[XOne] [Centraal] Chello en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door masterape, 12 mrt 2003.

  1. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Je hoeft niet vlug te zijn, als je maar opschiet :+ :p

    Alvast bedankt voor de moeite :D
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    1 service word niet opgestart ....

    Kijk even in de eventviewer om welke service het gaat.... Doe eerst maar eens (start -> run -> eventvwr.exe = Eventviewer) ... Misschien ligt het aan je netwerkkaart ... of is er een ander conflict.

    Als je in Services kijkt en properties van je Internet Connection Sharing service opent kun je dependencies bekijken. Deze services die hierin staan moeten ook opstarten. Meestal gebruikt 1 service meerdere services...(hoop dat het duidelijk is)

    Heb je XP Home NL of XP Prof NL .... Home zuigt :{
     
  3. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Bedankt voor de info. Ga meteen ff verder checken, krijg weer een hoop vensters waar ik 't bestaan weer niet van af wist. WinXP Pro. staat erop :)
     
  4. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Die services heb ik gevonden en er staat van alles tussen die er imo niks mee te maken hebben, dingen als FTP server, HTTP zooi en mail verbinding ofzowiets. Standaard staan ze allemaal uit, misschien moeten er een paar aanstaan :confused:



    Die 2e netwerkkaart hoort standaard het IP nummer 192.168.0.1 te krijgen maar de mijne krijgt een hele andere automatisch door. Denk dat het daar aan ligt alleen weet ik niet hoe ik die anders kan krijgen :'-(
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben net thuis (vergadering gehad) welk IP adres krijg je door?
     
  6. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    169.254.28.167
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ik zou bijna mijn 3de lijns oplossing aan willen bieden .... re-install the machine ;) ... maar ehm probeer ff ipconfig /release en /renew ....

    /edit 169.*.*.* klinkt als je ip adres van je provider

    wat voor foutmelding geeft je xbox?
     
  8. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Foutmelding van Xbox: DNS servers not found.

    Logische melding, die kreeg ik ook toen ik voor 't 1st Live installeerde. Nadat ik toen XP erop had gezet en Connection Sharing had gedaan werkte Live ook en gaf ie die DNS fout niet meer.

    edit: 169 is niet van de provider volgens mij.. die begint met 62.
     
  9. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik snap er geen flikker meer van en kap er daarom mee.. Morgen formatteer ik deze computer wel en als ie dan nog moeilijk doet gooi ik hem van 't balkon af. Alles beter als verder kloten en van alles slopen. Net de kaart eruit gehaald toen wou de pc niet meer opstarten en begon ie allemaal te piepen (de kaas van de muis zal op zijn..) en straks verneukt ik ook me internet nog.

    Fardo ik dank u _O_ Morgen is alles weer gemaakt :cool:
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hehehe ... LOL ... ik haat computers... maar ja mijn Job als 3de lijns supporter komt nu ook aan zijn einde en ik zal nu verder gaan als scripter ... kan ik zelf voor de ellende zorgen ... straks word ik zelfs manager ... dan heb ik helemaal geen kennis meer in huis :{
     
  11. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    169.254.xxx.yyy is een adres dat Windows toekent als je verbinding niet werkt. Die adapter staat kennelijk op "automatisch IP nummer krijgen".

    Dat betekent dat het configureren van ICS niet is gelukt (hetgeen de genoemde foutmelding ook al doet vermoeden).

    Formatteren is een goed advies... :{
     
  12. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Heb jij een betere oplossing?
    Tot zover heb ik nooit problemen gehad met ICS, zo moeilijk is 't niet.. ff aanvinken dat ie de verbinding moet delen klaar is kees (of vergeet ik iets?).
     
  13. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Nee, ik heb geen betere oplossing. Ik schrijf toch "Formatteren is een goed advies" ??

    "ff aanvinken" lijkt simpel, maar het vervelende is dat de Microsoft Wizard die dan zijn werk moet doen nogal wisselende resultaten oplevert. Vandaar dat ik inmiddels met een wijde boog om dat ICS heen loop.

    Ik ben daarbij niet de enige; ik moet de eerste (goede) firewall nog meemaken die op een ge-ICS-te PC goed werkt. Zelfs de ingebouwde Windows XP "firewall" (nou ja...) heeft een heleboel problemen met ICS. De "firewall" (ik begrijp niet waarom ik dat woord nog steeds gebruik...) bij Windows 2003 server laat bij gebruik van ICS zelfs een hele hoop poorten zomaar open staan omdat Microsoft anders niet weet hoe ze hun rommel aan de praat moeten houden. (En de arme gebruiker maar denken dat ie een 'firewall' heeft....Hmm...)
     
  14. gerjan

    gerjan Guest

    Koop toch gewoon een router:D heb je al dat gedoe niet,

    Chello kabelmodem
    |
    Router
    | | |____xbox
    | |______PC
    |___PC
     
  15. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Dag luitjes,

    Het volgende probleem, ik heb sinds kort Chello classic, en heb gisteren geprobeerd om op live te komen.

    De router heb ik er nog niet tussen staan, dus op dit moment werk ik met een direct connection vanuit de modem.

    Cables connected
    IP Confirmed
    DNS confirmed

    Alleen het laatste blokje "connected to Xbox live" geeft een foutmelding.

    Wie weet wat er fout is gegaan, kan het zijn dat ik eerst de installatiesoftware van chello moet draaien op mijn PC om mijn account bij hun te activeren?
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hoi Rinus,

    Ik wil je zo snel mogelijk on-line hebben ... omdat ik jouw dan kan verslaan met Top Spin :cool:

    Maar wat is je exacte foutmelding ... dan kan ik ff gaan zoeken en brainstormen
     
  17. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Hij geeft het bovenstaande aan dus:

    Cables connected
    IP confirmed
    DNS confirmed
    Could not connect to Xbox live

    Dan het scherm met:

    If you connect through a router, be sure your MTU is set to 1365 or higher.

    If you use ICS be sure your settings are right, if not contact your ISP.

    For further questions go to Xbox.com

    (Bovenstaande melding doe ik uit het blote koppie, maar dit zijn ongeveer de foutmeldingen)

    Ik heb nou dus een direct connection, (ISP-->Modem-->Xbox)omdat mijn PC nog in de berging staat.
    Op de site van UPC staat alles aangegeven als je via ICS werkt.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    welk type modem heb jij van chello .... Ik krijg bijna een alcatel speedthough deja vu :{
     
  19. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Een thomson met een hele rare naam!

    Ben hem nou aan het opzoeken!
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    als het de thomson speedthough hebt ... dan heb je waarschijnlijk ook een MTU probleem ... (volgens mij zijn het dezelfde modems) ... je kan dit oplossen door je roter er tussen te zetten of de modem te tweaken
     

Deel Deze Pagina