1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Chello en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door masterape, 12 mrt 2003.

  1. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik weet alleen dat hij ook al zo'n 4 jaar oud is.

    Misschien een nieuwe modem kopen? :{
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Mogelijk ... maar dan moeten we eerst weten of andere chello gebruikers geen problemen hebben ... met hetzelfde abbo en het liefst in dezelfde regio
     
  3. salva

    salva Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Een vriend van mijn had toen hij nog met de buren deelde ook dit probleem.
    Nu heeft hij zelf chello met een router ertussen en het is nu wat beter maar nog niet optimaal, hoe later het is des te meer kans hij heeft.
    Ik ga vandaag ook even bij hem checken hoe zijn verbinding is, en laat wel iets weten.
    Ook heb ik vandaag geprobeerd om de xbox direct op de modem aan te sluiten maar dit lukte niet, tenminste niet met auto connect.
    ik ben namelijk bang dat het ook aan het ics kan liggen.

    de regio waar ik en mijn vriend in zitten is brabant, Eindhoven.

    Salva
     
  4. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik denk niet dat er echt een verschil zit tussen bijv. direct of een router. Ik had namelijk eerst ook direct, maar bij mij zit er geen verschil in.

    Ik hoop eigenlijk dat de modem het probleem is, want dan kan ik er eindelijk iets aan doen.

    Alleen ik kan niet kijken bij iemand anders, want ik ken maar een persoon met een Xbox, en die heeft geen Xbox Live en Planet ADSL.

    Edit: en zoals ik al zei, er is maar een Chello abbo. :{
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2003
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het kan aan de modem liggen maar zoals ik al zei ik weet het niet ... het kan ook aan Chello liggen (grotere kans) maar ja dat moeten we dus nog zien
     
  6. salva

    salva Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat het aan ICS lag maar jij gebruikt dus ook nog zo'n oudere modem.
    Weet je wat ik neem hem vandaag mee naar een vriend van mijn die ook chello en een xboxlive heeft.
    Ik neem aan dat je die modems zonder problemen kunt omwisselen?.
    Maar dan is het weer de vraag of chello een nieuwe modem levert of dat je die zelf moet aanschaffen.
    alleen als het aan de modem ligt waarom heeft mijn pc dan wel een UL van 128kb?.

    Ik laat wel iets weten.

    Sal
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2003
  7. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Er zijn ook al heel veel mensen geweest met Chello die wel gewoon normale UL en DL hadden hoor? Iig, dat dacht ik..
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Zoals ik al zei ... ik vind het een vaag probleem .. en kan het niet verklaren ... misschien dat het aan de modem ligt, maar ja het is lastig ... :confused: .. ik hoop dat je andere resultaten krijgt bij jou vriend want dan hebben we een referentie .. Ik ben bijna geneigd om dit samen te gaan onderzoeken ... Lacht maar ja ik heb het nu vrij druk met mijn werk ... Misschien dat Pejannl iets weet ... maar ik heb hem hier ook al een tijdje niet gezien
     
  9. salva

    salva Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Net maar weer chello gebeld en nu zeggen ze weer dat het niet aan de modem kan liggen maar aan de ICS de tweede machine die op de ICS zit aangesloten krijgt namelijk maar de helft van de upload snelheid!!!.
    Conclusie is dus dat chello DUS NIET XBOXLIVE VIA EEN ICS AANKAN!!!!.
    Maar ze adviseren het wel de sukkels had ik me weer 20€ kunnen besparen door meteen een router te gaan kopen!!!.

    Salva:mad:
     
  10. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik heb net even gekeken en mijn modem is een blauwe 'Terayon'.

    Als ik een nieuwe modem zou kopen, waar doe ik dat en hoe weet ik welke ik moet nemen? Of moet je dat gewoon aan Chello vragen?
     
