1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] De übergrote Morrowind helpthread!

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daanos, 4 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mr_Grimm

Mr_Grimm Plaspop

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is nou het hoogste level dat je kan halen?

2. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
  3. da_master_chief

da_master_chief Morrowind Master

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al vaker hier gelezen dat je de thievesguild niet kunt joinen. Dan krijg je te horen, 'We have our standards, Dark Elf'

Maar waardoor komt dat nou eigenlijk? Ik wil wel alle 3 de guilds met mijn character spelen. Wat moet ik anders doen de volgende keer. Ik heb de magesguild en fightersguild gehaald in Balmora en verder alleen wat losse opdrachten voor mensen gedaan.

4. masterofthegame

masterofthegame the best saiyen

Leuk Bevonden:
    0
    dat komt volgens mij omdat je dat code book blijkbaar al heb daardoor kan je er niet meer bij dat had ik ook toen in ze allemaal gejoint had kreeg ik het code book niet dus volgende keer eerst allemaal joinen dan de missie,s doen en haar dus taunten

5. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Je kunt het beste gewoon de opdrachten doen. Maar zodra de opdracht met het code book komt, moet je stoppen. Dan alle thievesguild opdrachten doen. De laatste opdrachten zijn dan namelijk om de bazen van de fighters guild om te kopen. Als je Eydis Fire Eyes hebt omgekocht hoef je dat boek niet meer te halen.

Let wel op bij deze opdrachten voor de thieves guild, je moet namelijk ook een van de bazen mollen, omdat hij zich niet laat omkopen. Dus die moet je dan weer oplaten (voorlopig)

Laatst bewerkt: 6 jun 2003
  6. Mr_Grimm

Mr_Grimm Plaspop

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben nu bezig met mijn stonghold. ik heb mijn land deed maar nu moet ik een construction nogwat halen bij "Duke" Vedam dren. die zit volgens alle mense daar in ebonheart. of hij is ontzichtbaar of hij is daar niet .. want ik kan die gast dus echt niet vinden. ben in dat kasteel in alle kamers geweest, heb lords mail ondertusse al gepakt, maar waar is die Vedam dren.weet iemand dat?

7. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Die staat naast de man die je de Lords Mail hebt gegeven. Vedam dren heeft een Ebony Armour aan.

8. Mr_Grimm

Mr_Grimm Plaspop

Leuk Bevonden:
    0
    maar ik heb lords mail van die vend onder in die geheime cave.waar je onder water in kan en via de muur in de schrine.en ik heb ook nog niemand gezien met ebony armor aan

9. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Oh, nee, dan laat maar. Je moet de Lords Mail later nog aan de baas van de Legion geven, en die staat naast Vedam dren.

Je vindt hem, in het grote kasteel, helemaal aan het einde van Ebonheart. Ergens op de bovenste etages. Je moet effe zoeken, maar er staat maar een persoon met een ebony armour, en dat is Vedam Dren.

10. Mr_Grimm

Mr_Grimm Plaspop

Leuk Bevonden:
    0
    Ja bedankt, ik heb m gevonde. hij zat in een stuk van het kasteel waar ik nog niet was geweest.|:-

11. Mr_Grimm

Mr_Grimm Plaspop

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu de papieren voor de stronghold klaar . en Dondos driler zegt dat het bouwe elk moment kan beginnen.als het goed wordt mijn hlaalu strongholltje op de plek gebouwt waar rheten manor stond. waar kan ik dat vinden?(mijn stronghold)

12. da_master_chief

Leuk Bevonden:
    0
    De Hlaalu Stronghold wordt gebouwd op het Odai Plateau ten zuiden van Balmora. De rivier volgen en dan voorbij de mijn niet de rivier volgen, maar omhoog gaan.

13. DeYous

DeYous xbox rules

Leuk Bevonden:
    1
    Beginner

Ik ben net begonnen met morrowind, ik heb niet zoveel ervaring met rpg's behalve dan Diablo II en een beetje BG, een paar dingen snap ik nog niet helemaal in MW.
    Hoe zie je bijvoorbeeld hoe je iemand raakt? ik heb net een zwaardje gekocht en krijg een vis nauwelijks dood volgens mij
    Waar zie je je armor? moet je gewoon alles bij elkaar optellen of staat het in het stats menu? boven aan staat heavy armor 0/0 maar ik heb toch best wat armor aan!
    Kan iemand nader de statistieken uitleggen van wapens? die vat ik ook nog niet precies want ik kan niet zo god engels,
    Bedankt!

14. Wulf

Wulf Gras snoeien? 1€!

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Beginner

Ok, waar moet ik beginnen...
    je raakt bijna niks huhm? dan moet je kijken wat voor soort swaard je hebt, bijv: je hebt long zword als major skill, maar je koopt een short zword, daar raak je dus niks mee, tenzij je level in short zword redelijk hoog is. Je moet dus het wapen gebruiken waar je goed in bent.
    Hetzelfde geldt ongeveer voor het armor, bijv: je hebt een hoog level voor heavy armor, maar als je dan light armor aantrekt zal dat niks tot weinig bescherming bieden, het ligt er maar aan hoe hoog je level voor een bepaalde skill is!
    Het ligt er ook aan wat voor character je gekozen hebt, als je een high elf of breton gekozen hebt zullen die een lager level voor bijv: long zword hebben en vaaááák misslaan omdat het magiers zijn. voor combat kun je beter een Nord/Redguard kiezen, voor magiers de high elf maar als je magier wilt worden raad ik je een breton aan, voor dieven een Khatjit of wood elf. Met een dark Elf kun je alle kanten op. Ik zou je ook aanraden om zelf een custom class te maken waar je zelf je major/minor skills kunt kiezen. dan is er ook nog een sterrenbeeld; The serpent en The lord zou ik zeker niet kiezen, serpent is gewoon waardeloos, en bij the lord zit er een te grote negatiefe kant aan (100% weakness to fire) en die 100 punten heal stellen later ook niks meer voor, voor een vechter zou ik the lady kiezen voor de extra punten bij endurance en pers. waardoor je op ten duur meer levenspunten krijgt. the astronatch is ook wel goed(mijn fafo) want je absorbeerd ½ v/d magie dat op je afgeschoten wordt +dat je later een aanzienelijk grotere hoeveelheid magica hebt waardoor je veel meer spreuken kunt uitspreken, het enige nadeel is dat je je magica niet kan terugkrijgen als je rust, maar daar kun je makkelijk omheen werken met restore magica potions(drankjes). of als je breton als ras hebt kun je the apprentice als sterrebeeld nemen, dan zitten er geen nadelen aan, maar dat zou ik aleen doen als je echt een magier wilt worden, zelf ben ik een dark elf met sterrebeeld the astronatch en ik richt me voornamelijk op combat/magie, en het werkt prima voor mij, ik ben nu level 67 en ben praktisch onverslaanbaar.
    En je hebt ook nog een skill nodig om sloten open te maken, zoals security(voor dieven), alternation(voor magiers), of je kunt later iets laten enchanten(betoveren) met open 100 to 100 on touch, maa dat gaat je aanzienelijk meer kosten( ong. 25.000,-)

phoe, zit dat er ook weer op.8)
    Ik hoop dat je r wat aan hebt:)

15. Wulf

Wulf Gras snoeien? 1€!

Leuk Bevonden:
    0
    je kutnt ook eens een bezoekje brengen an de site www.morrowind.nl en het daar vragen op het forum, daar zijn de echte MW-fanaten!

16. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    yep daar zijn ultralange posts zoals die van jou eerder regel dan uitzondering...
    Het is daar alleen een beetje pc minded

17. da_master_chief

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet toch wat dingen zeggen die ik niet helemaal uit Wulf zijn uitleg haal.

Een character is niet een magier, thief of fighter. Het ligt aan de skills die je gekozen hebt wat je het beste kunt doen, en zelfs dan kun je gewoon (met iets meer moeite) andere skills trainen.

Ik neem aan dat je een class gekozen hebt bij jouw character. (warrior of zoiets) Als je dan in het menu met stats kijkt zie je Major, Minor en misc staan.
    De skills bij Major en minor zijn de skills waar je je het beste op kunt focussen. Door deze in totaal 10 lvl's te laten stijgen, stijgt je lvl (voor de duidelijkheid: bv Long Blade stijgt 5 lvl's, destruction 1 lvl, mercentile 4 lvl's. 5+4+1 is 10, dus je stijgt een lvl)

Als jij nu bij jouw majorskills kijkt staat daar bijna zeker een wapenskill bij. Long Blade, Short Blade, Blunt weapon, Spear of marksman. Dan kun je het beste een wapen van die soort kopen. (Of een wapen bij die soort hoort is te zien door op het wapen te gaan staan met je controller en dan op Y te drukken)

De wapenstatistieken zijn niet zo heel moeilijk. Je kunt op 3 manieren aanvallen met je wapen: steken, van links naar rechts slaan of diagonaal slaan. Dit kun je doen door een kant uit te bewegen onder het slaan, of je kunt instellen dat je automatisch de beste slag pakt).
    De drie statistieken onder elkaar met bv 1-5, 2-8, 1-5 staat voor de minimale en maximale schade die een van de 3 slagen kan doen.
    Verder heb je bij zwaarden waar een spreuk op zit een balkje waarin staat hoeveel lading het zwaard nog heeft. (dit laadt vanzelf op, of kun je opladen met soulgems. Maar dit tweede zou ik nog even laten rusten tot je mw helemaal door hebt)
    Als laatste wordt aangegeven hoever je wapen versleten is. Dit kun je weer repareren door hamers te kopen bij een handelaar.

Net zoals bij het wapen zijn er ook verschillende soorten armor (light, medium en heavy). Ook hier kijken wat bij jou in de major of minor staat en dan van die soort armor kopen. De armorrating is het getal dat onder jouw character staat in het itemsmenu.

Je mist in het begin nog vaak in een gevecht omdat je skills laag zijn. In mw wordt niet zichtbaar gemaakt of je raak slaat of mis. Afhankelijk van de hoogte van je skill sla je vaker raak. De enige manier om vaker raak te slaan is blijven vechten en zo je skill te laten stijgen.

Pfffff, langte tekst ook getypt op xbw nu hopen dat alles goed gaat en dat het duidelijk is. 8) Anders vraag je t hier maar of stuur je een pm

18. DeYous

DeYous xbox rules

Leuk Bevonden:
    1
    hartstikke bedankt jongens, alleen, staat je armor nou gewoon boven in beeld bij stats als je heavy armor selecteerd? want ik zie daar nogsteeds 0/0 staan terwijl ik wel een goede skill heb

19. Wulf

Wulf Gras snoeien? 1€!

Leuk Bevonden:
    0
    De basisdingen die je eigenlijk moet weten staan wel goed uitgelegt in de handleiding, zoals van die wapenstats dat had ik d'r uitgelaten, maar dat had ik d'r eignlijk wel ff bij mogen zetten.
    Over een char kiezen, je hebt er wel veel baat bij als je een beetje de kant opgaat waar je ras gespecialeerd in is of bonussen voor skills bij krijgt, maar dat ligt helemaal aan wat hij zelf wil doen, als hij nou een orc als mage wil maken kan dat! Je hebt het dan gewoon een stuk moeilijker in het begin. Maar je moet morrowind spelen zoals JIJ dat wilt, wij zijn d'r alleen maar om hints te geven :p

20. DeYous

DeYous xbox rules

Leuk Bevonden:
    1
    en die armor nou?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina