1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Chello en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door masterape, 12 mrt 2003.

  1. masterape

    masterape Guest

    Wij hebben chello en we gebruiken een server-pc aansluiting.
     
  2. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Server-pc aansluiting?
    Wat bedoel je daarmee?
     
  3. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    ruffyrider: als ik hem op automatic zet staan overal nullen, ligt dat aan mij? of hoort dat...
     
  4. RuffRyder

    RuffRyder 360º

    Berichten:
    1.328
    Leuk Bevonden:
    2
    'Hoort zo', vlgs mij is er op dat moment nog nix bekend op je Xbox(vandaar de nullen) en komen die getallen automatisch als je connect.

    iig hoort het zo :).
     
  5. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    en dan vul je bij die laatste dus je hostnaam in?
    volgens mijn pc is dat: DEFAULT, maar ik heb het idee dat dit niet klopt...
    en wat is je mac adres? of iets dergelijks, is dat dat nummer wat je in beeld zie bij xbox live! of is dat gewoon een standaard voorbeeld nummer?

    lastig allemaal...
     
  6. RuffRyder

    RuffRyder 360º

    Berichten:
    1.328
    Leuk Bevonden:
    2
    Start -> Uitvoeren -> 'winipcfg' intypen

    Staat alles wat je ervoor nodig hebt :).
     
  7. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    dat mac adres zie ik nergens staan...

    en alternate dsn? ik zie er wel 1 staan, en daar zit een knopje achter waar je op kan klikken, dan verandert dat dsn getal, is dit mijn alternate dsn?
     
  8. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    en hoe zit dat met icp? is het een vereist om dat te 'delen'?
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Re: HELP.... chello probleempje

    Ik heb zo een netwerkkaart naar de Chello modem en een netwerk kaart naar de X-Box, en mijn chello verbinding op de PC geshared, maar toch krijg ik die X-Box live! niet aan de praat.
    Moet ik er dan een router tussenzetten of is er een andere manier?
    Hij zegt elke keer dat hij de DNS server nie kan vinden.

    Gr. Masterape
     
  10. chaser2600

    chaser2600 X-gamer

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had bij chello ook dat ie de dns server niet kon vinden.
    ik heb toen op mijn pc gekeken wat de dns servers van chello zijn en deze vervolgens handmatig ingevuld op mijn xbox.
    daarna werkte hij wel goed.
    ik maak trouwens wel gebruik van een router.
     
  11. SaURoN

    SaURoN Bigevil.nl

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Heyz, wat is nou precies het probleem?
    voeg me ff op msn toe of mail me je hele uitleg eens :)
    pvdb@chello.nl
    eens kijken of ik ut voor elkaar krijg :)
     
  12. masterape

    masterape Guest

    Re: Re: HELP.... chello probleempje

    w00t ik ben fardo en ik ben masterape:confused:
     
  13. SaURoN

    SaURoN Bigevil.nl

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Probleem ligt bij de ip adressen van master ape, maar aangezien , het niej mocht van de broer :'-( kan ik niej verder helpen ;( tis jammer maar goed :)
     
  14. RoCkEFeLLeR

    RoCkEFeLLeR veelveelgroot

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    0

    UTP kabel is...?
     
  15. The Stig

    The Stig www.snyggast.se

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog geen hostname en mac-adres ingevult. Waar vind ik de hostname en moeten de letters in het mac-adres met hoofdletters of kleine letters?

    Zonder deze info geeft xbox: "xbox live not found"
    Wat betekend dat en is het op te lossen door mac en host in te vullen?
    thanx
     
  16. wilco

    wilco Active Member

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga hier wat uitleggen, voor de mensen die het allemaal niet begrijpen. Ik heb het idee dat netwerken en aanverwanten voor sommige mensen nog wel abracadabra is. Dus hier een poging om het goed uit te leggen:

    Eerst ff een tekening, zo werkt het bij mij:

    *NEGEER de puntjes, is voor uitlijnen!

