Vraagje, vanwege een netwerk update heb ik van Chello een nieuwe modem geplaatst gekregen. Eerder had ik een COM21 en nu een Eurodocsis, Chello noemt dit het “ Swap project “. Waarom ik een nieuwe modem heb weet ik niet, want de oude deed het ook perfect, maar goed, het zal wel beter werken.
Op mijn Eurodocis modem zag ik twee aansluitingen ( COM21 had maar één Ethernet aansluiting) één voor mijn ethernet kabel, deze gebruik ik dus voor mijn PC, maar ook een USB-aansluiting. De USB aansluiting is nog niet in gebruik, bestaat de mogelijkheid om hier een gekruiste ethernet kabel in te pluggen en deze dan direct te verbinden met mijn Xbox, zodat ik gebruik kan maken van Live zonder router.
Mogelijk kan de aansluiting ook via een Ethernet kabel naar de Xbox door de Snapport in de USB aansluiting van de modem te pluggen in de Snapport kan vervolgens weer een normale Ethernet aansluiting worden geplugt. De Snapport is een soort opzet stuk voor USB naar Ethernet, mogelijk weet iemand of dit werkt.
General specifications voor de Snapport:
USB 2.0 LAN adapter
Compliant with 10 and 100Mbps standard
10Base-T, 100Base-TX LAN standard
32 Kb data buffer
Hot swappable & hot pluggable
UTP connector (RJ 45)
Windows 98/ME/2000/XP Plug & Play
NE-2000 compatible
Full Duplex support
Network protocol: - Novell Netware - Netware Lite - Microsoft LAN manager - NetBIOS - Lantastic - IBM OS/2 warp 3.0 - Packet driver application
Laatst bewerkt: 25 jun 2003