1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Demon ADSL

Discussie in 'Games' gestart door deNeut, 13 mei 2003.

  1. Phrenesis

    Phrenesis Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    1
    ik wilde binnenkort ook Demon nemen maar kan het dan wel met een andere modem of ligt het aan demon?
     
  2. TCR-Playboy

    TCR-Playboy forZe member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    zei(de lieve mensen) leveren geen andere modems dan ZyXeL(de afzetters).......ik heb dit probleem ookal 2 maanden....en ben al super lang opzoek naar mensen die konden helpen....nu vind ik dit forum en ben echt blij :)Oh en Warriorsan......heel erg bedankt voor je hulp nu weet ik dat het die kut modem is :)
     
  3. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Graag gedaan! En ik hoop dat andere mensen die ook een Demon DSL Express abonnement willen nemen voor Xbox Live dit lezen en niet die Fucking Zyxel Prestige 650R modem erbij nemen want anders hebben ze net als wij 2 problemen met Xbox Live.
     
  4. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    We zitten er aan te denken, omdat wanadoo stopt met huidige kabel en overgaat op een nieuwe, om misschien demon 1024/512 te nemen. Ik zag bij speedtest dat ie downt met zo een 106kb/s, klopt dat of zit er veel verschil in?
    Als we dit nemen, wat moeten we nog meer nemen? Want ik zie dat je een gratis ethernet modem krijgt, maar ook de keuzes hebt voor andere modems. En we hebben 1 netwerk ingang waar andere pc mee verbonden is, die gaat er dus uit en komt modem in, en dan moeten we nog een hub of router aanschraffen neem ik aan?

    En hoe zit het met het installeren, want we hebben nog nooit adsl gehad en dus geen flauw id van hoe dat eruit ziet en hoe dat geinstalleerd moet worden, waar de kabels heen gaan ed?
    Bij kabel ging er een kabel van de meterkast naar computer, is dit ook zo bij adsl of iets dergelijke?
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2003
  5. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat ongeveer wel klopt (ik heb zelf 2048/512) dat op speedtest is een gemiddelde vaak zit je snelheid erwat boven.
    Ik persoonlijk zou voor Demon DSL Express 2048/512 gaan want die kost maar 10 euro meer en "binnenkort" gaat gratis daarvan de upload van 512 Kbit/s naar 1024 Kbit/s dus heb je voor 10 euro meer 2x veel download en upload! Je kan kiezen met of zonder modem. De Zyxel Prestige 650R-31 / -33 krijg je gratis erbij dus die zou ik altijd erbij nemen. Als je de internet verbinding alleen voor de PC neemt dan is de Zyxel Prestige geen enkel probleem alleen als je ook voor Xbox Live wilt gebruiken zou ik hem niet aanraden. Verkoop dan die Zyxel en haal een andere modem. De Zyxel is tevens te configureren als router maar heeft geen ingebouwde router (waar je dus meerdere PC op kan aansluiten) ik zou er gewoon nog een router bij kopen. Het aansluiten van ADSL is eigenlijk vrij simpel. Bij Demon krijg je alles erbij geleverd (alleen als je router / PC verweg van de modem is moet je zelf wat UTP cat5e kabel kopen 25m voor ongeveer 15 euro) en word duidelijk uitgelegd. Je moet het aansluiten bij het hoofd-telefoonstopcontact meestal te vinden bij nieuwe huizen in de meterkast en bij de wat oudere huizen in de woonkamer. Je kan het ook aan laten leggen voor 85 euro en 129 euro voor aanleggen + aansluiten (je hoeft dan echt niks zelf te doen) maar voor dat geld zou ik het echt wel zelf doen wat het is echt niet moeilijk.
     
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    pc staat boven dus dat is gouw een flinke kabel door t huis, loopt nu een kabel van kabelinet.
    live ga (kan) ik toch niet op en via xbc is t gewoon ook te doen, wel minder maarjah, en mn ouders betalen t, dus ik denk dat ze 55 euro al veel vinden, maar misschien al ik meebetaal dat het wel mogelijk is om die 2048 te nemen, als ie ook nog eens een hogere upload krijgt dan zit dat wel best.
     
