1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] content downen (problemen & overige vragen)

Discussie in 'Games' gestart door xboxuser, 15 mrt 2003.

  1. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    mijn router mtu kan ook niet hoger dan 1400 maar dit moet toch geen probleem zijn en als dat zo is vind ik dat ze dat bij MS maar moeten fixen want ik denk niet dat iedereen hier een nieuwe provider/router/modem gaat kopen.
     
  2. Puschkin

    Puschkin Active Member

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt me inderdaad iets waar microsoft ook zelf iets aan kan doen, door de downloads van hun anders in te stellen, zodat die pakketjes kleiner worden. Alleen ik denk dat het een stuk simpeler klinkt dan het in werkelijkheid is.
     
  3. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch wel de MTU. Fuck wat een knakezooi. Ik word er niet goed van, al die klotige dingetjes die je speelplezier zo kunnen vergallen. Ik heb namelijk al 100.000.000.000.000 problemen gehad met dat xbox live. Ik vind het bovendien slecht van ms dat ze alle eisen zo hoog stellen. Ik bedoel ze kunnen toch wel ffies kijken hoeveel mensen er geen gebruik van kunnen maken alleen vanwege die #@%@#!%%$ MTU. Als ze dat gedaan hadden hadden ze gezien dat best veel mensen een probleem konden krijgen en er wat aan kunnen doen voordat ze live lanceerde.
     
  4. Puschkin

    Puschkin Active Member

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net ook even gesproken met iemand van de speedtouch-helpdesk. Volgens hem was het waarschijnlijk de modem die ervoor zorgt dat de MTU niet boven de 1400 uitkomt. Hij zou me vandaag via de mail nog even wat info sturen hoe ik dat op de modem kan aanpassen.
    Nu maar hopen dat dit een keer een echte oplossing is...
     
  5. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    ha das beter, heb jij de speed toch home??? Die heb ik namelijk als dat werkt is dat natuurlijk beterzzz. Pleaze hou me op de hoogte.;) :D ;) :D ;) :D
     
  6. dester

    dester Nature one

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar kan je dat doen je mtu aanpassen. Zit ook met dit probleem dat ik niks kan downen. Kan zelfs de meeste potjes motogp niet uitrijden.
     
  7. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij in de admin van het apparaat waar je de mtu van wil vergroten. Hoe je in de admin moet komen? Zie handleiding van het desbetreffende apparaat.
     
  8. dester

    dester Nature one

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie het niet staan in de handleiding. Op de setup pagina van de router kan ik ook niks vinden. Ik heb een sitecon router wie heeft er ook een en kan mij zeggen waar je je mtu kan veranderen. bvd
     
  9. Puschkin

    Puschkin Active Member

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmm, helaas heeft dit ook niet geholpen... Ik kon wel in de instellingen van de modem komen, maar daar stond ie al op 1500. Toch heb ik nog steeds het gevoel dat het aan de modem ligt. Zijn er mensen die niet gebruik maken van de alcatel speed touch home modem en wel het probleem hebben?

    xboxuser--> wat voor mtu krijg je als je hier je instellingen checkt?
     
  10. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit kreeg ik toen ik op die link drukte:

    SpeedGuide.net TCP/IP Analyzer
    TCP properties for IP = 62.234.137.76 (zd-wm-694c.adsl.wanadoo.nl)
    Browser/OS = Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)
    Note: Read the FAQ if the above is not your IP address.

    TCP options string = 0204055001010402

    MTU = 1400
    MTU is not fully optimized for broadband. Consider increasing your MTU to 1500 for better throughput.

    MSS = 1360
    Maximum useful data in each packet = 1360, which equals MSS.
    MSS is not fully optimized for broadband (although it might work well for slower connections). Consider increasing your MTU value.

    Default Receive Window (RWIN) = 17680
    RWIN Scaling (RFC132:cool: = 0 bits
    Unscaled Receive Window = 17680
    RWIN is a multiple of MSS
    Other values for RWIN that might work well with your current MTU/MSS:
    522240 (MSS x 48 * scale factor of 8)
    261120 (MSS x 48 * scale factor of 4)
    130560 (MSS x 48 * scale factor of 2)
    65280 (MSS x 48)

    bandwidth * delay product:
    Your RcvWindow limits you to: 707.2 kbps (88.4 KBytes/s) @ 200ms
    Your RcvWindow limits you to: 282.88 kbps (35.36 KBytes/s) @ 500ms
    Consider increasing your RWIN value to optimize TCP/IP for broadband.

    MTU Discovery (RFC1191) = ON

    Time to live left = 120 hops
    TTL value is ok.

    Timestamps (RFC132:cool: = OFF

    Selective Acknowledgements (RFC2018) = ON

    IP type of service field (RFC1349)= 00000000




    Maar kun je die instellingen of die manier van jouw niet ffies posten zodat ik het ook kan proberen.
     
  11. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Klote smilies, ik hoop dat je het nog begrijpt.
     
  12. Puschkin

    Puschkin Active Member

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net weer een half uurtje aan de telefoon gezeten met customer care van xbox. Het bleek dat de manier waarop er verbinding wordt gemaakt ook kan uitmaken en dat misschien het probleem hier dan aan lag. Ik maak verbinding via pptp en het zou eigenlijk pppoe moeten zijn. Ik heb absoluut geen idee wat het precies allemaal inhoudt, maar het zou dus moeten veranderen.