    .............................Chello
    ............................modem
    ..............................|
    ..............................|
    ............................NIC2
    ...........PC1...........PC2
    ...........NIC...........NIC1
    ............|.................|
    ............-----hub-----

    NIC = netwerkkaart
    hub = een kastje waarme je computers "aanmekaar knoopt", zie het als een stekkerdoos voor netwerken

    PC1 draait windowsXP en heeft 1 netwerkkaart (NIC), die zit aangesloten dmv een hub op het locale netwerk. PC1 heeft een dynamisch ip adres, wat inhoudt dat die computer een ip adres krijgt toegewezen. Dus het heeft geen vast ip nummer, in de trant van xxx.xxx.xxx.xxx

    PC2 draait ook op windowsXP en heeft 2 netwerkkaarten (NIC1 & NIC2)
    NIC1 is aangesloten op het locale netwerk, en heeft ook een dynamisch ip adres.
    NIC2 is de netwerkkaart die je krijg van chello en die is aangesloten op de chello kabel modem.

    Ik heb met windowsXP een thuisnetwerk aangemaakt. WindowsXP komt met een hoop wizards dus dit moet het probleem niet zijn. Zo'n wizard vind je: configuratiescherm --> netwerkverbindingen --> thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk installeren
    Thuisnetwerk of klein... vind je links in het menu.

    Als ik Live! zou installeren lijkt me dat niet enorm lastig. Ik zou dus een UTP kabel in mijn hub moeten steken en dan ben ik er bijan. UTP kabel dat is een soort netwerkkabel. Deze wordt op het moment het meest gebruikt. Die zit bijv. tussen je pc en je kabelmodem.
    In het geval van 2 pc's kun je daar heel makkelijk 3, 4, 5, etc. pc's van maken het principe veranderd niet. Je zal op een gegeven moment een groter hub nodig hebben en een zwaardere gateway :9 (Gateway is PC2 in de tekening, die zorgt voor een verbinding naar buiten).
    Dit is een principe die ook voor mensen met 1 pc moet werken. Je hebt geen hub nodig.
    In dat geval komt de tekening er zo uit te zien:

    *NEGEER de puntjes, is voor uitlijnen!

    .............................Chello
    ............................modem
    ..............................|
    ..............................|
    ............................NIC2
    ..........XBOX...........PC2
    ...........NIC...........NIC1
    ............|.................|
    ............---------------

    Als je nou de "thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk installeren
    wizard" volgt, met windowsXP, dan moet het lukken. Ik weet niet hoe het zit met andere versies van windows.
    Nog een kleine opsomming aan informatie:
    OOK de XBOX heeft een NIC, daar hoef jij niet mee bezig te houden, ik ga er nl. vanuit dat de xbox live! software dit afhandeld.
    PC1 wordt je gateway, en je moet je internet verbinding op die machine delen.
    NIC1 is je netwerkkaart voor je locale netwerk, in dit geval de verbinding met je xbox.
    NIC2 is de netwerkkaart van Chello, hier moet je niets aan veranderen (en al helemaal het MAC adres NIET!! anders kom je het internet helemaal niet meer op.).

    Wat je ook kunt doen is op het internet zoeken naar router, internet sharing software. Op bijv. http://tucows.nl.uu.net kun je wel wat vinden. En probeer dan freeware te nemen, die is nl. gratis. Dit kun je dus gebruiken in plaats van de standaard windows oplossing. Als je er niet uitkomt, kan het ook wel eens helpen om de windows help te gebruiken, die is toch wel ok. En vaak voorzien van een check list van oorzaken waarom het niet werkt.
    Persoonlijk zou ik als leek, niet meteen mijn heil zoeken in routers, switches of hubjes. Als het niet nodig is: zonde van het geld.
    Nog een tip: probeer anders een met google.com of altavista.com eens te zoeken op bijv.: internet sharing guide

    Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is + dat de mensen er wat aan hebben. Ik vond die 11 pagina tellende topic nou niet echt geweldig ;)
    Succes!!
     
