1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Chello en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door masterape, 12 mrt 2003.

1. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Hij ziet er in ieder geval uit als een "bart smit" modem zwart met grijs en weegt helemaal niks.

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    jeb je hebt een Alcatel

Ik ben bang dat je em moet gaan tweaken om de mtu te verhogen ... want dat is de bottleneck bij een alatel (of zo snel mogelijk je router installeren)

3. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zal vanavond wel even het typenummer opschrijven, net even naar huis gebeld en een paar nummers gekregen, maar daar kan ik niks over vinden.

Morgen gaan we verder.

Het blijkt een Thomson TCM 390 te zijn.

Deze dus

4. J_Star

J_Star Your God

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo ik heb een chello abonement.
    Het probleem zit hem bij mij met dat ik internet wil delen en zo doende naar mijn xbox wil door linken (internet).
    Ik heb win XP
    Maar het probleem is um dat het niet lukt ik heb al verschillende dingen geprobeerd;
    - De wizzard gebruikt maar dan krijg ik een error app nog iets en dan druk ik verzenden en dan is hij voltooid.
    - Gewoon aangevinkt internet delen (andere netwerk gebruikers mogen via de internet verbinding van deze computer verbinding maken.
    - Ik heb ook het programma sygate geprobeerd.
    - Toen ik een brug maakte toen viel internet uit.

Deze 4 dingen werkte niet. Ik had van iemand waar ik die e-mail van deze site had gehaald dat ik dan een router moet halen maar is er helemaal geen mogelijkheid dat het wel werkt?

Hier de lijst.
    A: AbonnementChello
    1: Naam providerUPC
    2: Soort abonnement (naam, type)chello classic
    3: Kabel, ADSL, of anders? Kabel
    4: Up- en downloadsnelheid
    - upload snelheid 128 Kbps
    - download snelheid 1500 Kbps

B: HardwareIk heb winxp home .. 1800 GHZ 256 mb ram gf2 (packerd bell imedia)
    1: Modem merk en typeMoterola Surfboard
    2: USB modem? (Ja/Nee) jah en utp
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type)nee
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?)Win XP home NL
    5: Direct Connection Ja/Nee nee
    6: Crossover kabels in gebruik? ja
    7: Hub in gebruik? nee

C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? ja

D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? ja
    2: Dashboard versie? 2
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? Kabels goed zijn verder niet
    4: Wat is de exacte foutmelding?Gateway was not reached of Dns fout maar als ik die op manual doe is dat opgelost.
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes?

Bij het inloggen kom ik tot dat de kabel goed zijn en ip komt hij niet verder.

:'-(
    Ik hoop op een antwoord want direct vind ik maar niks zit m`n zus altijd maar te zeuren :p

Laatst bewerkt: 24 nov 2003
  5. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    wat is nou eigenlijk het verschil tussen en router en een hub?

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    zie deze draad hub of router

maar om broes te quoten

7. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Een router is een verkeersagent; een hub is een verdeeldoos.

Vaak ontstaat er verwarring omdat de meeste routers gecombineerd worden met een switch (is ook een soort verdeeldoos), maar er zijn vele vele routers in de markt met maar één aansluitkontakt aan de LAN kant van de router. Als je dan meerdere PC's in je LAN hebt dan heb je naast die router dus ook nog een hub of een switch nodig en dat is dan meteen de reden dat veel fabrikanten router en switch maar gewoon in één doosje combineren.

8. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Wij hebben thuis nog de Terayon modem...nu wil ik dus ook Live (heb al 2 maanden gratis code) maar je hebt dus die nieuwe Eurodisc modem nodig.
    Komen ze die gratis verwisselen? Of zijn daar nog kosten aan verbonden?

Als iemand mij info kan verschaffen ben ik heel blij O-)

9. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    ik wou net XboxLive instaleren via splinter cell maar dan zegt ie eerst dat hij de kabels kan vinden (heb hem rechtstreeks op het modem aangesloten) en dan zegt ie dat hij het ip niet kan vinden ofzo... wat moet ik hier aan doen?
    ik kan wel proberen om het handmatig in te vullen maar waar staan al die gegevens? (heb windows 98 )
    edit: ik heb nu dit schermpje gevonden: http://website.pcextreme.nl/~imageupload/uploads/gateway.....gif
    bij het invullen van de gegevens op xbox live zeggen ze alleen dat de gateway niet klopt :mad:... wat nu?

Laatst bewerkt: 2 dec 2003
  10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    START --> UITVOEREN ---> WINIPCFG

that will do the job (al 100x gezegd in de thread magoed O-) )

ma iemand antwoord op mijn vraag?

11. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    als je nou ff eerst naar die link keek.....
    dat uitvoeren -> winopcfg heb ik dus gedaan en dan krijg ik dat scherpje maar de Gateway klopt niet. volgens mij zijn er op het einde twee cijfers te weinig.... dus wat nu??? waar kan ik dat gatewaynummer dan vandaan halen?

