Originally posted by Fardo
zie de eerste pagina van deze thread
link
uit het artikel van
Kobold
Betalen voor Xbox Live
In principe is Live een betaalde service, omdat de kwaliteit en de controle constant gehandhaafd moet blijven en het ‘product’ steeds verder ontwikkeld wordt. Om dit praktisch en goedkoop te maken hebben ze een abonnementssysteem bedacht voor Xbox Live. In dit systeem koop je of maandelijks, of jaarlijks een abonnement op de service net zoals je dat bij een spellenblad of Massive Multiplayer Online RPG doet. Aangezien Xbox Live nieuw is en ze eerst een basis willen creëren worden de huidige starter kits met een jaar lang abonnement geleverd. Het starterskitje wat je koopt is eigenlijk een abonnement van 1 jaar lang en alle demo’s en extra’s die je erbij krijgt zijn gratis. In het pakketje zit een toegangscode die voor iedereen uniek is. Met deze code kun je je eigen account op Xbox live creëren en voortaan online gaan. Tijdens het maken van deze account moet je creditcard gegevens invullen in je Xbox. Deze gegevens staan niet op de Xbox zelf, maar op de streng beveiligde informatieservers in Redmond, het hoofdkwartier van Microsoft in Amerika. Niemand zal via jouw account achter deze gegevens kunnen komen, of bij deze servers de informatie kunnen achterhalen. Ook zal Microsoft geen kosten in rekening brengen op de creditcard. De enige kosten die je maakt zijn die bij de aanschaf van het starterskitje. De creditcard gegevens zijn nodig om drie redenen.
De eerste reden is omdat Microsoft om legale redenen moet weten of je 18 jaar of ouder bent, of dat iemand van deze leeftijd instemt met de aanschaf van de service zodat ze niet gerechtsaansprakelijk zijn voor het eventuele misleiden van minderjarigen. De tweede reden is omdat ze zo de veiligheid van het netwerk waarborgen. Microsoft heeft immers je gegevens dus pas je wel dubbel op om iets gevaarlijks te doen om de veiligheid of kwaliteit van de service te schaden. De derde reden is omdat er in de toekomst de mogelijkheid is om via Xbox Live premium content te kopen. Dit is inhoud voor spellen die kosten met zich meebrengen. Zo zul je bijvoorbeeld voor Massive Multiplayer Online RPG’s zoals Star Wars Galaxies, en mogelijk enkele andere titels, een maandelijkse bijdrage moeten doen, omdat je deelneemt aan een eeuwig veranderende en verbeterende service. De makers van het spel zijn constant bezig de spelwereld uit te breiden en in principe participeer je in een interactieve strip of tv-show, waar je uiteindelijk ook geld voor betaalt. Kortom, stel dat jij mee doet aan deze RPG, dan kan jij via je account direct je maandelijkse bedrag betalen, of eventueel per download van extra level, wapen, etc. etc. betalen. Natuurlijk hopen we allemaal dat de algemene tendens bij gratis content blijf, anders wordt het een dure zaak, maar voor Massive Multliplayer Online RPG’s en bijzondere toevoegingen is dit zeker een nuttige optie.
Kortom, je zult voor de meeste content niets betalen. Slechts speciale content zoals subscripties op MMORPG's, of erg tijdsintensieve en waardevolle toevoegingen zullen mogelijk geld kosten.
Mogelijk wordt er nog voor het einde van dit jaar voor Europa een andere betaalmethode ontwikkeld, want in Europa is de creditcard lang niet zo normaal als in Amerika, en vele mensne zullen dan ook speciaal de kaart moeten halen om op Xbox Live te kunnen komen. Als toekomstige methode zal er mogelijk zoiets als automatische afschrijving of een dergelijke oplossing bedacht worden, maar dat horen we vanzelf.
Ja tot wederhoor (als je je abbo opzegt) kan men geld van je rekening gehaald (premium content of abbo kosten)
De kosten voor het jaarlijkse tarief (of maandelijkse kosten) zijn nog niet bekend voor Europa vermoedelijk word dit bekend gemaakt voor de europese launch datum van live (Europa) (14 maart) [/B]
Klik om te vergroten...