  7. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Doed, ik beantwoord je meeltje even hier, zodat anderen het ook kunnen lezen:

    1: Nee, je nieuwe topic was niet goed, want er was al een centrale topic over Demon. Ik heb dus jouw nieuwe topic met deze samengevoegd ("Gemerged", zegt Fardo) en nu staat ie goed.

    Ik vind het overigens een prima zaak dat je mogelijke problemen meldt en anderen van jouw kennis laat profiteren. Dat is precies waar dit forum voor dient. Gebruikers moeten elkaar helpen.

    2: Ik heb met mijn Speedtouch een aantal malen de Xbox Live statistics opgevraagd (in dat connect scherm) en ik zie eveneens dat bij mij 16 to 18 van de 25 packets goed arriveert. Dat is dus niet goed, en dat is te wijten aan de hardware van Demon. Jouw packetverlies heeft volgens mij niets met je Zyxel te maken. (Zyxel levert voorzover ik weet goede spullen. ALs zij melden dat het Zyxel/Live probleem opgelost is neig ik er naar om dat zomaar te geloven).

    Demon krijgt nog wat appeltjes met me te schillen. het aardige is dat ik net een 2 mbit huurlijn van Demon heb besteld voor een relatie van me, dus ik kan aan de verkoopkant wat druk zetten zodat de support boys naar me gaan luisteren... We zullen zien wat de toekomst brengt...

    3: Ik weet niets over de 832 mbit limiet van de Alcatel, maar was toch al van plan om een nieuwe (wireless) Vigor aan te schaffen. Dat zal dan dus een Vigor met ingebouwd modem worden, als blijkt dat de Alcatel de upload speed niet aankan.

    Waarom een Vigor? Omdat ik het goed en betaalbaar spul vind, en omdat er een VPN server in zit zodat ik vanaf kantoor op me router kan inloggen en vervolgens mijn thuisnetwerk kan bedienen. Ieder het zijne. ;)
     
  8. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit is nou niet leuk meer! hier uit blijkt dat het toch misschien NIET aan de modem ligt maar aan Demon zelf. Ik had niet gedacht dat het zelfs aan Internet Providers kan liggen. Omdat ik hier had gelezen dat er modems / routers waren die slecht of hele maal niet met Xbox Live samen werken en Zyxel staat er ook een paar keer tussen en dat ik contact met Zyxel heb gehad en ook zeiden dat ze problemen hadden gehad. De "symtomen" die ze omschreven zoals wel goede down en upload waarden maar veel packets loss kwamen precies overeen met mijn problemen met Xbox Live. En ook omdat ik in deze topic had gelezen:

    Eastmaster:
    Pejannl:
    DiaLogical:
    Eastmaster, Pejannl & DiaLogical dit is NIET negatief bedoeld! maar om te laten zien dat iemand als ik (met problemen dus) deze Topic bezoekt en ervaring opdoet van mede gebruikers die ook Demon Internet hebben en op Xbox Live spelen tot de conclusie komt dat jullie geen problemen onder vinden maar wel een andere modem gebruiken dan ik heb (copperjet 810, Alcatel speedtouch Home en ik heb dus Zyxel Prestige met wel problemen) Door dit te hebben gelezen en ook dit moest het bijna wel aan de modem liggen. Maar dat Pejannl nu aan geeft dat hij het zelfde probleem onder vindt maar dan met een andere modem baart mij grote zorgen (omdat als het alleen aan de modem lag kocht ik gewoon een andere) maar nu het misschien aan het protocol wat Demon internet gebruikt ligt is het probleem wat groter aangezien ik net een nieuwe abbo heb afgesloten en ook omdat er denk ik heel wat meer mensen zijn die ook een Demon Internet abbo hebben afgesloten voor gebruik met Xbox Live. Ik ga dit onderzoeken......
     
