1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] De übergrote Morrowind helpthread!

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daanos, 4 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. da_master_chief

da_master_chief Morrowind Master

Leuk Bevonden:
    0
    Het zwaard wat je hebt is niet slecht hoor. Maar ik zou ff kijken welke fighting skill jij bij je major of minor skills hebt zitten. Kies daar de beste van en koop dan een wapen van dat type.
    Dat zwaard van 160gp is een Long Blade, dus als jouw longbladeskill hoog is maak je die ratten zo af. Maar omdat dat niet echt lukt heb je waarschijnlijk die skill niet op een hoog lvl.
    Die stok die je daarna gebruikt hebt hoort bij de blunt weapons. Omdat dat makkelijk ging denk ik dat je die in je major of minor skills hebt zitten.
    Verder heb je nog Short Blade, Axe en iets met pijl en boog (kom ff niet op de naam). Ieder wapen in Morrowind behoort tot een van de groepen wapens.

Als je een grot te donker vindt kun je een kaars, fakkel etc kopen/jatten en die dan equipen als je een grot in gaat. Maar dan gebruik je wel een hand en kun je dus niet je stok gebruiken. Een andere mogelijkheid is je brightness van je tv veranderen.
    Een potion heeft een bepaalde sterke. Bv 15 points for 3 seconds. Dus dan krijg je 45 health erbij. Gewoon ff kijken hoe sterk het potion is (in je menu de potion selecteren en dan op Y drukken)

Ik raad je aan om auto save aan te zetten, en gewoon vaak ff saven. En ook een paar verschillende saves gebruiken, het kan voorkomen dat je een keer per ongeluk wat jat en verkoopt wat je later nodig hebt. Of dat je iemand vermoordt die je nog een keer nodig hebt. (bij de belangrijkste personen wordt wel aangeven dat het fout was, maar niet bij de gewone mensen die jou een opdracht geven)

Als je het niet echt lekker vindt gaan, gewoon ff opnieuw beginnen met een character wat jou leuker lijkt. Je zit namelijk nog heeeeeel lang aan je character vast.

2. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Je kan toch niemand zomaar vermoorden?
    Ik ben een vogue en mijn skills van die verschillende soorten wapens liggen niet ZO veel van elkaar: 30 35 45 ofzo.
    Ik heb nu een bijl gekocht omdat ik dat het beste vond. Ook heb ik een schild en als ik de R knop ingedrukt houdt hij dat schild voor zich-> handig om te vechten!
    Voorlopig vind ik dit spel eigenlijk saai maar ik ga het blijven spelen omdat ik wel denk dat het cool wordt.

3. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Zo ik vind het nu toch echt wel tijd worden voor een MW subforum. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn om te maken dat het zo lang duurt?

4. da_master_chief

Leuk Bevonden:
    0
    En of je zomaar iemand kunt vermoorden (misschien dat je nu zelf nog vermoord wordt omdat je niet sterk genoeg bent), maar sla maar eens een voorbijganger (wel eerst ff saven). Hij vecht terug. Door iemand zomaar aan te vallen krijg je wel een bounty op je hoofd, maar die kun je weer betalen aan een guard of bij de thiefsguild joinen en dan daar betalen, of je kunt natuurlijk de gevangenis in gaan :D
    Een schild is idd handig. Die rechter trigger heeft als hoofddoel slaan, als je hem langer indrukt sla je harder dan als je maar kort indrukt. En ingedrukt houden zorgt er voor dat je het schild voor je houdt.
    Gewoon door blijven spelen, de eerste paar uur vondt (bijna) niemand leuk
    En waar blijft dat subforum :mad:

5. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nu heb ik twee dingen dat ik moet doen. Informatie voor die casuis ofzo zoeken en nog een quest voor mijn fight guild.
    Voor die casius moet ik naar een kerel gaan en voor hem moet ik een favor doen. Ik moet een kubusje ofzo zoeken maar die wegbeschrijving is echt kut. En voor die fight guild moet ik ergens vier ventjes doden...
    Ik heb al een goeie axe omdat ik het best met axe ben en het gaat wel nog goed zo. Ik heb die egg poachers ook al vermoord:)

6. da_master_chief

Leuk Bevonden:
    0
    Yep, neem aan dat je daar nog niet veel moeite mee hebt :p of wat is je bedoeling met deze post? (vind het echt niet erg om over MW te lullen, maar denk niet dat de Modjes het leuk vinden als we gaan slowchatten. Maar dat is misschien wel weer een extra reden om snel een subforum te bouwen *)

Om deze post toch wat inhoud te geven:
    Ik weet niet of je goed naar Caius Cosadus geluisterd (gelezen :D) hebt, maar hij adviseert om eerst wat opdrachten voor guilds te gaan doen. Dat zou ik eerst ff doen, laat die opdrachten voor Caius nog maar ff zitten. Ik heb ze zelfs nog niet eens helemaal gedaan :eek:. Wordt eerst maar wat sterker, afhankelijk van het soort char tussen lvl 15 en 25 en ga dan die opdrachten doen.
    Het is btw handig om opdrachten die je aangenomen hebt op een kladblaadje te zetten. Je dagboek wordt behoorlijk onoverzichtelijk als je meer dan 100 blz krijgt. Op het kladblaadje kun je ten minste snel zien wat je nog moet en als je dan ergens in de buurt bent kun je die opdracht nog snel doen. (geen flauw idee of veel mensen dit doen, is ook alleen nodig als je wat opdrachten door elkaar doet)

7. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ok ik heb bij die guilde al twee dingen gedaan. Ratten en egg poachers. Nu moet ik vier ventjes doden. Ik heb er al een kunnen doden en ik heb een cuirass ofzo van hem.
    Wat is beter: Steel Cuirass armor 8 ( heavy) of imperial chain cuirass armor 10 ( medium), die tweede zeker?
    Die opdrachten van die casuis ga ik achterwege laten want ik vind de weg moeilijk naar hetgeen hij bedoelt.
    Heb je er ook moeite mee, met de weg te vinden? Ik schrijf nu op een blaadje wat ze zeggen maar soms moet je wel nog veel zelf zoeken...Verder vind ik echt een heel cool spel en ik ben er nu al aan verslaafd:)

8. da_master_chief

Leuk Bevonden:
    0
    Van de armors heeft heavy armor de hoogste armorrating als je skill op 100 zit. Daarna Medium en daarna Light. (je hebt ook nog unarmored, dus gewone kleren) Maar heavy heeft ook nadelen. Het is veel zwaarder dan medium. (medium ook weer dan light, duh 8) ) Hierdoor kun je minder andere dingen meenemen die je 'vindt' (en vaak steelt) in Morrowind. En omdat je meer draagt maakt het je minder snel. En sommige armors zijn gewoon mooier dan andere, als je eenmaal behoorlijk sterk bent maakt het ook niet zoveel meer uit of je light/medium/heavy draagt.
    Je hebt verder nog verschillende kwaliteiten armor. De armors die je in het begin vindt en in de winkels kunt kopen zijn lang niet zo sterk als degene die je vindt tijdens queesten.
    Ik zou ook hier kijken wat in je major/minorskill zit en dan kiezen wat je beste skill is en dat dan aantrekken.

In dit geval is btw het 2e wel beter dan de 1e (dit is meestal ook aan de prijs te zien) als je van beter kunt spreken, zonder naar skills en soort char kijkt.

Die opdrachten van Caius achterwegen laten betekent dat je het verhaal niet doet :eek: dit is namelijk de hoofdquest. Nu is het idd nog beter om m ff niet te doen. Maar uiteindelijk moet je die zeker doen. Dit is het verhaal, de overige guilds en andere groepen vertellen niet een verhaal. Maar dat zijn gewoon opdrachten. Je zou het als heel uitgebreide sidequests kunnen zien om extra items en skills te krijgen.
    En die route vinden valt ook wel mee als je eenmaal door hebt hoe Morrowind in elkaar zit. Kan je ook nog wel een map geven, maar het is leuker om, vooral in het begin, toch zelf te zoeken. Hierdoor leer je het spel beter kennen.

Zoals iedereen zegt die meer dan een paar uur heeft gespeeld:
    *)

Pfffff, weer een lap text klaar. It never hurts to help *)

9. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ok merci ik ga wel nog op m'n eentje een beetje spelen en dan zie ik wel. Ik heb trouwens een map, dat zat in het doosje van mijn spel(ik had het spel geruild) het is gewoon een map waar alle steden opstaan en je ziet een beetje de vorm van de steden.

10. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    pass die map eens door

11. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Zoek maar een paar posts terug.

12. da_master_chief

Leuk Bevonden:
    0
    Die map zit er standaard bij, maar ik bedoelde een programmaatje waarmee je kunt zoomen, plaatsen kunt zoeken, kijken wat de snelste route is etc. Staat een paar blz terug. ff kijken waar is staat.

De map _O_

13. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Misschien wel handig maar ik zal voorlopig gewoon wat spelen:)
    Trouwens, die vier ventjes die ik moet doden zitten die dicht bij elkaar? Dat is ten westen van caldera ofzo.

14. da_master_chief

Leuk Bevonden:
    0
    Die zitten in/bij de mijn. Die boogschutter die je dood hebt staat een stukje voor de ingang (een houten mijndeur) De andere 3 zitten binnen (ff saven van te voren is aan te raden)

15. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ok bedankt. Wel een lafaard dat ventje, eerst zeggen dat hij geen zo'n ventje is en dan kan je enkel goodbye nemen en dan begint ie te vechten :) Wel nog een sterk ventje trouwens...Ik ben bijna level 2, misschien dat het daaraan ligt:)

16. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het spel nou ook ff, ben nou level 8.... Ik ben een redguard, maar ik voeg me af: Waarom is die van mij kaal? die gaste hore toch haar te hebben? of kan je dat ergens veranderen?

Ik had ook ergens geleze dat er bij Seda Neen een sterke robe met constant effect verstopt licht (onderwater of zo). Weet iemand waar dat ding presies licht?

17. da_master_chief

Leuk Bevonden:
    0
    Dat haar kun je in het begin kiezen als je je character maakt, nu je gekozen hebt kun je daar niks meer aan veranderen. Hoogstens een helm opzetten zodat je het niet ziet.
    Die robe zou ik echt niet weten. Ik weet wel dat er heel veel blz terug iets over een constant effect robe was, maar dat dat een cast when used robe was. Ik weet niet of dat over dezelfde gaat. Welke effecten zitten er dan op dat ding? Misschien dat ik eht dan weet.

18. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij: een robe met 15 healt en fatigue constant

Maar als je toevallig nog ergens anders een goede robe weet te ligge..... dan zeg het maar

19. da_master_chief

Leuk Bevonden:
    0
    Dat was dacht ik de robe die cast when used is. Maar dat weet ik echt niet zeker. En waar ie ligt zou ik zo ook niet weten. Volgens mij heeft Benneke m een keer gevonden, PM hem maar ff ofzo. Heb m al een tijdje niet meer in deze thread gezien.

20. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    oke, dan zal ik maar een paar PM vesture, en anders zoek ik nog wel wat, moet hem toch echt een keer vinde.

Hoe kom je eigelijk aan een stronghold? moet je dan gewoon alle queast voor een groep doen of zo?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina