1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Chello en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door masterape, 12 mrt 2003.

1. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Niemand die mij kan/wil helpen?

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Een directe connectie werkt met xbox live .. dus het word voor jou plug en play! Je moet wel je modem aan en uitzetten .. je hoeft verder geen nummers uit je pc te halen. Je kan zonder moeite de kabel verwisselen .. wel de modem uit zetten dan weer aan ... dus your save!

3. shinobi

shinobi ninja master flex

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb vandaag live gehaald en via chello ging dat super makkelijk gewoon kabel inklikken en hij detect alles zelf peace of cake

netjes

4. x-syth

x-syth Motoracer

Leuk Bevonden:
    0
    goedenacht

hi mensen

ik heb eergisteren xbox live starters pakket aangeschaft en vandaag geprobeerd om de verbinding te checken...
    Nu kreeg ik al bij de eerste check een fout.....cable check

Ik heb chello modem----->Router-(ethernetkabel)>Hoofdcomputer
    ...........................................| | |
    ......................xbox/comp1_|.|.|
    .............................................|.|_computer2
    .............................................|
    ....................................computer3

het kabeltje dat van de router naar de comp1 loopt stopte ik in de xbox maar doet t nie

de Router is een US Robotics (meer weet ik er niet van)
    De kabel vanrouter naar computer behalve hoofdcomputer weet ik niet wat het zijn

owja ik kan ook het uitknopje van het modem nie vinden :p

help me alsjeblieft_O_ O-) :confused:

5. x-syth

x-syth Motoracer

Leuk Bevonden:
    0
    niemand helpe?

6. x-syth

x-syth Motoracer

Leuk Bevonden:
    0
    ik moet bovenaan blijve dus helep me nou :p

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ehm ... hoe heb je je xbox aangesloten ... via een hub direct op router of via een computer ... heb je al een andere kabel geprobeerd ..?

8. x-syth

x-syth Motoracer

Leuk Bevonden:
    0
    De kabel die vanaf de router naar mijn PC loopt word niet onderbroken...Ik internet nu met de kabel maar als ik live wil stop ik em in de Xbox...

De Router zit beneden en ik zit op zolder dus beetje lastig om een andere kabel te proberen

9. x-syth

x-syth Motoracer

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga vandaag een extra ethernetkaart voor me pc kopen en een straight up kabeltje hopen dat t lukt

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ehm straight up kabel? voor ethernetkaart naar xbox? je moet dan een cross cable nemen ... maar als je een router hebt kan je beter een hub + 2 kabels kopen ... werkt makkelijker... dan krijgt jouw xbox ook een eigen ip nummer.. het kan zijn dat je nog poorten moet open zetten

11. x-syth

x-syth Motoracer

Leuk Bevonden:
    0
    maar ene hubje is nogal prijzig volgens me pa...en de ethernet kaart is stukken goedkoper....volges me pa....en bedankt voor het melden van die cross kabel

12. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    een hub is niet duur hoor.

13. x-syth

x-syth Motoracer

Leuk Bevonden:
    0
    tsja ik heb maar 35 euro en ik heb denet ff rechtstreeks op de modem uitgeprobeerd en toen lukte t wel...dus t ligt ana de router...en ene router is wel duurder dan 35 euro...wat moet ik nou??:'-(

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    je moet ook porten open zetten ... ik heb een trage verbinding hier (ik zit noig in turkije).. maar als je een router hebt is het niet verstandig om met een ethernet kaart te kl*ten ... kijk ook ff in de centrale router thread

15. x-syth

x-syth Motoracer

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb die oplossing geprobeerd van de Hub ....ik heb nu wel de check van de kabels maar nu xzegt ie weer dat er iets mis is met de Gateway...wat is dit??? Ik heb de Gateway, IP en subnet mask enzo allemaal netjes overgetypd van me computer

16. x-syth

x-syth Motoracer

Leuk Bevonden:
    0
    Waar vind ik t IP nummer van mijn xbox? en hoe zet ik poorten van de router open?