  9. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    voor Penjannl waarom draadloos? het is gebleken dat als je een gewone modem vervangt met een draadloze modem (van hetzelfde merk) met het zelfde internet abonnement in de praktijk de latency ongeveer met 10% verhoogt. Dat is haast niet merkbaar maar voor gamers kan het een voordeel zijn om gewoon een bedraade netwerk te hebben. Plus de (Wireless) Vigor maakt gebruik van 802.11b hardware snelheden tot "maar" 11Mbps en is zeer afstand gevoelig + kan storen met Bluetooth apparaten en GSM en is ook duurder dan dezelfde "wired" variant. Ik zou gewoon een "wired" modem kopen.
     
  10. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Nee, dat schrijf ik niet... Ik schrijf dat ik eveneens packets verlies, maar ik heb geen problemen met Xbox Live.

    Waarom wireless? Omdat ik geen draadjes in mijn fraaie woonkamer wil. Simple.
     
  11. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Over dat probleem heb ik het dus want ik zit vaak op een gemiddelde 16/25 en soms zelfs 13/25 ik kan ook gewoon op Xbox Live spelen alleen als ik ga hosten (waarbij dus de upload het belangrijkste is) Kan ik nog wel zo'n hoge download en upload snelheden hebben maar als bijna de helft van je packets niet aan komt (13/25) heb je dus nog steed een K#t verbinding met veel Lag. Ik heb dus ook een @home verbinding en daar kan ik dus met RTCW voor 6 mensen hosten met 128 Kbit/s upload en met Demon met 512 Kbit/s upload (4x zoveel upload) ook maar 6 en soms 8 mensen. En dat komt omdat ik bij Demon zoveel "packets loss" hebt en bij @home nooit (heb altijd 25/25). Ik weet dat je altijd wel wat packet loss kan hebben maar niet de helft! Dat is echt niet goed. want in de praktijk bij mij komt het er dan op neer dat ik met een @home 128 Kbit/s upload verbinding net zoveel kan hosten als met een Demon 512 Kbit/s upload verbinding. Er spelen dus meer Factoren mee dan alleen een hoge Download en Upload verbinding. En ik vind dat dus geen goede zaak van Demon en ik ga dit dus ook niet accepteren. Anders kan net zo goed een internet verbinding van 39 euro halen. Als ik gewoon haast geen packet loss zo hebben (wat eigenlijk wel de bedoeling is!) b.v. 25/25 dan weet ik zeker dat ik voor meer mensen kan hosten en daar had ik dus deze verbinding voor aangeschaft anders was ik wel bij @home gebleven!! Misschien een idee om te kijken hoeveel Xbox Live gebruikers ook demon gebruiken en of ze ook zoveel packets loss hebben want dit moet je niet accepteren want daar betaal je niet voor.
     
  12. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2

    jah ik heb zo'n 300 euro betaald voor me aansluiting:mad:

    Maare er zijn nieuwe berichten mbt. de upgrade... BBNed gaat alle abbo's verhogen... 1024/512 gaat dus naar 2048/1024
    2048/512 gaat naar 2-8mbit/1 mbit/s

    Maar dat BBned de snelheden verhoogt betekend niet dat demon ze ook gaat verhogen!

    Bij de gene waar het niet zo goed werkt, als je packet loss zo hoog is, zou ik maar is gaan klagen bij Demon. Een oorzaak kan zijn dat jij erg ver van de centrale woont, of heb je een lange telefoon kabel naar je modem?

    Als het aan je modem ligt zou ik gewoon een modem gaan kopen in een computer winkel, eerlijk is eerlijk, als je er niets voor hoeft te betalen krijg je ook niet het beste kwaliteit.....
     
  13. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    1 Ik woon ongeveer 3 straten van de wijk centrale dus ik denk niet dat de afstand te ver is.

    2 Ik heb mijn modem direct na mijn hoofdtelefoonstopcontact liggen en ik heb mijn Xbox op de "directe manier" aangesloten (tussen modem en Xbox zit ongeveer 4m nieuwe UTP cat5e kabel)

    3 Aan de modem ligt het denk ik toch niet om dat Pejannl een andere modem heeft als ik en ook eveneens veel packets loss heeft.

