1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Chello en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door masterape, 12 mrt 2003.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ik kan je alleen helpen als je al live hebt ...mogelijk werkt het bij jou gewoon goed .. en dan is het zonde van de tijd en iedereen heeft een ander probleem ... andere provider, andere verbinding, andere modem, andere router, andere gemeente, andere setup ... kortom probeer het eerst
     
  2. renegade_117

    renegade_117 Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen met m'n probleem. Ik probeer met m'n chello light abonnement me te regeistreren voor xbox live, maar dit lukt dus niet. Ik heb de 'xbox live conncection test' gedaan en het ip adres en de dns worden allebei 'confirmed' maar de MTU staat op 'failed'. Als ik het goed begrijp heeft dit er mee te maken dat mtu settings minimaal op 1364 moeten staan en ik heb dit op mijn pc op 1472 gezet. Hij doet het echter nog steeds niet. Ik heb een directe verbindin van mijn upc box naar mijn xbox met de ethernet kabel (mijn computer komt er op dat moment dus niet aan te pas, omdat ik maar één aansluiting te gelijk in kan pluggen in de upc box). Ik hoop dat mijn probleem een beetje duidelijk is:) Alvast bedankt!
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dit moet in de modem/router aangepast worden ... Ik denk dat je de helpdesk van chello moet bellen
     
  4. lesnar

    lesnar Thepainbringer

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Fardo, hej ik gister een router gekocht D-link DI-604 en meteen gevraagt of ik daar ook mijn xbox op aan kon sluiten dat kon volgens die vent, nu wil ik hem net aansluiten op mijn PC, met de zogenaamde "easy" connect wizard,
    dus ik alles aansluiten zoals het word aangegeven, en alle lampjes branden die zouden moeten branden ook het WAN lampje, dus dan wil ik verder gaan geeft hij ineens aan dat me ik moet checken of me ehternetkabel aan is gesloten en of mn router aan staat, Tuurlijk staat die aan ik ben m toch net aant connecten?? :confused: mja ik krijg dus al niet eens mijn router aangesloten op mn PC laat staan dat ik eindelijk na 2 maanden een keer op Xbox live kan,
    betaal ik daar al die honderden euro's voor :/ Sorry maar word er echt beetje leip van,
    weet jij meschien wat ik het beste kan doen??

    alvast bedankt
     
  5. lesnar

    lesnar Thepainbringer

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat maar zitten, ik heb m aan de gang kan nu eindelijk op Live \o/
     
  6. morti

    morti Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    kword echt gestoord van dat klote xbox live wat een gekloot erger me meer dan dat ik plezier heb van mijn xbox!
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    heb je chello al gebeld?
     
  8. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    :confused: ik heb vaak met chello (classic) dat ik vaak die MTU soms vaag doe en nu vandaag doet die I.P het niet terwijl ik normaal geen probleem heb.

    Ik gebruik een linksys router. (iemand enig idee of te weinig info)
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    mtu probelemen .. ligt aan chello .. chello belleb
     
  10. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik denk dat het ook mede aan de router ligt als ik hem reset doet ie ut weer prima :confused:.

    Alleen kan ik vandaag niet op XBL want m`n IP klopt niet....??
     
  11. scooby doo

    scooby doo Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil n nieuwe router kopen voor xboxlive maar ik kom er niet uit volgens websites van microsoft en upc is de linksys wrt54g geschikt maar is draadloos is dit een aanrader of weet iemand een goede router met draad ik heb chello en 1computer afstand van modum naar computer meter of 5 wil er tot zo,n 100euro voor betalen
     
  12. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb em ook, chille router. Hij heeft natuurlijk ook ''draad'' aansluiting
     
  13. scooby doo

    scooby doo Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    ooohhh als ik dat had geweten had ik m allang gekocht dacht dat t alleen draadloos was
    bedankt voor je reactie tof hoef ik niet verder te zoeken :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2007
  14. Schild

    Schild Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij voorbaat al mijn excuses dat ik niet alle 51 pagina's heb gelezen, maarehh... ik heb dus ook chello en kom dus ook xbox live niet op. X-box telefonische support zegt: bel chello maar. Chello zegt: koop maar een router. Lekker is dat, helemaal omdat er in de bijgeleverde boekjes bij de xbox gezegd wordt dat het een kwestie is van één kabeltje inprikken.... Dit topic een beetje snel doorklikkend, is dat bij chello dus iig niet het geval. Mijn vraag nu: is een router idd de enige echte goede oplossing, zonder al te ingewikkeld gedoe?
     
  15. Schild

    Schild Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Overigens heb ik Windows XP (Nederlands), staat mijn modem niet in de buurt van de PC (kabeltje verwisselen wordt dus tikkie lastig) en heb ik Chello Power...
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Als je meerdere apparatuur in een netwerk wilt gebruiken kan je het beste een router kopen. De router kan het beste upnp ondersteunen (Linksys of Dlink), want dan heb je weinig problemen. Dus wat chello zegt klopt
     
  17. Schild

    Schild Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankjewel voor je reactie. Een router moet het worden dus. Wel raar dat er in al die Xbox-boekjes niets staat over het feit dat het met sommige providers problemen kan opleveren om zonder zo'n ding online te komen. Dat plaatje met dat snoer vanuit dat modem rechtstreeks de xbox in vind ik dan ook enigszins misleidend. Helemaal omdat ze bij Xbox-support het probleem kennen, je doorverwijzen naar Chello, terwijl ze al weten dat je daar te horen gaat krijgen dat je een router nodig hebt...
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nederland heeft helaas te veel providers ... het voordeel van een router is ook dat je nu alles uit de kast haalt van de 360. Je kan nu ook muziek, films en foto's delen op je xbox 360 ...koop geen budget router ... maar kijk of de router upnp ondersteund .. als dat het geval is zit je save
     
  19. Schild

    Schild Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er nu eentje voor mijn neus die ik van een vriend heb geleend, van SMC Networks. Een "4 ethernet port router with built in ADSL". Probleempje is: de internet kabel uit mijn pc past niet in in het gat van de router waar ADSL boven staat. Enig idee wat ik kan doen? Alvast bedankt!
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hmm smc is niet het beste merk. Maar je moet even vragen aan je provider welke geschikt is. Het lijkt er op dat dit een gateway is :) ... je moet de stekker welke van je modem gaat in de upload poort van de router doen en een andere ethernet kabel in de pc ... en een ethernet kabel naar je xbox 360
     

Deel Deze Pagina