1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Chello en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door masterape, 12 mrt 2003.

  1. boynl

    boynl Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    De Thomson modem is een normale modem van Chello.<--dit was de eerste mail.
    Op de modem die u van ons
    heeft zit al een netwerkpoort dus zou het geen probleem moeten zijn om een
    router er aan te verbinden. U moet er wel rekening mee houden dat u een
    netwerkkaart in uw computer moet hebben om verbinding met de router te maken.<--- en dit was de tweede mail
    Nu is me vraag kan ik onderhand online met de x-box 360 op een eenvoudige manier?
     
  2. boynl

    boynl Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    En waarom moet je een tweede netwerkkaart in je pc stoppen?
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik zou dan dus gewoon een router kopen :) ... ics is een beetje moeilijk uit te leggen (zie de internet delen thread), maar je moet dan wel verstand hebben van computers

    //edit in jouw geval is een router de beste oplossing
     
  4. marrick

    marrick Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook chello en heb zoon witte bak... onderaan.. staat line 1 line 2 en nog iets ( te lui om te kijken) ... Wat is de makkelijkste oplossing om nu live te doen.. ( speciale kabels, ernz enz...) ik heb net een XBOX! gekocht en wil graag op live spelen... maar ik heb geen ide.. wat moetik doen doormiddel van met Chello ( en zoon ontiegelijk grote lelijke witte bak) wat moet ik doen wat moetik doen.. plzz help me..
    Als je me wilt helpen zou je dan een email willen sturen.. ( dat lees ik snelller als dit...
    Dankej wel..!
    GR marrick
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Vraag aan chello of je modem meerdere pc's onderseund en hoe je dit moet doen... als ze zeggen dat je maar 1 pc kan aansluiten op de modem dan moet je een router kopen ... ondersteund deze er meer dan heb je alleen een extra netwerk kabel nodig.

    Voor xbox live op de oude xbox heb je wel een Credit Card nodig om op live te kunnen spelen
     
  6. SHaGGie

    SHaGGie Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedenavond Allemaal.
    Ik heb een Chello Classic abo met een Webstar modem van UPC.
    Ik ben 2 dagen bezig geweest met de helpdesk van Chello om te proberen of ik online kon komen met mijn Xbox 360 ,maar helaas niemand wist de oplossing.
    Als ik mijn kabel rechtstreeks in mijn Xbox 360 stopt zonder tussenkomst van Pc en ik mijn netwerk settings gaat testen om een live account aan te maken krijg ik de melding dat hij MTU setting niet gevonden heeft.
    Gaat over Router en Gateway , Router heb ik niet dus blijft er gateway over.
    Volgens Chello moet dat het hetzelfde zijn als het Ip adres ,maar als ik dus alles handmatig invul krijg ik daarna helemaal niks te zien.
    Ik piele,piele,piele ,kom ik uiteindelijk bij het mac adres.
    Ik denk zet het mac adres van de modem erin.
    Krijg een ineens een heel andere Ip te zien met Subnet ,maar geen Gateway.
    Met mijn oude Xbox had ik geen problemen ,die pulgte je was online.
    Kijk ik ergens overheen of is dit probleem bekent ?
    Er staan ruim 40 pagina's aan berichten dus een hele heiskarwij om dat te zoeken.

    Alvast vriendelijk bedankt.

    Gr.

    Prettig weekend allemaal

    Of Inderdaad een Router kopen ? Moet niet uitmaken toch ?
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2005
  7. SHaGGie

    SHaGGie Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de vele reactie,s

    Prettig weekend.
     
  8. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Gasten, mn verbinding met live werkt. Alleen content downloaden is gewoon een ramp.. zooo traag. Is hier een oplossing/verklaring voor? Greetz..
     
  9. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Sinds gisteren is m'n verbinding van chello super veel omhoog gegaan vet beter! hoe komt dit? het is nu eindelijk de snelheid wat het hoort te zijn.
     
  10. SHaGGie

    SHaGGie Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke , Probleem is opgelost door middel van een router.

    En de snelheids verhogingen van chello waren bekent.
    Die van mij is ook verdubbeld.

    Gr.
     
  11. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar hebben jullie geen enkel probleem met content downloaden met chello?????
     
  12. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Heeft niemand nou problemen met grote content downloaden. Die van mij doet het een hele tijd goed, maar na een tijdje (bijvoorbeeld op 75% van de fifa 2006 demo) kapt ie ermee. Ik krijg dan de foutmelding "Download is geannuleerd...blablabla". Hier ben ik helemaal niet blij mee. Ik krijg nu geen enkele demo binnen. Ik heb als provider chello, werkt met ICS(of was het ISC??), via een hub. Plz (FARDO!!) help me:D
     
  13. jeffrey91

    jeffrey91 Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    help me = dringend

    iemand help me ik heb net de 360 en zou heel graag online willen omdat de winkels gesloten zijn en ik heb een update nodig.
    ik zit op een chello verbinding zonder router.|:-
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    modem uitzetten .. wachten ... xbox 360 aanzetten ... wachten ... modem aanzetten ... wachten en daarna gamen
     
  15. kuchiki Byakuya

    kuchiki Byakuya Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0
    hey guys heb een vraag hoop dat jullie me eruit kunnen helpen, heb vandaag een xbox 360 gehaald maar toen ik hem aan wou sluiten voor xbox live ( heb gewoon een directe verbinding gedaan , dus de ethernetkabel uit mijn pc getrokken en in mijn xbox gedaan) lukt het telkens niet, toen ik test xbox live connectie deed , passed hij de eerste 3 van de lijst wel, maar zodra die bij MTU komt staat er failed (waarschijnlijk te laag), weet iemand hier hoe ik dat kan verhelpen?? plsss help me is gewoon directe verbinding niet mogelijK?? en moet ik isc doen of kan ik er nog wat aandoen dat het wel lukt

    thnx yall
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De directe connectie
    [​IMG]
    De directe connectie is de goedkoopste oplossing. Echter is deze oplossing niet de beste oplossing. Immers ga je een hoop coole dingen missen als je computer niet verbonden is aan je xbox 360. Tevens werkt deze oplossing niet voor iedereen, omdat vaak een modem aan een MAC adres is gekoppeld en dit MAC adres maar aan 1 machine word uitgegevn. Natuurlijk zijn er manieren om dit te omzijlen, maar er zijn makkelijkere oplossingen.

    Wat heb je nodig?
    • UTP modem
    • Xbox 360
    • Breedbandverbinding
    Wat moet je doen?
    1. Als je je modem aan je computer hebt aangesloten
    2. Schakel je computer uit
    3. Schakel je modem uit
    4. Sluit de UTP kabel aan op de ethernet port van de xbox 360
    5. Zet je modem aan
    6. Wacht even
    7. Zet je Xbox 360 aan
    Als het goed s kan je nu direct gamen. Wil je je weer je pc gebruiken moet je het zelde ritueel uitvoeren.

    Zijn er problemen?

    Het meest voorkomende probleem is een dns error of DHCP error. Wat kan je hier aan doen. Ga naar je computer. Start --> uitvoeren (run) --> cmd . Er opent nu een dos prompt. Tik dan het volgende in. Ipconfig /all . Noteer de volgende gevens: Ip adres, Subnet Mask, Gateway, DHCP, DNS (1,2), Physical Adres (dit is het mac adres). Zet deze gegevens in je Xbox 360. Als het goed is kan je dan gamen. Lukt het dan niet dan is je modem niet geschikt voor een directe connectie. Kies of voor een router of voor ICS
     
  17. peet2010

    peet2010 Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies hetzelfde probleemmmm please help

    Ik heb ook dit probleem en nog geen antwoord gezien....Ik heb ook al mijn IP adressen van PC oergenomen en het MAC adres , DNS adres , dit alles onder manual (ipv automatic) ingevoerd maar het werkt niet....al bij IP adress geeft hij failed error. ( ik vind trouwens 2 MAC adressen...in mijn oude Xbox acount staat een andere dan in mijn PC ) als ik IP en DNS op auto zet en het MAC adres van oude Xbox dan komt de test tot aan MTU en geeft een error . als ik het MAC adres van PC invoer geeft hij al een failed bij IP......ik weet het ff niet meer......8) 8)
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    boven jouw post staat het antwoord .... :eek: ... als dat niet werkt moet je dus overstappen op een router of ics
     
  19. peet2010

    peet2010 Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks Fardo , maar ik heb toch nog een vraagje.. Ik weet niet waar ik dat DHCP nr in moet typen bij de Xbox...en ik kan met mijn oude xbox wel direct aansluiten op mijn modem en live gamen....maar ja ik denk toch dat het aan mijn modem ligt....Is toch vreemd dat ik met mijn oude Xbox geen problemen heb , maar met de 360 wel.......
     
    Laatst bewerkt: 29 jan 2006
  20. peet2010

    peet2010 Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ahaaaa ik heb het voor elkaarrrrrr!!! dom dom dom dom.....ik deed het volgende fout : ik had de 360 al gewoon gebruikt en toen ging ik proberen om live aan de praat te krijgen....dus deed ik console uit....modem uit....kabels switchen..modem aan ....console aan ....in die editfunctie alles gekopieerd van mijn PC ( IP adres,subnetmask,gateway,dns,alternate dns,MAC adres) hierna wel weer IP en DNS op automatic gezet ...en toen de test gedaan...maar dan failed hij natuurlijk omdat je alles net hebt ingevoerd !!! Ik kon niet best slapen en bedacht dit !!! meteen gechecked of ik nu dat alle gegevens erin staan wel werkt ...dus modem uit , kabels wisselen....medem aan ...360 aan ..test gedaan..eeeeeeen yihaaahhh! het werkte nu wel !!!! dus de manier is : eerst alle gegevens kopieren en in de edit functie onder manual invoeren....dan terug op auto zetten ..console uit .....modem uit...kabels wisselen...modem aan...console aan ....test doen ...huppetaa!! alles okay !!!!! see you on live ! ( was ik al maar niet met 360 ) . Wat een beetje slapeloosheid al niet teweeg kan brengen......
     

Deel Deze Pagina