He fardo misschien een domme vraag maar ik wil metiadsl aanschaffen van 80 euro per maand. Download snelheid: 1,024.0Kbyte/s (8.0Mbit/s) Upload snelheid: 128.0Kbyte/s (1,024.0Kbit/s) maar ik heb dus net als jij die linksys router bef41 nog wat. maar kan ik dan deze blijven gebruiken als ik metiadsl neem??? Ik zou totaal niet weten hoe adsl verbindingen eruit zien. Ik hoop dat je me kan helpen. ps ik heb nu chello basic van 50 euro per maand
@Boessie3 Je zit in het verkeerde topic met je vraag. Dit topic gaat over Chello. Overigens: Jij meldt een probleem. Iemand vraagt om meer informatie en.... dan begin je ineens over iets anders... Wil je hulp? Moet je even de gevraagde informatie geven.
BIG problem hiero. ik heb mn box terug van een reparatie en nu hebben ze er een nieuwe dvd drive , nieuw mobo en nieuwe HD in gedaan, ben dus alle save games kwijt. hij ging ter reparatie voor de dvd drive die veel DDE gaf, had dus niet verw8 dat ze alles zo'n beetje zouden vervangen. mijn probleem is nu dat ik niet meer op live kom. ik zal ff wat gegevens geven. ik werk met de linksys bfsr41 v2 router, en een motorola surfboardmodem PC tcp/ip instellingen: ip: 192.168.1.100 subnet: 255.255.255.0 gateway: 192.168.1.1 dns: 212.142.28.66 212.142.28.67 XBOX instellingen: ip: 192.168.1.101 subnet: 255.255.255.0 gateway: 192.168.1.1 dns: 212.142.28.66 212.142.28.67 MAC: 0050fc50f3AA ( van mn ethernet kaart in de pc) router instellingen: host naam: ------ domain naam: chello.nl LAN IP adres: 192.168.1.1 WAN connection: automatic IP dhcp : enabled port forwarding heb ik al aan en uit gehad maar maakt nix uit de fout melding is: xbox live not found?? ik kom er niet meer uit, kan iemand mij helpen???????
Wat een uitstekende probleembeschrijving! Heel goed. Ik wou dat iedereen zijn problemen en settings zo uitvoerig zou omschrijven, dan was het voor osn een stuk eenvoudiger! Pluim op je hoed! En nu de oplossing: ALs je een router gebruikt mogen jouw interne apparaten natuurlijk niet het zelfde MAC adres hebben. Je moet dus NIET het MAC adres van je PC naar de Xbox copieren. Haal dat MAC adres uit je XBox weg, reset de zaak en tsjakka! Suc6. PS: Port forwarding is stap 2. Eerts zorgen dat je doos kan connecten, en daarna ga je (f)rommelen met het forwarden van ports.
oke bedankt voor het meedenken aan een oplossing, wat je zei heb ik gedaan maar werkt niet, helaas. ik hebnu contact gehad met xbox en alles zou moeten werken volgens hun ( dus niet ), wat hebben ze nu gedaan, ze hebben alle gegevens genoteerd die je te zien krijgt als je Y indrukt in je netwerk opties. de medewerker heeft alles genoteerd en doorgespeeld naar zijn meerdere , die kan volgens hem met een ander stuk software beter ingaan op dit soort problemen, ze bellen me hier over terug. ik heb mn box ook aangesloten gehad bij mn broertje en daar werkte het ook niet. zelf denk ik dat er als nog wat is met het mobo, ze testen namenlijk niet op LIVe connectie waar ze de boel repareren, daarom stond er ook in de brief dat verder alles oke is. ik w8 wel af, ik heb hem weer voor het weekend terug dus kan weer ff gamen ( dat na 2 week zonder )
Ha! Ik weet het al, want ik heb het zelfde gehad. Als ze onderdelen van je Xbox vervangen moet de interne checksum aangepast worden voor de nieuwe onderdelen. Inderdaad kunnen ze aan je X, Y en Z zien dat er wat met je hardware gebeurd is. Indertijd vertelden ze mij "U heeft uw Xbox zeker open gehad, want uw DVD drive klopt niet". "Ja, dat kan. Mijn XBox is terug geweest voor garantie en toen is de DVD drive vervangen..." Oeps! En dan zegt ook Xbox Live tegen je "Bekijk het maar, want je Xbox is gewijzigd". En nu het goede nieuws: Je Xbox zal terug moeten naar MS waar ze e.e.a. gaan aanpassen... Kijk maar eens in de laatste post van dit topic
ik wil binnenkort ook live opgaan.. ik heb nu gewoon chello.. dan heb ik toch alleen een router of een hub nodig??
