1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Chello en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door masterape, 12 mrt 2003.

  1. snIz

    snIz PSN: xSn1z

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    2
    Ook in het noorden hebben we inmiddels een nieuw modem va Chello.. maar ik zit met het volgende probleem, ik kom nu niet meer op live!

    Ik maak gebruik van een directe verbinding met mijn xbox.. heb nu een Motorola SB5100 E, op mn pc maak ik gebruik van een statosch IP ofzo.

    Wat voor instellingen moet ik nu op mijn xbox gebruiken? Kan iemand mij helpen?

    Edit: Heb het al opgelost!
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2005
  2. The Watcher

    The Watcher I'll Be Watching You

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog dit jaar gaat UPC de snelheden van enkele Chello abonnementen verhogen. Het is de bedoeling dat in de loop van december de nieuwe snelheden daadwerkelijk zijn doorgevoerd. De prijzen blijven gelijk.

    Internetten via Chello wordt voor bijna alle abonnees sneller, alleen gebruikers van het goedkoopste Chello Starter abonnement blijven op hun huidige snelheid.
    UPC's snelste abonnement, Chello Extreme, behoudt de downloadsnelheid van 20Mbit en krijgt een verdubbelde uploadsnelheid van 2Mbit. Hiermee gaat UPC de concurrentie van ADSL voorbij, waar een upload van 1Mbit bij de snelste abonnementen de standaard is.

    De downstream van het Chello Easy abonnement wordt licht verhoogd van 850kbit naar 1Mbit bij een downloadlimiet van 1GB, terwijl de snelheden van Chello Light veranderen van 2048/512 in 3072/1024kbit. Ten slotte wordt de downloadsnelheid van Chello Classic verdubbeld tot 8Mbit.

    De nieuwe maximale snelheden gelden ook voor regio's waar UPC ADSL en ADSL2+ via het telefoonnet aanbiedt in plaats van het kabelnet.


    Ga zo door chelloo lekker sneller dan adsl :p
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    jeb multikabel heeft ook zijn snelheden verhoogd :)
     
  4. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    wwieew relax.. 8mb :cool:
     
  5. The_Gamer

    The_Gamer Metal Gear Solid Fan

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb een probleem met Xbox Live aan proberen te sluiten, en ik heb dit al op meerdere fora geprobeerd, maar ik zie dat hier veel mensen actief zijn dus probeer ik het hier ook maar eens. Hier wat ik op een ander forum heb gepost:

    Hopelijk kan iemand me helpen, want ik ben hier al 3 dagen mee bezig.
     
  6. boynl

    boynl Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn netwerk kabel uit mijn pc gehaald en in de xbox gestopt, ik heb vervolgens mijn modem gereset en de boel opgestart.
    Vervolgens deed xbox aan en koos xbox-live, ik wou een account aanmaken en kreeg het volgende te zien:
    Cables connected
    Ip settings Configured
    Dns resolved
    Xbox live not found<------en hier zit dus het probleem, hoe kan dit?
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @the gamer zie mijn antwoord bij xboxarena :) ... je moet je xbox in de dmz zone zetten
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    stap 1 modem uitzetten
    stap 2 xbox uitzetten
    stap 3 2 minuten wachten
    stap 4 modem aan xbox connecteren
    stap 5 xbox aanzetten

    werkt dit? zo niet dan ondersteund jouw provider geen directe connectie en moet je een router of een tweede netwerk kaart kopen
     
  9. boynl

    boynl Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo, ik heb het geprobeerd wat je zei maar het is niet gelukt.
    Ik wil er even bij vermelden dat mijn kabelinternet provider Chello is, ik weet niet of jullie weten hoe het dan moet om onderhand x-box 360 online te kunnen gaan en als iemand het weet graag de gemakkelijkste manier want ik ben niet zo'n handige iemand in dat soort dingen.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ik denk niet dat met chello een directe verbinding kan ... dus je moet een router of ics gaan gebruiken
     
