1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] content downen (problemen & overige vragen)

Discussie in 'Games' gestart door xboxuser, 15 mrt 2003.

  1. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu al meerdere posts gezien van mensen met het content download/Whacked probleem. Het valt me op dat al deze mensen een abbo van planet gebruiken (comfort) en het alcatel speedtouch home ethernet modem in combinatie met ICS gebruiken. Nou heb ik voor al deze mensen een oplossing die zekerweten werkt, het tweaken van het modem. Dit maakt het modem tevens router, en er hoeft niet meer ingebeld te worden. Dit lijkt het probleem te verhelpen, aangezien mijn m8 het zelfde modem heeft, maar dan getweaked. Ik hoop dat het probleem daar ligt, en dat er geen andere oplossing is. Want dat zou betekenen dat planet het tweaken van het modem zou moeten gaan ondersteunen ;) Tot die tijd kan ik mn content wel bij mn m8 downen :p
     
  2. Texans

    Texans Active Member

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Een vriend van mij heeft een probleempje met het inloggen/ registreren van xboxlive:
    Hij had gemist bij het invullen van de vervaldautum van zijn visa kaart. Hij heeft dat later geprobeerd om terug te veranderen maar nu krijgt hij een bericht dat zijn visa niet geldig is. Er staat nog geld op, geen beperkingen voor internet aankopen want dat doet die soms en de vervaldatum is mei 2004.
    Wat kan die doen om dit op te lossen?
    Bij de supp lijn zeggen ze dat hij moet wachten!

    Dank je voor je hulp.
     
  3. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    en hoe gaat dat in zijn werk?

    en als je al een router hebt werkt dit dan ook?
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2003
  4. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe dat in zijn werk gaat moet je ff op het GOT forum op zoeken, daar ga ik me hier niet aan wagen, aangezien dat niet mag volgens de faq (die vraag van jou al nieteens)

    Hoe heb je die router in gebruik dan? Of heb je gewoon een losse router liggen? Maar hoe dan ook, ik weet niet of het werkt, want ik weet namelijk nog niet wat precies het probleem is. Ik weet alleen de oplossing. En daarom is het zown lastig probleem.

    -edit- typo`s
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2003
  5. macouno

    macouno discombobulated

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zou mr ed wel eens gelijk kunnen hebben. Enne dat mag best hoor, het is geen hacken... het is gewoon een firmware upgrade, maar planet vertelt je inderdaad nog niet hoe je dat doen moet.

    Als je wat rondzoekt op het internet kan je er artikelen over vinden... Ik ben nu aan het werk en morgen ook, kan het op z'n vroegst zaterdag uit testen.
     
  6. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga denk ik ffies naar ms bellen, want in principe heb ik toen ik xbox live activeerde een contract (of overeenkomst) getekend. Het lijkt mij dat het er dan op neer komt dat ik betaal en dat hun mij xbox live bieden (en niet een halve xbox live ofzo) dus ook het content downloading. Ik begrijp best dat het een probleempje kan zijn en dat dat niet morgen is opgelost ofzo maar ik heb bijv recht op dat sc level en die zal ik dan ook moeten krijgen. Nou ik vind dan als het niet via xbox live kan dan maar met een cd ofzo die ze mij opsturen.

    Of dat ze bergen met goodies stuten om mijn leed goed te maken}:] }:]

    Nee maar ik vind dat het wel binnenkort ffies opgelost moet worden want ik moet da sc level hebben.
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Waarschijnlijk gaat Microsoft zeggen dat het een provider probleem is en gaat deze naar je UL/DL gegevens vragen van je xbox

    test je connectie snelheid met je xbox ... druk op Y: en noteer de waardes ... het gaat dan vooral om de de WXYZ waardes
     
  8. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    die waarden zijn toch gewoon goed planet comfort heeft 128 up en 768 down.

    ik ben het trouwens met xboxuser eens dat als ik xbox live koop gewoon alles moet werken en als dit niet het geval is moeten hun maar zorgen dat het werkt, ik weet niet hoe dit komt het is de taak van ms om dit soort dingen uit te zoeken. En anders ga ik gewoon geld terug eisen ofzo vanwege halve service.
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2003
  9. macouno

    macouno discombobulated

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok ok.. het is niet netjes maar ik heb het "upgraden" van m'n modem getest... enne... het leek allemaal netjes te werken, maarre... toen plots... toubles.

    Kort gezegd... geen internet verbinging meer. gvd :mad:

    Gelukkig bedacht ik me net dat de meeste hardware (dingen met interne rekenkracht en niet al te veel variabele software) een reset knop heeft... en inderdaad... een klein gaatje achter op de modem waar default bij staat. klik... weer aan zetten... en ik ben weer online. En nog een system restore in winXP gedaan.