In de Xbox Live faq staat een prachtig overzicht met alle aansluitmogelijkheden en wat je wel en niet nodig hebt.
Dns Fout Ik krijg nu steeds een DNS fout (Xbox via router met chello) Als ik echter een game speel kan ik wel op Live maar via het dashboard niet? Wie heeft het zelfde probleem (ik heb hem op automatisch aanmelden bij live), ik kan dus niet naar mijn friends list e.d. hij geeft wel het algemeen beeld van mijn dashboard maar ik kan niet in de subgropen.
http://archief.xboxworld.nl/forum/announcement.php?s=&forumid=4 Elke FAQ staan gewoon bovenaan in elk subforum als announcement
Ik had h'm al eerder geplaatst, echter nog geen oplossing of antwoord gekregen. Bij deze nogmaals mijn roep om hulp.
Nol zou je de template van de Faq willen gebruiken dan kunnen we je beter helpen .... wat is de exacte foutmelding?
Even de hele post gekwoot. Samenvatting van je post: Xbox en PC zijn via je router met internet verbonden (Chello) en dat werkt prima. Ook Xbox Live werkt prima. Probleem is dat je met je PC niet online kunt gemen, dan krijg je die foutmelding. Nou, dat is lekker simpel... Eerstens gaat dit forum over "Xbox Live en Chello" en daar heb jij geen problemen mee. Daarmee is je vraag dus uitputtend beantwoord. Tweedens (ik zal je effe niet in de kou laten staan) moet je wel effe melden welk spelsysteem je gebruikt, want ik kan nu alleen maar wat vage tips geven. Daar komt ie dan: Die online gameserver die stuurt informatie naar jouw Xbox. Dat doen je medegamers waarschijnlijk ook. Als je achter een kabelrouter zit dan zit je achter "addresstranslation". Dat betekent dat je interne netwerk eigen IP adressen gebruikt terwijl je internetverbinding je "officiele" IP adres gebruikt. De router zorgt er voor dat alles wat naar buiten gaat netjes vertaald wordt naar je officiele adres. De gameservers die jij gebruikt sturen zoals gezegd waarschijnlijk informatie naar jouw router. Jij moet je router even vertellen dat die informatie doorgestuurd moet worden naar je PC. Je moet, afhankelijk van het merk en type router, een paar IP poorten open moeten zetten en je zult die inkomende informatie naar het IP adres van je PC moeten doorsturen. Hoe je dat moet doen, en welke poorten je moet opgeven kun je waarschijnlijk in de info van die gameserver vinden. Als je meer informatie wilt moet je je ook maar tot mensen van die service wenden. Dit forum gaat zoals gezegd over de Xbox. Ik heb je een eind op weg kunnen helpen met je PC problemen, maar verdere discussies hierover zijn offtopic. Ok?
Ik ga er mee aan de slag, in ieder geval bedankt voor de aangegeven route welke ik moet bewandelen. Het aangegeven punt betreffende offtopic is duidelijk.
overstappen chello naar adsl. Ik weet niet of ik dit hier kwijt kan, dus ik probeer het gewoon. Ik heb nu kabelinternet via chello. Maar ik wil overstappen naar adsl. Mijn voorkeur gaat uit naar Tiscali Live 3mb, omdat je daar 2x zo snel dll en 8x zo snel upload. Maar je hebt daar wel een datalimiet van 20 gig. (Chello heeft maar 1500 up, en 128 down....classic dan) Mijn vraag is dus: Wie van jullie heeft ook tiscali en werkt dat goed met xbox live, en zijn er ook mensen die nog meer goede opties hebben ipv. Tiscali. (maar wel ongeveer een download hebben van 2000 (en een beetje) en een upload van 1024). Alles is welkom. Alvast bedankt voor de reacties!
Ik wou net me internet verbinding gaan delen alleen krijg ik een fout dat dit niet mogelijk is met de melding: Afhankelijkheidsservive of -groep kan niet worden gestart Iemand een oplossing?
Hoi Dioga, Ik durf het bijna niet te vragen ... Maar werkte het voorheen met internet delen wel of is dit de eerste keer? Wat is de engelse foutmelding ... Greetz Fardo
Dit is een andere computer maar ik heb wel ooit (tijdje geleden alweer) een netwerkje gehad met 2 computers. De engelse foutmelding weet ik niet Is Nederlandse versie van XP.
Ok je hebt dus een foutmelding op XP gebied (en niet met xbox live) ... Ik moet even nadenken wat de Engelse foutmelding kan zijn .... vreemd genoeg kost dat mij meer tijd dan een directe oplossing geven .... Ik kom er zo even op terug