  11. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Huh.. Maar ik heb mijn Xbox niet via ICS en heb ook maar de helft van de UL.. :{

    Ik snap er echt niks van.
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dus je hebt het probleem niet met een directe verbinding? Want als je dan geen problemen hebt ligt het idd aan ICS ... anders ben ik nog niet helemaal overtuigd

    True... ik ben namelijk ook niet overtuigd ... een helpdesk kan het ook wel eens mis hebben
     
  13. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Daar ligt het niet aan, ik heb precies het zelfde probleem met direct en router. :confused:
     
  14. salva

    salva Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Ikheb net jouw eerste bericht teruggelezen en zag dat jij net als mijn vriend een router gebruikt nou mijn vriend heeft in de zelfde regio als ik ondanks het gebruik van een router met daarop 2 xboxen een UL van 205kb!!. Ik heb een grijze terapro modem tcm110 van Terayon die ±4jaar oud is dus ik ben bang dat het daaraan ligt.
    Maar ik vertel je dit als die chello, zo aan de gang blijft gaat deze jongen naar adsl van planet voor 52 - 3 tot 9€ korting van de ptt is ie net zo duur als die schijt chello en de helpdesk kun je nog gratis bellen ook!.

    ik ben boos:mad:

    Salva
     
  15. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Ja, ik zat er ook al aan te denken om naar Planet te gaan. Maar eigenlijk wil ik toch zeker weten dat de fout bij Chello of de modem ligt, want anders is het weer een loze actie.
     
  16. salva

    salva Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net even met speedtest gekeken wat m'n pc op dit moment aan upload had en dat was ook maar net 79kb oftewel 9,9Kbytes dit maal 8 he.

    Chello sucks bij mijn!.
    Ik test m'n modem vanavond dus ik laat je morgen wel weer wat meer weten.

    Grtjs,
    SAlva
     
  17. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Mijn upload op Speedtest is 13,4 x 8 = 107,2
     
  18. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik word echt gek hiervan :confused:. Jullie hebben allemaal chello, maar ik heb geen chello. Jullie kunnen elkaar nog een beetje helpen enzo :D. Echt klote, want bij speedtest heb ik gewoon de hele tijd reslultaten van 16.5 ofzo x 8 is dat dus: 132. Alles wat ik probeer niks helpt. De snelheden die mijn xbox aangeeft blijven te laag. Kan het niet aan de netwerkkaart in je xbox liggen ofzo?
     
  19. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Net ff dit gedaan, maarja hier kom je ook niet echt verder mee.

    Question: I just ordered xboxlive online. If i do a speedtest on a internet site then my upload is good enough for xboxlive. It's all the time around 132 k. When i do a test with the xbox connected with my modem and press y on the controller then he suad my upload is 57 or someting like that! How is this possible? I don't have a official xbox live supported provider but some frieds of mine got chello (chello has a agreement with microsoft) and they have the same problem. Sorry for my bad english but please help me!

    ( Arno van Doggenaar (from the Netherlands) has joined )
    ( Mike Pollock has joined )
    Mike Pollock: Hello and welcome to the Xbox Interactive Online Support for Canada and the US, my name is Mike.
    Arno van Doggenaar (from the Netherlands): Hello
    Arno van Doggenaar (from the Netherlands): I know i'm from holland and that this service is for canada en the us but maybe you could help me
    Mike Pollock: Arno, the testing feature on Xbox Live is just a general quick test for bandwidth and may not necessarily be the most accurate. You should not have any worries though, if you do have 132K, Xbox Live will use the bandwidth to its fullest potential for your online gaming experience.

    Arno van Doggenaar (from the Netherlands): Oke I understand and some other people said that on a Dutch forum, but some people that already have it, still get problems. But I understand you can't do anything about it. I hope xboxlive will work well and thanks for your time.
    Mike Pollock:
    You're welcome! If you need further assistance, please do not hesitate and come back to see us again. Thank you for using the Xbox Interactive Online Support!
     
  20. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik ga er maar vanuit dat het goed werkt, want op de computer kan ik ook goed online spelen. Als het niet goed werkt kom ik bij Fardo uithuilen ;).
     

Deel Deze Pagina