[Centraal] De übergrote Morrowind helpthread!

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daanos, 4 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buffy-lover

buffy-lover .::AVP::.

Leuk Bevonden:
    0
    @da_master_chief
    ik vind het wel een erg goed idee, zo kunnen beginners kijken welke beter is en welke nie.
    het is wel erg leuk gedaan, alleen ik ga nie zo 1 over mijn karakter schijven, voor mij te veel werk.:p
    maar ga zo door, leuk voor de beginners, en voor mij ook.

2. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Hehe, kan ik jouw eens helpen.:cool:

Een boog doet schade aan de hand van de kwaliteit van de boog. De sterkste boog is een deadric longbow, maar die heb ik nog nooit gevonden.
    De boog doet schade afhankelijk van het type boog en type pijl.
    Zover ik weet heb je alleen bogen in de volgende matrialen
    Chitin.
    Bonemold.
    Steel.
    Deadric.

Pijlen kunnen gemaakt zijn van (ook nu weer 'voor zover ik weet')
    Chitin
    Bonemold
    Steel
    Silver
    Glass (kun je kopen bij de trader in Pelagiad)

De pijlen bepalen of het schade doet (zoals je weet zijn sommige wezens immuun voor normale wapens). Je kunt bijvoorbeeld een ancestral ghost wel raken door een zilveren pijl van een chitin boog te schieten, maar niet door een chitin pijl van een deadric boog.

Je skill stijgt per geraakte pijl en in het begin is dat erg frusterend omdat je gemiste pijlen kwijt bent (en je zult een heleboel missen). Pijlen die raken krijg je soms terug in het lijk.

3. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    @masterchief. je moet boeken gaan schrijven:)

4. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    masterchief leuk hé! :)
    Ik was van plan in de kerstvakantie veel Morrowind te gaan doen, maar ik heb net gisteren Project Gotham 2 binnengekregen (bij abbo xbm) Dus eerst ff pgr2 spelen, dan weer op de Morrowind toer! :)

5. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe nu de missie voor die ...Varro gozer bij Fort Moonmoth, moet wat mensen in Balmora van de Morag Tong killen. Htf doe ik dit? Als ik er één aanval hakken ze met 6 man op me in, ik red het niet. Zelfs niet met het Sword of White Woe die ik nu heb...

6. BULLETPR00F NL

BULLETPR00F NL Pro

Leuk Bevonden:
    1
    @All Ik ga voor het beginnen met morrowind en hebben jullie nog tips???? Laat me maar weten ;)

7. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Daar moet je een hoger level voor hebben.

@BULLITPROOF NL
    Gewoon doen wat jouw het leukste lijkt. Zo heeft iedereen het gespeeldt, en dat is net het leuke aan morrowind. Je speelt het zoals jij het wil.:)

8. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben level 5 :{

9. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Je zult iets van 10 moeten hebben.

10. xboxrullez

xboxrullez xbox for li(fv)e

Leuk Bevonden:
    0
    van casius moet ik een de trader hassaur Zainsabani vinden in Ald Run. ik heb geen idee waar die is?? please help......

11. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    In de Old Skar Inn. Vlakbij dat gigantische gebouw.:)

12. Trossarms

Trossarms Guest

tis de laatste tijd wel stil:mad:

13. xboxrullez

Leuk Bevonden:
    0
    mijn broertje moet nu van die dwemer artifacts halen in gnaar mok volgens mij. een boog en nog 2, maar als hij bij die vent staat wil hij er niets over loslaten ook niet na ompraten?

14. Trossarms

Trossarms Guest

je moet um in hla oad halen en eerst moet je die vent pickpokkete en dan staat er in diezelfde kamer een kist van lock level 35 die moet je met de sleutel die je hebt gepickpocket opemake daaar zitte die dinge in

15. xboxrullez

Leuk Bevonden:
    0
    ok, maar ik werd dus geraakt en daarna ging mijn strenght helemaal zakken tot maar 35. Ik dus alles achterlaten om restore strenght op tehalen, zijn er ook andere manieren om je strengt etc. weer terug te krijgen.

Dit gebeurde in Vas, daar had ik al wel iedereen vermoordt, maar toen ik terug kwam om mijn troep weer op te halen leefde iedereen weer? Alle beesten en alle mensen? Is dit normaal of is dit een bug?

16. thomas63

thomas63 Greek Slayer

Leuk Bevonden:
    0
    enkel beesten en guards worden gerespawned, meer weet ik niet. gewone onbelangrijke mensen niet hoor

17. buffy-lover

buffy-lover .::AVP::.

Leuk Bevonden:
    0
    had ik ook eerst.
    had bij een stadje heel veel huisjes uitgemoord en leeggeroofd.
    das was dan ongeveer 7 maanden terug ofzo, en nu ging ik weer spelen, kwam terug in het stadje en de meeste mensen waren er weer, net of er nieuwe mensen verhuizen naar die huisjes.:confused:

18. da_master_chief

da_master_chief Morrowind Master

Leuk Bevonden:
    0
    Nadat ik de benodigde spullen gekocht heb maak ik een praatje met een paar mensen en de herberg boven de winkel. Een daarvan vraagt mij of ik voor hem op onderzoek uit kan gaan om te zien waar Fargoth zijn geld verborgen heeft. Natuurlijk doe ik dit. Ik klim de vuurtoren op en kijk eens rustig rond. Na een paar uur zie ik Fargoth dan eindelijk lopen. Zodra hij weer naar zijn huis loopt ren ik naar de boomstronk in de poel toe, ik pak de spullen en breng ze terug naar de eigenaar. Als dank krijg ik 100 gold.
    Daarna ga ik verder op onderzoek in Seyda Neen. (dit is voor mij de eerste keer dat ik sneakskills gebruik, dus die ga ik natuurlijk meteen even testen). Ik loop naar het Census and Excise Warehouse toe (save even) en krijg het slot zonder moeite open. Er staat geen bewaker in de opslagplaats. Wat een buitenkans. Ik neem alles mee wat los en vast zit, ik moet zelfs twee keer lopen. Daarna ga ik naar boven, waar een ambtenaar staat. Op het bureau ligt 100 gold. Daar kan ik natuurlijk geen nee tegen zeggen. Ik sluip er naar toe (save even) en neem het mee, de ambtenaar staat zo mooi met zijn rug naar me (save even) toe dat ik ook meteen zijn zakken even leeg. Ik kijk nog even rond of er nog iets ligt van waarde, mijn oog valt op een kist op de grond. Er zit geen slot op, dus ik loop er op af. Maar dan hoor ik voetstappen, ik kijk op en zie een guard op me af lopen. Nog net op tijd stap ik weg bij de kist en de guard gaat weer verder met zijn ronde. (ik save weer, omdat ik nu pas weet dat er een guard rondloopt. En als deze me ziet terwijl ik steel heeft hij me meteen te pakken). Ik maak nu de kist open, maar helaas. Er zit helemaal niks in.
    Ik haal nog even een paar huizen leeg, maar ik vindt nergens iets van grote waarde.
    Ik besluit om eens de documenten te gaan lezen die ik gekregen heb. In een ervan wordt over Caius Cosades gesproken, deze man schijnt in Balmora te wonen. Ik besluit om hem dan maar op te zoeken in de hoop meer informatie te krijgen. Vlak voordat ik Seyda Neen verlaat maak ik nog even een praatje met een vrouw en krijg van haar te horen dat in de buurt een paar smokkelaars in een grot zitten. Ik wil onderhand wel eens testen of ik sterk genoeg ben om het tegen andere wezens op te nemen. Ik loop langs de Silt Strider de berg af en zie de deur van de grot al voor me. Voordat ik naar binnen ga rust ik nog even. Dan sluip ik langzaam naar binnen, voordat ik gezien wordt heeft de eerste smokkelaar al een pijl tussen zijn ribben. Daarna stormt ze op me af, in de loop schiet ik nog een pijl en trek daarna mijn short blade om het af te maken. Voordat de smokkelaars doorhebben wat er gebeurt liggen ze allemaal dood op de grond. Ik veeg het bloed van mijn zwaard, verzamel de verschoten pijlen en loop verder. Ondertussen neem ik alles mee wat ik tegenkom. In een kamertje kom ik drie slaven tegen. Deze bevrijd ik met de sleutel die een van de smokkelaars bij zich droeg. Met een flinke buit kom ik weer bij Arrille’s Tradehouse aan. Eindelijk verlaat ik Seyda Neen, en ik heb nu al meer dan 1k goud.
    Ik loop weer langs de Silt Strider, kijk er even naar. Maar ik besluit toch om het stukje naar Balmora te lopen. Dit hele land is nog onbekend gebied voor mij en ik wil weten wat ik hier allemaal kan verwachten. En hoe zou dit nou beter gaan dan te voet? Na en tijdje kom ik een vreemd wezen tegen. Een soort kleine rups. Met moeite maak ik hem af, hij heeft me meer dan 10 pijlen gekost. Helaas kan ik er geen een meer terugvinden in dit woeste land.

Zo weer een stukje klaar. Ik ben al wat verder onderhand, maar het valt me tot nu toe gewoon tegen :eek: . Ik heb bij alles wat ik doe het been there, done that gevoel. Ik vind het niet meer leuk :'-( . Ik heb dit spel zoveel uren gespeeld dat zelfs een compleet andere char het niet meer leuk kan maken. Ik weet al precies hoe ik Morrowind moet spelen. Ik loop iedere quest af in een paar minuten omdat ik weet waar ik naartoe moet, welke spullen ik mee moet nemen, hoe ik de tegenstanders kan verslaan etc. Ik ken het verhaal al, er valt niks meer te ontdekken en dat was het juist wat ik zo goed vond aan Morrowind.
    Toen ik Morrowind voor het eerst speelde vond ik het echt geweldig en dat heb ik ook maanden volgehouden. Maar nu heb ik zoveel andere spellen gespeeld dat het me tegen valt. Het is allemaal zo statisch, en de graphics (waar ik eerst helemaal niet zo erg op lette) vind ik soms echt lelijk. Er zijn onderhand teveel andere games uit die zoveel leuker en mooier zijn om te spelen dan Morrowind.
    Het enige voordeel hieraan is dat ik nu wel weet dat ik GotY niet moet kopen, ik geloof niet dat die nieuwe quests genoeg nieuws toe zullen voegen.
    *zucht, ik hoop dat er snel een nieuwe RPG uitkomt zoals Morrowind.

19. thomas63

thomas63 Greek Slayer

Leuk Bevonden:
    0
    daar ben ik volledig mee eens. Dit spel is nu gewoon te saai voor me, kspeel gewoon veel liever lekker online met vrienden enzo...tja de keus tussen xbox live en morrowind is snel gemaakt

20. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Hmmz.. Ik zei wel dat ik full time Morrowind ging doen, maar er komt gewoon zóveel tussen :mad:... Ik heb paar dagen Pgr2 binnen, ik wil ook nog rbs3 doen,.. Dus er komt nog niet echt iets van!

Edit: Oke .. nu ga ik Morrowind spelen.. alleen.. ik weet echt niet meer wat ik moet doen in de main quest!!! :confused:.. Kan je dat makkelijk opzoeken ? Zodat al die sub-quests er niet bij staan ?

Laatst bewerkt: 26 dec 2003
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina