1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Chello en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door masterape, 12 mrt 2003.

1. RuffRyder

RuffRyder 360ยบ

Leuk Bevonden:
    2
    Een router is toch best wel duur :eek:?

En dat andere heb ik ook al geprobeerd.. :'-(

2. twist

twist Guest

3. rfa

rfa Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tegenwoordig kan je al routers kopen voor 60 euro, zoals een edimax broadband router. Hier heb ik echter geen ervaring mee. Heb zelf alles aangesloten op een draytek 2300 en xboxlive werkt perfect zonder ook maar iets in te stellen.

*toevoeging*
    De draytek was ietsje duurder, maar daar staat tegenover dat ie meer functies had zoals een printserver. In theorie zou elke router moeten werken natuurlijk

Laatst bewerkt: 14 mrt 2003
  4. twist

twist Guest

je hoeft niet persee een router te kopen...
    een hub of switch werkt ook goed met chello (een switch zelfs beter en makelijker) een switch is iets goedkoper, (koop een mini switch met 4 poorten ofzo)

5. IK NL

IK NL Guest

een homenetwork aanleggen kan toch alleen met xp?

6. twist

twist Guest

ja xp heeft die functie ingebouwd maar je moet hem wel zelf aanmaken, dit kan via het configuratiescherm en dan netwerk en internet verbindingen.

op andere windows versies kan het ook, maar dan moet je wel een programma downloaden.... "internet sharing software"
    sygate, wingate & dat soort programma's... en dan raad ik sygate aan!

7. toiletboy

toiletboy Giggity, giggity!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook chello en ik probeer het via een directe connectie (mijn computer staat toch naast mijn xbox...) maar ik krijg ook zo een DNS not found foutmelding. Moet ik die kabelmodem die beneden staat ook iedere keer uitschakelen als ik wissel tussen PC en Xbox? Of is het genoeg om mijn PC af te sluiten, kabel over te zetten en dan xbox aanzetten?

8. dacray

dacray take care..

Leuk Bevonden:
    0
    Stappenplan Chello - XBOX

Hoi,
    ik had dit in een verkeerde thread geplaatst en de mod heft mij daar terecht op geattendeerd. Nu dus nog even wat ik gisteren al heb geschreven. Voor de goede orde, dit staat volgens mij al meerdere keren in deze thread, zij het versnipperd, maar ik zet het even op een rijtje:

hoi,
    ik heb me eigen de p. gezocht hoe ik Live aan de praat kreeg met Chello. Uiteindelijk hier op het forum op de goede weg geholpen. Thanks daarvoor. Omdat het antwoord inmiddels al zo ver verstopt zit in andere threads zet ik hem even bovenaan:

UITGANGSPUNT: XBOX direct op chello modem, dus zonder PC.
    Ik heb gisteren (13 maart) LIVE gespeeld met een stel Fransen (versta er geen zak van ;) ) en het was geinig zonder enige LAG.

Ik heb voor de simpele oplossing gekozen:

1. LAN kabel van XBOX direct in UPC/CHELLO modem

2. CD'tje starten

3. Spelletje kiezen en niet voor auto configuratie. Je moet bij advanced je MAC nummer invoeren zonder spaties of streepjes.

Een MAC nummer is bv 00 01 10 2c 2b 1a. Dit vul je in als 0001102c2b1a.

3b. Je komt aan je MAC nummer door op je PC (WIN9 in START ->UITVOEREN winipcfg te typen en dan enter.

4. Selecteer nu in het gestartte programma je netwerkkaart die je gebruikt voor je CHELLO verbinding en druk op de knop meer info. Je ziet nu een adapteradres. DIT IS JE MAC NUMMER.
    6. Dit is alles. Kies nu connect en je bent live.
    7. Nog even een halfuurtje allerlei gegevens intoetsten (NAW Credit card etc) (IK WIL EEN KEYBORDJE KUNNEN INPLUGGEN) en je speelt.

Ik hoop dat dit helpt. Ik had niet zoveel aan de helpdesk van CHELLO want die wisten het niet. Ik was de eerste met de vraag zei hij.

See you online...
    en nu maar hopen dat ik weer geen commentaar krijg ;)
    dacray

9. toiletboy

toiletboy Giggity, giggity!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga een poging wagen. Bedankt in ieder geval. Trouwens... Bij dat winipcfg programma staat ook die DNS server waar hij bij mij om vraagt.. Is dat dad adres wat ik moet invoeren? Of is dat weer iets anders? Damn! Was ik maar een whizzkid!

10. dacray

dacray take care..

Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft geen dns in te vullen alleen MAC nr.
    Als je MAC nummer bekend is dan pikt hij gewoon je CHELLO gegevens op. Dus ook IP leeg laten.

11. masterape

masterape Guest

Ja maar wij willen juist geen directe verbinding op de modem wij willen hem via de PC. Alvast bedankt voor alle adviezen, moet weer tot vnavond wachten op mijn broer.:'-( Hij heeft het al geprobeert maar het deed het weer niet. Het kan aan de kabel liggen??MAar ja laten we hopen dat we er EEN KEER uitkomen. Misschien toch maar een router aanschaffen, en als het goed is hebben we al een home network:'-( |:- :'-( |:-

12. IK NL

IK NL Guest

waarom wil je het dan via je pc (ja ja kan wel begrijpen waarom) maar je kan nu toch je xbox even direct op je modem aansluiten, kan je iig even spelen.

13. masterape

masterape Guest

Ja maar dat vinden ze hier thuis niet goed:mad: Fff een vraagje over die kabels, is een blauwe kabel een goede?Hier heb ik ook mee op xboxconnect gespeeld.

14. IK NL

IK NL Guest

even denken, blauw is direct ehm nee dit is niet goed als je via je pc speelt volgens mij, volgens mij moet er tussen je pc en xbox een cross kabel hangen.

15. masterape

masterape Guest

Ja dat weet ik een cross-over kabel, maar ik weet niet of dit de juiste kabel is.

16. dacray

dacray take care..

Leuk Bevonden:
    0
    ja hoor maar een rode of een gele mag ook. En er zijn ook witte. Ik heb zelfs transparante gezien.

17. IK NL

IK NL Guest

hmm, ziet je pc de xbox wel? btw de pc moet wel aanstaan he :) ;)

18. SaURoN

SaURoN Bigevil.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet ff kijken hoe de draadjes zijn masterape.
    De kleur van de kabel is relatief.
    De kabel die van modem naar je chello loopt is een crosslink..
    In een zogenaamd peer to peer (pc naar pc) is een crosslink altijd gebruikt, in een netwerk met een hub/switch word er een straight utp gebruikt :)

19. IK NL

IK NL Guest

kleurcode van cross moet als volgt zijn volgens mij

1 wit/oranje
    2 oranje
    3 wit/groen
    4 blauw
    5 wit/blauw
    6 groen
    7 wit/bruin
    8 bruin

dit moet aan 1 kant het geval zijn.

20. Super Mario 64

Super Mario 64 Super Special Ops

Leuk Bevonden:
    0
    zojuist de XBOX direct op de Chello modem aangesloten

XBOX >> UTP (normaal) >> COM21 modem

had zelf al een CROSS kabel... die werkte NIET, dus toen maar een 'normale' gehaald... kabeltje gewoon bij Dixons gekocht...

werkt perfect, heb verder niks ingesteld

groetjes :cool:

Deel Deze Pagina