  17. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.303
    Leuk Bevonden:
    363
    Aansluiting

    Mogelijk kan iemand anders antwoord geven op mijn vraag, beschreven in het onderstaande mailtje, welke ik naar Chello had gestuurd.

    Van het antwoord van UPC, ook hieronder vermeld, wordt ik namelijk niet veel wijzer.
    Wat bedoelen ze met wij ondersteunen dit nog niet??

    Mail zoals verzonden naar Chello incl anwoord;

    Geachte heer/mevrouw,

    Ik ben zeer verheugt dat Chello internet Xbox Live ondersteund.
    Zelf ben ik in het bezit van Chello internet via de PC en een Xbox.
    Binnen afzienbare tijd ben ik voornemens om eveneens een lidmaatschap aan te schaffen voor Xbox Live.

    In het verleden heb ik een zogenaamde COM 21 ontvangen, naar mijn weten een ethernet-modem, welke middels een kabel is verbonden met mijn PC.
    Op de COM 21 modem zit echter maar een aansluiting, deze is dus reeds bezet door de PC.
    Nu is mijn vraag hoe ik via een degelijke aansluiting gebruik kan maken van Xbox Live, zonder dat mijn PC moet worden aangezet. Hiermee bedoel ik dus dat er een
    verbinding tot stand kan worden gebracht direct via Chello.
    Tevens zou het prettig zijn als mijn huisgenoot eveneens van de PC en Chello gebruik kan maken ter gelijke tijd, dat Xbox Live wordt gebruikt. Het is mij bekend dat dit
    vertragingen kan geven.

    Mogelijk kan u mij duidelijk maken hoe ik mijn apparatuur moet inrichten en wat ik moet aanschaffen om bovenstaande te verwezenlijken. Hierbij zou ik ook graag zien in
    welke volgorde een en ander moet worden aangesloten.

    Met vriendelijke groet.

    Informeren wij u graag als volgt:

    Het is inderdaad toegestaan een netwerk aan te leggen om gebruik te maken X-Box Live. Wij ondersteunen dit echter nog niet. Voor meer informatie betreffende het
    online brengen van uw X-Box, kunt u contact opnemen met het X-Box Live Support Team onder het nummer 0800-0233894.

    Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u telefonisch contact opnemen. Onze afdeling Customer Service is te bereiken op werkdagen van 8.00 tot 19.00 uur (voor
    storingen tot 22.00 uur) en op zaterdag en zon- en feestdagen van 10.00 tot 22.00 uur onder het nummer 0900 15 80 (? 0,10 per minuut). Belt u gerust, onze
    medewerkers staan u graag te woord.

    Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijk groet,

    UPC Nederland
     
  18. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Nol : Ik heb ook Xbox Live en Chello. Wat voor jou volgens mij de beste oplossing is, is om een router te gebruiken. Deze router komt na je Chello modem waarna je één kabel naar je PC laat lopen en de ander naar je Xbox.

    Hierdoor hoef je niet je PC aan te hebben om te kunnen Xboxen. Tevens is het mogelijk om zowel je Xbox als je PC tegelijkertijd op internet aan te sluiten, al gaat dit wel ten koste van je bandbreedte.

    Hieronder heb ik een overzichtje gemaakt van mijn oplossing. Ik gebruik zelf een draadloze router, maar het kan net zo goed met een standaard router.

    [​IMG]
     
  19. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.303
    Leuk Bevonden:
    363
    de mist trekt weg.....

    Tnks voor je rappe reactie Jerhui, de mist begint wat weg te trekken, alleen nog een vraagje...

    Maakt het nog uit wat voor router of zijn ze allemaal geschikt??
     
  20. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Er schijnen enkele routers te zijn die niet goed werken met Live.

    Ok de officieele site staat een lijst die zo i zo werken, helaas is er (zover ik weet) geen officieele Europese lijst.

    http://www.xbox.com/LIVE/connect/routers.htm

    Verder kun je ook even op dit forum kijken waar er een topic is die helemaal over routers gaat.

    Veel succes :+
     

Deel Deze Pagina