1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Chello en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door masterape, 12 mrt 2003.

  1. Schild

    Schild Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben inmiddels een stapje verder. De PC werkt nu gewoon via de router. Ander kabeltje vanuit de router in de Xbox geprikt. Bij het verbinding maken gaat het mis bij het IP Adress. Daar staat het IP Adress van mijn PC met alleen het laatste cijfer anders (volgens mij is dat de bedoeling). Ben nu op zoek naar het Subnet Mask en Gateway. Die moet je ook handmatig goedzetten? (dacht die trouwens te kunnen vinden via start - uitvoeren - ipconfig maar als ik dat doe, dan krijg ik een halve seconde een zwart scherm en springt-ie weer terug naar windows.
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wat voor soort kabeltje heb je ingeprikt? (zelfde soort als je pc)
     
  3. Schild

    Schild Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk zo'n zelfde als die nu van de router naar de pc gaat... Al prutsend heb ik nu ook dat mask en gateway nummer ingetikt, maar zegt-ie IP Adress failed - your gateway did not respond to a network request...
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je moet alles in je xbox op automatisch zetten .. probeer of het met de kabel van de pc werkt zelfde poort etc. want zo doe je te veel en dat is niet nodig
     
  5. Schild

    Schild Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu zette ik 'm net terug op Automatic, deed ik de test nog eens, en nu is mijn IP Adress ineens Confirmed. Nu zegt-ie alleen bij DNS Failed - A DNS server could not be reached. Eehmm... de kabels eens omwisselen, of is hier een andere oplossing voor?
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    eerst kabels ff omwisselen :)
     
  7. Schild

    Schild Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm. Heb nu de kabels omgewisseld (meegeleverde xbox-kabel van router naar xbox, internet kabel in router, eigen kabeltje van router naar pc) maar hij blijft DNS Failed zeggen...
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    heb je dns op auitomatisch gezet in de xbox? Zo ja .. ga naar je pc .. start --> uitvoeren --> tik in: cmd --> tik in: ipconfig /all --> noteer dns 1 en 2 --> ga naar je xbox en voer daar je dns settings in
     
  9. Schild

    Schild Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    heb de twee getallenreeksen van de dns-servers bij manual ingevoerd, maar blijf dezelfde melding krijgen... IP Settings - Automatic gaat nu dus goed, DNS Settings gaat zowel Automatic als Manual dus niet goed...
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Kan je zien of in de router DHCP is ingeschakeld?
     
  11. Schild

    Schild Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    In dat scherm met die DNS-server-nummers staat enkele regels daarboven DHCP ingeschakeld: ja, als je dat bedoelt. Geen idee hoe ik anders in die router moet kijken :confused:
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Check de handleiding van de router :eek: ... anders weet ik het ook niet en anders kan je straks ook geen instellingen wijzigen (dan is deze router dus waardeloos)
     
  13. Schild

    Schild Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb 'm zo los gekregen, zonder de handleiding... Ik ga vragen of dat ding nog ergens is. Bedankt voor je tijd in ieder geval, ik kom hier waarschijnlijk nog wel es terug.
     
  14. Schild

    Schild Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nu toegang tot de router. DHCP is ingeschakeld, heb de firewall van de router even uitgeschakeld, maar blijf de DNS foutmelding krijgen...
     
  15. Schild

    Schild Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    En om het nog ingewikkelder te maken: ik kan alleen bij de router komen (in een browser 192.168. enz. tikken) als ik bij Eigenschappen Internet Protocol diezelfde cijfers intik. Op dat moment kan ik wel bij de router, maar heb ik geen internetverbinding meer...
     

Deel Deze Pagina