    Kort gezegd... Tweaken = leuk... maar ik blijf er in't vervolg verre van. Jesses wat is dat frustrerend.
     
  10. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    ja das niet echt fijn modem gecrashed |:-

    maar ff serieus, hoe gaan we dit nou oplossen?
     
  11. macouno

    macouno discombobulated

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al 2 mails naar planet gestuurt... 1 reply met niks nieuws gehad... en eventueel bel ik de hulplijn ook nog even. (als ik er aan toe kom)

    Ik denk echt dat het komt door de modem (en de manier waarop windowz er mee verbind.. bloody vpn & pptp) Dus misschien is er wel geen andere oplossing dan het vinden van een compatibele modem met ingebouwde router zodat je ook van ICS af bent. Maar ik wil het toch echt even van de planet peoples zelf horen, ga niet weer klooien want straks ben ik m'n verbinding een keer echt kwijt.
     
  12. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan die waardes hebben ze waarschijnlijk geen ene reet. Dat ding geeft namelijk 100 up en 365 down aan (ongeveer). En dat lijkt me echt knap voor mijn adsl abbo (wanadoo/kpn 128 768).

    He maar is de xbl supportlijn ook in het nederlands beschikbaar???
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    het gaat om de wxyz waarde bovenin
     
  14. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    even voor de duidelijkheid ik gebrijk GEEN ics maar een router. Dus daar zal het niet aan liggen.
     
  15. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    w 0000-000B
    x 0000-F001
    y 00A8-4860
    z 0000-0000
    up 101 (kazaa staat aan) kb DL 744 kb
    L 183
    p 20/21
     
  16. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    He deze thread word een beetje verwaarloost en dat vind ik jammer aangezien onze problemen nog steeds niet opgelost zijn. Kan iemand pleaz nog meer tips geven.:D :D :D
     
  17. macouno

    macouno discombobulated

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net met customer care aan de telefoon gezeten en trof het... slimme gast.

    In't kort... hij weet de oplossing ook niet, Maar.... hij doet al een poosje tech support in de US en de P waarde in't lijstje is waar het mis gaat.

    Ed.. jij hebt 20/21 en ik 18/25 dat betekent heavy packet loss... dus in data packets.. verlies ik er 18 van de 25 en volgens hem heeft dat ermee te maken dat het een oud modem is. Dus waarschijnlijk moeten we gewoon gaan zeuren bij planet voor een nieuwe... Hij heeft een ticket voor me aangemaakt en ik word binnenkort terug gebeld.
     
  18. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik heb precies hetzelfde probleem als velen hier kennelijk, alleen heb ik ADSL van Hccnet, maar ook ik gebruik het Alcatel Speed Touch Home modem via ICS. Ik heb al meerdere malen gehoord over Sygate Manager, en dat bleek bij sommigen de oplossing te zijn. Nu heb ik dat vrolijk gedownload en geïnstalleerd, maar het werkt nog steeds niet. Sterker nog: zogauw ik Sygate aanzet, doet heel Xbox Live het niet meer (DNS not resolved).

    Mijn internet-verbinding staat op auto-detect, maar hij blijft aangeven dat er geen active internet connection is. M'n local network connections kan ik niet auto-detecten. waarschijnlijk komt dat doordat ik 2 netwerkkaarten gebruik (eentje voor het modem, een voor naar de xbox), dus die heb ik handmatig geselecteerd. Ik heb de MTU verhoogd naar 1500, en verder geen instellingen veranderd.

    Wat doe ik nou verkeerd, en hoe los ik het op?
     
  19. macouno

    macouno discombobulated

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    Darkwing... als alles goed is zou je in de xbox alles op de automaat moeten hebben staan. En bij je internet aansluiting in je pc (niet je netwerk kaarten) zet je internet connection sharing aan. dan zou het moeten werken. Je kan ook de network setup wizard gebruiken, om een home netwerk te installeren, daarin krijg je ook de optie om ics aan te zetten. (zo heb ik het staan omdat ik ook met m'n laptop op m'n 2e ethernet kaart zit.
     
  20. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Dat heb ik allemaal, en op zich werkt Live ook wel (dwz, MotoGP en de MA demo), maar content downen lukt dus niet, en ik kan ook niet connecten bij Mechassault en Whacked.

    Zogauw ik Sygate Manager aanzet, werkt Live alleen helemaal niet meer, terwijl ik dacht dat dat de oplossing zou moeten zijn :confused:
     

Deel Deze Pagina