1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] content downen (problemen & overige vragen)

Discussie in 'Games' gestart door xboxuser, 15 mrt 2003.

  1. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Neen. Geen 1 april grap. Kijk hier maar eens.
     
  2. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb een mem card bij de Live kit gekregen (was een kadootje van M$) en daar kan ik helemaal nix naar kopieren behalve de Live Account gegevens. Misschien heeft iemand een gewone memcard waar je van alles naartoe kunt kopieren (of misschien doe ik het gewoon fout...).

    Tot nu toe is er helemaal niets wat je moet betalen. Alle content is tot nu toe gratis. Voor MechAssault is dat twee levels en twee nieuwe Mechs. Voor SplinterZiel een compleet level. Voor Ghost Recon een update. Binnenkort komen vier nieuwe (gratis) levels voor Unreal.
     
  3. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Euh... Nee, hoor. het is *mijn* modem, dus ik mag settings veranderen zoveel als ik wil. is niks illegaals aan. Maar je verliest wel je garantie. (Die heb ik al lang niet meer, dus maakt het mij niet uit).

    En ten tweede ben ik het helemaal met je eens dat het instellen van de Alcatel veel te onhandig is. Brrr...

    Maar helaas; Planet kan er niets aan doen. De problemen ontstaan door de netwerksetup van KPN ADSL en de enige die dat kan veranderen is KPN zelf. Gezien de alombekende flexibiliteit van KPN acht ik de kans dat KPN er iets aan doet ongeveer gelijk aan nulkommaniks.
     
  4. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    moet dat BBned wel zo blijven bij kpn?

    en moet je verder nog iets anders veranderen behalve dat bridge gedoe?

    en weet iemand wat nou eigenlijk de hoofd oorzaak was dat de DL niet werkte? (Wat gebeurt er precies met het tweaken waardoor het wel werkt?)
     
  5. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Mwah, met Kazaa bijvoorbeeld merk ik niet zoveel, maar met gewone downloads van een snelle server haal ik nu ineens uitschieters naar 300 KB/s, gemiddeld zo boven de 200 KB/s, terwijl ik eerst zo rond de 70 KB/s zat.

    Meer mensen die dat ook hebben, of ben ik gewoon uniek, en speciaal en gezegend ofzo :eek: :D
     
  6. macouno

    macouno discombobulated

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja hijs bij mij ook wel wat sneller geworden darkwing, maar dat soort uitschieters heb ik nog niet gehad, wel dat kazaa plots dik boven de 80kb/s zit.


    xboxuser... ja hoor het werkt nu al een week perfect. En als je het goed instelt (dus met de dns in de modem) dan is hij inderdaad permanent ingelogged. Dit betekent dat je computer gewoon via ethernet direkt via de modem informatie kan aanvragen. Kortom... als je de instellingen zoals aangegeven in je ethernet kaart zet, hoef je nooit meer in te bellen. Je bent dan gewoon altijd online. (wel verstandig om dan iets van een firewall er in te zetten). Ik heb dan ook m'n mxstream inbel connectie gedelete. Niet meer nodig. gewoon m'n netwerk kaart met de juiste instellingen, en verder niks.

    Ed werkt het niet gewoon als je je router zo instelt als je netwerk kaart (volgens de tweak)... en waarom zou die dat beter doen trouwens??? Hoe meer apparaten je aan elkaar koppelt, hoe meer er mis kan gaan.
     
  7. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    mijn grootste probleem is eigenlijk dat ik die router ook voor laptop draadloos gebruik. Als ik hem instel als switch gaat dat niet meer.
     
  8. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou nou ik heb het nog steeds niet gedaan, dat komt omdat ik het een beetje druk heb. Volgende week heb ik namelijk pw weekie en dat is niet relaxt. :'-( :'-( :'-(
     
  9. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    /Mod Topic: Content downloaden!
     