    4 Wat voor waarden haal jij? (je moet Demon abbo hebben)

    Ga naar Xbox Dashboard / Xbox Live / Network setup / druk onderaan op CONNECT / dan kom je in het CONNECT STATUS screen / wacht dat ie klaar is met testen dan springt automatisch op DONE druk dan op Y / en dan zie je:
    UL:..... DL:.....
    L:...... P:../..
     
  14. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    wij hebben dezelfde modem (zyxel prestige)


    ik haal het volgende met demon 2048/512:
    UL: 365
    DL: 1051
    L: 185ms
    P: 20/22
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2003
  15. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Tsja.. Mijn setup is als volgt:

    ISDN lijn <-> splitter <-> tweaked Alcatel Speedtouch Home in bridged mode <-> Vigor 2200E <-> Xbox

    Aan die Vigor hangen ook nog een tweetal computers (vandaar dat ik dit bericht kan tikken :) ) en mijn PC is op dit moment heavily aan het WinMX-en (up- en downloaden).

    Even de 'connect-test' met de Xbox doen... L=186, P=17/25.

    Dan maar wat experimenteren met mijn instellingen her en der...

    Mtu size in de router stond op 1460, die heb ik eens verhoogd naar 1472. De eerstvolgende drie testen geven P= 20/24, 16/25, 20/24, 17/25 en opnieuw 20/24. Dat is nogal wisselend, zo te zien, maar het lijkt een lichte verbetering t.o.v. eerder deze week.

    Ik heb afgelopen week wat content zitten downloaden (van Unreal - ik had al een flinke tijd niet gespeeld) en dat ging zonder problemen. Bij een deathmatch was ik meestal al dood voor ik het in de gaten had, maar dat licht waarschijnlijk aan mijn eigen spelkwaliteiten. :{

    Ik speel meestal MechAssault of MM3, en dan heb ik zero problemen met mijn verbinding. Zelfs niet terwijl WinMX de halve bandbreedte inpikt. Dus weet ik eigenlijk niet wat ik moet schrijven... Misschien is de packet loss incidenteel aan de hoge kant, maar mijn verbinding werkt 'comme il faut', dus zal het me eerlijk gezegd een worst wezen.

    Hoe het ook zij, ik ga het wel even met de helpdesk aankaarten. Kijken wat ze er van zeggen... We'll see.
     
  16. frankie12

    frankie12 Xbox live de gekste

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb een broadband router van sweex ik wou vragen of ie ook demon kan hebben:
    hij ondersteunt pppoe en pptp clients voor xDsl connecties
     
  17. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Je hebt geen PPPoE of PPTP nodig. Bij Demon moet je eenmalig het MAC adres van de router autoriseren (gewoon op een webpagina je password intikken en op de knop "Dit is mijn router" klikken. Daarna werkt alles automagisch.

    Overigens laat Demon toe dat je meerdere MAC adressen koppelt. Je kunt dus eerst een MAC adres voor je PC koppelen en daarna een MAC adres voor je XBox. Voordeel daarvan is dat je niet steeds je apparatuur uit en aan hoeft te zetten als je gebruik maakt van een directe verbinding zonder router of ICS.
     
  18. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    UL 411
    DL 637
    L 190
    P 18/25

    Is idd niet echt best, vreemd... toen ik net me verbinding had had ik helemaal geen packet loss

    me 2de test is al weer iets beter P 20/25.....

    Misschien is er ook nog een verschil wat voor demon je hebt....

    ik heb demon van BBned, maar er is ook nog een Demon van BabyXL.... je hebt er zelf geen invloed op.....

    je kan het chekcen door dit te doen

    start -> run -> cmd -> tracert www.tweakers.net
    Eerste hop:
    1 27 ms 26 ms 26 ms bbned-demon-nrp-09.router.nl.demon.net
     
  19. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb ook Demon Internet via BBnet maar ik denk dat dat er niet echt mee te maken heeft.