12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    sorry had link niet gezien nee :eek:

maar je moet dan op MEER INFO klikken (of als je engelse Win 98 hebt: More Info ;) ) dan krijg je nog meer gegevens te zien
    onder andere dus je Gateway

good luck!

/edit: als dat niet klopt weet ik ook niet waar je dat vandaan moet halen :confused:

13. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    ja maar daar schiet ik dus niks mee op want dan krijg ik weer het zelfde (onvolledige?) gatewaynummer:
    uitvoeren -> winopcfg : http://website.pcextreme.nl/~imageupload/uploads/gateway.....gif
    uitvoeren -> winopcfg -> meer info : http://website.pcextreme.nl/~imageupload/uploads/gateway.meer_info.gif

oftewel hoe kom ik nou aan het juiste gatewaynummer?

edit: ik heb ondertussen ff naar de helpdesk van xboxlive gebeld en daar zeiden ze dat het eigenlijk gewoon automatisch moest gaan. Om het automatisch te laten gaan moet je naar advanced en dan de host + mac invullen. hoe kom ik aan die mac? ;)
    (kunnen ze het niet gewoon simpel maken ofzo...)

Laatst bewerkt: 2 dec 2003
  14. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    wat is die helpdesk van chello trouwes K*T. Heb de hele dag proberen te bellen en dan krijg je steeds dat alle medewerkers bezet zijn en dat je ff moet wachten. Na een paar minuten wachten.... word er weer een kutmuziekje opgezet waarna ze vrolijk melden dat ze hun best doen om je zo snel mogelijk te helpen. De helpdesk van Xboxlive daarintegen is echt een stuk beter.

15. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Zie zegt dat die gateway niet klopt? De Xbox Live helpdesk? Dan moet je ze eens fijntjes op je netmasker wijzen. *

Dat nummer is volgens mij een prima IP nummer; waarom denk je dat er twee cijfers missen?

* Uitleg: De meeste mensen op internet krijgen van hun provijdert een netmasker 255.255.255.0. Dat betekent dat de eerste drie getallen van je gateway het zelfde moeten zijn als de eerste drie getallen van je IP adres.

De meeste providers houden aan dat een gateway eindigt met het getal '1', dus als je IP adres 195.222.111.34 hebt met netmasker 255.255.255.0 dan zal je gateway waarschijnlijk 195.222.111.1 zijn. (Dat is echter niet zeker! Vraag het altijd even na bij je provider!)

Maar als het netmasker anders is, bijvoorbeeld 255.255.252.0, dan kan het zomaar zijn dat het derde cijfer van je IP adres anders is dan het derde cijfer van je gateway.

Als je het binair (in nullen en enen) uitschrijft dan zie je dat het toch klopt...

255.255.252.0 = 22 enen en dan 10 nullen. De eerste 22 bits van het gateway adres moeten dus gelijk zijn aan jouw IP adres.

213.93.83.116 = 11010101.01011101.01010011.01110100
    213.93.80.001 = 11010101.01011101.01010000.00000001

Zoals je ziet zijn de eerste 22 bits van je adres gelijk aan die van je gateway. Het door winipcfg opgegeven adres zou dus best een juist gateway adres kunnen zijn.

Snap je het nog? :+

PS: Ik heb '001' geschreven ipv '1' om de getallen recht onder elkaar te krijgen, maar beide zijn natuurlijk precies het zelfde.

16. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Hahaha... Het is wel simpel hoor, maar je moet het gewoon effe weten...

Je MAC staat keurig vermeld in de GIFs die jij hebt gemaakt van je winipcfg schermpje: 00-01-02-9F-6C-92

8)

17. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
  18. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben sinds gisteren ook weer online thuis, ik zal proberen uiteen te zetten waar ik tegenaan liep.

De nieuwe chello modems, ik heb de thomson, werken via eurodoscis (ofzo?) wat betekent dat je je eerst via je PC moet aanmelden bij chello.
    Dus gewoon de bijgeleverde UTP aansluiten op je modem en PC, en dan je browser starten.

Hier moet je dan je SID nummer en wachtwoord invullen, deze staan allebei op je contract van UPC.

Zolang je nog niet met je PC en modem online bent geweest is het onmogelijk om een direct connection te krijgen, op de site van UPC en Xbox hebben ze het namelijk ook nog eens alleen over ICS en eventueel routers.

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Rinus, weet jij of het omwisselen van die modems gratis is?
    want ik heb nog die Therayon, maar moet dus ook die Eurodisc hebben..is dat omwisselen gratis?
    bij een vriend van me deden ze dat wel gratis, maar is dat altijd zo?

is het gewoon bellen naar Chello, en ze komen 'm omwisselen (gratis)?

20. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb een aantal jaren geleden gratis mijn modem om kunnen ruilen.
    Een vriend van me kreeg een nieuwe modem en toen heb ik chello gebeld of ik ook een nieuwe kon krijgen, ze hadden hem toen binnen een week omgeruild.

Of ze dat tegenwoordig nog doen weet ik niet, probeer het maar!

Deel Deze Pagina