1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Chello en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door masterape, 12 mrt 2003.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    jeb het is me nu duidelijk ... je hebt ipv een static ip een automatic ip gekregen ... dit komt waarschijnlijk dat je je xbox uit het stopcontact is geweest en dan pakt deze de default settings ...
     
  2. Animal nl

    Animal nl Active Member

    Berichten:
    525
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox is niet uit het stopcontact geweest, maar mijn modem.
    What to do?
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je kan het ip adres van je pc aanpassen en daar het ip adres van je xbox aan toekennen ... dan moet je weer kunnen inetten een static ip geven ... via network setup .. ehm maar je kan nu toch wel innetten?
     
  4. Animal nl

    Animal nl Active Member

    Berichten:
    525
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ipadres van mijn computer aanpassen gaat een beetje moeilijk, omdat het allemaal automatische gaat. Of kan ik het wel doen? Hoe?

    Kan nu wel weer internetten ja. Na een nacht uitstaan van de computer gaf de computer het normale ipadres weer aan (62.** )
    Kan het kwaad dat de xbox hetzelfde ipadres van de computer gebruikt?
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2003
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    Nee dat is in jouw geval de enige oplossing (directe connectie) ... je kan in windows via netwerk opties een statisch vast ip adres geven ... ik denk datje computer de modem niet kon "zien"en daarom een standaard ip nummer gaf
     
  6. Blisz

    Blisz Plague on words

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet deze post, ik had een probleem met direct verbinden. Mn mac-adres heeft het opgelost ;)

    ciao
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2003
  7. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Xbox Live is nu aan 't auto detecten maar blijft bij 't 2e deel stoppen, hij zegt: No DNS server where received (ofzowiets)..

    Iemand een idee wat ik kan doen :confused: :D

    Owh, ik heb trouwens via me pc een verbinding proberen te maken. Wel kan ik Xbox-connecten :)
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    heb je de thread al doorgelezen dioga ;) .. volgens mij staat het antwoord daar al ergens .. je moet je dns servers invoeren van chello .. als je dan nog steeds problemen hebt .. help ik je wel even uit de brand :) ... msn maar ff
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Foutbericht in Connect Status (Verbindingsstatus): DNS Not Resolved (DNS niet omgezet) (als je gebruik maakt van ICS)

    Details: Communicatiefout

    Er kan geen verbinding worden gemaakt met de Xbox Live-service of de service reageert niet. Probeer het wat later opnieuw of ga naar www.xbox.com/connect voor meer informatie.

    Dit foutbericht kan worden weergegeven vanwege een van de volgende oorzaken:

    Er is een probleem op een van de schakels in het internetpad naar de Xbox Live-servers.
    Er is een probleem op de Xbox Live-servers.
    Je kunt de status van de Xbox Live-servers controleren op http://www.xbox.com/support/servicestatus.htm.


    Er zijn netwerkproblemen bij je internetprovider.

    Neem contact op met je internetprovider om vast te stellen of er netwerkproblemen zijn.
    Je gebruikt firewall-software in Windows waardoor de poorten worden geblokkeerd die nodig zijn voor Xbox Live.
    Een firewall is een beveiligingssysteem dat fungeert als brandscherm tussen een netwerk en de buitenwereld door het netwerkverkeer op bepaalde poorten te blokkeren. Sluit je Xbox rechtstreeks aan op je modem (zonder de router te gebruiken) als je modem Ethernet-verbindingen ondersteunt. Kijk of het probleem hierdoor wordt opgelost.

    Als je wel een verbinding met het netwerk kunt maken wanneer je de ///router niet gebruikt, moet je mogelijk in de configuratie van je firewall-software netwerkcommunicatie toestaan op de poorten die vereist zijn voor Xbox Live. Voor een juiste werking van Xbox Live moeten de volgende poorten zijn geopend:

    UDP 88
    UDP 3074
    TCP 3074
    Raadpleeg de documentatie bij je firewall-software of neem contact op met de computerfabrikant (als de software vooraf was geïnstalleerd) voor informatie over het openen van de poorten die nodig zijn voor Xbox Live.

    Details: DNS error (DNS-fout)

    Er kon geen verbinding worden gemaakt met de DNS-servers. Controleer of de DNS-serveradressen overeenkomen met de instellingen die je hebt gekregen van je internetprovider.

    Mogelijk is er een probleem met de DNS-servers van je internetprovider. Bij Internet-verbinding delen moeten de DNS-gegevens worden ingesteld door Windows. Controleer of de DNS-instellingen in het gedeelte Network Settings van het Xbox Dashboard op Automatic (Automatisch) staan. Als dit foutbericht blijft verschijnen, is mogelijk Internet-verbinding delen niet juist geconfigureerd in Windows. Zie de volgende artikelen in de Microsoft Knowledge Base voor meer informatie over het configureren van Internet-verbinding delen:

    Algemene informatie over Internet-verbinding delen:
    Q234815: Beschrijving van Internet-verbinding delen
    http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q234815

    Voor Windows XP:
    Q306126: PROCEDURE: Internet-verbinding delen configureren in Windows XP
    http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q306126

    Voor Windows 2000:
    Q237254: Internet-verbinding delen inschakelen op een netwerkverbinding in Windows 2000
    http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q237254

    Voor Windows ME:
    Q262227: Beschrijving van de wizard Thuisnetwerk in Windows Me
    http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q262227
     
  10. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Nee, ik heb de thread niet doorgelezen.. Veelste veel werk, na de eerste 3 pagina's (van 40 posts p.p.) had ik geen zin meer..
    Mja, DNS servers ? Waar kan ik die halen ? Ik was er ook al achter dat ik die moest invullen... :)

    En xbox.com/nl/ helpt me ook niet echt, ik heb gedaan wat er staat maar er gebeurt niks...
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    kijkt ff verder voor je .... een monument .. ben eten aan het voorbereiden voor de BBQ

    Maak je gebruik van een

    1) directe
    2) ICS connectie ?

    heb je een firewall... heb je die al uitgezet?
     
  12. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    w00t, dadelijk ga ik ook BBQen :cool: - Maar dat terzijde ;)

    Ik heb geen firewall, maak gebruik van ICS connectie (ik heb ergens ooit horen vallen dat je via Chello niet direct kan connecten :mad: )

    Wat ik nou niet snap; Xbox Connect werkt wel, zonder problemen .. Maar Xbox Live niet.

    btw, al zou ik wel direct kunnen connecten, meld 't ff.. dan ga ik dat wel proberen :)
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je kan wel gebruik maken van een directe connectie met chello ... dus dat kan je ook proberen..

    de makkelijkste optie is eigenlijk om het proggie sygate te downen... werkt veel beter dan iCS van MS ;)

    linkje
     
  14. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Directe connectie werkt bij mij niet, ook dan kan ie die DNS servers niet vinden. Ik heb Sygate gedownload en toen had ik geen internet meer :{

    Het gaat 'm dus (duhh) om die DNS servers, waar kan ik die vandaan halen ?
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je bent nu weer op inet neem ik aan? en je hebt xp?
     
  16. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Nee, ben niet op internet nu :+
    (j/k)

    Heb W98 op me pc.
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ok ... start msdos

    toets in

    ipconfig /all

    noteer alle info en vul dit in op je xbox ... (behalve ip dit kan je apart toekennen)

    Instellingen Xbox (ethernet-modem)
    Let op!
    Deze instellingen gelden niet voor de Alcatel Speedtouch Home ethernet-modem. De instellingen voor dat modem staan op pagina 64.
    Controller
    Bij de Xbox is een controller meegeleverd. Voor het bedienen van de Xbox, bijvoorbeeld bij het controleren van instellingen, gebruikt men de joysticks op de controller en de knoppen A en B (zie afbeelding).

    [​IMG]

    Ga naar het dashboard van de Xbox
    Selecteer: XBOX LIVE
    Toets knop A op de Controller

    Het dashboard van Xbox Live
    [​IMG]

    Het onderstaande scherm wordt geopend.

    [​IMG]

    Selecteer: Network Setup
    Toets knop A op de Controller

    Het scherm Network Settings wordt geopend.
    [​IMG]

    Selecteer: IP ADDRESSES
    Toets knop A op de Controller

    Het scherm IP ADDRESSES wordt geopend.
    [​IMG]

    Selecteer onder Configuration de optie: Automatic.
    Controleer daaronder de volgende instellingen;

    Bij IP ADDRESS moet ingevuld zijn een adres in de reeks 10.0.0.x, waarbij de x een waarde heeft tussen 151 en 200.
    Bij SUBNET MASK moet zijn ingevuld: 255.255.255.0
    Bij GATEWAY moet zijn ingevuld: 10.0.0.138
    Klik, als alles correct is ingevuld, op knop B (Back) van de controller. U keert terug naar het scherm Network Settings.

    Selecteer de optie DNS Servers en klik op knop A van de controller; Het scherm DNS Servers wordt geopend.
    [​IMG]

    Neem de instellingen over van de afbeelding hieronder. Deze worden correct ingesteld als u de optie automatic selecteert onder configuration.

    [​IMG]

    Klik, als de instellingen correct zijn, op knop B (back) van de controller

    Instellingen voltooid
    U keert terug naar het scherm Network Settings. Hierin staan nog twee velden: PPPoE Settings en Advanced. Deze worden niet ingesteld. In PPPoE Settings moet u de optie off selecteren en in het scherm Advanced vult u niets in, zelfs geen Mac Address.
    Het configureren van de verbinding tussen Xbox en internet is nu voltooid.

    Sluit de Network Setup van de Xbox af
    Controleer of er een verbinding Xbox - internet tot stand komt.
    U kunt u nu gaan aanmelden of, als u al aangemeld bent, direct online gamen met uw Xbox.
    Succes!
     
  18. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    [​IMG]

    Ik blijf lastig, ja ik weet 't :p
    NIW, ik heb beide ethernet instellingen geprobeert en krijg bij allebei dezelfde melding op m'n Xbox:

    "The network gateway could not be reached. Verify the IP adresses match the settings provided by your ISP."

    Ik heb 't wel 20 keer gecontroleert, er zitten geen fouten in ...
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    heb je ook een directe connectie geprobeerd

    heeft net het vuur in zijn BBQ gezet ... dus moet er zo bij blijven ... maar ik wil vanavond ook een dioga killen :cool:

    dan wel zelfde ip als je pc
     
  20. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Heb alleen direct geprobeert met automatische settings, ga nu ff proberen met ingestelde settings..
     

Deel Deze Pagina