    Mij gaat het er om dat het gemiddelde van mijn verbinding ongeveer 16/25 is (Soms dus 20/25 andere keer 13/25). Je moet dus vaker testen op verschillende tijden het liefst een week en dan het gemiddelde.

    Omdat ik zelf dus demon 2048/512 heb hou altijd wel genoeg over om op Xbox Live te spelen. Maar ik heb dus een hogere upload aangeschaft omdat ik graag wil hosten maar met zoveel packets loss (= LAG) kan ik veel minder met mijn verbinding hosten dan als je niet zoveel packet loss zou hebben (en dat hoort dus niet zo, je hebt altijd wel wat packets loss maar niet de helft). Zoals ik dus al eerder zei is het gevolg hiervan dat ik met mijn Demon verbinding (512 Kbit/s upload) voor net zoveel mensen kan hosten als met mijn @home (128Kbit/s upload) verbinding en dat is dus niet normaal!! Anders kan ik net zo goed een goedkopere abbo afsluiten die niet zoveel Packet loss heeft. (met @home b.v heb ik altijd 20/20 = perfect)

    Ik denk ook niet dat het aan de modem ligt omdat mensen met alcatel speedtouch home (ik heb Zyxel Prestige) hetzelfde probleem hebben.

    Ik denk wat Pejannl zei goed mogelijk kan zijn dat de Hardware van Demon niet goed met het protocol van Xbox Live over weg kan. omschrijving probleem:

    During Xbox development, Microsoft found that some vendors' NAT routers will send out unexpected ICMP port unreachable packets for unknown reason. Some of the other NAT routers, for example ZyXEL routers, may drop it's current NAT sessions when receiving such unexpected packets. Such a scenario may cause potential problem to XBOX LIVE service.

    Het gevolg is dus wel goede waarden Down en Upload maar veel packets loss. Dit kan dus door modem/router en zelfs Internet Providers komen als de hardware niet goed met het protocol om kan gaan. Er is op de Xbox.com niet voor niets een lijst met compatabele Internet Providers link
    voorbeeld:

    It is currently not possible to connect to Xbox Live using AOL High Speed Broadband provided over DSL or cable networks.

    Ik heb dus al contact met Demon opgenomen en wat ze eigenlijk zeggen is wij ondersteunen alleen de PC als u problemen heeft met de Xbox is dat niet ons probleem. En ze doen er ook niks aan. Dus eigenlijk zit ik hier met een dure verbinding waar ik niks aan heb.

    Ik wou graag dus willen weten als er meer Xbox live mensen zijn die dit zelfde probleem hebben met een Demon Internet abbo.
    Als er dus veel mensen met een Demon Internet verbinding het zelfde probleem hebben nemen ze mij (ons) hopelijk wel serieus.

    Dus misschien idee om een Nieuwe duidelijke Topic over dit specifiek probleem te open om te kijken als er meer mensen dit probleem hebben?
     
  20. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Nee, dat is een onjuiste conclusie. Demon gebruikt geen NAT routers. Een NAT router is een router die een private address vertaalt naar een geldig internet adres. Dat is dus zo'n router zoals jij en ik thuis hebben. Microsoft signaleert dat sommige leveranciers ("vendors") dit soort routers leveren en dat die problemen met Xbox Live kunnen opleveren. Dit heeft niets te maken met mogelijke packet loss problemen bij klanten van Demon Internet.

    Xbox.com komt met een lijst van preferred Internet Providers omdat M$ graag heeft dat die providers expliciet melden dat ze ondersteuning geven aan Xbox Live gebruikers.
    Met dat soort klets moet je korte metten maken.

    "Juffrouw, ik heb een Intel Pentium PC met Nvidia GForce 4 videokaart en daarop speel ik games. De games maken gebruik van een bepaald protocol dat werkt over poorten 3074 (TCP en UDP) en 88 (TCP). Het valt me op dat kennissen die Demon gebruiken net als ik problemen hebben met verlies van packets, terwijl bijv klanten van XS4ALL dat niet hebben. Wat gaat u hier aan doen?"
     

Deel Deze Pagina