heb idd rechtstreeks geprobeerd en dat werkte niet
Anyways, zel ff de vraag van mijn thread hier posten:
Situatie: chello, router (smc7004vbr eu) en straight ethernetkabels.
ik kies op de dashboard op xboxlive, dan gaat ie ff 'denken' en dan krijg ik de failed to make a connection melding. Dan gaat ie een checklist af en bij #3 stopt ie ermee en krijg ik de melding dat ik moet checken dat de dsn-settings op automatic staat.
Dus ik check, en ja, die staat op automatic.
EDIT: het eerste dsn nummer leest ie wel , maar het tweede veld blijft leeg... die 'alternative' dsn code zeg maar
Nou kan ik ze handmatig invoeren maar ik heb GEEN idee wat dns-nummers precies zijn en waar ik die vandaan kan halen.
itemlijst
A: Abonnement
1: Naam provider - chello
2: Soort abonnement (naam, type) - is maar 1 type geloof ik: kabel
3: Kabel, ADSL, of anders? - kabel
4: Up- en downloadsnelheid - geen idee...
B: Hardware
1: Modem merk en type - Terayon (blauwe, type weet ik niet)
2: USB modem? (Ja/Nee) - ???
3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) - SMC 7004vbr eu v2.0
4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) - nee dus, toch?
5: Direct Connection Ja/Nee - nee
6: Crossover kabels in gebruik? - nee, straight leads... en die pakt ie wel. crosslink kabel deed ie niet bij stap 1
7: Hub in gebruik? - nee
C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
1: TCP/IP adress, netmask, gateway - kijk, die kan ik dus nergens vinden...
2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? - ???
D: Xbox Settings
1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? - als keuze? ja, onder music...
2: Dashboard versie? - ???
3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? - tot stap 3
4: Wat is de exacte foutmelding? - ik moet checken dat de dsn-settings op automatic staat. Dus ik check, en ja, die staat op automatic.
5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes? - ???
Hopelijk heb je hier wat aan?
Schoot me net te binnen: op de doos van mijn router staat with advanced firewall protection. Kan dat er iets mee te maken hebben?
Alvast bedankt
edit 2: de router, het type staat wel op xbox.com gemeld als goede router, maar dan niet de versie 2.0... de verkoper garandeerde echter dat deze wel zou moeten werken aangezien zijn baas het ook met die router en chello had opgezet. Telefonisch echter niet bereikbaar net
edit 3: woops, was de boldtags vergeten, ehehehe *shame*
Laatst bewerkt: 9 jul 2003