1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Algemene vragen TV's (4:3) (16:9) (Pal 50/60)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 21 jul 2006.

  1. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Om smaak valt niet te twisten natuurlijk Ferry ;).

    Ik heb vaker 1vs1 Halo gedaan tegen een maat van me dan dat ik GoW in me 360 heb gehad. Ik ga hem binnenkort nog es lenen om te kijken hoe GoW er op men plasma nu uitziet, maar ik was toen niet echt overtuigd.
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.485
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Ik wel :+

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  3. Kitscan

    Kitscan Pepperdepep___!

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    maar waarom staat op het eene hoesje dan wel 60hertz en op de andere niet:p mja toch bedankt mensen;)
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Volgens mij staat op mijn hoesje ook wel de 60Hz aanduiding, en ik heb een gewone versie en PAL (komt bij bol.com vandaan)
     
  5. Kitscan

    Kitscan Pepperdepep___!

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb net op me tv gekeken daar staat achterop : 50 / 60 hertz, maar als k hem op pal 60 zet dan zie ik bijna niks en trilt mijn beeld op en neer... k snap er niks van

    -------------------------------------------------------
    Edit
    -------------------------------------------------------

    Ik heb op marktplaats gekeken naar battlefield bad company, en op geen enkel hoesje zag ik 60 hertz staan... ik neem dus aan dat ik deze met Pal-50 gewoon kan spelen? dan zet k halo 3 wel uit me hoofd en ga ik voor bad company :)
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2009
  6. Fr3nzy

    Fr3nzy Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een vraag, ik heb een philips matchline breedbeeld tv 100 hz, maar als ik de xbox heb ingesteld heb op 60Hz dan is het beeld wazig, een soort van ghosting zegmaar. Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb waarschijnlijk de zelfde tv gehad , maar de problemen komen mij niet bekend voor.
    Ik heb namelijk altijd gegamed via de Scart Advanced RGB kabel.
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    50 of 60 hz achterop de tv heeft niets te maken met gamen op 50 of 60hz.

    Wat achterop de tv staat heeft met de stroom te maken en die is in USA 60 en in Nederland 50 hz. Is de tv niet geschikt voor Nederland dan gaat de tv waarschijnlijk helemaal niet aan.

    Bij games is het anders. Hier is 50 en 60 hz het aantal beeldjes per seconde waarop de games draaien.

    Alle hdtv's met hdready of hdready1080p logo kunnen games op 50 en 60 hz aan.
    Sommige oudere tv's kunnen dit niet en de games kunnen dan niet gespeeld worden.

    Ik heb GOW eerst op een lcdtv gespeeld. Toen ik mn plasma kocht en de game er weer in deed, viel mn mond gewoon open! Heb de game helemaal opnieuw gespeeld en het was een totaal andere ervaring.
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2009
  9. Rbz NL

    Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.343
    Leuk Bevonden:
    8
    hey allemaal. Een goeie vriend van me heeft een Samsung LE32A330 gekocht en opzich is het een prima tv alleen er zit volgens hem geen uit knop op! Dan staat ie dus de hele nacht op standby en voor een student is dat wel een dure stroomrekening. Ik hoopte dat er dus iemand was die misschien kan zeggen of dit onzin is of dat hij daadwerkelijk alleen maar op standby kan staan.
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Dat klopt, de meeste lcd's kunnen niet helemaal uit.
    Een stekkerdoos met zo'n aan/uit knop kan een optie zijn of de stekker van de tv uit het stopcontact trekken.
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Voor die 1 Watt die die dan uit de muur trekt zal de stroomrekening wel meevallen...
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat is het officiële standby verbruik, maar mensen die een verbruiksmeter ervoor hadden gehangen, kwamen tot hele andere waardes zoals 8 of zelfs 16watt.

    Helaas schijnt het voor die meters moeilijk te zijn om lage waardes te meten, dus zeker weten doen we het niet.

    Het is wel zo dat een lcd dan 24 uur per dag, 365 dagen per jaar verbruikt.
    Ik ben benieuwd hoeveel dit dan is.

    Je moet het wel in perspectief zien natuurlijk. Een zuinige koelkast helpt echt veel meer, maar daar denken mensen niet aan.
     
  13. Rbz NL

    Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.343
    Leuk Bevonden:
    8
    1 Watt per hoeveel tijd? En hij moet toch gewoon uitkunnen?
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Er is bijna geen enkele lcd die uitgezet kan worden, behalve door de stekker eruit te trekken. Dit doet bijna niemand volgens mij.
     
  15. lstobias

    lstobias -

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    hey. ik heb dus een tv die wel 60hz ondersteund. maar nu speelde ik vandaag de eternal sonata demo en toen kon ik niet alles zien. ik kon zeg maar gewoon wel het spel spelen. maar aan de linker zijkant. kan ik (BIJNA) niet de time bar zien. die verticaal staat overigens :\. wat moet ik doen om dit goed te krijgen :\? alvast bedankt :thumbs:
     
  16. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is de bedoeling:+
     
  17. lstobias

    lstobias -

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat wist ik wel xD. maar omdat jullie mischien dachten dat ik zoveel niet kon zien da ik zelfs niet een horizontale lijn kan zien. maar uhm. weet jij wat het is?

    EDIT: nu ben ik erachter gekomen dat het ook bij halo 3 is. mijn minimap staat heel dicht van de linkerkant van mijn scherm af. en dat is niet bij de mensen op filmpjes van youtube....ehh 0.o
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2009
  18. lstobias

    lstobias -

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ah je hebt een ouderwetse crt bak dus en geen hdtv?

    Dan kan zo'n advanced kabel ervoor zorgen dat de lettertjes iets duidelijker worden.
    Als er echter dingen buiten beeld vallen dan zal dit niet helpen. Dit wordt veroorzaakt doordat de tv overscan toepast op het beeld. Het beeld wordt aan alle kanten iets uitgerekt/opgeblazen en dan kunnen er dingen buiten beeld vallen.

    Een hdtv heeft tegenwoordig een stand waarbij er geen overscan wordt toegepast en dus zie je alles (en dan ook nog s heel scherp).
     
  20. lstobias

    lstobias -

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga nu dus een andere telivisie kopen en mijn budget is 250 euro. meeste zijn 19-22 inch.....dus krijg ik dan gewoon een televiesie net zo groot als me monitor.....?

    EDIT:Weet iemand een goede site om voordelig tv's te kopen. ik wil niet een uber duber super techno tv maar gewoon een hd ready tv.....als het goed is zijn ze dat bijna allemaal voortaan....alvast bedankt :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2009

Deel Deze Pagina