17. x-syth

x-syth Motoracer

Leuk Bevonden:
    0
    hmmm....volgens mij heb ik ene verkeerd IP ingetypt...namelijk die van mijn computer..maar die staat niet in verbinding met de router als ik die kabel vanaf de router naar de Xbox zet. Als ik een IP verzin krijg ik af en toe "IP confirmed" maar dan een error bij de DNS...

18. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Vraagje, vanwege een netwerk update heb ik van Chello een nieuwe modem geplaatst gekregen. Eerder had ik een COM21 en nu een Eurodocsis, Chello noemt dit het “ Swap project “. Waarom ik een nieuwe modem heb weet ik niet, want de oude deed het ook perfect, maar goed, het zal wel beter werken.

Op mijn Eurodocis modem zag ik twee aansluitingen ( COM21 had maar één Ethernet aansluiting) één voor mijn ethernet kabel, deze gebruik ik dus voor mijn PC, maar ook een USB-aansluiting. De USB aansluiting is nog niet in gebruik, bestaat de mogelijkheid om hier een gekruiste ethernet kabel in te pluggen en deze dan direct te verbinden met mijn Xbox, zodat ik gebruik kan maken van Live zonder router.

Mogelijk kan de aansluiting ook via een Ethernet kabel naar de Xbox door de Snapport in de USB aansluiting van de modem te pluggen in de Snapport kan vervolgens weer een normale Ethernet aansluiting worden geplugt. De Snapport is een soort opzet stuk voor USB naar Ethernet, mogelijk weet iemand of dit werkt.

General specifications voor de Snapport:

USB 2.0 LAN adapter
    Compliant with 10 and 100Mbps standard
    10Base-T, 100Base-TX LAN standard
    32 Kb data buffer
    Hot swappable & hot pluggable
    UTP connector (RJ 45)
    Windows 98/ME/2000/XP Plug & Play
    NE-2000 compatible
    Full Duplex support
    Network protocol: - Novell Netware - Netware Lite - Microsoft LAN manager - NetBIOS - Lantastic - IBM OS/2 warp 3.0 - Packet driver application

Laatst bewerkt: 25 jun 2003
  19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nee dat kan niet USB is iets anders dan UTP (ethernet) ... zie ook de thread USB of UTP .... dit is gewoon een duale modem waar je kan kiezen of je USB gebruikt of UTP ... 1 van de 2 en niet allebei tegelijk ... aangezien je voor UTP gekozen hebt ... heb je nu 3 mogelijkheden voor je connectie met je xbox

1. Directe connectie
    2. ICS
    3. Router + hub/switch

20. Tha_Rix

Tha_Rix GM JUNK

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb ook chello en een livekit...
    als ik de adressen van mijn
    routerinstellingen overtyp heb ik dit:

(o) Cables connectetd.
    (o) IP Settings configured
    (x) DNS resolved
    ( ) Xbox Live not found.

Ik heb mijn connectie zow:
    MODEM
    ....|
    ....|
    Router (Repotec)
    .|..........|........|
    Pc1....Pc2....xbox

Maar mijn ip die ik invul is anders dan wanneer ik hem opvraag via internet of is dat dan weer het ip van mijn router... Die is ook hetzelfde als op de andere computer...
    Van welke Pc moet ik die (mac/dns) adressen vinden of van mijn router...
    Waar kan ik al die (DNS) adressen vinden...(miss op een brief van chello?)
    En mijn DNS server invul die ik bij allebei de pc's vind en bij mijn router ook: Vind hij die niet...
    Owja als ik de settings bij DNS servers op automatic zet, vind hij mijn ip niet meer :confused::confused:

Wie kan mij helpen???

Gr.
    RiX

Laatst bewerkt: 28 jun 2003

Deel Deze Pagina