Maar wordt gelijk door Fardo weer ontkracht: Daarnaast zou je het in het Xbox Live menu niet eens kunnen gebruiken, omdat je ook een 16 cijferig credit card number en een expiration date e.d. moet invullen, die alleen op Credit Cards te vinden zijn, en niet op bankpassen.
expired date staat erop maar van die cijfers zijn er wel minder van t is zo: XX XX XX XXX (acount) + denk je pas nr er ook bij : XXXX totaal X : 13 + spaces =4 = 17
hehe leuk geredeneerd, maar zo werkt het niet Een rekeningnummer bestaat uit 9 cijfers (een girorekening uit , en heeft idd een vervaldatum. Het pasnummer is niets anders dan een identificatienummer voor de banken zelf. Dat jij die erbij optelt, en de spaties ook nog eens erbij optelt, is leuk bedacht, maar nergens op gebaseerd en gaat niet werken. Face it: je hebt een credit card nodig. Iets anders werkt (voorlopig) niet.
Mastercard Azur? Hmmm, zegt me niks, is het een gewone credit card? En staat dit logo erop: Dan mag je ervan uitgaan dat ie werkt met Xbox Live.
Moet geen probleem zijn, daar ga ik van uit. Is dus gewoon een Mastercard, en die wordt moeiteloos ondersteund door Xbox Live.
heb je die CC nou echt nodig? ik vind het zonde om zo'n ding aan te schaffen alleen voor live. is er geen andere manier?
Nee, vooralsnog is er geen andere manier. Je moet je credit card gegevens invoeren om een account aan te maken bij Xbox Live. Dat komt er dus op neer dat een credit card verplicht is om ook maar op Live te kunnen. Er was sprake van dat er misschien andere betalingsmanieren zouden komen, maar daar zijn tot nu toe nog geen concrete aankondigingen over gedaan, en het ziet er dan ook naar uit dat we het voorlopig met alleen cc moeten doen.
@Nicotjeh, zijn/haar thread werd gesloten, ik ben 14 en dacht dus ook dat ik geen cc kom krijgen, maar toen belde ik mastercard en die zeiden dat het wel kon! Even proberen! Ander gewoon mijn cc lenen.
Als ik voor iemand een account zou aanmaken en deze met een memorycard op zijn xbox zetten dan kan er toch geen misbruik gemaakt worden van mijn CC gegevens, en premium content kan niet aangezet worden etc. Ik wil nl iemand wel uit de brand helpen
In eerste instantie geeft dit geen problemen (betreft het eerste jaar) maar wat daarna gaat gebeuren is nog abracadabra.. als ik Nicotjeh was zou ik eerst maar even navragn of hij daadwerkelijk geen credit card kan nemen ... (maar dat is inderdaad wel een betere oplossing dan de eerst genoemde)
Aangezien ik de gegevens ook op mijn box zou hebben, en ook m'n CC gegevens heb kan dat best te regelen zijn denk ik...(het 2e jaar heb ik het dan over)... Als hij 20 euro per maand over heeft om Live te nemen zal hij misschien wel crediet waardig genoeg zijn voor een CC instantie om er 1 te krijgen (ik weet niet waar 'ie z'n geld vandaan haalt natuurlijk ) en anders zijn je ouders (spreek nu ff direct nicotjeh aan) toch wel over te halen???? Zo niet...PM me dan en misschien kan ik je wel helpen... (als andere nog ideeen hebben die zouden kunnen helpen, voor mijn "bescherming", maar die niet echt relevant zijn om hier te plaatsen, PM me ook maar even, want ik wil natuurlijk geen buil valleN )
een ander probleem is dat Nicotjeh niet finiancieel onafhankelijk is ... Hij moet toestemming vragen aan zijn ouders voor deze deal .. anders ben jij (Saaur) strafbaar (afperssing minderjarige) ook al lijkt dit allemaal uit goede wil te gaan ... *edit* tevens kan je je afvragen of je je geld krijgt, omdat een kind ook geen afspraken kan en mag maken ... wederom handtekening ouders (dat zij garant staan voor deze overeenkomst)
Nicotje, mag ik vragen waarom je ouders geen cc aanvragen? Je ouders zullen vast wel lid zijn van de anwb en dan kun je zo een visa kaart aanvragen. Een cc is ook heel makkelijk voor tolwegen in Frankrijk etc. Mijn vader gaat hem steeds meer gebruiken! Hij was eerst in Canada voor zijn werk en daar kon je zelfs een cc in een telefooncel stoppen. Ik denk dat je ouders er best een kunnen aanschaffen, want het word steeds normalere om er een te hebben. Ook heb je met visa mooie acties. Als je hem dan 4x in de maand gebruikt ofzo kreeg je routekaarten óf dvd's ofzo. Dit zal ook wel het geval bij andere cc maatschappijen. Het is echt de moeite waard. Je kunt bijna overal betalen met een cc, dus mochten je ouders ff geen geld hebben kunnen zel altijd nog een cc gebruiken! Ik zou ze overhalen om er een aanteschaffen. Als dit teveel offtopic is, moet het maar gewist worden
Fardo... Dat is zo wat je nu zegt.... Saaur: Hoi als we nou alles geregelt hebben geef ik mijn telefoon nummer en kan je mij ouders aan de telefoon krijgen oke?
Toch zou ik je aanraden of je niet via een andere weg aan een credit card kan komen ... dus via je ouders (zoals boomer zegt = veel goedkoper dan elke maand 20 euro dokken) ... of wachten tot je 14 bent zodat je zelf een cc kan nemen ... bel mastercard eens zie de Comment van Genral Chaos