1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Creditcard (Rabocard/Mastercard/Visa)

Discussie in 'Games' gestart door MrLaurens, 12 mrt 2003.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224


    zie de eerste pagina van deze thread link

    uit het artikel van Kobold

    Betalen voor Xbox Live

    In principe is Live een betaalde service, omdat de kwaliteit en de controle constant gehandhaafd moet blijven en het ‘product’ steeds verder ontwikkeld wordt. Om dit praktisch en goedkoop te maken hebben ze een abonnementssysteem bedacht voor Xbox Live. In dit systeem koop je of maandelijks, of jaarlijks een abonnement op de service net zoals je dat bij een spellenblad of Massive Multiplayer Online RPG doet. Aangezien Xbox Live nieuw is en ze eerst een basis willen creëren worden de huidige starter kits met een jaar lang abonnement geleverd. Het starterskitje wat je koopt is eigenlijk een abonnement van 1 jaar lang en alle demo’s en extra’s die je erbij krijgt zijn gratis. In het pakketje zit een toegangscode die voor iedereen uniek is. Met deze code kun je je eigen account op Xbox live creëren en voortaan online gaan. Tijdens het maken van deze account moet je creditcard gegevens invullen in je Xbox. Deze gegevens staan niet op de Xbox zelf, maar op de streng beveiligde informatieservers in Redmond, het hoofdkwartier van Microsoft in Amerika. Niemand zal via jouw account achter deze gegevens kunnen komen, of bij deze servers de informatie kunnen achterhalen. Ook zal Microsoft geen kosten in rekening brengen op de creditcard. De enige kosten die je maakt zijn die bij de aanschaf van het starterskitje. De creditcard gegevens zijn nodig om drie redenen.

    De eerste reden is omdat Microsoft om legale redenen moet weten of je 18 jaar of ouder bent, of dat iemand van deze leeftijd instemt met de aanschaf van de service zodat ze niet gerechtsaansprakelijk zijn voor het eventuele misleiden van minderjarigen. De tweede reden is omdat ze zo de veiligheid van het netwerk waarborgen. Microsoft heeft immers je gegevens dus pas je wel dubbel op om iets gevaarlijks te doen om de veiligheid of kwaliteit van de service te schaden. De derde reden is omdat er in de toekomst de mogelijkheid is om via Xbox Live premium content te kopen. Dit is inhoud voor spellen die kosten met zich meebrengen. Zo zul je bijvoorbeeld voor Massive Multiplayer Online RPG’s zoals Star Wars Galaxies, en mogelijk enkele andere titels, een maandelijkse bijdrage moeten doen, omdat je deelneemt aan een eeuwig veranderende en verbeterende service. De makers van het spel zijn constant bezig de spelwereld uit te breiden en in principe participeer je in een interactieve strip of tv-show, waar je uiteindelijk ook geld voor betaalt. Kortom, stel dat jij mee doet aan deze RPG, dan kan jij via je account direct je maandelijkse bedrag betalen, of eventueel per download van extra level, wapen, etc. etc. betalen. Natuurlijk hopen we allemaal dat de algemene tendens bij gratis content blijf, anders wordt het een dure zaak, maar voor Massive Multliplayer Online RPG’s en bijzondere toevoegingen is dit zeker een nuttige optie.

    Kortom, je zult voor de meeste content niets betalen. Slechts speciale content zoals subscripties op MMORPG's, of erg tijdsintensieve en waardevolle toevoegingen zullen mogelijk geld kosten.

    Mogelijk wordt er nog voor het einde van dit jaar voor Europa een andere betaalmethode ontwikkeld, want in Europa is de creditcard lang niet zo normaal als in Amerika, en vele mensne zullen dan ook speciaal de kaart moeten halen om op Xbox Live te kunnen komen. Als toekomstige methode zal er mogelijk zoiets als automatische afschrijving of een dergelijke oplossing bedacht worden, maar dat horen we vanzelf.


    Ja tot wederhoor (als je je abbo opzegt) kan men geld van je rekening gehaald (premium content of abbo kosten)

    De kosten voor het jaarlijkse tarief (of maandelijkse kosten) zijn nog niet bekend voor Europa vermoedelijk word dit bekend gemaakt voor de europese launch datum van live (Europa) (14 maart)
     
  2. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    ik heb nu dus een postbank creditcard besteld. Ik heb een brief gekregen waarin staat dat hij binnen enkele dagen binnen zal zijn. Heeft iemand hier ervaring mee, hoeveel dagen zal ik ongeveer moeten wachten ?
     
  3. the-X

    the-X XBox is the Future.

    Berichten:
    214
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit nu aan mijn ouders laten zien.
    nu hopen dat ze nu wel een creditcard willen.
     
  4. the-X

    the-X XBox is the Future.

    Berichten:
    214
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het laten zien en het mag nu weer niet om de |:- reden:
    Microsoft haalt er nu alles af|:- |:- |:-
     
  5. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Dan snappen je ouders dus niet wat daar staat; Naast de 60 euro die jij betaald in de winkel voor het kitje gaat er in principe geen geld van de credit card af - totdat jij Premium Content besteld of je waagt in het leven van een MMORPG - En beide dingen heb je zelf in de hand, het is niet Microsoft dat dat bepaald
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Pas als het volgend jaar in gaat ... word het geld afgeschreven voor het abbo voor volgend jaar... Je kan altijd het abbonement opzeggen ... Je ouders kunnen premium content uitschakelen en de gamertag simpel beveiligen... met een wachtwoord

    Xbox Live is een club welke 60 euro per jaar kost en waar je elke dag te vinden bent ... stel anders voor om lid te worden van een tennisclub ;)
     
  7. the-X

    the-X XBox is the Future.

    Berichten:
    214
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu hebben ze de bank gebelt en daar om advies gevraagd en die raaden het af........
    dus geen live voor mij.:'-(
     
  8. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    wat raden ze precies af?
     
  9. the-X

    the-X XBox is the Future.

    Berichten:
    214
    Leuk Bevonden:
    0
    om een creditcard te nemen

    omdat ze zeggen dat dit onveilig is.
     
  10. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    |:- ik zou een nieuwe bank zoeken ;)
     
  11. Markos

    Markos XBW member

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok Mischien is deze vraag al gesteld, maar grote moeite om alles te lezen voor mij en een kleine moeite om hem even te beantwoorden...

    Kun je je creditcard nummer gedurende je abbonementsperiode ten alle tijden veranderen?

    bij voorbaad dank
     
  12. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    en het antwoord schijnt ja te zijn (heb 't zelf nog niet geprobeerd, maar heb 't wel gelezen)
     
  13. Markos

    Markos XBW member

    Berichten:
    336
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmm, interessant, nou ja ik moet het wel zeker weten anders kna ik mijn ouders cc nummer gebruiken en als ik in septemebr mijn eigen cc krijg, kan ik die van mij gaan gebruiken... ik moet het toch zeker weten anders wacht ik wel gewoon nog 3 maanden.
     
  14. coolnhl

    coolnhl Heads UP!

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    He als je je registreerd op live, wordt dat dan bekend gemaakt aan hun??? Dus dat ze in eens op z'n CC afschrift XBOX LIVE zien staan ofzo??? Zo niet dan heb ik toevallig toch de gegevens van me pa z'n cardje overgescrheven }:]

    En nog iets, hoelang is een cc geldig?
     
  15. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een groot probleem mijn moeder zit in de uitkering is arbeids ongeschikt, waardoor ze dus geen credit card kan aanvragen tenminste bij SNS lukte het niet, dus weten jullie hoe dit zit?
     
  16. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Nilamo,

    Bij het aanvragen van ene creditcard zit je gebonden aan een minimum inkomen. Men ckecked of je kredietwaardig genoeg bent. Elke bank heeft daar andere methode voor.

    In tegenstelling tot veel rechtse ballen besef ik goed dat een uitkering niet bepaald een vetpot is. Op die grond daarvan zouden ze je kunnen weigeren.
     
  17. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    ja ok maar is het nu omdat ze in de uitkering zit of omdat ze de minimum inkomen niet bereikt. En weet jij misschien een bank waar het wel mogelijk is.
     
  18. the-X

    the-X XBox is the Future.

    Berichten:
    214
    Leuk Bevonden:
    0
    bij de anwb mischien.
     
  19. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmm werken ze daar dan niet met minimum loon?
     
  20. coolnhl

    coolnhl Heads UP!

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope, daar moet je volgens mij alleen maar lid zijn.
     

Deel Deze Pagina