    Ik vroeg tevens of microsoft niet iets aan de downloads kon veranderen zodat mensen met een lagere mtu ook de updates enz. konden krijgen. Er werd gezegd dat bij de nieuwe update voor het xbox dashboard de minimale mtu 1365 ofzo zou worden. Die update kan je weer alleen krijgen door te ....................... downloaden |:- |:- |:- . Op dit moment zou die update ook niet op een cd/dvd te krijgen zijn.

    Het schiet dus weer lekker op allemaal. Nu maar weer naar de volgende helpdesk, kpn.
     
  13. Puschkin

    Puschkin Active Member

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier zou het dus aan moeten liggen. Je kan nog even proberen om dit programma'tje te downloaden. Je moet dan alle netwerkkaarten selecteren en 1500 bij mtu invullen en ook bij dial-up mtu. Computer opnieuw opstarten en dan maar afwachten of het voor jou misschien wel helpt.
     
  14. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Code:
    TCP options string = 020405500103030201010402
     
    MTU = 1400 
    MTU is not fully optimized for broadband. Consider increasing your MTU to 1500 for better throughput.
     
    MSS = 1360
    Maximum useful data in each packet = 1360, which equals MSS.
    MSS is not fully optimized for broadband (although it might work well for slower connections). Consider increasing your MTU value.
     
    Default Receive Window (RWIN) = 186880 
    RWIN Scaling (RFC1323) = 2 bits 
    Unscaled Receive Window = 46720 
    For optimum performance, consider changing RWIN to a multiple of MSS.
    Other values for RWIN that might work well with your current MTU/MSS: 
    522240 (MSS x 48 * scale factor of 8)
    261120 (MSS x 48 * scale factor of 4)
    130560 (MSS x 48 * scale factor of 2)
     65280 (MSS x 48)
     
    bandwidth * delay product:
    Your RcvWindow limits you to: 7475.2 kbps (934.4 KBytes/s) @ 200ms
    Your RcvWindow limits you to: 2990.08 kbps (373.76 KBytes/s) @ 500ms
     
    MTU Discovery (RFC1191) = ON
     
    Time to live left = 119 hops
    TTL value is ok.
     
    Timestamps (RFC1323) = OFF
     
    Selective Acknowledgements (RFC2018) = ON
     
    IP type of service field (RFC1349)= 00000000
    
    En dat terwijl ik da proggie al gedraaid heb :mad:
     
  15. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Hé bedankt maar het werkt helaas niet. Maar wat ik niet begrijp is dat ms zelf zegt dat je een MTU van 1365 moet hebben en die heb ik. Trouwens waarom zou het gamen wel lukken maar het downen niet?? O en ik heb ook een pptp verbinding.
     
  16. xboxuser

    xboxuser Weedbox

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    0
    Ookal heb ik het al gedaan ik klaag nog maar eens over ms. Wat schiet je er nou mee op dat je een opdate die ervoor moet zorgen dat je kan downen moet downen. Dat is net alsof je tegen een dik iemand zegt "als je slank bent krijg je een hometrainer."
     
  17. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik zou blij zijn et een update, die voer ik dan wel bij een m8 uit, en dan kan ik daarna gewoon thuis downen :p
     
  18. Puschkin

    Puschkin Active Member

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    ms zegt dat je na de update een lagere mtu zou kunnen hebben, maar op dit moment kunnen we dus niet die update downloaden. Ik weet niet of dat pptp/pppoe het verschil kan maken, maar met de Speedtouch kan je waarschijnlijk alleen pptp......

    Er werd ook verteld dat in Duitsland heel veel problemen zouden zijn geweest doordat ze daar ook veelal gebruik maakte van pptp.
     
  19. dester

    dester Nature one

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    0
    TCP options string = 020405b401010402

    MTU = 1500
    MTU is fully optimized for broadband.

    MSS = 1460
    Maximum useful data in each packet = 1460, which equals MSS.

    Default Receive Window (RWIN) = 64240
    RWIN Scaling (RFC132:cool: = 0 bits
    Unscaled Receive Window = 64240
    RWIN is a multiple of MSS
    Other values for RWIN that might work well with your current MTU/MSS:
    513920 (MSS x 44 * scale factor of 8)
    256960 (MSS x 44 * scale factor of 4)
    128480 (MSS x 44 * scale factor of 2)

    bandwidth * delay product:
    Your RcvWindow limits you to: 2569.6 kbps (321.2 KBytes/s) @ 200ms
    Your RcvWindow limits you to: 1027.84 kbps (128.48 KBytes/s) @ 500ms

    MTU Discovery (RFC1191) = OFF

    Time to live left = 116 hops
    TTL value is ok.

    Timestamps (RFC132:cool: = OFF

    Selective Acknowledgements (RFC2018) = ON

    IP type of service field (RFC1349)= 00000000






    Met mijn mtu is dus niks mis. in de lobby kan ik gewoon meepraten maar In de race gaat het fout lig meestal binnen 30 sec uit de race en krijg dan te zien dat ik me kabels moet checken en dat de connectie is verbroken.

    Heb toch een mech kunnen downen, maar kan niet spelen.

    EDIT

    Wat doet de mtu discovery. Bij mij staat het uit en bij xboxuser staat het aan.
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2003
  20. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Dester: Hoe lang is de kabel? Gebruik maximaal 25 meter. Of misschien dat ie stoort ofzow. Of heb je misschien nog een hub/switch ertussen hangen, dan moet je ff checken of die wel helemaal ok is. (probeer andere poort) Probeer gewoon een hoop uit te sluiten, das de beste manier van fout opsporen.
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2003

Deel Deze Pagina