[Centraal] De übergrote Morrowind helpthread!

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daanos, 4 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. da_master_chief

da_master_chief Morrowind Master

Leuk Bevonden:
    0
    Yep, gewoon Telvanni, Redoran of Hlaalu joinen en dan opdrachten gaan doen. Vanaf een bepaalde rang moet je een stronghold gaan bouwen (wijst zich allemaal vanzelf)

2. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Dan zal ik dat nu eens gaan doen en nog een beetje rond seda neen swerve, meschien struikel ik dan nog een keer over die robe :D

3. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Eum vraagje, ik heb net een madam in haar huis ontmoet en ik kon enkel persuasion doen. Ik heb gebribed voor 100gold en toen zei ze iets, toen heb ik nog eens gebribed en toen zei ze: for a little more ofzo( kbent al vergeten) maar ik had geen goud meer EN geen nieuwe informatie. Ik heb dus die madam vermoord en mijn zuurverdiende centen teruggenomen.
    Ik ga naar buiten en de guards weten van niets.
    Zullen ze dit nog te weten komen???
    En mag ik nu gewoon verder spelen & saven? Ik heb ook nog een savegame waar ik ze niet heb vermoord.

Edit: Ik ben net een level gestegen!!!Bij drie dingen staat: x4 x3 x2 en ik kan zelf nog drie gouden rondjes uitdelen. Waarvoor dienen die rondjes???Aub een vlugge reply, kwil verder spelen.
    Ondertussen zoek ik wel ff in het boekje.

Laatst bewerkt: 25 jul 2003
  4. da_master_chief

Leuk Bevonden:
    0
    Hoop dat ik op tijd ben.

Iedere keer dat je een lvl stijgt kun je 3 hoofdskills (3 rondjes toekennen) laten stijgen. Als er 2x 3x 4x 5x voorstaat, betekent het dat die skill zoveel punten stijgt (niks ervoor betekent 1 punt). Dit gebeurt doordat bv longblade 10x een lvl stijgt. Dan krijg je 10 lvl's gedeeld door 2= 5, strength (is de skill die je voor longblade nodig hebt) stijgt 5 punten als je een van de 3 rondjes daar aan geeft. Zo gaat het ook met al je andere skills.

Je kunt bij je skills helemaal onderaan zien hoeveel bounty je hebt. Het kan zijn dat de bounty te laag is om aangehouden te worden. Als je dan met een guard praat wordt je wel aangehouden en moet je betalen. Ik weet niet of je geen bounty krijgt als je iemand vermoordt die alleen is (dus geen toeschouwers). Als je een bounty krijgt wordt dit meteen gemeld in de game, dus dan weet je of je iets verkeerd gedaan hebt. Ik ben niet zo moordlustig :D heb het dus nog nooit meegemaakt.

5. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ????10x is tien levels derbij? Het gaat bij mij maar tot 4(misscyhien omdat ik maar level 2 ben) en waarvoor dienenen die rondjes nu? Ik snap echt niets van je zin, sorry...

6. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Kijk het zit zo: Als je in level stijgt krijg je 3 punten om bij je skills te doen. Die 3 punten zijn die 3 rondjes, per rondje 1 punt dus. Staat er echter een multiplier voor dus 2x, 3x, 4x of 5x dan betekent dat dus 2 x 1 = 2 punten, 3 x 1 = 3 punten enz. Zet die rondjes dus bij de hoogste multiplier neer, zo krijg je het snelst je skills vol. Zet trouwens bij elk level dat je stijgt 1 punt bij Luck, aangezien die nooit een multiplier krijgt en je die anders niet hoog genoeg krijgt.

Die multiplier werkt als volgt: Bij je Major/Minor skills moet je het aantal levels dat je bent gestegen erin door 2 delen. Zo krijg je de multiplier. Voorbeeld: Je hebt axe als major (axe is afhankelijk van strength) en je stijgt er 8 levels in. 8 : 2 = 4 Je krijgt dus een multiplier van 4 voor je strength. Bij je overige skills moet je het volgens mij door 3 delen maar dit weet ik niet zeker. Dat zijn wel zwakkere multipliers dan de Major/Minor skills.

7. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ok ik heb da masterchief al op msn dus mijn newbie questions zal ik hier dan maar achterwege laten :) Ik ben zelfs al bijna level drie!!! Ik heb net een quest weer gedaan voor die fighters guild, ik moest een code book halen van een mevrouw. Ik ga naar die madam en zij zegt dat ze van niets weet. Mijn instinct: KILL THAT BITCH!!! Maar wat zag ik? Er stond een ventje naast! Ik dacht: stay cool jonas, stay cool...Ik nam: bribe 100g,dan vragen, ze wist weer niets. Ik: gvd stom wijf! En na LANG briben gaf ze EINDELIJK dat vorte codebook, resultaat: geld op!
    Nu moet ik in een cornersclub in suran ook geld halen maar ik vind die cornersclub niet... Morgne nog es zoeken. En mijn opdrachtgever gaf mij ook twee namen van mensen maar ik kan tg niemand in suran over die mensen praten. En toch wonen ze daar normaal. Vreemd hé

8. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Was je al een member van de thievesguild? Zo niet, dan kun je dat nu wel vergeten :p

9. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Lol dat heb ik ook net gelezen een paar blaadjes terug.
    Wel erg vreemd hé. Ze zouden me feitelijk moeten willen! Iemand met zoveel geld. Nuja... Is de theives guild cool? En dienen die guilds feitelijk om je ventje te trainen en de mainquest is feitelijk dan die van casius? Of heb ik het mis? Mijn voorang gaat nu wel naar die fighters guild? Oeveel quests zijn er daar feitelijk van??Een ruwe schatting?

10. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Behoorlijk veel, naast de balmora quests zijn er in een aantal plaatsen nog meer fighting guilds met questten.
    En de guilds zijn idd bedoeld om je sjills te verhogen, betere wapens en items te krijgen en geld te verdienen.

11. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Maybe een stomme vraag maar kan je bij verschillende guilds tegelijk zijn? En kan je ook uit een guild stappen? Het is niet echt overzichtelijk om bij verschillende te zijn zeker?(toch niet in het begin)

12. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Ja dat kan. Maar je kunt er niet zomaar uit. Om uit een guild te stappen moet je een overtreding begaan tegen de guildregels. Dan wordt je geband uit de guild. Soms kun je weer terug keren door voor de guildbaas een opdracht te doen.

13. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ok bedankt. En kan je ook zover raken in het spel dat je sterker bent dan die guards en dat je iedereen in een stad kan vermoorden? :)

14. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    jep dat kan, ik ben nu level 22 en heb een heel sterk armor en een heel sterk zwaard en ik eet guards als ontbijt :D, dus kan je nagaan als je level 60 bent :9

15. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Daar is geen kunst aan. Zo rond level 20 vormen ze geen probleem meer.

16. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Haha cool, dan kan je toch wel iedereen vermoorden zodat je geen quests meer hebt? Of zijn die ventjes die quests geven sterker?

17. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ja dat kan. wel ziek trouwens, heeft iemand al wel eens een hele stad zoals bijv balmora uitgemoord? lijkt me vreemd om er dan terug te komen en dat er dan geen levende ziel meer is....een spookstad :{

18. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Lol ja! Eigenlijk wel cool dat je dat kan doen :) Ik ben level 2 dus ik zal me daar maar niet aan wagen. Ik had onlangs nog moeite met een vrouw(alleen) te vermoorden in haar huis:confused:Ik was wel moe en ik viel precies heeltijd op de grond?
    Wat is het hoogste level? En wordt het cool als je een hoog level hebt?

19. da_master_chief

Leuk Bevonden:
    0
    Die vrouw sloeg zeker de hele tijd, dan kun je op de grond geslagen worden. Is weinig aan te doen. Voordat je aan een gevecht begint altijd ff je fatigue op laten laden. Als dit vol is sla je vaker raak en beweeg je sneller en je wordt minder snel op de grond geslagen.
    Is er eigenlijk wel een hoogste lvl? Sneltje heeft nu al iets in de 130. Maar je skills gaan normaal wel maar tot de 100. Zolang je maar steeds je skills 10 lvl's laat stijgen komt r weer een lvl bij. Als je een bounty hebt kun je er ook voor kiezen om de gevangenis in te gaan. In de gevangenis zakken een paar skills. Dus ook al heb je al je skills op 100, je kunt ze weer laten zakken en verder trainen.
    Ik denk dat het niet echt leuk is om zo sterk te zijn. Je slaat alles in een klap dood. Krijgt zelf amper schade. Je hebt dan gewoon geen uitdaging meer in het spel :eek:

20. Y.R.

Y.R. Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik keek ff op dit Morrowind forum en ben opnieuwe begonnen met het spel. Ik ben lv. 13, ik heb uit de grot Ilibuni ( ofzo iets )
    2 handschoenen met aromr lv. 104 en strenght +20 als je ze aanhebt. Ik heb het zwaard de White Whoe ( ligt bijna in elke guardtower ) en heb het zwaard Steel Vipersword. Maar ik weet het cuiras Dragonbone niet te vinden, weet iemand die te vinden.
    Verder zoek ik nog vette wapens.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina