal niks omdat het niet de echte Alucard schild is maar een neppe.

Net als die Alucard zwaard en Alucard armor is allemaal nep.

12. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Okè verklaard alles drm kon ik dus die ene move ook niet doen...

Waar haal ik dan ut echte schild?

13. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, heb het spel maar weer uitgezet. Ik heb echt veel Castlevania games gespeeld, maar in sommige opzichten slaat de logica echt NERGENS op. Word echt frustrerend . Aangezien hier toch alleen wat mensen komen die vast zitten doe ik ff geen spoiler tag meer.

Zoals ik paar posts terug al zei, ik ben level 40 , ben daar in 2 uur gekomen vanaf level 28. Kom ik bij een doppelganger ofzo, pittig gevecht. 3 keer doodgegaan, dit omdat hij veel schade deed ( de enemy ) en mijn feetje van level 18 na een tijdje stopte met healen ( waarom snap ik ook niet ) . Maarja toen ik de vijand uiteindelijk kilde kreeg ik slechts 3500 xperience oid, terwijl ik toch echt 8500 nodig had voor level 41. Slaat dus nergens op.

Iets verderop zitten wat octopussen ik hak er wat op los word ik daar alsnog vermoord :') laat dan ook maar ...

14. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Die krijg je later in de tweede kasteel.

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Je moet eens ophouden met de hele tijd snel de game de schuld te geven. Dat deed je een tijdje geleden ook al bij het vroegtijdige "einde". En wat nou precies het probleem hierboven is begrijp ik ook niet. Wat is nu precies het probleem? Dat je zo vaak dood ging of dat je zo weinig exp. voor een kill kreeg? En waarom maakt jou dat levelen zoveel uit? Het is in deze game helemaal niet zo belangrijk en gebeurd eigenlijk vanzelf op de achtergrond...

EDIT: Je fee hield op met healen, omdat de potions op waren. Voor alles is een verklaring DS]i[Ninja.

Laatst bewerkt: 28 mrt 2007
  16. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Zomaar een spel de schuld geven ? Dit spel wordt gezien als de beste Castlevania, nou dan wil ik dat zelf ook zien. Heb dit product aangeschaft met een bepaalde verwachting, dan wil ik daar ook wat voor terug zien.

Als jij er niet tegen kan dat ik bepaalde kritiek heb op het spel, dan lees je het toch niet. Ik houd anderen gewoon niet voor de gek thats all. Mensen die misschien ook een GBA hebben of een NDS .

Aria of Sorrow is ook erg mooi, en anders speel ik 1 van de 2 Castlevania games op de NDS. Ik heb gewoon wel wat gezien van Castlevania, op basis daarvan maak ik vergelijkingen.

Gisteren kwam er ook een vriend langs, en vertelde hem ook over het gevecht met een monster waar ik snel gekild was. Heb je ook iets van ja waarom heb ik dan 2 uur geleveld ? Ik had 'm eigenlijk met een paar slagen neer moeten halen.

Ik vind tot ik het spel uitgespeeld heb tot nu toe Circle of the moon nog stukken beter. Toen je in dat spel gewoon wat tijd nam om te leveldeden vijanden ook minder damage en jij veel meer. Alleen Dracula was nog moeilijk . in Symfony, de muziek is super alleenlaat het ingodsnaam eens tweaken. Op damage/ defense enzo.

17. RoX BoX

RoX BoX Earth

Leuk Bevonden:
    0
    Jij heb 2 uur lang zitten levelen :confused: Je moet ook tegen die bazen vechten met tacktiek en niet door sterker te zijn dan de bazen.

Je moet goed kijken wat de die bazen doen zodat je zijn aanvallen kan ontwijken.
    Ik zou bevoorbeeld Richter al aan kunnen met de zwakste zwaard en op een heel laag level, omdat ik al zijn aanvallen kent en ze ook kan ontwijken.

18. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    wat ook belangrijk is is je uitrusting.

sommige bazen gebruiken bepaalde aanvallen die elemental damage doen zoals vuur, lightning, dark etc.

als je een bepaalde helm of hoofdband draagt of bepaalde armor ben je bijvoorbeeld beschermt tegen die aanvallen.

Mijn tip is zoek die baas later op. Je hoeft de bazen niet in een bepaalde volgorde te doen.

Kijk op je kaart en kijk naar de witte omlijningen van kamers.

als ze niet wit omlijnd zijn heb je een stukje gemist of er is een opening waar je eerder niet door kon maar nu wel nu je een bepaald item hebt of vaardigheid.

Wellicht dat je sterkere armor of wapens vind op deze manier.

als je er dan nog niet uitkomt kun je op www.gamefaqs.com altijd een walkthrough of kaart van het kasteel vinden waar alle items en geheime gangen zijn als je echt niet voorbij een bepaald punt komt.

en snap niet hoe je kan blijven levelen?

ik krijg altijd 1 xp per vijand en als ik dan nieuwe vijanden tegenkom kan ik er 2-3 levels op stijgen voordat ik weer maar 1 xp krijg voor die vijanden

19. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dit heeft helemaal niets te maken met het feit dat ik er niet tegen kan dat jij kritiek op deze game geeft. Ik waardeer ieders kritiek over een game, zolang het maar onderbouwd is. Waar het hier meer om gaat is dat je in deze topic al vaker in je posts hebt aangegeven snel tot een conclusie te springen, waarna je er later weer op terug komt. Dat zie ik nu ook weer gebeuren.

20. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Nog een spreuk die je misschien kan helpen

SPOILER

Alucard kan een spreuk doen genaamd SoulSteal.
    Hiermee steel je health van alle vijanden in het scherm die jij er dan bijkrijgt.

b=back
    u=up
    f=forward
    d=down

Je doet hem als volgt: B, F, DF, D, BF, B, F + Attack

Deze spreuk heeft mij meerdere malen gered.

Nog een tip. Als je de mist form hebt en je ziet dat de eindbaas iets gaat doen wat veel schade doet en moelijk te ontwijken is, gebruik dan deze vorm.

Laatst bewerkt: 28 mrt 2007

Deel Deze Pagina