1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Chello en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door masterape, 12 mrt 2003.

  1. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Eh.. Op de computer kan ik ook goed online spelen, en op de Xbox kan in niet eens een game Unreal joinen zonder een waarschuwing voor lag.
     
  2. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik heb mijn probleem gemaild naar Chello en kreeg terug dat het best eens aan de kabel die ik gebruik van Xbox -> Router. Als dit net werkt met een andere kabel moest ik maar eens ICS proberen, zei schijnen niet te denken dat het aan de modem ligt. :{
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Damm .... moet ik echt mijn bierbuik gaan gebruiken
     
  4. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik werd dus aangeraden om de kabel te testen, of over te stappen op ICS (heb nu een router).

    Ik heb hem nu dus bij een maat van mij getest die ook Xbox Live heeft, maar hij gebruikt ICS en Planet ADSL Comfort. En hij had verder geen problemen.

    Maar ik heb niet zoveel zin om nu ICS te doen sinds ik net die router speciaal had gekocht.. En ook al doe ik ICS weet ik nog steeds niet zeker of het allemaal zal gaan werken.
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    ik heb Chello en ik ben dus van plan om Xbox Live te kopen

    ik wil dan gewoon de chellokabel uit de pc halen en dan in de xbox pluggen en dan als ik weer wil internetten weer ff in de pc pluggen...doet het dit altijd?

    want alsik dat heir allemaal lees met die problemen..of is dat alleen als je indirect de xbox wilt verbinden..dus niet direct

    want het lijkt me dat als je direct doet dat er dan geen probleem is...??
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    geloof me ik heb het sterke vermoeden dat het wel aan jouw modem ligt ... als de directe connectie niet werkt dan werkt hij ook niet via de omweg (ICS)
     
  7. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1

    Rivanov als het goed is dit geen probleem tenminste dat was het antwoord dat ik van Fardo kreeg toen ik het hem vroeg.
     
  8. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik doe het zo en dat werkt perfect. Ik heb alleen geen chello.
     
  9. salva

    salva Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Luister hier ga ik nog een keer!.

    Iedereen die bij chello klant is en last heeft met zijn verbinding, heeft waarschijnlijk een ouder modem (terayon).

    Het maakt niet uit of je jouw xbox via een router, hub of een ics netwerk doorlust dit moet allemaal voldoen.

    Het enige dat je nodig hebt is een EuroDocsis modem!!!.
    Het zit hem namelijk ECHT in de modem, sinds de nieuwe regel dat je een netwerk mag aanleggen moet chello ook nieuwe modems gaan leveren de oude zijn hier gewoonweg niet op voorbereid!!!!.

    Chello opert dit ook zelf en weet hier van helaas hun werknemers meestal niet, dit komt door de slechte communicatie binnen het bedrijf. Maar voor het geval ze weer eens eigenwijs doen laat ze dan eens op hun eigen website kijken. http://www.upc.nl/default.php

    Ik weet dit allemaal uit eigen ervaring en hoop dan ook dat iedereen voet bij stuk gaat houden, en niet gaat twijfelen aan mij.

    Salva
     
  10. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    Thx voor de info salva.

    Ik heb een grijze cornerstone cm 200 modem en heb eigenlijk weinig last ervan.
    Wel is dit ding behoorlijk gaar geworden want je hoeft er maar tegen teblazen en hij pleurt uit :)

    Ik ga dus chello een nieuwe laten bezorgen :)

    Thx m8
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    ik heb een Terayon...kan ik die gratis 1 laten bezorgen? zo'n nieuwe?
    of heb je kans dat ie het wel gewoon doet met die terayon...
     
  12. scweek

    scweek Active Member

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kun je de hostname en Macadres vinden???
     
  13. shapezzz

    shapezzz Active Member

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen, ik heb net geprobeerd verbinding te maken met Xbox Live.
    Ik heb een Lynksys BEFW11S4 router in combinatie met een WET11 Ethernet Bridge.
    Ik zag net wel een groen bolletje van ''Connected'' bovenin m'n Xbox Dashboard maar keeg de melding dat de service niet beschikbaar was.
    Kan ik er dan vanuit gaan dat het werkt als de service weer wel beschikbaar is ?
    De Router die ik heb gekocht kan ik iedereen van harte aanraden, instellen is ook heel gemakkelijk.
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De service is altijd beschikbaar ... je hett een modem of router probleem (90% waarschijnlijk modem)

    welke modem heb jij shapezzz?
     
  15. shapezzz

    shapezzz Active Member

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    De service is blijkbaar niet altijd beschikbaar want ik heb de melding toch echt gezien (ik ben niet gek) ;)
    Ik heb een Motorola Surfboard kabelmodem.
    20 minuten later werkte het wel.
    Ik heb de router aangesloten op alle pc's, alle stekkers in het stopcontact gedaan behalve die van het modem.
    Via de router setup in de browser het mac adres gekloond en daarna het modem weer aangesloten.
    Wet11 aan de Xbox gehangen met een gewone UTP Cat 5 kabel en het werkte meteen.
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    die melding komt vaker voor meestal heeft men dan problemen met instellingen van de router of modem ... vandaar mijn vraag.

    Okay je hebt nu dus geen problemen meer?
     
  17. shapezzz

    shapezzz Active Member

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope, alles werkt perfect :)
     
  18. scweek

    scweek Active Member

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een probleem!
    Hoe kun je de Hostname vinden, die je op je Xbox in moet vullen???
     
  19. shapezzz

    shapezzz Active Member

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het goed is hoef je die niet in te vullen.
    Je hoeft alleen je Mac adres van je modem in te vullen :)

    Succes !!!
     
  20. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Okee, ik heb me suf gelezen, deze thread, Xboxlive & Chello sites.
    Maar goed, ik wil binnenkort Live nemen en het is me nog steeds niet helemaal duidelijk hoe dat nou precies met Chello gaat.
    De CC aanvraag gaat binnenkort de deur uit en als ik die heb wil ik Live meteen (goed) kunnen aansluiten.

    Ik heb een zwarte modem (Com21 staat er op), en hoef dadelijk geen 'netwerk'. Kan ik met deze modem op Live of heb ik daar een andere voor nodig?

    En als ik de goede modem heb, kan ik dadelijk dus gelijk een kabel van m'n Xbox naar de modem doen? Of moet de kabel eerst via de PC (waar de netwerkkaart in zit)? En als het dus wel kan, wat voor kabel heb je daar voor nodig, zijn er verschillen in kwaliteit/snelheid?

    En als ik dan alles klaar heb liggen kan ik gewoon die kabel in m'n modem stoppen en spelen of moet ik nog "bepaalde nummers" uit m'n PC halen en in de Xbox invoeren. En als dat zo is, welke nummers zijn dat en hoe vind je die?

    En stel alles werkt uiteindelijk, kan ik dan zonder problemen die kabel verwisselen, om moet ik dan telkens als ik 'm weer in de Xbox stop, opnieuw gegevens invoeren?

    Mijn dank is groot als iemand mij hierbij kan helpen._O_
     

Deel Deze Pagina