1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Creditcard (Rabocard/Mastercard/Visa)

Discussie in 'Games' gestart door MrLaurens, 12 mrt 2003.

1. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    je kan ook een postbank studentencreditcard nemen, maar 11 euro per jaar

2. little_muppet

little_muppet Kirby!!!

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een link nodig om mijn vader te overtuigen dat het gedoe met de credit card veilig is , weet er iemand een?

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

zie de eerste pagina van deze thread link

uit het artikel van Kobold

Betalen voor Xbox Live

In principe is Live een betaalde service, omdat de kwaliteit en de controle constant gehandhaafd moet blijven en het ‘product’ steeds verder ontwikkeld wordt. Om dit praktisch en goedkoop te maken hebben ze een abonnementssysteem bedacht voor Xbox Live. In dit systeem koop je of maandelijks, of jaarlijks een abonnement op de service net zoals je dat bij een spellenblad of Massive Multiplayer Online RPG doet. Aangezien Xbox Live nieuw is en ze eerst een basis willen creëren worden de huidige starter kits met een jaar lang abonnement geleverd. Het starterskitje wat je koopt is eigenlijk een abonnement van 1 jaar lang en alle demo’s en extra’s die je erbij krijgt zijn gratis. In het pakketje zit een toegangscode die voor iedereen uniek is. Met deze code kun je je eigen account op Xbox live creëren en voortaan online gaan. Tijdens het maken van deze account moet je creditcard gegevens invullen in je Xbox. Deze gegevens staan niet op de Xbox zelf, maar op de streng beveiligde informatieservers in Redmond, het hoofdkwartier van Microsoft in Amerika. Niemand zal via jouw account achter deze gegevens kunnen komen, of bij deze servers de informatie kunnen achterhalen. Ook zal Microsoft geen kosten in rekening brengen op de creditcard. De enige kosten die je maakt zijn die bij de aanschaf van het starterskitje. De creditcard gegevens zijn nodig om drie redenen.

De eerste reden is omdat Microsoft om legale redenen moet weten of je 18 jaar of ouder bent, of dat iemand van deze leeftijd instemt met de aanschaf van de service zodat ze niet gerechtsaansprakelijk zijn voor het eventuele misleiden van minderjarigen. De tweede reden is omdat ze zo de veiligheid van het netwerk waarborgen. Microsoft heeft immers je gegevens dus pas je wel dubbel op om iets gevaarlijks te doen om de veiligheid of kwaliteit van de service te schaden. De derde reden is omdat er in de toekomst de mogelijkheid is om via Xbox Live premium content te kopen. Dit is inhoud voor spellen die kosten met zich meebrengen. Zo zul je bijvoorbeeld voor Massive Multiplayer Online RPG’s zoals Star Wars Galaxies, en mogelijk enkele andere titels, een maandelijkse bijdrage moeten doen, omdat je deelneemt aan een eeuwig veranderende en verbeterende service. De makers van het spel zijn constant bezig de spelwereld uit te breiden en in principe participeer je in een interactieve strip of tv-show, waar je uiteindelijk ook geld voor betaalt. Kortom, stel dat jij mee doet aan deze RPG, dan kan jij via je account direct je maandelijkse bedrag betalen, of eventueel per download van extra level, wapen, etc. etc. betalen. Natuurlijk hopen we allemaal dat de algemene tendens bij gratis content blijf, anders wordt het een dure zaak, maar voor Massive Multliplayer Online RPG’s en bijzondere toevoegingen is dit zeker een nuttige optie.

Kortom, je zult voor de meeste content niets betalen. Slechts speciale content zoals subscripties op MMORPG's, of erg tijdsintensieve en waardevolle toevoegingen zullen mogelijk geld kosten.

Mogelijk wordt er nog voor het einde van dit jaar voor Europa een andere betaalmethode ontwikkeld, want in Europa is de creditcard lang niet zo normaal als in Amerika, en vele mensne zullen dan ook speciaal de kaart moeten halen om op Xbox Live te kunnen komen. Als toekomstige methode zal er mogelijk zoiets als automatische afschrijving of een dergelijke oplossing bedacht worden, maar dat horen we vanzelf.

Ja tot wederhoor (als je je abbo opzegt) kan men geld van je rekening gehaald (premium content of abbo kosten)

De kosten voor het jaarlijkse tarief (of maandelijkse kosten) zijn nog niet bekend voor Europa vermoedelijk word dit bekend gemaakt voor de europese launch datum van live (Europa) (14 maart)

4. patrick___25

patrick___25 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wie weet of de cc van prime line het ook doet.
    ik krijg het niet voor elkaar.

5. wurgeend

wurgeend blauwtje

Leuk Bevonden:
    0
    kan ik de cc van mijn schoonvader gebruiken?

Ik kan het creditcardnr van mijn schoonvader krijgen maar die woont alleen wel op een ander adres als ik.
    zou dit kunnen?
    kan iemand mij aub helpen?

6. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    je kán het denk ik wel gebruiken.....
    alleen remember: aan het eind van je 1jarige abbo... moet je weer wat betalen en dat gebeurd via dat CC
    dus zeg dat ook maar s tegen je schoonvader;)

7. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    En je moet dan ook zijn adres opgeven, en de naam precies zoals hij op de kaart staat!

8. Niekname

Niekname Anti-Tooske

Leuk Bevonden:
    1
    Of juist niet ;)

9. the master

the master On Live I am thebest

Leuk Bevonden:
    0
    of je betaald hem dan gewoon maar je kan toch ook gewoon zijn gegevens invullen?

10. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Ja je moet zijn adres invullen en de naam die op de cc staat.Kan perfect....

11. wurgeend

wurgeend blauwtje

Leuk Bevonden:
    0
    oke dan
    bedankt voor de reacties

12. Mount

Mount Xbox rulezzzz

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe werkt dat nou precies met die credit card?

Kan iemand mij uitleggen hoe het nou precies werkt met Xbox Live met een creditcard? En is het ook mogelijk om het zonder creditcard te doen? Hoe duur is het eigenlijk, omdat je je creditcard nodig hebt?

Vast bedankt voor degene met een antwoord!

laterzzz

Mount

13. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Je moet alleen een creditcard nummer invullen om op live te komen. En als je je abbo wilt verlengen wordt het verschuldigde bedrag afgeschreven via je cc. En als je premium download wilt downen moet je ook betalen via de cc.

14. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Idd, wanneer komt ie premium content eigenlijk en voor welke spellen :confused:.

15. Mount

Mount Xbox rulezzzz

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar hoe duur is dat dan, verlengen????

16. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Na die 12 maanden betaal je 60 euro om nóg eens 12 maanden te kunnen Liven-en, of 6 a 7 euro per maand.

17. Mount

Mount Xbox rulezzzz

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een eikels joh bij microsoft! best duur voor een jaartje spelen!

18. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dan koop je het toch niet :{

19. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Duur?!!:confused:

Is omgerekend 5 euro per maand joh en daarbij is het netwerk super stabiel :D.

Ik ben blij dat ik nu Live heb en ga het zeker weten verlengen. _O_

20. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    betaal je dan via cc? niet via giro ofzo?

Deel Deze Pagina