  10. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    weet er nou iemand nog wat de echte oorzaak van het grote content downloaden probleem is?
     
  11. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Mij lijt het dus dat het aan het servertype ligt (pptp-->ppp) Of niet???
     
  12. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Jep, althans, dat denk ik ook. pptp (Mxstream, waarbij je eerst moet inbellen) werkt niet perfect. ppp werkt wel. Als je je modem tweakt (in geval van de Alcatel Speed Touch Home) verander je je verbinding van pptp naar ppp, en dat heeft bij mij (en bij meerderen hier, van wat ik zo gehoord hebt) de inlogproblemen met Xbox Live opgelost.
     
  13. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    bedoel je daar PPPoe mee ofniet?
    want dat kan ik in mijn router al veranderen.
     
  14. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Nee, PPoE is wat anders dan PPTP. Wat precies het verschil is weet ik niet, maar er zit wel degelijk verschil in. Misschien dat een netwerkexpert (pejannl?) het je wel uit kan leggen.
     
  15. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja kan pejannl niet ffies wat info geven. Dat zou erg toppie van um zijn. En kan hij misschien ook uitleggen hoe het kan dat bij sommige de down snelheid omhoog is gegaan (en niet zon beetje ook).

    O ja darkwing vraagie voor jou: Is je upload ook (in verhouding) zo omhoog gegaan?

    Ik schat dat ik vanavond aan het tweaken ga,
    Ja Ja nu al;) :D ;) :D ;)
     
  16. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Upload is min of meer hetzelfde gebleven, met downloaden van kazaa merk ik zoals ik al zei weinig verschil. Maar download ik bijvoorbeeld een stel drivers van een site met een goeie server, of filmpjes van bijvoorbeeld xbox.com, dan gaat het in het begin met ongeveer 300 KB/s, en dat zakt dan langzaam af naar ongeveer 100 KB/s.

    Succes met het tweaken, let alleen wel goed op wat je doet, en doe alles volgens de beschrijving (de engelse heb ik gebruikt, die is het beste, de nederlandse heb ik er bij gehad voor als ik er niet helemaal uitkwam), en print die eerst uit, want tussendoor heb je niet altijd internetverbinding.


    /edit: ik heb laatst eens m'n up- en downloadsnelheid getest met een of andere site, die ik via xbw heb gekregen. Weet iemand nog welke site dat is? Kan ik het voor het echie testen :)
     
  17. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ok, ik heb hem zelf al gevonden, heb ff getest, en wat denk je: Geen enkel verschil! Vorige maand dezelfde test gedaan, nu kwamen exact dezelfde resultaten eruit 8)
    Ik heb dus al die tijd lopen ijlen dat m'n internet zoveel sneller is geworden, maar dat is dus helemaal niet zo, bwahahaha :D
     
  18. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Oke, ik geef me gewonnen. We gaan ff offtopic. Maar na dit bericht echt weer over content downen gaan kletze, anders sluit ik de thread echt af, hoor! (Vermanend vingertje in de lucht). ;)

    PPPoE en PPTP zijn gewoon twee verschillende protocollen. PPPoE is een connectie protocol over ethernet (je hebt ook zo'n protocol over modem verbindingen en dan heet ie PPPoA), bedoeld om een netwerklogin tussen twee netwerk apparaten te maken. En dat is dus precies wat je wilt als je bij een provider inlogt.

    PPTP is een zgn "Tunneling Protocol". PPTP is een protocol wat door Microsoft in Windows is gestopt om het met Windows mogelijk te maken om een tunnel over internet te maken. Het is een zgn "VPN oplossing" waarmee je over een reeds werkende verbinding een extra verbinding legt.

    De sukkels van KPN (en dan druk ik me nog liefkozend uit) hebben voor het gebruik van PPTP gekozen omdat dat protocol al in Windows ingebouwd zit. Stelletje losers...

    Jaja, je kunt met PPTP inloggen. Je maakt eerst een 'pseudo netwerkverbinding' (dat is dat ge-eikel met die 10.0.0.138 en 10.0.0.138 wat je nodig hebt voordat je een internet verbinding kunt maken) en vervolgens bouw je daaroverheen nog eens een 'tunnel' om ook daadwerkelijk bij je provider in te kunnen loggen. Stom stom stom. Immers, een protocol over een protocol heen leggen levert alleen maar extra overhead op en daardoor vertraging.

    PPPoE doet echter precies wat je wilt hebben. Je legt een ethernet kabeltje en vervolgens roep je door dat kabeltje "Hallo, mag ik de service gebruiken? Mijn naam is Piet en mijn wachtwoord is <geheim>!" en dan roept de andere kant "Oke, joh! Jou ken ik wel. Gebruik maar de volgende IP settings. Ik start het aan deze kant alvast op en ik hoor het wel als jij de settings aan jouw kant ook werkend hebt". En dat is nou precies wat je wilt bereiken. De provider doet effe lekker niks totdat jij je usernaam en password hebt gestuurd. Daarna krijg je de juiste instellingen door en die ga je dan gebruiken. En verder niks. Dus geen overhead, geen protocol over protocol, geen vertraging.

    NATUURLIJK is rechtstreeks PPPoE veel efficienter dan een PPTP tunneltje over een bestaande tcp/ip te leggen. De loser die die PPTP truuk verzonnen heeft moeten ze even subtiel van de Erasmusbrug douwen... :mad: Natuurlijk een KPN-er.

    Als je nu je Alcatel uitlegt dat eigenlijk een Alcatel Pro is, dan schakel je die hele onzin uit. Dan legt de Alcatel zelf de verbinding naar de provider via het pindakaas netwerkje van KPN. Die Alcatel maakt eerst een schone PPP verbinding naar je provider en geeft vervolgens een 'schone' tcp/ip verbinding door naar je PC en die PC hoeft vervolgens die hele PPTP rekenpartij niet meer uit te voeren. En dus wordt je PC sneller, wordt je datatransfer sneller, wordt je modem gebruikt waar ie voor dient en worden er geen onnodige headers en footers over je lannetje gestuurd. Eind goed al goed. :cool:

    Hoe kom je erbij dat ik een hekel heb aan KPN?
     
  19. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Das een duidelijk verhaal Pejannl. Als er nou nog iemand begint te zeuren dat ie t nie begrijpt ...... 8)

    Maargoed, zoals we allang wisten lost het tweaken het op, maar de vraag is nog steeds, WAT is nou eigenlijk het preciese probleem, hoe komt het dat ie met gebruik van pptp gewoon NIET goed werkt. Dat beetje overhead zou het niet aan moeten liggen d8 ik. Heeft iemand met een getweaked modem al zijn MTU gecheckt op die internetsite?
     
  20. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok gasten ik zit nu dus diep in de shit. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb dus mn modem getweakt. Onder het tweaken kreeg ik geen foutmeldingen. Toen ik klaar was en dacht lkkr te kunnne internetten enzo, maar kreeg ik geen verbinding. Ik geprobeert het modem te resetten maar dat hielp niet. Ook het cdjte van Mxstream werkte niet. Ik denk dat ik alles goed heb gedaan (namelijk samen met mn vader precies de engelse handleidinge gevolgt). Het enige wat ik me kan voorstellen is dat er iets met het rebooten mis is gegaan, dat duurde nogal lang 15-20 seconden ofzo.
    Weet iemand wat ik kan doen of valt er niks meer aan te doen (modem verneukt ofzo)? En is het niet zo dat ik op een of andere manier mn modem weer orgineel kan maken?

    Let op ik zit nu steeds in te bellen dus het kan pas vanavond zijn voordat ik kan reageren. Pleaz help:'-( :'-(
     

Deel Deze Pagina