  11. boynl

    boynl Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu heb ik nog een paar vraagjes:

    Ik heb een usb thompson modem van chello, kan ik daarmee een router gebruiken zoniet wat moet ik dan doen?
    Zoniet moet ik dan een ICS aansluiting gebruiken zoja wat is een ICS aansluiting en hoe doe je dat?
    Las ik dat goed dat je met chello niet tegelijk kan internetten en online gamen als je chello hebt omdat anders de snelheid te laag word?
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    USB :confused: Hoe had je je xbox dan aan de modem aangesloten ... met usb werkt een directe verbinding zeker niet. ICS is internetdelen (zie de ics/internet delen in dit forum) kost veel tijd om uit te leggen. Een router kan je niet gebruiken, omdat je dan een ethernet modem nodig hebt. Jouw chello verbinding is te traag .. dan kan he dus niet tegelijkertijd downloaden en gamen... Maar je kan altijd een snellere verbinding van chello bestellen en mogelijk hebben ze ook andere modems of routers

    Ik raad jou aan om contact op te nemen met de helpdesk van chello en aan hen vragen wat de mogelijkheden zijn ... dus of een combi-modem (modem router in 1) + een iets snellere abbo ... misschien hebben ze een goede aanbieding
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2005
  13. boynl

    boynl Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    fardo, heb ik een nog snellere verbinding nodig? Ik heb deze 4.096/1.024 snelheden, dat is toch wel genoeg?(chello classic)
    En kan ik met deze abbo niet x-box live en ook tegelijk (me neefje bijv)op de pc online gamen?
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dat is genoeg ... daar kan je ook gewoon mee internetten en gamen tegelijkertijd .. ik raad alleen een andere modem + router (combimodem) aan ... je kan dus het beste de helpdesk van chello bellen
     
  15. boynl

    boynl Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wou wel er even bij melden dat ik geen starters pakket had, maar dat was ook niet nodig toch om te checken of ik onderhand online kan met x-box 360 live?
    Dus ik heb een combimodem nodig en dan kan ik wel x-box 360 online gaan?
    En met een router als je die wilt aansluiten moet je eerste alles uitzetten en dan eerst het draad van de modem in de router stoppen om te zorgen dat hij de router als een kleine pc herkend met een ip adress, daarna een draad van de router in je pc stoppen en daarna moet je gegevens invoeren die je hebt gekregen van je internet provider en darna kun je een draad in je x-box stoppen klopt dit allemaal?
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nee .. je kan het nu niet testen omdat je geen ethernet modem hebt

    Ja dat is de beste oplossing (Router + modem in 1) vraag het aan je provider welke je kan kopen


    Nee router kan aan staan .. maar dat legt je provider je wel uit ... Nee met een router gaat het automatisch ... bel de helpdesk van chello
     
  17. boynl

    boynl Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Fardo ik heb chello gemaild maar die mailen terug dat hun geen routers en multi modems verkopen en dat ik gewoon de eerste de beste router kan nemen klopt dat wel?
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Blijkbaar wel ...Niet alle providers hebben multi-modems ... Mogelijk moet je wel een andere modem kopen bij chello (wan je hebt een usb modem) Check dit even met Chello... vraag ook even welke router ze dan adviseren
     
  19. boynl

    boynl Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    UPC levert geen routers of combi modems. Tevens kan er momenteel nog weinig
    gezegd worden over de xbox 360 aangezien deze nog niet te leveren is.
    Over de "oudere" xbox kan gezegd worden dat een eenvoudige router de meest
    goedkope oplossing is om online met de console te spelen

    Dit was hun mail terug!
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Als je modem inderdaad een USB modem is ... heb je wel een ethernet modem nodig (tenzij deze ook een ethernet ingang heeft) vragen aan chello dus...

    2) je koopt dus een router in een computer winkel bijv een linksys
     

Deel Deze Pagina