[Centraal] De Grote Voetbal Draad [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elgee, 18 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nieuw deel, 1000 posts waren gepasseerd door vorige draad.

Om mijzelf dan maar even te citeren uit het vorige deel.
    Have fun!

Ajax heeft dus gewonnen vanavond van Fc Thun, waar het over een week of 2 (denk ik?) weer tegen zal moeten voetballen. Doelpunten kwamen op de naam van Anastasiou, spits die zijn draai nog altijd niet heeft gevonden in Amsterdam maar wel gewoon zijn werk deed vandaag.
    Zondag de topper tegen PSV, het team dat morgen tegen AC Milan speelt voor CL en aan het begin van dit seizoen al verloor van Ajax in de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal.
    Verder is er AZ dat tegen een nogal onbekende ploeg speelt voor de UEFA Cup, Dnjepr. AZ verloor afgelopen weekend nog van PSV met 3-0, en heeft dus wat goed te maken.
    Feyenoord speelt geen Europees, en moet dus wachten tot komend weekend. Wat wel vandaag duidelijker werd, en de komende dagen alleen nog maar duidelijk zal worden, is dat Feyenoord Huntelaar wil contracteren, dit omdat Kuyt vertrekt aan het eind van het seizoen (misschien niet, of misschien al eerder, in de winterstop).

Praat erover, discussieër erover, maar houd het netjes.:)

2. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    De eerste goal van Henry tegen Sparta was echt _O_

3. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Jaaaaahhh die was inderdaad mooi. Buitenkantje in de verre hoek uit stand. Die vent kan echt meesterlijk schieten uit stand, vrije trappen idem.

4. mars15

mars15 Guest

zoals ik al zei net in vorige topic

wat een [censuur] ploeg dat thun kunnen voor geen meter voetballen zeg... zo kinderlijk de bal achter in spelen en kwijt raken... kunnen ze beter een 3e Nederlandse club opstellen in de CL... maakt niet uit welke ploeg dat dan is...

Thun heeft niks te zoeken in de champions ? league

5. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Wat werd de uitslag van Arsenal - Sparta?

6. mars15

mars15 Guest

sparta-arsenal 0-2

7. NaZ

NaZ X&Y

Leuk Bevonden:
    0
    Schitterend doelpunt van Henry, echt schitterend:)
    FC Thun is wel beter dan verw8, vind ik. Ik dacht dat het een of een andere afgelegen club die eens in de 9 jaar de CL haalt zou zijn... maar goed best mooie wedstrijd:)

8. Cees

Cees Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En ze hebben ook nog van Sparta gewonnen. Dus dat ze niet kunnen voetballen is nou niet egt terecht.

9. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    10 man achter de bal staan en in de allerlaatste minuut een doelpunt scoren uit 1 aanval is geen voetbal meer hoor :|

10. mars15

mars15 Guest

Programma speelronde: 9. (Stand)
    Dag Datum Tijd Thuis Uit Uitslag
    Vr 21-10-2005 20.30 Heracles Almelo Nec -
    Za 22-10-2005 19.30 Rbc Roosendaal Vitesse -
    Za 22-10-2005 19.30 Nac Breda Fc Twente -
    Za 22-10-2005 20.00 Sparta Roda Jc -
    Zo 23-10-2005 12.30 Psv ajax -
    Zo 23-10-2005 14.30 Rkc Waalwijk Feyenoord -
    Zo 23-10-2005 14.30 Fc Groningen Ado Den Haag -
    Zo 23-10-2005 14.30 Az Willem II -
    Zo 23-10-2005 16.30 Sc Heerenveen Fc Utrecht -

11. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Hmm...PSV-Ajax, RKC-Feyenoord en Heerenveen -Utrecht zijn allemaal mooie wedstrijden en ook nog allemaal op zondag _O_

12. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Hehe, eindelijk is goed voetbal van Ajax. Daarmee doel ik op het begin van de 2de helft, ik keek net en het liep lekker, aanval werd goed en overzichtelijk opgebouwd, Rosales had goede actie, lekker fanatiek (doorjagen), goed het overzicht bewaard, geen domme passes: Ajax kan het nog wel :p. Het was een mooie avond, ik hoop dat PSV ook een mooie avond heeft vanavond.

