1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

CD met krassen

Discussie in 'Algemeen' gestart door xboxz, 11 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xboxz

    xboxz Sinaasappelsap

    Berichten:
    484
    Leuk Bevonden:
    4
    Hallo,

    Ik heb laatst een game via marktplaats gekocht (GH: World Tour), maar toen het spel aankwam was het best beschadigd. Er zit een ronde kras om de cd heen. Ik kan het spel wel starten maar niet alle liedjes spelen, dan blijft het spel eeuwig laden.

    Ik ga waarschijnlijk naar een gamestore en daar mijn cd'tje de krassen verwijderen. Maar is de kans dan beter dat hij dan beter leest en dat ik de liedjes die ik niet kan laden, wel kan spelen?

    Dank u wel
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Die kans is er wel idd. Maar als de kras te diep is dan waarschijnlijk niet.
    Dus even laten polijsten en het resultaat afwachten.
     
  3. YamaPI

    YamaPI Active Member

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    Is installeren misschien een optie?
     
  4. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    hij kan m toch niet goed lezen?

    Als de kras niet te diep is dan valt hij prima te repareren. Mijn xbox heeft ooit is zo'n mooie kras over mn disc gemaakt. heb m toen naar de gamewinkel gebracht en binnen een paar dagen had ik mn game terug en deed het prima.

    Maar wat je ook zou kunnen proberen als dat polijsten niet werkt is de game van iemand anders lenen, instaleren op je hard disc en dan kijken of ie met jouw disc dan wel werkt.
     
  5. Diikoeneke

    Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

    Berichten:
    1.786
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik had dat ook met mijn gears 2 zat helemaal vol met kleine krasjes en 1 grootte heb hem laten maken bij GameMania, hielp wel iets maar die kras bleef...
     
  6. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    ja de kras blijft, alleen de game wordt wel weer speelbaar.
     
  7. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    kan je niet gewoon microsoft bellen en zeggen dat er ronde krassen op je CD zitten? ronde krassen zijn waarschijnlijk de oorzaak van de xbox van de vorige persoon. zeg gewoon dat je xbox krassen maakte op de CD, dan wordt de disc waarschijnlijk wel vergoed (krijg je een nieuwe). want tja, hun weten ook niet dat de disc niet door jouw xbox is beschadigd en dat je de disc via marketplace hebt gekocht
    *)

    maar misschien gaan ze dan wel verder vragen naar je xbox of je die wilt repareren, en dat wil je natuurlijk niet
     
  8. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    wat wij vroeger altijd deden was tandpasta over de krassen smeren en dan met water afspoelen en met een HELE zachte handdoek droog maken. dat werkte bij de meeste spellen wel.

    en sowieso die kerel even aanpakken die jou die cd heeft verstuurd, geld terugvragen.
    want dat verkopen met zon kras is echt idioot.
     
  9. j0rdyy

    j0rdyy Active Member

    Berichten:
    128
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgensmij krijg je alleen de games van microsoft vergoed (Forza, Viva pinata, etc.)
     
  10. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    nee je krijgt niets vergoed.. dat zou je hoogstens kunnen proberen bij de winkel waar je de game hebt gekocht. maar ook die zullen er niets aan doen.
     
  11. Diikoeneke

    Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

    Berichten:
    1.786
    Leuk Bevonden:
    12
    Bij spellen van Microsoft moest je dan 15 euro voor betalen, en dan kreeg je een nieuwe.
     
  12. Sabet

    Sabet Hangmat

    Berichten:
    277
    Leuk Bevonden:
    0
    Een paar dingen over het opsturen naar Microsoft: je hebt een bonnetje nodig, het spel moet minder dan 3 maanden oud zijn en het maakt niet uit of het een Microsoft game is. Er zat een dikke kras op mijn Skate 2, had ik Microsoft gebeld dat het door mijn Xbox was gebeurt.( wat het geval was). Die verwezen me door naar EA games, naar hun spel opgestuurt met het bonnetje + 5 euro. Mocht ik een nieuw spel uitkiezen ervoor in de plaats omdat Skate 2 niet meer leverbaar was:D
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik denk dat die het bonnetje niet heeft zoals jullie lezen heeft die het spel op MP gekocht. ;)
     
  14. Votingwhacker

    Votingwhacker Active Member

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    het is niet echt een kras het is meer iets wat op de CD zit want ik heb het ook toevallig met GH je moet zilverpoets kopen watjes en wattenstaafen kan je hem zelf maken door heel voorzichtig ( moet je wel stuk of 30x doen ) erover heen te gaan met zilverpoets of ga naar je videotheek die hebben vast wel een polijst apperaat die doen het ook wel voor paar euro
     
  15. Kwakmannie

    Kwakmannie Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    0
    De man aan de telefoon van de klantenservice zei. Dat je €15 moest overmaken met een creditcard en dan de game opsturen.

    Ik heb namelijk het zelfde, alleen heb ik een hele grote ronde kras op m'n disc staan. Denk niet dat die weer gerepareerd kan worden.
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2009
  16. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat heeft niks te maken met het opsturen naar Microsoft. Altijd als je een game nieuw koopt in de winkel heb je er 3 maanden garantie op. Als die dan stukgaat moet je de game + bon opsturen (zodat ze kunnen zien wanneer je hem hebt gekocht) en €5 betalen voor de administratiekosten (Dat gebeurt bij EA, Activision etc). Bij het opsturen naar Microsoft moet je €15 betalen en dan krijg je een nieuwe game opgestuurd (alleen geldig bij games van Microsoft zoals Forza 2, Halo 3, Viva Pinata etc.)
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij de plaatselijke gameboer vragen ze € 5 voor het polijssen van een cd/dvd/game.
    In de meeste gevallen is de disc weer leesbaar !!
     
  18. Sabet

    Sabet Hangmat

    Berichten:
    277
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat bedoede ik ook. Ik vertelde alleen mijn ervaringen:confused:
     
  19. xboxz

    xboxz Sinaasappelsap

    Berichten:
    484
    Leuk Bevonden:
    4
    Volgens degene bij wie ik het spel heb gekocht is de kras onstaan door zijn broertje (zoals gewoonlijk). De xbox stond uit met het spel erin en zijn broertje verplaatste de console zodat er een ronde kras onstond.

    Mijn tip: haal altijd het spel uit de console als je niet meer speelt, dat scheelt al vele krassen.
     
  20. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    je krijgt heus geen ronde krassen op je disc als hij uit staat. dat is gewoon bullshit.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina