1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Chello en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door masterape, 12 mrt 2003.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je gebruikt geen goede kabel ... dus je moet de kabel vervangen ... je hebt een normale utp kabel ... als je een directe verbinding gebruikt ... dan moet je eerst je modem en xbox uitzetten en daarna weer aanzetten ... misschien heb je een kabel breuk en moet je een nieuwe kabel kopen
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2005
  2. supervlieg

    supervlieg Asleep at the wheel

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand ervaring met deze setup? En zo ja, werkt dit goed?


    .................PC1
    Chello----->netwerkkaart1
    .................netwerkkaart2--->Crosslinkkabel---->HUB--->utp --->PC2
    .......................................................................|
    ........................................................................L---->utp kabel--->XBox


    Ik heb Xbox live al aan de praat met door de Xbox direct op de Crosslink aan te sluiten. Maar dan heb ik een computer zonder internet. Zou de toevoeging van een HUB uitmaken?

    Ik hoor graag jullie mening hierover
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ja dat is de oplossing (alleen moet de crosscable dan ook een normale utp worden)
     
  4. supervlieg

    supervlieg Asleep at the wheel

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Cool, thanks voor de reply. Volgens mijn herkent de hub zelf het verschil tussen de utp en crosslink. Mocht het niet werken met crosslink dan schakel ik alsnog over naar een utp kabel.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    alleen een switch heeft autosensing en lan dit detecteren ... anders kan je nog de uplink port van je hub gebruiken
     
  6. kuniba

    kuniba Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet of ik het hier moet posten maar ik heb een probleem. sinds ik me xbox terug heb van reperatie kan ik niet meer op xboxlive komen. Ik gebruik dezelfde ip en dns nummer als eerst maar hij geeft een foutmelding bij dns nummer. weet iemand wat ik hieraan kan doen? alvast bedankt
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hoe ben je geconecteerd? ... heb je alles op automatisch staan?
     
  8. 013

    013 Active Member

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een probleem met dns nummer.. Op de site van @home staat :

    Bij @Home staat er voor de DNS nog een loadbalancer. Deze zorgt dat al het verkeer verdeeld wordt over de twee DNS'en. Hierdoor ontstaat de flexibiliteit voor onderhoud en bij uitval van één server heb je daar geen last van omdat de loadbalancer dan het verzoek doorstuurt naar de werkende server.

    Wanneer je DNS handmatig hebt ingesteld kun je geen verbinding maken met de loadbalancer en dus ook niet met de DNS server. Dit betekent concreet dat je niet kunt internetten. Wanneer je je instellingen dynamisch configureert zorgt de loadbalancer ervoor dat je verzoek bij de juiste DNS terecht komt.

    Mijn pc staat niet in verbinding met mijn xbox, dus hoe kan ik dan zorgen dat die dns nummers elke keer dynamisch geconfigureerd worden ?
     
  9. kuniba

    kuniba Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    nee alles handmatig ingevoerd. precies hetzelfde als ik eerst had.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    doe eerst alles automatisch ... wat voor verbinding gebruik je ... ics, router, direct
     
  11. kuniba

    kuniba Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    via automatisch zegt ie gelijk ip not found. via handmatig invoeren ziet ie het wel. alleen de dns ziet ie niet. ik gebruik verbinding nat (zegt me broer)
     
  12. 013

    013 Active Member

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb precies hetzelfde..bij DNS geeft ie foutmelding? Kan dat liggen aan het dynamisch configureren?!?! van de DNS server adressen ??
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    okay doe het volgende zet de xbox op automatisch

    zet de xbox uit
    doe de modem uit
    wacht
    doe de modem aan
    doe de xbox aan

    hoe ver kom je nu
     
  14. kuniba

    kuniba Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is daar het nut van? om hem aan en uit te zetten? (me broer is nogal een zeikerd)
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dan reset je de ip adressen ... als de modem aan staat dan onthoud hij het mac adres van je pc ... bij chello mag maar 1 machine tegelijkertijd on-line ... je pc of je xbox
     
  16. kuniba

    kuniba Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    nee hij doet het weer niet. maar ik heb nu me ip adres op het eind 1.254 gezet en nu doet ie het wel. eerst stond ie op 1.255 en toen deed ie het niet. erg vaag dat hij dan om me dns gaat zeuren terwijl me ip niet goed was. maar toch bedankt voor je hulp :)
     
  17. 013

    013 Active Member

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij helpen? Lees me vorige 2 berichten voor informatie, alvast bedankt.

    ps: alles is manual ingesteld, automatisch gaat niet,gebruik geen router en opnieuw opstarten helpt niet.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    stel eer alles automatisch in ... wat is je setup ... ics, router of direct

    wat is de exacte foutmelding ... wat heb je allemaal geprobeerd
     
  19. 013

    013 Active Member

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    0
    - Heb alles al is automatisch ingesteld.
    - Me connection type is direct.
    - De exacte foutmelding: DNS ERROR, verify the DNS Servers settings match the settings provided by your ISP.

    En ik heb op @home.nl gezocht en het volgende staat er:

    Wanneer je DNS handmatig hebt ingesteld kun je geen verbinding maken met de loadbalancer en dus ook niet met de DNS server. Dit betekent concreet dat je niet kunt internetten. Wanneer je je instellingen dynamisch configureert zorgt de loadbalancer ervoor dat je verzoek bij de juiste DNS terecht komt.

    -Ik heb me IP etc opgevraagd en zo ook het DNS Server address..Heb dit handmatig ingevuld want automatisch deed ie het niet

    Bij connect status staat er : -Cables connected
    -IP Setting configured
    -DNS not resolved
     
  20. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Je hebt @home :eek:! Haha, had even in de goede thread gepost dan. :)(De @Home thread dus).

    Heb je probleem daar mee naar toe genomen :).
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2005

Deel Deze Pagina