1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Chello en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door masterape, 12 mrt 2003.

  1. lesnar

    lesnar Thepainbringer

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik heb ze gebeld daar bij chello, en die man zei dat ik een router er tussen moet doen en dat hun niks aan die MTU kunnen doen :/
    hij zegt dat ik lui van xbox moet bellen en dat hun mij kunnen uitleggen waar ik dat moet veranderen

    klopt dat?
     
  2. Fbboy

    Fbboy Fenerbahce Fan.

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    enige optie is router ertussen,vertelde die gast van chello mij ook.

    gelukkig heeft mijn broer nog een router thuis die die niet gebruik,ff kijken of het gaat lukken met de verbindingen vanavond.
     
  3. lesnar

    lesnar Thepainbringer

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb gebelt met die lui van xbox en hun zeiden dat er ook een route tussen moest, en dat er problemen waren met updates voor de 360 en dat er kans was dat xboxlive het niet zou doen vandaag.
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Onzin ... Live doet het gewoon ... MTU ligt aan hun kant ... wat voor router heb je?
     
  5. lesnar

    lesnar Thepainbringer

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een thompson TCM390 Fardo
     
  6. lesnar

    lesnar Thepainbringer

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    O sorry ik heb geen router ik wil m rechtstreeks verbinden, modem is een Thompson TCM390 :')
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    O dan is dat je probleem ... .. je wilt dan een directe verbinding gebruiken ... werkt niet altijd ... zie mijn start post (xbox 360 live vragen) ... je moet je modem uitzetten ... tijdje wachten weer proberen etc.

    De directe connectie
    [​IMG]
    De directe connectie is de goedkoopste oplossing. Echter is deze oplossing niet de beste oplossing. Immers ga je een hoop coole dingen missen als je computer niet verbonden is aan je xbox 360. Tevens werkt deze oplossing niet voor iedereen, omdat vaak een modem aan een MAC adres is gekoppeld en dit MAC adres maar aan 1 machine word uitgegevn. Natuurlijk zijn er manieren om dit te omzijlen, maar er zijn makkelijkere oplossingen.

    Wat heb je nodig?
    • UTP modem
    • Xbox 360
    • Breedbandverbinding
    Wat moet je doen?
    1. Als je je modem aan je computer hebt aangesloten
    2. Schakel je computer uit
    3. Schakel je modem uit
    4. Sluit de UTP kabel aan op de ethernet port van de xbox 360
    5. Zet je modem aan
    6. Wacht even
    7. Zet je Xbox 360 aan
    Als het goed s kan je nu direct gamen. Wil je je weer je pc gebruiken moet je het zelde ritueel uitvoeren.

    Zijn er problemen?

    Het meest voorkomende probleem is een dns error of DHCP error. Wat kan je hier aan doen. Ga naar je computer. Start --> uitvoeren (run) --> cmd . Er opent nu een dos prompt. Tik dan het volgende in. Ipconfig /all . Noteer de volgende gevens: Ip adres, Subnet Mask, Gateway, DHCP, DNS (1,2), Physical Adres (dit is het mac adres). Zet deze gegevens in je Xbox 360. Als het goed is kan je dan gamen. Lukt het dan is je modem niet geschikt voor een directe connectie. Kies of voor een router of voor ICS
     
  8. lesnar

    lesnar Thepainbringer

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok volgens mij gaat dat werken :p ik probeer het even bedankt maar weer :)
     
  9. lesnar

    lesnar Thepainbringer

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok heb ik nog 1 vraag :) waar moet ik dat invoeren op mijn xbox? dat van Ipadress subnetmask etc.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wat er bij jouw pc staat als je ipconfig /all doet
     
  11. lesnar

    lesnar Thepainbringer

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    nou ik heb het geprobeerd, heb alles in gevult wat er bij die CMD stond, testte ik mn connectie herkende hij het IP niet eens,
    ik haal wel gewoon een router dar zal het wel mee lukken denk ik, hoop ik :p
     
  12. beatngu

    beatngu Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus hetzelfde MTU gezeikstraal.

    Had XS4ALL, overgestapt naar DEMON, en het werkt niet meer.. En dan kom je erachter waarom ze zo goedkoop zijn he, wachttijden van 40+ mins.


    MTU:

    Hier lees ik dat de provider dit kan aanpassen:
    http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=2070892&postcount=720

    En vervolgens krijg je een pino die niet weet wat MTU is aan de lijn en claimed dat hij mij geen support biedt op dit vlak. Let me remind u, het ligt aan het modem, en kijk even hier naar.

    "Maar de lijntest komt positief uit de doeken."

    Als ik mijn auto naar de Lu dealer stuur voor een APK stuur, krijg ik em dan ook terug omdat de luchtfilter van Calve is?


    Enfen,


    Router:prestidge 2602h Zeiksel kudt ding

    MTU staat inmiddels op 1400

    Ben ik de enige bij demon met de wired router en een 360?
     
  13. mouffs

    mouffs Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben benieuwd of het is gelukt.. ik heb dezelfde problemen, heb easy van chello, een modem Thomsom TCM 420, zeggen bij xbox dat het aan mijn modem ligt, moetdus een nieuwe kopen!!..
    Maar klopt dit wel, kan een router ervoor zorgen dat live goed werkt? (je gebruikt toch ook de modem dan nog...
    En mocht het wel werken welke router kan ik dan het beste kopen...

    alvast bedankt voor het antwoord

    WIL ONLINE!!!!
    later
     
  14. mouffs

    mouffs Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    is gelukt!!!! moest de mac nog invullenn

    latersss....
     
  15. rawkus

    rawkus OMFG!

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    1
    XBox live Newbie

    ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik kan binnenkort eindelijk Live gaan gamen:

    * is Chello Power (6mb down/1,5mb upload) snel genoeg om zonder problemen online te kunnen gamen?

    * ik wil mijn Xbox360 via mijn Linksys WRT54G router aansluiten, moet ik dan bepaalde Instellingen veranderen:
    Ik zie nl. als ik inlog op de Router een menu'tje genaamd Application&Gaming.....weten jullie welke "Port Ranges" ik hier open moet zetten (gewoon kort gezegd: wat moet ik hier invullen?). Er staan een aantal kolommen zoals: "start": ..... "end": ...... "protocol" (=nu 'both') en een Ipadress, waarvan de laatste 3 cijfers moeten worden ingevuld.

    Alvast bedankt voor de info!!
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    * is snel genoeg
    * hangt van je xbox live test af
     
  17. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    wij hebben chello light (1 lager dan Classic) en Live verbinding is perfect.
    Soms internetten, L!ven en DSsen we tegelijk en dan nog picobello.
     
  18. rawkus

    rawkus OMFG!

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat is een "Xbox live test" ? Geeft de XBox of de Router dan zelf aan welke Port Ranges open moeten staan?
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    xbox live test is de connectivity test ... als NAT dan op moderate, stricty staat dan moet je nog wat acteis ondernemen anders niet
     
  20. rawkus

    rawkus OMFG!

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    1
    Kan ik ergens op dit forum wat meer info vinden of is er misschien een site met een uitgebreide handleiding om e.e.a. in te stellen want termen als "NAT" zeggen me helaas niet....I am kinda new to this.

    alvast bedankt voor de info.
     

Deel Deze Pagina