13. mars15

mars15 Guest

zondag naar rkc word lastig gok op 0-2. en dan de week er op willem 2 uit

Nederland vast op tweede plek FIFA-ranglijst

Uitgegeven: 19 oktober 2005 12:28

ZURICH - Het Nederlands voetbalelftal is door zijn laatste prestaties in de kwalificatie voor het WK op de FIFA-ranglijst iets ingelopen op nummer één Brazilië. De nog altijd onaantastbare Zuid-Amerikanen gingen een punt vooruit naar 840. Nederland won twaalf punten en reikt nu tot 797. Dat deelde de wereldvoetbalbond FIFA woensdag mee.

De Tsjechen verdrongen ondanks het verlies tegen Oranje de Argentijnen van de derde plaats. Tsjechië won zes punten en steeg naar 783, Argentinië heeft er 778. Engeland keerde terug in de toptien. Zestien punten meer brachten de Engelsen tot de met Portugal gedeelde negende en tiende plek.

Van de 27 landen die zich reeds voor Duitsland 2006 plaatsten, staan er veertien in de toptwintig. Nog eens elf staan op de ranglijst tussen de 21e en vijftigste plek. Ghana (51e) en Angola (60e) zijn tot nu toe de enige twee die buiten de topvijftig vallen.

FIFA-ranglijst:

1. Brazilië 840
    2. Nederland 797
    3. Tsjechië 783
    4. Argentinië 778
    5. Frankrijk 776
    6. Mexico 769
    7. Verenigde Staten 768
    8. Spanje 764
    9./10. Engeland en Portugal 754

Laatst bewerkt door een moderator: 19 okt 2005
  14. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    Voetballend was Thun helemaal niks, maar ze hebben toch 3 redelijke kansen gehad. Verder waren er weer behoorlijke missers. Had dus gewoon 4-0 moeten worden. Maar eindelijk weer eens genoten in het stadion met een CL wedstrijd.

Nu volhouden tegen PSV en de competitie is weer spannend(er).

15. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    ik vind die lijst eerlijk gezegd een beetje oneerlijk als ik het nu zo bekijk.
    Mexico en Verenigde Staten staan ook hartstikke hoog, maar zij spelen ook tegen veel matigere ploegen.. In Europa zijn de meeste topteams en dus is het moeilijker om punten te halen. Lijkt me toch wel een verschil of je nou tegen landen als Tsjecie, Duitland, Frankrijk, Spanje speelt.. of je punten haalt tegen Frans-Guinea, Peru, Ecuador.. en weet ik veel wat voor landjes..

16. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    Mexico is echt wel een goed voetballand hoor, maar de Verenigde staten is wel wat vreemd om die zo hoog te zien.
    Je moet er volgens mij niet te veel waarde aan hechten, maar het is natuurlijk wel leuk om Nederland zo hoog te zien staan.
    Dan zouden ze volgend jaar dus in de finale op de W.K staan, maar ja zo werkt het helaas niet.
    Het zou overigens wel schitterend zijn als we bij Zuid-Korea in de poule komen, kan Robben mooi wraak nemen op Advocaat.
    Voor mij is de W.K al half geslaagd als hij er gelijk in de eerste ronde uitvliegt.

17. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Nederland-Duitsland als openingswedstrijd zie ik wel zitten_O_

18. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Man man man, ga je over iets anders druk maken ofzo :{... Natuurlijk was 'De Wissel' een foute, maar ik zie niet in waarom je er nú nog steeds een punt van gaat maken. Ik denk overigens ook niet dat Robben zo op wraak uit is :+.

Aan de ranglijst zou ik ook inderdaad niet zoveel aandacht aan besteden. Ik neem tenslotte aan dat het punten zijn? Deze zijn lang niet alleen door deze selectie verdiend. Ik moet nog zien waar Oranje precies staat op dit moment, een wedstrijd tegen Brazilië zou wel eens voor een soort van antwoord kunnen zorgen :).

Ajax - FC Thun gisteren ook nog wel gezien. Rosales begon vanaf links, wat een onzin. Hij gaf zowat al z'n voorzetten met rechts, logisch dat het beter ging vanaf die kant in de 2de helft. Daarnaast vond ik de Jong ook niet sterk: geen goede acties van hem gezien in ieder geval. Anastasiou (schrijf ik dit goed?) had twee mooie (en redelijk moeilijke) goals, al had hij bij de tweede wat mazzel. Maduro ook amper gezien eigenlijk :eek:, kan zijn doordat ik op een gegeven moment in slaap dommelde (niet van de wedstrijd). Voor de rest speelde Ajax soms alleraardigst voetbal, en over het algemeen genomen gewoon goed.

19. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    belachelijk dat spanje bij de 1e 8 hoort. als er een land is wat nooit presteert.......................

20. mars15

mars15 Guest

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina