Long blade: Veel vechten. De sterkte van de tegenstander maakt niks uit, dus ik adviseer om in de buurt van Seyda Neen, mudcrabs te mollen.
Athletics: Rennen en Zwemmen. Het stijgt sneller met zwemmen.
Acrobatics: Springen. Als je rond springt, i.p.v. te rennen, gaat het omhoog als een raket.
Medium Armor: Medium armor aandoen, en een vijand op je los laten. Bij iederer keer dat hij je raakt, krijg jij wat meer skill in het armor.
Unarmored: Idem als bij Medium armor, alleen nu geen armors aandoen.
Security: Lockpicks en probes gebruiken op gesloten en getrapte deuren, kisten endergelijke. In bijna ieder tomb zijn er afgesloten deuren. Je kunt ook met een lockspell, zelf een deur sluiten, en deze dan steeds met een lockpick openen. Zo train je ook nog je Alternation skill.
Sneak: Dubbelklik op de Linkerthumbstick. Als je het goed doet, zal je mannetje in een soort poephouding gaan staan. Loop zo rond, en je bent aan het sneaken. Sneak is een van de moeilijkere skills om omhoog te laten gaan. Ik adviseer om er in te trainen als het kan.
Marksman. Marksman wapens gebruiken tegen een vijand. Ik zou ook hier eerst trainen bij een trainer, omdat alleen de pijlen, gooisterren etc. die raken, meetellen voor je level. Een goede trainer vind je bij de ebony mines bij Caldera. Je moet deze trainer mollen voor een Fighters Guild opdracht, dus je komt hem vanzelf tegen. Hij valt je niet aan, totdat je een bepaald gespreksonderwerp selecteerd.
Laatst bewerkt: 22 aug 2003