1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] content downen (problemen & overige vragen)

Discussie in 'Games' gestart door xboxuser, 15 mrt 2003.

  1. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    heb je al geprobeert in je browser de instellingen terug te zetten naar de fabrieks instellingen. Dit heb ik ook gedaan toen ik even vast zat om het verder uit te zoeken.
    Bij mij werkte toen alles weer.
     
  2. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Xboxuser: Het kan aan mij liggen hoor, maar als je geen verbinding krijgt, dan ga je toch niet meteen proberen te resetten !!!!!???? best kans dat het allemaal goed was, en dat het gewoon aan enkele simpele instellingen lag. Maar als je dan meteen in de stress schiet en je begint te resetten en met die mxtream meuk te klooien, tsjah, dan is er natuurlijk een kansje dat je het NU pas echt overhoop gehaald hebt.

    Ik heb de tweak zelf (nog) niet uitgevoerd, dus ik kan je niet helpen met de details.
     
  3. macouno

    macouno discombobulated

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    De fout die ik maakte en jij misschien ook was dat ik de verbinding niet aan had gezet.

    Dus kijk eens op de ppp pagina van je modem. Staat de mode wel op always-on de state op up en de status op on?

    En als je daar naar config gaat, vul daar dan de dns in (pas daarna kan je hem on zetten. En zet dan de dns op je netwerk kaart op 10.0.0.138 (werkt beter dan met de dns van planet (of welke provider dan ook) in je netwerk kaart.

    EN heb je echt na iedere stap op apply/save all geklikt??
     
  4. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb dus niet meteen mn modem gereset. Eerst heb ik dus wat andere dingen geprobeert. Maar waar ik achter ben gekomen is dat mn pc helemaal mn netwerkkaart niet meer herkent. Ik heb er dus 2 in mn pc zitten en als ik mn modem overzet op de andere kan ie die niet meer vinden. Vaag hoor. Ik kan dus niet in de modem admin komen. Als ik daar in kom komen denk ik dat ik het probleem wel kan verhelpen, want wat ik denk ik verkeerd heb gedaan is dat de gebruikersnaam gebruikersnaam@wanadoo-512, ik ben dus die 512 vergeten. Maar nu eerst het probleem oplossen met die netwerkkaart. Weet iemand hoe dit kan? kan dit door het rebooten komen of door andere instellingen? En weet iemand of het een zwaar probleem is dat ik het modem heb gereset? Idd was het niet zo slim om dat zo snel te doen, maar volgens mij mag het toch niet te veel uitmaken. Nu ik um gereset heb staat ie dan nog op de pro mode of moet ik dat weer opnieuw doen? Pleaz kan iemand meer duidelijkheid geven. Mij lijkt het eerlijkgezegd niet dat het modem verneukt is, omdat er bij het tweaken op zich niks mis is gegaan. Ik wil aleen weer in mn verrekte admin komen omdaar allez te checken.

    Pejannl Darkwing en anderen help me pleaz. Ik hat dit inbellen en ik kan niet zonder live:'-( :'-( :'-(
     
  5. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Welke windowsversie heb je?

    Kijk trouwens ff of je netwerkkaart niet gewoon uitgeschakeld staat. Onder XP (windows 98 weet ik zo niet) moet je dan naar netwerkverbindingen gaan, en dan kijken bij LAN-verbinding. Als het goed is moet daar "ingeschakeld" onder staan, zo niet, schakel hem dan in door er met de rechtermuisknop op te klikken en inschakelen te selecteren.

    Als dat niet werkt, probeer dan je netwerkkaart ff opnieuw te installeren.

    Macouno's tips lijken mij ook van belang.
     
  6. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Yes gasten het is me helemaal gelukt. Ik dacht eerst dat ik mn modem verneukt had maar nu is het helemaal gelukt. Tanks alemaal voor de tips. Ik ben zo blij haha Yes Yes Yes.

    :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
     
  7. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Bwahahaha hoe heb je het nou voor elkaar gekregen?
     
  8. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Door 2 dingen te veranderen: een ding was echt een foutje van mij, mn gebruikersnaam is Gebruikersnaam@wanadoo.nl-512. Die 512 was ik dus vergeten. Nou toen ik met veel gekloot in de admin was (ik weet niet meer hoe ik dat gedaan heb) heb ik dat dus veranderd. Wat ik ook heb veranderd is dat er iets op off stond dat op on moest staan. Dat kon ik niet in de engelse handleiding vinden. Wel in de nederlandse. (het was iets bij ppp en dan moest status on staan en bij mij stond ie nog off) Konden jullie het wel in de Engelse vinden? of ben ik niet helemaal wakker geweest onder het tweaken?

    Maar nogmaals wil ik iedereen bedanken die meegeholpen heeft.
    Ik heb net dat sc leveltje gedownt, nu zit ik met smart te wachten op nieuwe unreal levels.;)
     
  9. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Nou, de MTU size van een PPTP verbinding is logischerwijs kleiner dan die van een 'zuivere' verbinding.

    Zoals gezegd levert PPPoE een zuivere IP verbinding op. Een IP packet mag dan maximaal 1500 bytes groot zijn.

    Een PPTP verbinding is een protocol dat over een gewone TCP/IP verbinding loopt. Die 'gewone' verbinding heeft eveneens (net als alle andere IP verbindingen) een maximale packet size van 1500 bytes. Als je nou in zo'n packet van 1500 bytes een VPN verbinding legt (PPTP, dus) dan moet in dat 1500 bytes packet allerhande netwerkinformatie meegestuurd worden. Er blijft dan netto minder ruimte over om data in een packet te stoppen. Daardoor lijkt het alsof jouw MTU size 1500 bytes is, maar door de PPTP tunnel wordt dat beperkt tot 1484 bytes. (Protocol overhead van de tunnel is 16 bytes).

    Heb je dus normaliter een MTU size staan van rond de 1460 a 1470 bytes (bij mij stond ie op 1460) dan wordt ie door de PPTP tunnel verkleind tot 1444 resp 1454 bytes.

    Merk op: Ik had zo'n KPN abbo bij Xs4all maar heb daar nooit problemen gehad met content downloaden. Heb de MTU size van de router ooit nog kleiner gezet om te testen maar merkte geen noemenswaardige problemen. Ik heb in die test echter niet specifiek op bepaalde akties getest. Voor zover mij bekend heb je alleen last van een te kleine MTU size bij het aanmaken van een account en kennelijk als je content wilt downloaden (:confused:?). Bovendien heb je alleen last van een te kleine MTU size als je verbinding niet 'helemaal optimaal is'.

    Als je in het diagnose scherm van Xbox Live naar de P-waarde kijkt en je ziet daar 20/20 staan (of iets gelijkwaardigs) dan zou de mtu niks uit mogen maken (fluistert mijn beperkte technische kennis mij in). Maar bij slechte verbindingen is de mtu size wel belangrijk; bijv bij verbindingen waar je 1/3 van je packets kwijtraakt.
     
  10. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben blij dat het downen het bij mij nu ook doet, ik vind het alleen schandalig dat je je modem moet tweaken voor zoiets. Het moet gewoon werken als je het koopt en niet pas nadat je getweakt hebt en allemaal dat soort dingen. Moet je eens denken hoeveel mensen er zijn die er niets van snappen (laat staan modems tweaken), dus die nooit echt goed online kunnen met live. Ik denk dat ik maar eens een keer een mailtje ga sturen waarin ik opheldering vraag over dit soort dingen. Bijv hoe kan het dat planet gebruikers (planet oficeel compatable) dit probleem ook hebben? Ik weet het antwoord dus nu maar kijken wat ze er bij ms van zeggen. Zullen we anders hier nog ffies de feiten op een rijtje zetten zodat we een standaard e mail maken en we die allemaal (die dat willen) naar microsoft sturen om antwoord op onze vragen te krijgen of vinden jullie dat niks???
     
  11. StreetWarrior

    StreetWarrior Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb adsl en bij mij ging alles van de eerste keer maar ik heb wel men xbox op pc met cross
     
  12. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik denk niet dat het helpt, xboxuser. Ga je gang hoor, van mij mag je een mailtje sturen, maar er is toch weinig wat Microsoft kan doen. Het probleem ligt ook niet bij Microsoft, en ook niet volledig bij de provider, nee het is KPN die in feite de boosdoener is. Zij zijn degenen die met het inefficiënte (zo begreep ik uit Pejannls heldere verhaal) PPTP op de proppen zijn gekomen.
    Als je een mailtje stuurt naar MS, verwijzen ze je ongetwijfeld door naar je provider, die je daarna waarschijnlijk doodleuk doorstuurt naar kpn. En zal KPN z'n hele netwerkstructuur omgooien om een paar Xboxers tevreden te houden? Lijkt me niet.

    Begrijp me niet verkeerd, ik vind dit ook geen goeie manier van zaken, vooral planet e.d. niet, die claimen compatibel te zijn met Xbox Live. Maar ik vrees alleen dat het weinig uithaalt als je gaat klagen. Maar goed, niet geschoten is altijd mis, dus probeer het zou ik zeggen.
     
  13. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok daar heb je gelijk in ze gooien natuurlijk niet hun hele netwerkstructuur om. Idd is het denk ik verloren tijd, maar eigenlijk zou ik wel eens willen weten wat hun erop te zeggen hebben.
    Dan nog een vraagje is het illegaal als je je modem getweakt hebt? En kunnen ze er problemen van maken? Ik ben niet bang ofzo dat ik een boette krijg, maar ik zou het wel eens willen weten. Wat ik ook niet snap is waarom kpn dan bij zon abbo niet gewoon een pro modem doet. Dat is toch veel beter?
     
  14. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Het is volgens mij niet illegaal (correct me if I'm wrong), maar je verliest wel je garantie op je modem.

    Waarom zou het illegaal zijn? Je haalt gewoon uit je modem wat er in zit, dat kan toch niet verboden zijn? :)
     
  15. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Yip je haalt alles eruit wat erin zit, maar dat password hebben ze er niet op gezet om je te amuseren denk ik. Het kraken van het password (met dat programmatje dus) en het invoeren ervan valt dat niet onder 'hacken'???
     
  16. henryvanrooij

    henryvanrooij henryvanrooij

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    geen probleem ergens mee
     
  17. macouno

    macouno discombobulated

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehm... nee das geen "hacken" het is jouw modem dus waarom zou je daar geen volledige toegang toe mogen hebben... maarre wat maakt het uit. het werkt nu toch?

    Enne... ja het ligt aan planet, maarre ook een beetje aan microsoft hoor. Planet had gewoon geen modem in deze versie aan mensen aan moeten bieden, want het is niet handig. Daarentegen... wisten zij veel, toen mensen deze modems kregen stond adsl nog in de kinderschoenen en had echt nog niemand over de xbox gehoord. Als ze deze modems nog steeds de deur uit doen zijn ze nuts.

    En microsoft ging ervan uit dat iedereen een normale adsl verbinding heeft met liefst een router. Ook niet helemaal handig, want er zijn altijd een boel mensen met rare situaties. Als ze slim waren geweest hadden ze gewoon dezelfde netwerk mogelijkheden als in windoze er in geplakt, makkelijk zat.

    Maar, kort gezegd, nogmaals, het werkt nu, we hebben het door, game on!
     
  18. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja het werkt daar ben ik blij om ik ga er nu ook niet al te veel meer aan doen (moet namelijk nog een router of hub er tussen gooien in de plaats van ics), maar er worden wel veel fouten gemaakt.
     
  19. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het mailen naar Planet wel IETS moet opleveren, zij beweren namelijk dit: "Gamers die met minimale moeite gebruik willen maken van Xbox Live gaming kunnen terecht bij de Xbox Live Compatible providers" bron. Terwijl dat dus niet het geval is indien je gebruik maakt van de alcatel speedtouch home. Nu ben ik van mening dat planet op zn MINST ondersteuning moet gaan bieden voor mensen die hun modem moeten tweaken door dit geintje........is niemand dit met mij eens?
     
  20. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Router is niet nodig nu hè, in feite dient je modem nu als een router. Het enige wat je nu nog nodig hebt is een hub of een switch, wat patch-kabeltjes ertussen (de cross-cable die je nu hebt werkt dus niet meer!), en klaar is xboxuser! :)
     

Deel Deze Pagina