[Centraal] De übergrote Morrowind helpthread!

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daanos, 4 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bitten Wolf

Bitten Wolf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja die spell heet Ondushi's Open Door. Maar die doet maar 40 tot 60 pts open. En dan lukt hij nog maar 1 op de 20x (serieus) Ik ben ook geen magiër. En hoe komt het dat als ik training doe die bepaalde stat maar 1 level omhoog gaat? In het begin van het spel ging dat met veel meer.

Edit: Hoe krijg je een soul in een soul gem? Ik heb gelezen dat je een beest moest vermoorden en dan zou het automatisch gaan maar dat gaat het dus niet.

Laatst bewerkt: 27 jul 2003
  2. Curare

Curare Xbox junk

Leuk Bevonden:
    0
    Welke ras

Ik heb net morrowind gekocht en ik wil weten welk ras en klasse enz. ik het beste kan nemen om een thief die ook goed kan toveren te worden.

Edit: Ik ben dark elf geworden

Laatst bewerkt: 29 jul 2003
  3. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zit aan 12/10 en ik stijg geen level. Ze zeggen telkens: rest and meditate on what you've learned maar als ik rust gebeurt er niets!Zelfs niet na 24u rusten, zelfs niet na in een bed te rusten. Ik zou normaal level vier moeten worden.
    Iemand een verklaring hiervoor?

4. Bitten Wolf

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben Level 8, maar ik ken jou probleem niet. Meestal gaat hij naar het volgende level na het rusten maar aangezien je dat al hebt gedaan... Volgens mij zijn er niet echt thiefs die goed kunnen toveren maar zeker weet ik het niet. Weet iemand nog antwoord op de vraag van de soul gem en het shortsword?

Voor Curare: Ik denk wel dat er een mogelijkheid is: het ras maakt niet zoveel uit, dat is er alleen voor waar je de nadruk op wilt leggen. Kijk maar een beetje naar de vaardigheden en de skill bonuses. Maar als class moet je dan nightblade nemen. Dat is een goede mix van thief en mage volgens mij.

5. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ok nu ineens ben ik toch een level gestegen. Ik moest me concentreren zeiden ze :)

6. Spawn

Spawn Live! - SpawnHeretic

Leuk Bevonden:
    1
    Het is heel makkelijk om aan 25.000 te komen. Ga gewoon naar Creeper in Ghorak Manor in eehm, ff op de kaart kijken, Caldera, en verkoop alles wat je aan dure shit hebt gevonden. Tussendoor ff slapen, en je hebt geheid veel geld. Daarna ga je ff naar een goeie enchanter, en je koopt zo'n robe. Vet grappig, op de deur van de temple zit een lock van 100, ik was ff naar die Vivec geweest en had m voor de grap aangevallen. Ik was in 0.5 seconde dood. Die robe heb ik trouwens op level 5 ofzo geenchant. Je hoeft dus helemaal niet zo'n hoog level te zijn om veel geld te hebben.
    En tronky nog veel suc6, maar ik raad je aan om gewoon het boekje te lezen dat in het MW doosje zat.

7. Spawn

Leuk Bevonden:
    1
    Bitten Wolf -------> je moet een scroll kopen (pfygghis gem-feeder ofzoiets) of een goeie soultrap spell. Dan cast je die op een vijand, vervolgens vermoord je die persoon. Dan ben je klaar en zit die persoon in je soulgem.

8. Spawn

Leuk Bevonden:
    1
    Nog een vraagje, wat zijn de stats van het Umbra Sword?
    Is het beter dan de Chrysamere?
    Ik ben de Dagoth Ur outer facility binnengedrongen, ff iedereen daar afgeslacht, en ik ben uiteindelijk bij de grote man himself gekomen (Dagoth Ur) Ik kon hem alleen niet verslaan. Hij was zooo sterk. Ik heb hem 10 klappen op volle strength met de Chrysamere gegeven (nadat ik adrenaline rush, exclusive fortify strength, blood ring, scroll of the warrior's blessing (x:cool: etc had gebruikt) en nog was die gast niet dood. Hij zei dat ik niet invited was ofzo en dat ik hem niet kon verslaan. Wanneer word je dan invited in die grot?

9. da_master_chief

da_master_chief Morrowind Master

Leuk Bevonden:
    0
    Als de spell maar 1x op de 20 lukt moet je de spell blijven casten zodat je die skill traint. (weet zo niet welke daar voor nodig is). En je moet ook niet die spell gebruiken voor locklvl 100, maar zelf een spell laten maken. Dit kan in iedere magesguild bij een persoon.
    Om een soul in een soulgem te krijgen moet je eerst soultrap doen. Dit kan als een spell/scroll maar er zijn ook een hoop zwaarden te vinden waar soultrap opzit. Als je slaat cast je die spell meteen.
    Ik zie dat Spawn het over een persoon heeft die je kunt soultrappen, maar je kunt geen personen soultrappen. Alleen de wezens in MW en Vivec (heb ik gehoord)

@ Curare, Khajit en woodelf zijn de beste thiefs. Er is niet echt een thief die uit zichzelf veel magic heeft. Je zou zelf je Classe kunnen samenstellen en zo een mix kunnen maken van thief en magic (dit is vooral de eerste keer nog erg lastig). Of in de bestaande classes (in het boekje) kijken wat een thief/magic is. Misschien dat een Nightblade of Witchhunter iets voor je is.

Je kunt Dagoth Ur pas doden als je zover bent voor de mainquest. En dan heb je nog de speciale wapens daarvoor nodig, Sunder en Keening.
    Ik zal ff Morrowind opstarten om die stats van de wapens op te zoeken.

10. Bitten Wolf

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar een spell maken die lvl 100 lockpick openmaakt is zo enorm duur. Iets van 20000 terwijl ik maar 5000 heb. Maarja ik zal wel moeten sparen. In ieder geval bedankt voor het advies.

11. Y.R.

Y.R. Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga Dagoth Ur in een Soul Gem proppe als ik hem heb inelkaar gestamp en doe zijn kr88 op een long sowrd, als dat kan.
    Ik heb nog nooit iemand in een Soul Gem gedaan, maar ik had 9 Grand Soul Gems, die zijn 200 per stuk, je kunt in grotten met dieven erin in de kisten vaak scrolls vinden, zoals Odisuhs Unhing ofzo voor locklevels, en de scroll Locksplitters doet alle sloten open.

12. Bitten Wolf

Leuk Bevonden:
    0
    YR: Volgens mij is Dagoth Ur een mens of in ieder geval geen beest (voor jou misschien wel) en personen kun je niet in Soul Gem's stoppen. (Zie reactie van Da Master Chief hierboven)

Edit: Ik heb een probleem met de 2e quest van Aengoth the Jeweler (de opdrachtgever van de thiefs in Ald'Ruhn)
    Je moet een Redohan Master Helm halen uit Arobar Manor. Nou weet ik waar die helm ligt alleen mister Arobar himself staat erbij en hij is (voor mij) een onverslaanbare tovenaar maar daar gaat het niet om. Ik pak dus die helm ga als de bliksem die kamer uit en ik word wel getroffen door zijn spreuken maar overleef het. Maar nou komen er een stuk of 5 guards op me af die me willen arresteren. Ik doe dus Pay Gold (3000 gp) en dan ga ik verder naar die Aengoth. Maar mijn helm is verdwenen. Hebben de guards die afgepakt? En ik ga eerst kijken wat de beloning is want 3000 gold betaal ik niet zo graag. Dan laat ik hem er wel afhalen voor 1500.

13. Y.R.

Y.R. Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb alleen dingen over dagoth Ur gehoord en ik heb begrepen dat hij slechte plannen heeft en hij dood moet, meer weet ik niet van die gast. Maar dan weet ik nu ff dat alleen beesten in Soul Gems kunne, maar welk beest is het sterkst, ik denk die grote groene dikzak waarvan je weleens een plaatje ziet bij het laden.

14. Bitten Wolf

Leuk Bevonden:
    0
    De Ogrim is dat. Ik zou niet weten wat het sterkste is. Volgens mij is een belly netch ook wel aardig sterk.

15. Y.R.

Y.R. Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah, Ogrim, ik heb hem 1 keer gezien maar hij kikte me kont, die vent was sterk. Maar volgens mij zijn die vliegende vampaier 8ige dingen in de buurt van Red Mountain ook goed voor Soul Gems, trouwens, worden vampiren als dieren of als mensen gezien??

16. da_master_chief

Leuk Bevonden:
    0
    Een 100/100 unlockspell is niet zo duur, maar iets van 500 gold. Jij bent in de war met een enchanted item.

Klopt Y.R. afhankelijk van de hoogte van je luck vind je meer van die dingen in de grotten. Ik weet alleen niet zeker of je Dagoth Ur wel kunt vangen.

Als je door een guard aangehouden wordt om een bounty te betalen worden al je gestolen items afgenomen. Ook al heb je ze vanaf het begin. Ik hoop dat je nog een save hebt voordat je die helm jatte. Dan kun je de helm jatten. Snel de kamer uit gaan en alles droppen wat je gejat hebt. Dan de bounty betalen, spullen weer oppakken en verdergaan.
    Anders moet je ff een evidence chest zoeken. Die staan meestal en de forten. Fort Buckmoth bij Ald'ruhn. Daar zit wel een lock op en meestal wordt die bewaakt. Maar daar kun je de helm terugvinden.

Die Ogrim is nog lang niet het sterkste. Het allersterkste is de Golden Saint en de ascendent sleeper. Daaronder zit nog de winged twillight. Je kunt btw alleen met de eerste 2 een constant effect enchanten (Dus die trappen in de sterkste soulgem)

17. da_master_chief

Leuk Bevonden:
    0
    Vampieren worden als mensen gezien. Het zijn mensen die een beetje verandert zijn. Je kunt zelf ook een vampier worden in MW.

18. Y.R.

Y.R. Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb begrepen dat je een vampier kunt worden, als je er 1 word heb je 3 dagen tijd om te genezen anders blijft het voor altijd. In de "hidden bibliotheek" in van Vivec ( office of the Watch, geheim luik ) ligt een boek over genezen van die ziekte.
    Daar ligt ook nog het boek "Progress of Truth"

Als guards je gestolen items afpakken, kun je die items terug vinden in de "Evidence chest" die staat in elk dorp of stad bij de gavangenis of een andere belangrijke plek.

19. Bitten Wolf

Leuk Bevonden:
    0
    Ja weet ik 1 keer daarna niet meer. Ik heb de quest gehaald zonder een bounty te betalen. Gewoon heel snel voor die guards wegrennen en in de stad een beetje stealthy overal omheen lopen. Daarna heb ik mijn bounty door een andere thief voor 1500 eraf laten halen. Alleen nou zit ik met een ander probleem ik weet niet of dit een bug is maar oke. Bij de volgende quest moet ik weer die Arobar Manor in om een boek te stelen. Alleen die guards die me bij de vorige quest aanvielen onthouden me ofzo en nou kan ik die kamer niet meer in zonder compleet afgeslacht te worden.

20. da_master_chief

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt allemaal ja, hebnu MW aanstaan. Dit zijn de stats van Umbra:
    Type: Long Blade, Two Handed
    Chop: 10-50
    Slash: 10-45
    Thrust:10-40
    Conditition: 6475/6500 (ik heb er al ff mee gevochten 8), is gewoon 6500/6500
    Weight: 40.0
    Value: 110.000
    Cast when used:
    Soultrap for 120 sec on target

Stats voor Chrysamere:
    Type: Long Blade, Two Handed
    Chop: 5-70
    Slash: 5-60
    Thrust: 5-40
    Conditition: 6000/6000
    Weight: 60.0
    Value: 95.000
    Cast when used:
    Resist Fire 5% to 20% for 30sec on self
    restore health 5 to 20 pts om self
    reflect 5 to 20 % for 30 sec on self

Beetje raar wat er met die guards is. Vallen ze je meteen aan? Of houden ze je aan? Als ze je aanvallen zit er niks anders op dan ze af te maken. Of je kunt de amulet of shadows halen en ze dan voorbij sneaken. Om die te vinden moet je vanuit Gnisis naar Ald Velothi lopen. Vlak voordat je bij Ald Velothi bent staat er een vrouw bij een waterbron. Ze is haar ring verloren en jij mag haar helpen. Dan gebeuren er nog wat dingen en dan krijg je de amulet of shadows.

/HELE GROTE EDIT. Umbra kost 110.000 ipv11.000 (scheelt maar een 0 :+ )

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina